Scena Kultura

MLADI AKADEMSKI GLAZBENICI (MAG) OSVAJAJU PUBLIKU

MAGična glazbena mladost

MLADI AKADEMSKI GLAZBENICI  (MAG) OSVAJAJU PUBLIKU

Nedavno utemeljena udruga Mladi akademski glazbenici (MAG) imala je u Velikom tjednu svoj prvi nastup u prepunoj splitskoj prvostolnici. U Komornomu orkestru, povezani poštovanjem i povjerenjem, petnaestero mladih dokazalo je svoju visoku profesionalnost korizmenim koncertom u veličanstvenom ostvarenju za sopran, alt i gudače u Stabat Mater G.B. Pergolesija pod palicom violista Ivana Huta.

Osjetivši snagu dinamičkih akcenata i zvukovnoga raspona božanske duhovnosti i čovjekove tragike, Hut je našao mjeru i sklad te dobro poveo gudače. Suptilnim smirujućim tonovima u vokalnim dionicama iskazale su se obje pjevačice - Antonija Teskera izražajno intoniranim sopranom i Sonja Runje sonornim altom. Ljubitelji iskonskih ljepota ljudskoga glasa došli su na svoje, posebice zbog odlične dikcije i prožimanja oba glasa.

Premda iskren, ljudski odnos prema glazbi i njezinu sadržaju krasi sve članove MAG-a i da je svatko od njih primus inter pares, izdvojili bismo - zbog dvije nadasve rijetke pojavnosti koje su najjače zasjale na koncu repertoarne sezone u izvedbama “Labuđeg jezera” pod blagom, samozatajnom rukom Harija Zlodre.

Maestro je, ravnajući još od 1993. godine (“Teuta”, “Đavo u selu”) svim baletnim izvedbama u splitskomu HNK, iskustvom znalca umio, usput rečeno, pomoći također i plesačima, ne gubeći muzičke fraze, ali i bljesku čelistice Sunčane Hut i violinistice Antoinette Besak - odavno neviđenomu pojačanju u Orkestru. 

Sunčana Hut
Uvidom u Curricullum Sunčane Tušek Hut saznajemo da je završila Glazbenu školu u klasi prof. V. Lukasa, a diplomirala violoncello (1998.) u klasi prof. M. Flaksmana u Heidelberg-Mannheimu; da se usavršavala kod Flaksmana, D. Shafrana i V. Dešpalja; da je - unatoč brojnim domaćim prvim nagradama na republičkim natjecanjima (1989. i 1990.) kao i stranim (Mannheim, Heidelberg, Wiesbaden) te brojnim gostovanjima s Heidelberškim gudačkim kvartetom na brojnim gostovanjima po svjetskim prijestolnicama (1996 - 2002.); profesuri Violončela i komorne glazbe na GS Josipa Hatzea u Splitu - morala proći čak dvije audicije da bi postala stalnim članom Orkestra HNK-Split i vođa dionice violoncella. I dobro je što je takvu praksu uveo intendant Milan Štrljić.

Ista praksa primijenjena je i na nadarenu violinisticu Antoinette Besak, da bi zatim nastupila u svojstvu najmlađega koncert majstora. Besakovu je već u sedmoj godini poučavao prof. Lukas, diplmirala je u klasi A. Andrusenka, usavršavala se u Moskvi i kod prof. Dore Schwarberg u Beču, dok sama naglašava pomoć prof. G. Sladoljeva i G. Listeša.

Zbog savršenstva izvedaba - bilo sola u Drugom činu (Andante non troppo) i u Trećem činu (unutar Tempo di vals), bilo u duu s cellom - autorica ovih redaka odlazila je poslušati dvije umjetnice i na sve pokuse. Poželimo im uspjeh i na drugom - večerašnjem - nastupu.

Nila Kuzmanić svete

Naslovnica Kultura