stdClass Object ( [id] => 462439 [title] => 'Svjetska ekonomija doživjela je krah. Ponestaje hrane, prirodnih izvora i nafte...' ovako su filmovi 80-ih i 90-ih zamišljali 2017. [alias] => svjetska-ekonomija-dozivjela-je-krah-ponestaje-hrane-prirodnih-izvora-i-nafte-ovako-su-filmovi-80-ih-i-90-ih-zamisljali-2017 [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Svi su tako zabrinuti s 2015. da su zaboravili što dolazi 2017. godine. Pisalo je to na jednoj slici sastavljenoj od dva filmska kadra, sredinom listopada 2015. "najšeranijom" na društvenim mrežama. U gornjem dijelu slike, rezerviranom za 2015., nalazio se kadar iz SF komičnog klasika "Povratak u budućnost" s Michaelom J. Foxom i Christopherom Lloydom pokraj automobilskog vremeplova, filma čiji su junaci stigli u budućnost te godine (točnije, 21. listopada) iz njihove sadašnjosti 1985.. Dolje, gdje se spominjala 2017., bio je kadar iz Schwarzeneggerova "Trkača", kultnog distopijskog SF akcijskog trilera lociranog u danu godinu. A distopija je pojam koji uključuje onečišćenje okoliša, siromaštvo, kolaps društva, političku represiju i totalitarizam.

U listopadu 2015. ova se godina u koju smo upravo ušli doimala još relativno dalekom, kamoli 1987. kad je u kinima igrao vizionarski "The Running Man" ("Trkač"), nadahnut knjigom Stephena Kinga. Tada, naravno, nismo razmišljali da ćemo jednog dana živjeti u godini koja je u tom filmu o(t)pisana kao noćna mora distopijskog futura, no evo je pred nama. Hvala bogu, još uvijek nismo u posvemašnjoj distopiji kao u Arniejevu kino i videohitu, ali neka od "Trkačevih" predviđanja neugodno asociraju na današnju zbilju. Pogledajmo samo zloguki prolog "The Running Mana".

"Do 2017. svjetska ekonomija je doživjela krah. Ponestaje hrane, prirodnih izvora i nafte. Policijska država, podijeljena na paravojne zone, vlada željeznom rukom. Televiziju kontrolira država i sadistički show 'The Running Man' je postao najpopularniji u povijesti...". Ubojiti reality show je, dodajmo, gladijatorskog tipa i u njemu se natjecatelji bore za život protiv hokejaških palica i motornih pila šarenih "lovaca", a država je, uzgred, cenzurirala svu umjetnost, glazbu i komunikacije.

Tako je na filmu. A danas u stvarnosti... Novog predsjednika SAD-a ne bi bilo teško zamisliti kako cenzurira njemu nesklone slavne ličnosti, glumce i glazbenike, kao i showove gdje ga se ismijava ("Saturday Night Live"). Već je nekidan javno podbadao junaka "Trkača" Schwarzeneggera koji, koincidencije li, 2017. sudjeluje u glavnoj ulozi donedavno Trumpova showa "Celebrity Apprentice". Jasno, "Celebrity Apprentice" je mila majka prema "The Running Manu" i ostalim reality showovima tipa "Kardashians" kojima država TV gledateljima, bogatima i siromašnima, na dnevnoj bazi pere mozak od važnijih tema (ekonomija, prirodni izvori) i umiruje njihovu eventualnu pobunu protiv sustava.

Okrutne reklame koje se vrte u pauzi emitiranja "Trkača", poput one za igru "Climbing For Dollars" (natjecatelj se pentra po konopu kupeći zakačene dolare dok ga bijesni psi u tome pokušavaju spriječiti), još nisu snimljene, no društvo je dovoljno degenerirano da bi realnost Arniejeva filma mogla stvarno zaživjeti s nedavno najavljenim ruskim realityjem u kojem bi silovanje i ubijanje među natjecateljima bilo dopušteno.

Dotad, osim sociopolitičkog podteksta i kritike televizijske (ne)kulture budućnosti, naše sadašnjosti, "The Running Man" je posijao sjeme nadahnuća i u svijetu filma, od slično postavljenih "Igara gladi" do računalnih rekreacija ljudi od krvi i mesa (Carrie Fisher). Sjetimo se scene kompjutorskog lažiranja stradavanja Schwarzeneggerova lika u tučnjavi s "lovcem" Jessejem Venturom.

"Trkač" je najvizionarskiji (SF) film postavljen u 2017. godinu, ali nije jedini. Iste 1987. snimljen je i slično žanrirani "Cherry 2000" s Melanie Griffith u glavnoj ulozi ambijentiran u budućnost koja još srećom nije stupila na snagu. U tom filmu 2017. je bila godina seksi robotica s kojima je muškarcima bilo lakše izlaziti na kraj nego sa pravim ženama. One bi im spremile večeru i nakon toga neograničeni "hopa cupa" po želji. Mizoginično? Blago rečeno, no glavni muški lik (David Andrews) u konačnici je odabrao stvarnu ženu sa stavom (Griffith) u odnosu na roboticu iz naslova filma (Pamela Gidley).

Što reći na 2017. iz futurističkog akcijskog filma "Barb Wire" (1996.), spolne inverzije "Casablanke" s Pamelom Anderson? U totalitarnoj Americi prostitucija je, kontradikcije li, legalizirana. No, prije negoli proglasite početak jednog divnog neprijateljstva s "Barb Wire", junakinja filma - plaćenica, egzotična plesačica i vlasnica kluba na neutralnom teritoriju posljednjeg slobodnog američkog grada u vrijeme Drugog Građanskog rata - nije dopuštala da ju se oslovljava s "komad". "Don't call me babe" bio je njezin feministički "one-liner" u filmu s vizualnom patinom kinematografskog akcijskog “heavy metal“ futura osamdesetih, onom "Pobjesnjelog Maxa" s kožnim jaknama i dugim kosama, no s bar jednom stvari koja ima eho u današnjici – činjenicom da su mnogi prisiljeni raditi dva posla da prežive.

Četiri godine prije "Barb Wire", akcijski SF triler "Tvrđava" (1992.) u režiji kultnog Stuarta "Reanimator" Gordona donio je viziju Amerike 2017. kao policijske države koja, za razliku od "Trkača" nije producirala smrtonosni reality, ali je zabranjivala više od jednog djeteta po obitelji (čak i ako prvo strada) zbog prenapučenosti. Christopher Lambert igrao je junaka bačena u brutalni zatvor maksimalne sigurnosti kad sa suprugom pokuša prebjeći u Kanadu i tamo donijeti na svijet drugo dijete. Konglomeratski zatvor sa zlim računalom i kiborzima najinteresantnija je stavka filma u smislu njegova kontroliranja umova zatvorenika pomoću uređaja nazvanih "intestinatori" i stvorenih da ubiju voljni momenat.

Nadajmo se da upravitelji zatvora nisu gledali "Fortress". Radije im predlažemo benigniji "Klik – za savršeni život" (2006.), fantastičnu komediju s Adamom Sandlerom kao vlasnikom magičnog daljinskog upravljača koji kontrolira prostor i vrijeme s "fast forward" i "rewind" tipkama za premotavanje naprijed-natrag. U jednom trenutku Sandlerov lik se nađe transportiran iz 2006. u 2017., gdje su ljudi gojazni, Michael Jackson još uvijek živ, a Britney Spears je i dalje udana za Kevina Federlinea i rodila je 23. dijete. Na stranu pretilost, ovo je svakako podnošljivija budućna sadašnjost u odnosu na prethodno navedene. Barem za čovječanstvo, ako ne Britney.

Ustanak strojeva

Sudeći po SF akcijskom trileru “Zaborav“ (2013.) s Tomom Cruiseom, 2017. se održao posljednji Super Bowl prije nego što su alieni satrali gotovo čitavu ljudsku rasu. Također, zadnji “Harry Potter“ (2011.) imao je epilog s nešto starijim junakom i njegovim sinom koji odlazi na prvi dan škole u Hogwarts baš 2017., prikazane bez prenaglašenih odjevnih kombinacija, robota i sličnih rekvizita. A kad smo kod robota, u posljednjem “Terminatoru“ iz 2015., “Genesys“, Sarah Connor i ekipa putuju u 2017. nakon što doznaju da se originalni vremenski okvir poremetio. Ondje je sve isto kao i danas, uz dodatak da svi ljudi jedva čekaju usvojiti aplikaciju nalik “Appleovoj“ koja bi, aktivirana na netu, mogla kumovati Sudnjim danom i “ustankom strojeva“.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => DISTOPIJSKA GODINA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2017-01-09 20:49:36 [created_by] => 3175 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2017-01-15 12:11:19 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2017-01-15 12:08:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 7676 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2017\/01\/09\/barb-wire.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/01\/09\/running-man.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/01\/09\/cherry2000-2.png","\/Archive\/Images\/2017\/01\/09\/Tvrdjava.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/01\/09\/running-man2.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["barb-wire","running-man","cherry2000-2","Tvrdjava","running-man2"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1200x785"},{"size0":"1280x720"},{"size0":"450x250"},{"size0":"689x840"},{"size0":"1178x649"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7741711 Threads: 3 Questions: 1631367296 Slow queries: 4847981 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 111277634 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 53 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front02 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/svjetska-ekonomija-dozivjela-je-krah-ponestaje-hrane-prirodnih-izvora-i-nafte-ovako-su-filmovi-80-ih-i-90-ih-zamisljali-2017-462439 [printLink] => /kultura/svjetska-ekonomija-dozivjela-je-krah-ponestaje-hrane-prirodnih-izvora-i-nafte-ovako-su-filmovi-80-ih-i-90-ih-zamisljali-2017-462439?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 469638 [name] => filmovi [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => filmovi [link] => /tag/filmovi ) [1] => stdClass Object ( [id] => 271982 [name] => SF [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => sf [link] => /tag/sf ) [2] => stdClass Object ( [id] => 283352 [name] => distopija [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => distopija [link] => /tag/distopija ) [3] => stdClass Object ( [id] => 283353 [name] => policijska država [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => policijska-drzava [link] => /tag/policijska-drzava ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => DISTOPIJSKA GODINA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => 'Svjetska ekonomija doživjela je krah. Ponestaje hrane, prirodnih izvora i nafte...' ovako su filmovi 80-ih i 90-ih zamišljali 2017. [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3175 [name] => Marko Njegić [username] => marko-njegi [email] => marko-njegi@sd.hr [password] => $2y$10$InymkgzsoQ8yBIABvfFbSu.rpTzqylffc4TDDFaRUJ8zdZUOeS5dS [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/marko-njegic-3175 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1693 [gender] => m [description] => [image] => 1693.png [url] => [group] => 4 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/authors/1693.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/01/09/barb-wire.jpg [galleryCount] => 5 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => barb-wire [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/01/09/barb-wire.jpg [title] => barb-wire ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/01/09/running-man.jpg [title] => running-man ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/01/09/cherry2000-2.png [title] => cherry2000-2 ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/01/09/Tvrdjava.jpg [title] => Tvrdjava ) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/01/09/running-man2.jpg [title] => running-man2 ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Svi su tako zabrinuti s 2015. da su zaboravili što dolazi 2017. godine. Pisalo je to na jednoj slici sastavljenoj od dva filmska kadra, sredinom listopada 2015. "najšeranijom" na društvenim mrežama. U gornjem dijelu slike, rezerviranom za 2015., nalazio se kadar iz SF komičnog klasika "Povratak u budućnost" s Michaelom J. Foxom i Christopherom Lloydom pokraj automobilskog vremeplova, filma čiji su junaci stigli u budućnost te godine (točnije, 21. listopada) iz njihove sadašnjosti 1985.. Dolje, gdje se spominjala 2017., bio je kadar iz Schwarzeneggerova "Trkača", kultnog distopijskog SF akcijskog trilera lociranog u danu godinu. A distopija je pojam koji uključuje onečišćenje okoliša, siromaštvo, kolaps društva, političku represiju i totalitarizam.

U listopadu 2015. ova se godina u koju smo upravo ušli doimala još relativno dalekom, kamoli 1987. kad je u kinima igrao vizionarski "The Running Man" ("Trkač"), nadahnut knjigom Stephena Kinga. Tada, naravno, nismo razmišljali da ćemo jednog dana živjeti u godini koja je u tom filmu o(t)pisana kao noćna mora distopijskog futura, no evo je pred nama. Hvala bogu, još uvijek nismo u posvemašnjoj distopiji kao u Arniejevu kino i videohitu, ali neka od "Trkačevih" predviđanja neugodno asociraju na današnju zbilju. Pogledajmo samo zloguki prolog "The Running Mana".

"Do 2017. svjetska ekonomija je doživjela krah. Ponestaje hrane, prirodnih izvora i nafte. Policijska država, podijeljena na paravojne zone, vlada željeznom rukom. Televiziju kontrolira država i sadistički show 'The Running Man' je postao najpopularniji u povijesti...". Ubojiti reality show je, dodajmo, gladijatorskog tipa i u njemu se natjecatelji bore za život protiv hokejaških palica i motornih pila šarenih "lovaca", a država je, uzgred, cenzurirala svu umjetnost, glazbu i komunikacije.

Tako je na filmu. A danas u stvarnosti... Novog predsjednika SAD-a ne bi bilo teško zamisliti kako cenzurira njemu nesklone slavne ličnosti, glumce i glazbenike, kao i showove gdje ga se ismijava ("Saturday Night Live"). Već je nekidan javno podbadao junaka "Trkača" Schwarzeneggera koji, koincidencije li, 2017. sudjeluje u glavnoj ulozi donedavno Trumpova showa "Celebrity Apprentice". Jasno, "Celebrity Apprentice" je mila majka prema "The Running Manu" i ostalim reality showovima tipa "Kardashians" kojima država TV gledateljima, bogatima i siromašnima, na dnevnoj bazi pere mozak od važnijih tema (ekonomija, prirodni izvori) i umiruje njihovu eventualnu pobunu protiv sustava.

Okrutne reklame koje se vrte u pauzi emitiranja "Trkača", poput one za igru "Climbing For Dollars" (natjecatelj se pentra po konopu kupeći zakačene dolare dok ga bijesni psi u tome pokušavaju spriječiti), još nisu snimljene, no društvo je dovoljno degenerirano da bi realnost Arniejeva filma mogla stvarno zaživjeti s nedavno najavljenim ruskim realityjem u kojem bi silovanje i ubijanje među natjecateljima bilo dopušteno.

Dotad, osim sociopolitičkog podteksta i kritike televizijske (ne)kulture budućnosti, naše sadašnjosti, "The Running Man" je posijao sjeme nadahnuća i u svijetu filma, od slično postavljenih "Igara gladi" do računalnih rekreacija ljudi od krvi i mesa (Carrie Fisher). Sjetimo se scene kompjutorskog lažiranja stradavanja Schwarzeneggerova lika u tučnjavi s "lovcem" Jessejem Venturom.

"Trkač" je najvizionarskiji (SF) film postavljen u 2017. godinu, ali nije jedini. Iste 1987. snimljen je i slično žanrirani "Cherry 2000" s Melanie Griffith u glavnoj ulozi ambijentiran u budućnost koja još srećom nije stupila na snagu. U tom filmu 2017. je bila godina seksi robotica s kojima je muškarcima bilo lakše izlaziti na kraj nego sa pravim ženama. One bi im spremile večeru i nakon toga neograničeni "hopa cupa" po želji. Mizoginično? Blago rečeno, no glavni muški lik (David Andrews) u konačnici je odabrao stvarnu ženu sa stavom (Griffith) u odnosu na roboticu iz naslova filma (Pamela Gidley).

Što reći na 2017. iz futurističkog akcijskog filma "Barb Wire" (1996.), spolne inverzije "Casablanke" s Pamelom Anderson? U totalitarnoj Americi prostitucija je, kontradikcije li, legalizirana. No, prije negoli proglasite početak jednog divnog neprijateljstva s "Barb Wire", junakinja filma - plaćenica, egzotična plesačica i vlasnica kluba na neutralnom teritoriju posljednjeg slobodnog američkog grada u vrijeme Drugog Građanskog rata - nije dopuštala da ju se oslovljava s "komad". "Don't call me babe" bio je njezin feministički "one-liner" u filmu s vizualnom patinom kinematografskog akcijskog “heavy metal“ futura osamdesetih, onom "Pobjesnjelog Maxa" s kožnim jaknama i dugim kosama, no s bar jednom stvari koja ima eho u današnjici – činjenicom da su mnogi prisiljeni raditi dva posla da prežive.

Četiri godine prije "Barb Wire", akcijski SF triler "Tvrđava" (1992.) u režiji kultnog Stuarta "Reanimator" Gordona donio je viziju Amerike 2017. kao policijske države koja, za razliku od "Trkača" nije producirala smrtonosni reality, ali je zabranjivala više od jednog djeteta po obitelji (čak i ako prvo strada) zbog prenapučenosti. Christopher Lambert igrao je junaka bačena u brutalni zatvor maksimalne sigurnosti kad sa suprugom pokuša prebjeći u Kanadu i tamo donijeti na svijet drugo dijete. Konglomeratski zatvor sa zlim računalom i kiborzima najinteresantnija je stavka filma u smislu njegova kontroliranja umova zatvorenika pomoću uređaja nazvanih "intestinatori" i stvorenih da ubiju voljni momenat.

Nadajmo se da upravitelji zatvora nisu gledali "Fortress". Radije im predlažemo benigniji "Klik – za savršeni život" (2006.), fantastičnu komediju s Adamom Sandlerom kao vlasnikom magičnog daljinskog upravljača koji kontrolira prostor i vrijeme s "fast forward" i "rewind" tipkama za premotavanje naprijed-natrag. U jednom trenutku Sandlerov lik se nađe transportiran iz 2006. u 2017., gdje su ljudi gojazni, Michael Jackson još uvijek živ, a Britney Spears je i dalje udana za Kevina Federlinea i rodila je 23. dijete. Na stranu pretilost, ovo je svakako podnošljivija budućna sadašnjost u odnosu na prethodno navedene. Barem za čovječanstvo, ako ne Britney.

Ustanak strojeva

Sudeći po SF akcijskom trileru “Zaborav“ (2013.) s Tomom Cruiseom, 2017. se održao posljednji Super Bowl prije nego što su alieni satrali gotovo čitavu ljudsku rasu. Također, zadnji “Harry Potter“ (2011.) imao je epilog s nešto starijim junakom i njegovim sinom koji odlazi na prvi dan škole u Hogwarts baš 2017., prikazane bez prenaglašenih odjevnih kombinacija, robota i sličnih rekvizita. A kad smo kod robota, u posljednjem “Terminatoru“ iz 2015., “Genesys“, Sarah Connor i ekipa putuju u 2017. nakon što doznaju da se originalni vremenski okvir poremetio. Ondje je sve isto kao i danas, uz dodatak da svi ljudi jedva čekaju usvojiti aplikaciju nalik “Appleovoj“ koja bi, aktivirana na netu, mogla kumovati Sudnjim danom i “ustankom strojeva“.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
barb-wire running-man cherry2000-2 Tvrdjava running-man2
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/svjetska-ekonomija-dozivjela-je-krah-ponestaje-hrane-prirodnih-izvora-i-nafte-ovako-su-filmovi-80-ih-i-90-ih-zamisljali-2017-462439 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=1c973b474d26c9e8c09980b890bc61fda9f1c3fc [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=%26%23039%3BSvjetska+ekonomija+do%C5%BEivjela+je+krah.+Ponestaje+hrane%2C+prirodnih+izvora+i+nafte...%26%23039%3B+ovako+su+filmovi+80-ih+i+90-ih+zami%C5%A1ljali+2017.&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fsvjetska-ekonomija-dozivjela-je-krah-ponestaje-hrane-prirodnih-izvora-i-nafte-ovako-su-filmovi-80-ih-i-90-ih-zamisljali-2017-462439 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fsvjetska-ekonomija-dozivjela-je-krah-ponestaje-hrane-prirodnih-izvora-i-nafte-ovako-su-filmovi-80-ih-i-90-ih-zamisljali-2017-462439 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => DISTOPIJSKA GODINA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaDISTOPIJSKA GODINA

'Svjetska ekonomija doživjela je krah. Ponestaje hrane, prirodnih izvora i nafte...' ovako su filmovi 80-ih i 90-ih zamišljali 2017.

15. siječnja 2017. - 13:08

Svi su tako zabrinuti s 2015. da su zaboravili što dolazi 2017. godine. Pisalo je to na jednoj slici sastavljenoj od dva filmska kadra, sredinom listopada 2015. "najšeranijom" na društvenim mrežama. U gornjem dijelu slike, rezerviranom za 2015., nalazio se kadar iz SF komičnog klasika "Povratak u budućnost" s Michaelom J. Foxom i Christopherom Lloydom pokraj automobilskog vremeplova, filma čiji su junaci stigli u budućnost te godine (točnije, 21. listopada) iz njihove sadašnjosti 1985.. Dolje, gdje se spominjala 2017., bio je kadar iz Schwarzeneggerova "Trkača", kultnog distopijskog SF akcijskog trilera lociranog u danu godinu. A distopija je pojam koji uključuje onečišćenje okoliša, siromaštvo, kolaps društva, političku represiju i totalitarizam.

U listopadu 2015. ova...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. svibanj 2024 00:19