Scena Mozaik

kia stinger

Svojom elegantnom pojavom i sportskim imidžem, te snažnim motorima snage do 370 KS bit će pravi penicilin za konkurenciju

kia stinger

Predstavljen na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu, krajem godine stiže Kijina sportska limuzina Stinger. 

Kijin Gran Turismo dužinom od 480 centimetara i širinom od 187 cm uz međuosovinski razmak od 290 centimetara, bit će pravi penicilin za BMW serije 4 Grand Coupe, kao i za Audi A4 i Mercedes C klase. U suštini Stinger je pozicioniran između Audija A5 i modela A7, ali je najvjerojatnije da će najveću bitku voditi upravo s BMW-om serije 4 Gran Coupe.

Ovaj Gran Turismo spaja moć s impresivnim izgledom i ravnotežom u svakom pogledu. Njegov dizajn izražava mišićav i samouvjeren izgled koji se rasteže od glatkog prednjeg dijela, vitkih bokova do elegantnoga stražnjeg kraja.

Korejski Gran Turismo gaji specifičan stil, performanse i tehnologiju, a stvoren je u Kijinu dizajnerskom centru u Frankfurtu. Njegovo predstavljanje bilo je svojevrsno iznenađenje za javnost i neočekivani model, ali sada je već realnost.

Sprijeda se ističe saćasta rešetka hladnjaka, a ispod prednjeg poklopca može biti smješten jedan od tri ponuđena motora čija snaga ide od 200 pa do 370 „konja“. Stražnji kraj izdužene linije Stingera krase četiri ispušna „kaluna“ s integriranim difuzorom.

Zahvaljujući velikom međuosovinskom razmaku od 2905 mm unutrašnjost ovog korejskog Gran Turisma je prostrana. U interijeru prevladava sportski duh i elegancija, zajedno s tri zračna otvora nalik onima iz zrakoplova, te armaturna ploča u stilu avionskog krila koja je podignuta. Položaj sjedenja je niži, a ispred vozača je „lebdeći“ ekran sa svim potrebnim informacijama.

Prvi put jedan Kijin automobil dobio je i head-up displej na kojem se također projiciraju određene informacije. Osim toga Stinger donosi i prvi put Driving Rear View monitor (DRM) s pogledom sprijeda i straga, dok su bočna ogledala s funkcijom zatamnjivanja. Prtljažnik je obujma 406 litara što je više od glavnog konkurenta BMW-a serije 4 Gran Coupe koji raspolaže sa 396 litara prtljažnog prostora.

Tu je i kompleksan napredan sustav pomoći vozaču pri čemu je obavljena nadogradnja radarskog tempomata s funkcijom stop/start (automatsko gašenje i paljenje motora nakon zaustavljanja), kao i upozorenje na umor vozača, te prvi put automatski trozonski klima-uređaj. Stinger je opremljen i elektroničkom kontrolom ovjesa (ECS). Nakon svega nabrojenog očekuje se da će Stinger na EuroNCAP-u osvojiti maksimalnih pet zvjezdica.

U ponudi su tri agregata od čega su dva 4-cilindarska, dok je jedan V6. Slabiji 4-cilindarski 2.0-litreni T-GDI turbobenzinac razvija 250 KS uz 353 Nm okretnog momenta. Snažniji je 3.3-litreni V6 „turbak“ snage 370 KS i okretnim momentom od 510 Nm. Ovaj agregat dolazi s automatskim 8-stupanjskim mjenjačem sa stražnjim pogonom, ali može se izabrati i pogon na sve kotače uz ubrzanje od 5,1 sekundu.

Treći je turbodizelaš obujma 2.2 litre koji raspolaže sa 200 KS i 440 Nm okretnog momenta, a do „stotke“ sprinta za 8,5 sekundi. Pet su načina izbora vožnje: Eco, Standard, Dinamic, Sport i osobni. Stinger raspolaže i s funkcijom Lunch control gdje se istodobno otpuštaju gas i kočnica, te pri tom postiže ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,9 sekundi.

Stinger dolazi kao standardna, GT i GT line verzija. Najprestižniji će sigurno biti model sa 3.3-litrenim V6 motorom, dok će najpopularniji biti 2.2-litreni CRDI turbodizelaš sa 200 KS.

Naslovnica Mozaik