StoryEditorOCM
Auto motozelena tranzicija

Francuska udobnost bez punjenja: nova elektrificirana rješenja za modele DS 3 i DS 4

Piše Robert Radica
20. travnja 2024. - 10:30

Marka DS Automobiles će u 2024. godini intenzivno ubrzati svoju energetsku tranziciju. Prije lansiranja najnovijih potpuno električnih modela, predstavit će se nova elektrificirana rješenja za modele DS 3 i DS 4.

Za korisnike hibridnih vozila marka DS Automobiles je razvila hibridnu tehnologiju automatskog punjenja koja u usporedbi s benzinskim motorom omogućava udobnu vožnju, energetsku efikasnost i niže troškove rada. Ovaj tip sustava oslobađa korisnike svih ograničenja vezanih za punjenje. Upravljanje baterijom je potpuno automatizirano, budući da se puni i prazni tijekom vožnje bez priključivanja na stanicu za punjenje.

Pokrenete vozilo i prvih nekoliko metara vozite potpuno nečujno na struju i bez ijednog grama emisije CO2, ali kada se ukaže potreba za većim opterećenjem, koristite benzinski motor. Hibridni model koristi dvije vrste energije kako bi osigurao iznimnu udobnost vožnje i visoku efikasnost.

Zbog mogućnosti vožnje samo na električni pogon, vozilo radi vrlo tiho, te nudi nenadmašnu udobnost i zaista mirnu vožnju. Hibridnim vozilom možete više od 50 % puta po gradu obaviti električnim pogonom, štedeći tako i do 40 % goriva.

Prilikom vožnje izvan grada, kombinirani benzinski i električni pogon osigurava veću efikasnost i fleksibilnost. Električni motor pruža dodatni okretni moment pri niskim okretajima i dodatnu snagu pri jakom ubrzanju za povećane performanse i manju potrošnju goriva.

Hybrid sustav je dizajniran da radi potpuno nezavisno. Zahvaljujući benzinskom motoru, baterija se automatski puni tijekom vožnje, bez potrebe da priključite kabel i čekate da se napuni. Budući da se faze usporavanja automatski kontroliraju kako bi se omogućila rekuperacija energije, upotreba mehaničkog kočničkog sustava, a time i emisija finih čestica prašine, također su značajno smanjeni.

Nečujno djelovanje u gradu koristi okolišu i lokalnim stanovništvu. Radi sigurnosti pješaka, pri brzini do 30 km/h, aktivira se blagi zvučni signal (AVAS – Approaching Vehicle System Alert), koji upozorava na približavanje vozila.

U usporedbi s DS 3 PureTech 130 Automatic, možemo govoriti o skoro za petinu većoj efikasnosti (manje od 1,2 litara goriva na 100 km) i nižoj emisiji CO2 (27 grama ili 19 % manje po kilometru), koja iznosi 112 grama CO2 po kilometru (homologirani WLTP ciklus za kombiniranu vožnju), što oslobađa DS 3 HYBRID plaćanja ekološkog malusa u Francuskoj. U gradu je potrošnja goriva smanjena za čak 38 %.

U usporedbi s homologiranim vrijednostima prema kombiniranom WLTP ciklusu, potrošnja goriva vozila DS 4 čak je 16 % manja (1,1 litra manje goriva na 100 km), dok su emisije CO2 15 % odnosno 21 gram niže (116 grama CO2 po kilometru). DS 4 HYBRID (bez opcija) također je oslobođen plaćanja ekološkog malusa u Francuskoj. U gradu je potrošnja goriva smanjena za čak 39 %.

Komponente hibridnog sustava koje se nalaze ispod poklopca motornog prostora i u podu ne utječu na prostranost putničke kabine i zapreminu prtljažnika, koji su potpuno isti kao i u benzinskoj verziji.

Hibridna izvedba je opremljena benzinskim motorom od 136 KS, koji je ugrađen s novim 6-stupanjskim ručnim automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom, a također ima i električni motor od 21 kW (28 KS). Samopunjivi električni sustav napaja NMC litij-ionska baterija kapaciteta 0,9 kWh.

Benzinski motor s hibridnim sustavom je najvažnija nadogradnja aktualne ponude. Trocilindrični motor od 1.199 cm3 razvija 136 KS. Ova nova verzija radi prema Millerovom ciklusu, što osigurava veću termodinamičku efikasnost i, posljedično, značajno smanjenje potrošnje goriva i emisija CO2. Motor je također opremljen novim zupčastim remenom i novim turbo punjačem varijabilne geometrije, koji omogućuju optimalnu izdržljivost i bolji odziv pri niskim okretajima.

Novi e-DCS6 6-stupanjski mjenjač s dvostrukim kvačilom uključuje sinkroni elektromotor s permanentnim magnetom koji ima 21 kW snage (28 KS) i razvija najveći okretni moment od 55 Nm, tako da pri niskim brzinama i umjerenim opterećenjima vozilo može raditi samo na struju. Prilikom usporavanja, električni motor djeluje kao generator, rekuperiraju kinetičku energiju i puni bateriju od 0,9 kWh ugrađenu u pod. Sustav također lako osigurava energiju za pokretanje benzinskog motora.

Mjenjač e-DCS6 također doprinosi udobnosti i efikasnosti hibrida. Ograničava prekide okretnog momenta i daje osjećaj izuzetno glatke vožnje. U njega su ugrađeni električni motor, pretvarač i računalo radi uštede prostora i smanjenja težine.

U usporedbi s motorom PureTech 130 Automatic, DS 3 ubrzava do 100 km/h 1,2 sekundu ranije, odnosno za 8,4 sekunde, a do 1000 metar treba mu 1,1 sekundi manje ili preciznije 29,7 sekundi. DS 4 također je poboljšan u usporedbi s motorom PureTech 130 Automatic jer do 100 km/h ubrzava za 10,4 sekundi, a 1000 metara prijeđe za 31,7 sekundi.

Kada vozilo tijekom vožnje neprimjetno prijeđe s benzinskog na električni motor, na to upozorava vozača plavo obojenom vrijednošću brzine. Digitalna instrument tabla može prikazati tijek energije, razinu napunjenosti baterije i radni status pomoću mjerača snage. Postotak prijeđenog puta korištenjem električne energije prikazuje se na putnom računalu i na kraju putovanja. Kako bi vozači mogli što efikasnije koristiti ovaj hibridni sustav, svakom kupcu novog vozila DS 3 HYBRID i DS 4 HYBRID bit će detaljno predstavljen prilikom isporuke. Cilj je omogućiti svima da maksimiziraju udobnost i efikasnost vožnje.

Marka DS Automobiles će uključiti dvije nove izvedbe DS 4 HYBRID u svoju ponudu 2024. godine. Za izbor vozila bit će dostupne razine opreme Pallas i Étoile, svaki s dva različita paketa dodatne opreme. Vanjski dizajn, koji je isti za obje izvedbe, može se pohvaliti DS Wings ukrasnom maskom i otvorom ispušne cijevi u sjajnoj crnoj boji, kao i posebnim felgama od 19”. Od tehnološke opreme vrijedi izdvojiti adaptivni tempomat s funkcijom Stop & Go, upozorenje na nenamjernu promjenu vozne trake, pomoć pri parkiranju naprijed i nazad, te kameru za pomoć pri vožnji unazad.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. travanj 2024 10:32