Novosti Svijet

srušilo se sve

Normaliziralo se stanje u zračnom prometu: nema više ogromnih gužvi na svjetskim aerodromima

srušilo se sve

NOVIJE

Velike aviotvrtke diljem svijeta u četvrtak ujutro nakratko su bile pogođene računalnim poteškoćama koje su uzrokovane problemom u sustavu španjolske tehnološke tvrtke Amadeus, zbog čega je kasnio manji broj letova.

Amadeus, koji vodi svjetski sustav rezerviranja zrakoplovnih karata i pruža uslugu check-ina za aviotvrtke, objavio je da je u četvrtak doživio poteškoće u mreži, no da su one naknadno popravljene.

"Amadeus može potvrditi da su se naši sustavi oporavili i sad funkcioniraju normalno", objavio je glasnogovornik te tvrtke.

Sličan se incident dogodio u travnju kad su računalni problemi spriječili aviotvrtke poput Lufthanse i Air France-KLM da ukrcaju putnike. 

Upravitelj frankfurtske zračne luke Fraport na svom je Twitter profilu objavio da je najveća njemačka aviokompanija Lufthansa, kao i njezine partnerske tvrtke, pogodio računalni problem koji je trajao oko 30 minuta, tijekom kojih se nije mogla ukrcati prtljaga, no da je problem riješen.

Londonska zračna luka Gatwick također je otkrila da su postojali "kratkotrajni problemi", no da sad normalno radi. 

Glasnogovornik grupacije ADP koja upravlja zračnim lukama u širem pariškom području potvrdila je da su se aviotvrtke koje koriste sustav Amadeusa susrele s problemima u zračnoj luci Charles de Gaulle u francuskoj prijestolnici.

PRVA VIJEST

Na brojnim velikim zračnim lukama diljem svijeta zavladao je kaos nakon što su srušeni sustavi računalne prijave putnika, javlja Telegraph.

Putnici su prijavili probleme na aerodromima Gatwick i Heathrow u Londonu, Charles de Gaulle u Parizu, Changi u Singapuru, u Johannesburgu, Zurichu i Melbourneu, te na aerodromu Ronald Reagan u Washingtonu, prenosi Jutarnji.

Problem s online prijavama pogodio je Amadaeus Altea programsko rješenje, koje koriste brojne zrakoplovne tvrtke, i na šalterima na zračnim lukama i za online prijavu putnika.

- Ovo je problem sa zračnim tvrtkama, ne sa aerodromom, izjavio je glasonogovornik Zračne luke Gatwick.

- To nije Gatwickov software, pali su sustavi nekolicine zračnih kompanija. Koriste Altein software, koji je u upotrebi kod nekoliko firmi, i samo je on pogođen, kazao je glasnogovornik i pojasnio kako te tvrtke ne mogu prijaviti putnike.

Jedna od pogođenih tvrtki je, čini se, Qatar Airways, kako javlja jedan od frustriranih putnika s aerodroma u Melbourneu. Ostale tvrtke na čije se sustave žale putnici su British Airways, Southwestern i Qantas. 

Kako ne radi ni sustav za online prijavu putnika na stranicama Lufthanse, moguće je da je problem pogodio i Zračnu luku Franjo Tuđman. 

Zrakoplov Lufthanse na letu LH1713 već kasni u polasku pola sata, a nitko iz Zračne luke Franjo Tuđman ne odgovara na pozive iz naše redakcije.

Na pariškom aerodromu Charles de Gaulle sustav je bio izvan pogona više od sat i pol vremena.

U međuvremenu, riješen je problem na aerodromu Gatwick, no nije poznato jesu li problemi riješeni i na drugim zračnim lukama.

Naslovnica Svijet