stdClass Object ( [id] => 501636 [title] => Zagrebački baletan Tomislav Petranović: U Splitu samo spavam, jedem i - plešem [alias] => zagrebacki-baletan-tomislav-petranovic-u-splitu-samo-spavam-jedem-i-plesem [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Nacionalni baletni prvak Tomislav Petranoviću ponedjeljak igra naslovnu ulogu u novom baletu splitskog HNK "Derviš i smrt“.

Ono što je makedonski koreograf i ravnatelj splitskog Baleta Igor Kirov tražio za svoju predstavu – vrsnog, zrelog i iskusnog plesača – našao je u ovom 41-godišnjem Zagrepčaninu. U svojoj matičnoj kući, HNK Zagreb, pleše glavne role, a ostvario je prethodno respektabilnu karijeru u inozemstvu.

Nakon završene Škole za klasični balet u Zagrebu usavršavao se u Münchenu, a s 20 godina je postao solist Baleta Bečke državne opere. Surađivao je s najznačajnijim suvremenim koreografima, a časopis "Tanz" proglasio ga je 2000. plesačem godine. Za posebne zasluge za kulturu Republike Austrije 2001. godine dodijeljeno mu je austrijsko državljanstvo.

Nakon deset godina u Austriji, idućih osam je angažiran u Portugalu, gdje prvakom Portugalskog nacionalnog baleta postaje 2006. Gostovao je diljem svijeta, plesao s istaknutim partnericama, a u Zagreb se vratio prije šest godina.

I mimo baletnih tema, Petranović je zbog svog šarma često u zagrebačkim medijima i prate ga na društvenim događanjima ("iskačem iz paštete", smije se on), a njegov isklesan torzo našao se i na naslovnici hrvatskog izdanja Men's Healtha.

No, u Splitu nije bilo moguće pronaći ga bilo gdje izvan dvorane za vježbanje Baletnog studija:
- Uloga derviša Ahmeda Nurudina je izuzetno zahtjevna, najzahtjevnija koju sam plesao dosad, moram priznati – kaže zagrebački baletan.

- Ja sam konstantno na sceni, cijela priča se vrti oko njega tako da su mi se već svi smijali u ansamblu kad bi izišao raspored za probe: plesač taj i taj, plus Tomislav. Ja sam uvijek bio tu.

Imam ja već kilometraže

Ponuda za ovu ulogu za vas je bila iznenađenje, jeste li sada zadovoljni što ste je prihvatili?

- Apsolutno! Odmah sam osjećao da je to nešto što moram napravit, da je to uloga koja se ne odbija jer zbilja je izuzetno interesantna.

Rijetko kad plesač ima čast da se na njemu radi cjelovečernji balet, pogotovu balet s pričom kojih je sve manje u ovo vrijeme. Kad me Kirov pitao, više sam se brinuo hoću li ja to moći fizički odraditi zbog svojih godina.

Imam ja već kilometraže, ne? On je rekao "ne brini, ne brini“, iako na kraju, vraga ne brini! Trebao sam ja i više brinuti jer on ima jako veliki plesni vokabular i izrazito je fizički koreograf, kod njega se jako puno pleše.

Tako da mi nije ništa olakšao nakon što sam mu rekao da bih ja malo lakše u ovim godinama.

Dapače, u prvih 40 minuta baleta imam osam pas de deuxa, tri varijacije i mizanscene, zbilja se naplešem.

Koliko ste imali dodira s knjigom Meše Selimovića po čijim motivima se radi balet?

- Tu smo knjigu čitali kad smo bili klinci, ali čitati je tada i sada je potpuno drugačije. Kao i s većinom knjiga, kad ih čitaš kad želiš ili kad moraš je razlika, a kamoli kad prođeš kroz neke stvari i sam. Kad sam je čitao prvi put nije mi bila ni interesantna, govorila je o nekim stvarima koje me u tim godinama nisu zanimale, niti mi predstavljale problem, nisam se mogao poistovjetiti.

Sad je potpuno druga stvar. Puno univerzalnih stvari je u njoj. Na svakoj stranici imaš pet nevjerojatnih rečenica koje bi mogao stavit na fb, printat na majicu i nosit'. Lijepo je napisano i s puno životne mudrosti.

Svidjelo vam se drugo čitanje?

- Apsolutno. Otkako sam se vratio u Hrvatsku ja sam planirao prestati plesati. Tako se to radilo vani, to je normalan slijed u karijeri jednog plesača. Kod nas u Hrvatskoj je to ipak malo drugačije.

I onda, umjesto manje i manje, ja sam imao sve više i više za plesati. Igoru sam rekao sve što me brinulo, sve moje strahove sam mu iznio na prvom sastanku.

O mojim godinama je kazao – "Pa ti si istih godina ko Ahmet Nurudin". Knjiga počinje rečenicom "sa 40 godina si mlad da bi imao želja, a već star da ih ostvaruješ", što je živa istina. Rekao sam, "ajde dobro, onda moram". To je onda neki znak.

I niste pogriješili, Nurudin vam je "legao"?
- Apsolutno. Igor je bio u pravu. Plesao sam izrazito puno, raznih uloga ostvario, i ovo će na kraju biti neki sukus cijele moje karijere. Način na koji Igor pristupa pričanju priče i objašnjavanju karaktera je nešto što mi je vrlo blisko, na jedan vrlo tjelesan način.

Priča je bazirana na Meši Selimoviću, ali to su samo likovi. Interesantno je to što je Igor napravio koreografski i što smo mi kao plesači kreirali – to će bit jedna nova priča, jedan novi način pričanja te knjige.

Velik plesni vokabular

Balet se pripremao visokim intenzitetom?

- Zbilja, od jutra pa do dva sata, pa popodne od šest do devet. Ja samo spavam, jedem i plešem.

To je ono što sam radio u Splitu - s eventualno slobodnom nedjeljom. Sad tek više kužim ljude koji su svako ljeto radili. Baš mi je drago ovo iskustvo, više razumijem Splićane koji rade tijekom ljeta, njihov način razmišljanja. I kako uživaju u ono malo slobodnog vremena kad ga imaju, puno više uživaju.

Ovo je prva vaša suradnja s Igorom Kirovom?

- Bio je to razlog više da prihvatim ovu ulogu.

Meni se jako sviđa što on radi, jako ga cijenim kao koreografa. On ima velik plesni vokabular, s jako puno koraka, ima svoj koreografski jezik, što je dosta rijetko.

Uz sve to, odlučio je napraviti jedan narativni balet, cjelovečernju priču.

To se ne događa često! Većinom je slučaj da nema baš puno samog plesa. Ima dosta mizanscena i više plesnog teatra, a Kirov je izuzetno fizički koreograf, što meni jako paše. Htio sam biti dio tog njegovog koreografskog puta – i njemu je prvi put da radi balet s pričom - i vidjeti mogu li ja pridonijeti tome.

Nadam se da će ishod biti dobar, apsolutno stojim iza toga i veseli me, ali me i strah što će biti.

Kao da je ovo drukčije od vaših dosadašnjih iskustava u baletu?

- Iznad toga, apsolutno. Iako se ovo ne može uspoređivati, nije u pitanju klasičan balet ali – ponavljam, ne događa se često ovakva predstava.

U baletima je uglavnom romantična priča u središtu događanja, a ovo je psihološka drama. Meni je pun kufer više baleta, plesnih predstava u kojim nema plesa ni za lijek, to mi je već zbilja smiješno, a vjerujem i mnoštvu ljudi koji su zbog toga prestali ići na predstave. Ovo je ono što je meni po "ćeifu".

 

Govorim pet jezika i vidim se u kulturnoj diplomaciji

Kako ste surađivali s kolegama u Splitu?
- U splitskom ansamblu ima puno jako dobrih plesača i oni čine splitski Balet posebnim. Prihvatili su me jako lijepo, no nismo imali vremena previše se družiti. Uživam s njima. Prirodno mi je raditi negdje gdje nisam doma, a ovdje je interesantno da sam u istoj zemlji a nisam kući. A Makedonac me pozvao da igram u Splitu!
Što nakon premijere 14. kolovoza, kakvi su vam planovi?
- Nažalost, plešemo samo jedanput na zatvaranju Splitskog ljeta, ali je iduće godine na repertoaru, tako da će biti predstava... Vratit ću se u Split.
Nastavljate plesati u Zagrebu ili ćete se posvetiti Studiju diplomacije?
- Studiram, završio sam prvu godinu, ali zbog predstave sam propustio ljetne rokove, tako da ću ovih deset dana što imam slobodno učiti Povijest diplomacije i pisati eseje. Al dobro, to sam htio. Radit ću, ali ako se ovako nastavi, ne znam hoću li moći studirati. Kako sve više plešem…
Nakon plesanja, svakako, vidite se u kulturnoj diplomaciji?
- Da, uvijek sam htio studirati, a kako govorim pet jezika, engleski, njemački, portugalski, ruski i hrvatski, činilo mi se da treba to iskoristiti i ići u tom smjeru.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Uoči premijere 'Derviš i smrt' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2017-08-13 15:53:26 [created_by] => 3139 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2017-08-13 21:56:36 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2017-08-13 22:21:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 17 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/Images/2017/08/13/balet_probe8-030717.JPG" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "balet_probe8-030717.JPG" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "1280x756" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7608526 Threads: 2 Questions: 1549568099 Slow queries: 4719629 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 111169898 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 44 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/zagrebacki-baletan-tomislav-petranovic-u-splitu-samo-spavam-jedem-i-plesem-501636 [printLink] => /kultura/zagrebacki-baletan-tomislav-petranovic-u-splitu-samo-spavam-jedem-i-plesem-501636?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 335308 [name] => Tomislav Petranović [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => tomislav-petranovic [link] => /tag/tomislav-petranovic ) [1] => stdClass Object ( [id] => 335309 [name] => 'Derviš i smrt' [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => dervis-i-smrt [link] => /tag/dervis-i-smrt ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Uoči premijere 'Derviš i smrt' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Zagrebački baletan Tomislav Petranović: U Splitu samo spavam, jedem i - plešem [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3139 [name] => Jasenka Leskur [username] => jasenka-leskur [email] => jasenka-leskur-stani-i@sd.hr [password] => $2y$10$yxLU5zfSBkK9E0Dw/xQ.FuGfjyguFIugXyk4eWGb5x2bk/KEJ9mPq [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 2023-10-13 14:31:49 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => {"admin_style":"","admin_language":"","language":"","editor":"","timezone":""} [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [admin_style] => [admin_language] => [language] => [editor] => [timezone] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/jasenka-leskur-3139 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1657 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/edc0bc8cf76440b4ed51e0a3a7473ef9?s=100&default=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/08/13/balet_probe8-030717.JPG [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => balet_probe8-030717.JPG [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/08/13/balet_probe8-030717.JPG [title] => balet_probe8-030717.JPG ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Nacionalni baletni prvak Tomislav Petranoviću ponedjeljak igra naslovnu ulogu u novom baletu splitskog HNK "Derviš i smrt“.

Ono što je makedonski koreograf i ravnatelj splitskog Baleta Igor Kirov tražio za svoju predstavu – vrsnog, zrelog i iskusnog plesača – našao je u ovom 41-godišnjem Zagrepčaninu. U svojoj matičnoj kući, HNK Zagreb, pleše glavne role, a ostvario je prethodno respektabilnu karijeru u inozemstvu.

Nakon završene Škole za klasični balet u Zagrebu usavršavao se u Münchenu, a s 20 godina je postao solist Baleta Bečke državne opere. Surađivao je s najznačajnijim suvremenim koreografima, a časopis "Tanz" proglasio ga je 2000. plesačem godine. Za posebne zasluge za kulturu Republike Austrije 2001. godine dodijeljeno mu je austrijsko državljanstvo.

Nakon deset godina u Austriji, idućih osam je angažiran u Portugalu, gdje prvakom Portugalskog nacionalnog baleta postaje 2006. Gostovao je diljem svijeta, plesao s istaknutim partnericama, a u Zagreb se vratio prije šest godina.

I mimo baletnih tema, Petranović je zbog svog šarma često u zagrebačkim medijima i prate ga na društvenim događanjima ("iskačem iz paštete", smije se on), a njegov isklesan torzo našao se i na naslovnici hrvatskog izdanja Men's Healtha.

No, u Splitu nije bilo moguće pronaći ga bilo gdje izvan dvorane za vježbanje Baletnog studija:
- Uloga derviša Ahmeda Nurudina je izuzetno zahtjevna, najzahtjevnija koju sam plesao dosad, moram priznati – kaže zagrebački baletan.

- Ja sam konstantno na sceni, cijela priča se vrti oko njega tako da su mi se već svi smijali u ansamblu kad bi izišao raspored za probe: plesač taj i taj, plus Tomislav. Ja sam uvijek bio tu.

Imam ja već kilometraže

Ponuda za ovu ulogu za vas je bila iznenađenje, jeste li sada zadovoljni što ste je prihvatili?

- Apsolutno! Odmah sam osjećao da je to nešto što moram napravit, da je to uloga koja se ne odbija jer zbilja je izuzetno interesantna.

Rijetko kad plesač ima čast da se na njemu radi cjelovečernji balet, pogotovu balet s pričom kojih je sve manje u ovo vrijeme. Kad me Kirov pitao, više sam se brinuo hoću li ja to moći fizički odraditi zbog svojih godina.

Imam ja već kilometraže, ne? On je rekao "ne brini, ne brini“, iako na kraju, vraga ne brini! Trebao sam ja i više brinuti jer on ima jako veliki plesni vokabular i izrazito je fizički koreograf, kod njega se jako puno pleše.

Tako da mi nije ništa olakšao nakon što sam mu rekao da bih ja malo lakše u ovim godinama.

Dapače, u prvih 40 minuta baleta imam osam pas de deuxa, tri varijacije i mizanscene, zbilja se naplešem.

Koliko ste imali dodira s knjigom Meše Selimovića po čijim motivima se radi balet?

- Tu smo knjigu čitali kad smo bili klinci, ali čitati je tada i sada je potpuno drugačije. Kao i s većinom knjiga, kad ih čitaš kad želiš ili kad moraš je razlika, a kamoli kad prođeš kroz neke stvari i sam. Kad sam je čitao prvi put nije mi bila ni interesantna, govorila je o nekim stvarima koje me u tim godinama nisu zanimale, niti mi predstavljale problem, nisam se mogao poistovjetiti.

Sad je potpuno druga stvar. Puno univerzalnih stvari je u njoj. Na svakoj stranici imaš pet nevjerojatnih rečenica koje bi mogao stavit na fb, printat na majicu i nosit'. Lijepo je napisano i s puno životne mudrosti.

Svidjelo vam se drugo čitanje?

- Apsolutno. Otkako sam se vratio u Hrvatsku ja sam planirao prestati plesati. Tako se to radilo vani, to je normalan slijed u karijeri jednog plesača. Kod nas u Hrvatskoj je to ipak malo drugačije.

I onda, umjesto manje i manje, ja sam imao sve više i više za plesati. Igoru sam rekao sve što me brinulo, sve moje strahove sam mu iznio na prvom sastanku.

O mojim godinama je kazao – "Pa ti si istih godina ko Ahmet Nurudin". Knjiga počinje rečenicom "sa 40 godina si mlad da bi imao želja, a već star da ih ostvaruješ", što je živa istina. Rekao sam, "ajde dobro, onda moram". To je onda neki znak.

I niste pogriješili, Nurudin vam je "legao"?
- Apsolutno. Igor je bio u pravu. Plesao sam izrazito puno, raznih uloga ostvario, i ovo će na kraju biti neki sukus cijele moje karijere. Način na koji Igor pristupa pričanju priče i objašnjavanju karaktera je nešto što mi je vrlo blisko, na jedan vrlo tjelesan način.

Priča je bazirana na Meši Selimoviću, ali to su samo likovi. Interesantno je to što je Igor napravio koreografski i što smo mi kao plesači kreirali – to će bit jedna nova priča, jedan novi način pričanja te knjige.

Velik plesni vokabular

Balet se pripremao visokim intenzitetom?

- Zbilja, od jutra pa do dva sata, pa popodne od šest do devet. Ja samo spavam, jedem i plešem.

To je ono što sam radio u Splitu - s eventualno slobodnom nedjeljom. Sad tek više kužim ljude koji su svako ljeto radili. Baš mi je drago ovo iskustvo, više razumijem Splićane koji rade tijekom ljeta, njihov način razmišljanja. I kako uživaju u ono malo slobodnog vremena kad ga imaju, puno više uživaju.

Ovo je prva vaša suradnja s Igorom Kirovom?

- Bio je to razlog više da prihvatim ovu ulogu.

Meni se jako sviđa što on radi, jako ga cijenim kao koreografa. On ima velik plesni vokabular, s jako puno koraka, ima svoj koreografski jezik, što je dosta rijetko.

Uz sve to, odlučio je napraviti jedan narativni balet, cjelovečernju priču.

To se ne događa često! Većinom je slučaj da nema baš puno samog plesa. Ima dosta mizanscena i više plesnog teatra, a Kirov je izuzetno fizički koreograf, što meni jako paše. Htio sam biti dio tog njegovog koreografskog puta – i njemu je prvi put da radi balet s pričom - i vidjeti mogu li ja pridonijeti tome.

Nadam se da će ishod biti dobar, apsolutno stojim iza toga i veseli me, ali me i strah što će biti.

Kao da je ovo drukčije od vaših dosadašnjih iskustava u baletu?

- Iznad toga, apsolutno. Iako se ovo ne može uspoređivati, nije u pitanju klasičan balet ali – ponavljam, ne događa se često ovakva predstava.

U baletima je uglavnom romantična priča u središtu događanja, a ovo je psihološka drama. Meni je pun kufer više baleta, plesnih predstava u kojim nema plesa ni za lijek, to mi je već zbilja smiješno, a vjerujem i mnoštvu ljudi koji su zbog toga prestali ići na predstave. Ovo je ono što je meni po "ćeifu".

 

Govorim pet jezika i vidim se u kulturnoj diplomaciji

Kako ste surađivali s kolegama u Splitu?
- U splitskom ansamblu ima puno jako dobrih plesača i oni čine splitski Balet posebnim. Prihvatili su me jako lijepo, no nismo imali vremena previše se družiti. Uživam s njima. Prirodno mi je raditi negdje gdje nisam doma, a ovdje je interesantno da sam u istoj zemlji a nisam kući. A Makedonac me pozvao da igram u Splitu!
Što nakon premijere 14. kolovoza, kakvi su vam planovi?
- Nažalost, plešemo samo jedanput na zatvaranju Splitskog ljeta, ali je iduće godine na repertoaru, tako da će biti predstava... Vratit ću se u Split.
Nastavljate plesati u Zagrebu ili ćete se posvetiti Studiju diplomacije?
- Studiram, završio sam prvu godinu, ali zbog predstave sam propustio ljetne rokove, tako da ću ovih deset dana što imam slobodno učiti Povijest diplomacije i pisati eseje. Al dobro, to sam htio. Radit ću, ali ako se ovako nastavi, ne znam hoću li moći studirati. Kako sve više plešem…
Nakon plesanja, svakako, vidite se u kulturnoj diplomaciji?
- Da, uvijek sam htio studirati, a kako govorim pet jezika, engleski, njemački, portugalski, ruski i hrvatski, činilo mi se da treba to iskoristiti i ići u tom smjeru.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
balet_probe8-030717.JPG
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/zagrebacki-baletan-tomislav-petranovic-u-splitu-samo-spavam-jedem-i-plesem-501636 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=5c69cee7c5cf433c0df2dd58bcb35f0b9c637d87 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Zagreba%C4%8Dki+baletan+Tomislav+Petranovi%C4%87%3A+U+Splitu+samo+spavam%2C+jedem+i+-+ple%C5%A1em&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fzagrebacki-baletan-tomislav-petranovic-u-splitu-samo-spavam-jedem-i-plesem-501636 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fzagrebacki-baletan-tomislav-petranovic-u-splitu-samo-spavam-jedem-i-plesem-501636 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Uoči premijere 'Derviš i smrt' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaUoči premijere 'Derviš i smrt'

Zagrebački baletan Tomislav Petranović: U Splitu samo spavam, jedem i - plešem

14. kolovoza 2017. - 00:21
balet_probe8-030717.JPG

Nacionalni baletni prvak Tomislav Petranoviću ponedjeljak igra naslovnu ulogu u novom baletu splitskog HNK "Derviš i smrt“.

Ono što je makedonski koreograf i ravnatelj splitskog Baleta Igor Kirov tražio za svoju predstavu – vrsnog, zrelog i iskusnog plesača – našao je u ovom 41-godišnjem Zagrepčaninu. U svojoj matičnoj kući, HNK Zagreb, pleše glavne role, a ostvario je prethodno respektabilnu karijeru u inozemstvu.

Nakon završene Škole za klasični balet u Zagrebu usavršavao se u Münchenu, a s 20 godina je postao solist Baleta Bečke državne opere. Surađivao je s najznačajnijim suvremenim koreografima, a časopis "Tanz" proglasio ga je 2000. plesačem godine. Za posebne zasluge za kulturu Republike Austrije 2001. godine dodijeljeno mu je austrijsko državljanstvo.

Nakon d...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. svibanj 2024 10:44