stdClass Object ( [id] => 255599 [title] => Redateljica Tatjana Božić filmom o bivšima razotkrila sebe [alias] => redateljica-tatjana-bozic-filmom-o-bivsima-razotkrila-sebe [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

U dokumentarnom filmu “Ljubavna odiseja”, koji se od 4. prosinca prikazuje u hrvatskim kinima (a u splitskoj Kinoteci od idućeg ponedjeljka), redateljica Tatjana Božić kamerom je ovjekovječila posjet bivšim ljubavima. Jednostavno je uzela kameru i posjetila svoje bivše muškarce, od kojih neke nije vidjela više od 15 godina.

- Spletom životnih okolnosti, živjela sam u raznim zemljama, pa su tako i moji bivši šaroliko europsko društvo. Posjetila sam ih u Moskvi, Hamburgu, Londonu i Zagrebu. Istovremeno u filmu pratimo priču koju sam snimala nekoliko godina o tome kako sam srela jednog Nizozemca, kako smo se zaljubili, kako sam zatrudnjela, preselila se kod njega u Amsterdam... i što je onda bilo – govori nam Božić.

- Ideja je došla kad sam živjela u Zagrebu i bila "single". Pomislila sam: vidi ti to, svi moji bivši sad su sretno (pretpostavljala sam) oženjeni. Čak i onaj jedan koji je nakon mene probao biti s muškarcima - i on je oženjen (ženom). Osjećala sam teret koji osjećaju svi ljudi koji se na neki način ne uklapaju u norme društva u kojem žive (dakle, neudata, bez djeteta, 35 godina u katoličkoj, patrijarhalnoj Hrvatskoj... izgubljen slučaj!) i došla mi je ideja da to pretočim u priču “Što to sa mnom nije u redu i zašto?”. I onda sam vrlo brzo na tom putu srela nekog novog (nizozemca Rogiera sam srela na međunarodnom masterclassu; on je razvijao svoj film o glazbi, a ja ovaj, o ljubavi) i recimo, dobila ono što sam mislila da sam htjela. Međutim, komplikacija u filmu tu tek počinje. 

Bill Murray je u “Slomljenom cvijeću” Jima Jarmuscha posjećivao bivše, ali zbog nešto drukčijih pobuda. Je li vam taj film bio inspirativan?


- Baš volim taj film, ali nije mi on bio inspiracija. Ta dva filma nisu na bilo koji način slični, osim što posjećujemo bivše ljubavi. O tome se radi i u odličnoj knjizi Nicka Hornbyja ”High Fidelity”, a gledala sam i sjajan dokumentarac jednog Engleza o istoj temi. Sad surađujem sa ženom koja priprema fotografsku izložbu i piše knjigu o bivšim muškarcima. Nitko nema autorska prava na tu ideju.

Nije vas bio strah razotkrivanja intime?


- Kad sam zamislila film, nisam mislila da će biti ovako jako intiman. Zapravo, tek mi je u montaži postalo jasno da, ako hoću da film bude onakav kakav želim da bude – autentičan i duhovit i ponekad tužan - onda ja moram biti stvarna, a ne onakva kakvu bi možda voljela da me drugi vide. Sjediti na dvije stolice, istovremeno biti i junakinja koja kao i svaka osoba želi biti predstavljena u pozitivnom svjetlu, i biti redateljica, čiji je zadatak napraviti zanimljiv film, a ne spasiti svoju glavnu junakinju – to je bilo najteže u cijelom procesu.

Najave ističu da je sveti gral ljubavnog svijeta "dok nas smrt ne rastavi". Možete li to precizirati?
- Mislim da na sve nas djeluje okruženje; bombardirani smo slikama koje bi trebali ostvariti u životu, inače, eto, nismo potpuni. Ta slika je sretni bračni par, uspješan, s malom djecom, kreditima, najnovijim modelima telefona i drugih tehnikalija; oni su vitki i zdravi, vječno mladi, a kad ostare onda su prezadovoljni penzioneri. Najgore što im se može dogoditi je kad im se proteza odljepljuje.

Puni smo nedostatka kojih do jučer nismo bili svjesni da ih imamo – nemamo ovakve ili onakve nokte, imamo dlake gdje ne bi smjeli (čupaj, plati!), treba nam botox ovdje, ljetovanje tamo, telefon ovaj, tablet onaj... jer onda, kad to sve imamo, blago nama, bliže smo toj slici sreće. Naći "pravog" dio je te slike i ako u tome nismo uspjeli (makar prividno i licemjerno), onda smo luzeri. Ljubav je toliko velika, nepojmljiva, čarobna, i jednostavno smo slabi na nju. Mislim da treba razdvojiti razgovor o ljubavi i razgovor o erotskim odnosima, jer često nemaju veze. I moj film je o želji za ljubavlju, ali je o odnosima, gdje ljubav nekako često ode u neki 64. plan.


Što ste s filmom otkrili novog u vezi s modernom ljubavi?

- U biti da smo svi malo konfuzni oko ljubavnih odnosa. Stari sistem, osobito u manje patrijarhalnim sredinama više jednostavno ne funkcionira: rodne uloge su sve više fluidne, ali to dovodi i do upitnika nad našim glavama. Na primjer, ovdje u Nizozemskoj puno žena izabire za partnere muškarce iz patrijarhalnih sredina, iz Afrike recimo, jer su muževni na klasičan način, galantni.

Zanimljivi su u usporedbi sa super-emancipiranim Nizozemcima koji piške sjedečki i skroz su tako ravnopravni da zaspiš od ravnopravnosti, ali onda ne vide razloga pomoći s velikim koferom, neŠto odšarafit, ili božesačuvaj dati kompliment ženi, jer zaboga, ona isto ima dvije ruke i noge, a ni on ne očekuje da mu se govori kak' je zgodan. Onda ti Nizozemci žene cure iz istočne Europe, jer se s njima osjećaju nekako... muževnije nego s "mogu-ja-sve-sama" Nizozemkama. Tu nastaju drugi problemi. Možda je fino biti zaljubljen u "macho" tipa, ali kad počne svakodnevni život, i u njegovom svijetu se podrazumijeva da ti čistiš, pereš, kuhaš, peglaš, ne gledaš nikog sekundu duže, to više nije ni najmanje zabavno. U filmu se u biti vidi upravo takav moj unutrašnji konflikt.

Tradicionalne i patrijarhalne vrijednosti su dio sistema s kojim sam odrasla, a istovremeno sam mu se snažno odupirala i ta neka borba u meni je dolazila do izražaja najviše, ustvari jedino, u ljubavnim vezama. Kad sam počela raditi film, mislila sam da će takve moje probleme više razumjeti žene u Hrvatskoj ili sličnim zemljama, ali sad, nakon što je film igrao u kinima u Nizozemskoj i bio na mnogim međunarodnim festivalima, vidim da je ta neka podvojenost i nejasnost očekivanja u vezama univerzalno prepoznatljiva.

Je li film dokumentaristički odgovor na “chick-lit” komedije?


- Pa, u biti da, iako nisam o tome tako razmišljala. Htjela sam dirnuti srca, to vjerojatno želi svatko tko radi film ili bilo što stvara, i kao ključ za to skužila sam da najbolje radi smijeh – moj smijeh nad samom sobom. Nadala sam se da će kapnuti koja suza za vrijeme filma, ali sam ih nekako automatski očekivala od žena, jer sigurno se žene mogu lakše poistovjetiti s pričom koja je ispričana u filmu.

Vjerojatno je svaka od nas iskusila bar jednom nešto od ovog o čemu film govori u vezama s muškarcima. Nerazumijevanje, komične nesporazume, neostvarena, neizrečena očekivanja, rastanke, čeznju, dramatiziranje, teške odluke, tugu za onim što je prošlo i što se ne može vratiti. Ali, to poznaju i muškarci naravno, iako možda ne pričaju o tome na ovaj način.

MARKO NJEGIĆ

Muškarci

Kako su dečki primili film?

- "Svi su dečki vidjeli film na ZagrebDoxu, gdje je 'Ljubavna odiseja' bila film otvaranja, ali izvan konkurencije jer je Factum, tj. Nenad Puhovski, koproducent, istovremeno i organizator festivala. Tada su se svi upoznali i na kraju duge noći po zagrebačkim barovima zaključili su da imaju nešto zajedničko i da žele snimiti mušku verziju filma. Baš me zanima kako će to izgledati!

Pavel, moj prvi bivši, Rus, bio je najpopularniji. Nakon zagrebačke premijere vidjela sam scenu kako dvije gospođe u godinama naglas komentiraju Rogiera i Vjerana (dva junaka iz filma): “Gle, uopće nisu tak’ visoki kak’ izgledaju na filmu. Oni joj nisu bili dobri! Bolje da je ostala s Pavelom.”

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => 'Bivše dečke sam posjetila u Moskvi, Hamburgu, Londonu i Zagrebu' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => 'LJUBAVNA ODISEJA' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2014-12-03 16:47:48 [created_by] => 26156 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2014-12-06 17:09:22 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2014-12-03 18:01:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 3667 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2014/12/03/SCENA/tatjana.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "800x511" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 15344938 Threads: 3 Questions: 3184738924 Slow queries: 7147486 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 235676749 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 33 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/redateljica-tatjana-bozic-filmom-o-bivsima-razotkrila-sebe-255599 [printLink] => /kultura/redateljica-tatjana-bozic-filmom-o-bivsima-razotkrila-sebe-255599?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 207367 [name] => tatjanabožić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => tatjanabozic [link] => /tag/tatjanabozic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => 'Bivše dečke sam posjetila u Moskvi, Hamburgu, Londonu i Zagrebu' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => 'LJUBAVNA ODISEJA' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Redateljica Tatjana Božić filmom o bivšima razotkrila sebe [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-16-23-39-53-26156 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/12/03/SCENA/tatjana.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/12/03/SCENA/tatjana.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

U dokumentarnom filmu “Ljubavna odiseja”, koji se od 4. prosinca prikazuje u hrvatskim kinima (a u splitskoj Kinoteci od idućeg ponedjeljka), redateljica Tatjana Božić kamerom je ovjekovječila posjet bivšim ljubavima. Jednostavno je uzela kameru i posjetila svoje bivše muškarce, od kojih neke nije vidjela više od 15 godina.

- Spletom životnih okolnosti, živjela sam u raznim zemljama, pa su tako i moji bivši šaroliko europsko društvo. Posjetila sam ih u Moskvi, Hamburgu, Londonu i Zagrebu. Istovremeno u filmu pratimo priču koju sam snimala nekoliko godina o tome kako sam srela jednog Nizozemca, kako smo se zaljubili, kako sam zatrudnjela, preselila se kod njega u Amsterdam... i što je onda bilo – govori nam Božić.

- Ideja je došla kad sam živjela u Zagrebu i bila "single". Pomislila sam: vidi ti to, svi moji bivši sad su sretno (pretpostavljala sam) oženjeni. Čak i onaj jedan koji je nakon mene probao biti s muškarcima - i on je oženjen (ženom). Osjećala sam teret koji osjećaju svi ljudi koji se na neki način ne uklapaju u norme društva u kojem žive (dakle, neudata, bez djeteta, 35 godina u katoličkoj, patrijarhalnoj Hrvatskoj... izgubljen slučaj!) i došla mi je ideja da to pretočim u priču “Što to sa mnom nije u redu i zašto?”. I onda sam vrlo brzo na tom putu srela nekog novog (nizozemca Rogiera sam srela na međunarodnom masterclassu; on je razvijao svoj film o glazbi, a ja ovaj, o ljubavi) i recimo, dobila ono što sam mislila da sam htjela. Međutim, komplikacija u filmu tu tek počinje. 

Bill Murray je u “Slomljenom cvijeću” Jima Jarmuscha posjećivao bivše, ali zbog nešto drukčijih pobuda. Je li vam taj film bio inspirativan?


- Baš volim taj film, ali nije mi on bio inspiracija. Ta dva filma nisu na bilo koji način slični, osim što posjećujemo bivše ljubavi. O tome se radi i u odličnoj knjizi Nicka Hornbyja ”High Fidelity”, a gledala sam i sjajan dokumentarac jednog Engleza o istoj temi. Sad surađujem sa ženom koja priprema fotografsku izložbu i piše knjigu o bivšim muškarcima. Nitko nema autorska prava na tu ideju.

Nije vas bio strah razotkrivanja intime?


- Kad sam zamislila film, nisam mislila da će biti ovako jako intiman. Zapravo, tek mi je u montaži postalo jasno da, ako hoću da film bude onakav kakav želim da bude – autentičan i duhovit i ponekad tužan - onda ja moram biti stvarna, a ne onakva kakvu bi možda voljela da me drugi vide. Sjediti na dvije stolice, istovremeno biti i junakinja koja kao i svaka osoba želi biti predstavljena u pozitivnom svjetlu, i biti redateljica, čiji je zadatak napraviti zanimljiv film, a ne spasiti svoju glavnu junakinju – to je bilo najteže u cijelom procesu.

Najave ističu da je sveti gral ljubavnog svijeta "dok nas smrt ne rastavi". Možete li to precizirati?
- Mislim da na sve nas djeluje okruženje; bombardirani smo slikama koje bi trebali ostvariti u životu, inače, eto, nismo potpuni. Ta slika je sretni bračni par, uspješan, s malom djecom, kreditima, najnovijim modelima telefona i drugih tehnikalija; oni su vitki i zdravi, vječno mladi, a kad ostare onda su prezadovoljni penzioneri. Najgore što im se može dogoditi je kad im se proteza odljepljuje.

Puni smo nedostatka kojih do jučer nismo bili svjesni da ih imamo – nemamo ovakve ili onakve nokte, imamo dlake gdje ne bi smjeli (čupaj, plati!), treba nam botox ovdje, ljetovanje tamo, telefon ovaj, tablet onaj... jer onda, kad to sve imamo, blago nama, bliže smo toj slici sreće. Naći "pravog" dio je te slike i ako u tome nismo uspjeli (makar prividno i licemjerno), onda smo luzeri. Ljubav je toliko velika, nepojmljiva, čarobna, i jednostavno smo slabi na nju. Mislim da treba razdvojiti razgovor o ljubavi i razgovor o erotskim odnosima, jer često nemaju veze. I moj film je o želji za ljubavlju, ali je o odnosima, gdje ljubav nekako često ode u neki 64. plan.


Što ste s filmom otkrili novog u vezi s modernom ljubavi?

- U biti da smo svi malo konfuzni oko ljubavnih odnosa. Stari sistem, osobito u manje patrijarhalnim sredinama više jednostavno ne funkcionira: rodne uloge su sve više fluidne, ali to dovodi i do upitnika nad našim glavama. Na primjer, ovdje u Nizozemskoj puno žena izabire za partnere muškarce iz patrijarhalnih sredina, iz Afrike recimo, jer su muževni na klasičan način, galantni.

Zanimljivi su u usporedbi sa super-emancipiranim Nizozemcima koji piške sjedečki i skroz su tako ravnopravni da zaspiš od ravnopravnosti, ali onda ne vide razloga pomoći s velikim koferom, neŠto odšarafit, ili božesačuvaj dati kompliment ženi, jer zaboga, ona isto ima dvije ruke i noge, a ni on ne očekuje da mu se govori kak' je zgodan. Onda ti Nizozemci žene cure iz istočne Europe, jer se s njima osjećaju nekako... muževnije nego s "mogu-ja-sve-sama" Nizozemkama. Tu nastaju drugi problemi. Možda je fino biti zaljubljen u "macho" tipa, ali kad počne svakodnevni život, i u njegovom svijetu se podrazumijeva da ti čistiš, pereš, kuhaš, peglaš, ne gledaš nikog sekundu duže, to više nije ni najmanje zabavno. U filmu se u biti vidi upravo takav moj unutrašnji konflikt.

Tradicionalne i patrijarhalne vrijednosti su dio sistema s kojim sam odrasla, a istovremeno sam mu se snažno odupirala i ta neka borba u meni je dolazila do izražaja najviše, ustvari jedino, u ljubavnim vezama. Kad sam počela raditi film, mislila sam da će takve moje probleme više razumjeti žene u Hrvatskoj ili sličnim zemljama, ali sad, nakon što je film igrao u kinima u Nizozemskoj i bio na mnogim međunarodnim festivalima, vidim da je ta neka podvojenost i nejasnost očekivanja u vezama univerzalno prepoznatljiva.

Je li film dokumentaristički odgovor na “chick-lit” komedije?


- Pa, u biti da, iako nisam o tome tako razmišljala. Htjela sam dirnuti srca, to vjerojatno želi svatko tko radi film ili bilo što stvara, i kao ključ za to skužila sam da najbolje radi smijeh – moj smijeh nad samom sobom. Nadala sam se da će kapnuti koja suza za vrijeme filma, ali sam ih nekako automatski očekivala od žena, jer sigurno se žene mogu lakše poistovjetiti s pričom koja je ispričana u filmu.

Vjerojatno je svaka od nas iskusila bar jednom nešto od ovog o čemu film govori u vezama s muškarcima. Nerazumijevanje, komične nesporazume, neostvarena, neizrečena očekivanja, rastanke, čeznju, dramatiziranje, teške odluke, tugu za onim što je prošlo i što se ne može vratiti. Ali, to poznaju i muškarci naravno, iako možda ne pričaju o tome na ovaj način.

MARKO NJEGIĆ

Muškarci

Kako su dečki primili film?

- "Svi su dečki vidjeli film na ZagrebDoxu, gdje je 'Ljubavna odiseja' bila film otvaranja, ali izvan konkurencije jer je Factum, tj. Nenad Puhovski, koproducent, istovremeno i organizator festivala. Tada su se svi upoznali i na kraju duge noći po zagrebačkim barovima zaključili su da imaju nešto zajedničko i da žele snimiti mušku verziju filma. Baš me zanima kako će to izgledati!

Pavel, moj prvi bivši, Rus, bio je najpopularniji. Nakon zagrebačke premijere vidjela sam scenu kako dvije gospođe u godinama naglas komentiraju Rogiera i Vjerana (dva junaka iz filma): “Gle, uopće nisu tak’ visoki kak’ izgledaju na filmu. Oni joj nisu bili dobri! Bolje da je ostala s Pavelom.”

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/redateljica-tatjana-bozic-filmom-o-bivsima-razotkrila-sebe-255599 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=a6aa2390ffb14aa24c1de68fce7dec8cf1e2478e [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Redateljica+Tatjana+Bo%C5%BEi%C4%87+filmom+o+biv%C5%A1ima+razotkrila+sebe&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fredateljica-tatjana-bozic-filmom-o-bivsima-razotkrila-sebe-255599 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fredateljica-tatjana-bozic-filmom-o-bivsima-razotkrila-sebe-255599 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => 'Bivše dečke sam posjetila u Moskvi, Hamburgu, Londonu i Zagrebu' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => 'LJUBAVNA ODISEJA' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Kultura'LJUBAVNA ODISEJA'

Redateljica Tatjana Božić filmom o bivšima razotkrila sebe

Piše PSD.
3. prosinca 2014. - 19:01

MARKO NJEGIĆ

Muškarci

Kako su dečki primili film?

- "Svi su dečki vidjeli film na ZagrebDoxu, gdje je 'Ljubavna odiseja' bila film otvaranja, ali izvan konkurencije jer je Factum, tj. Nenad Puhovski, koproducent, istovremeno i organizator festivala. Tada su se svi upoznali i na kraju duge noći po zagrebačkim barovima zaključili su da imaju nešto zajedničko i da žele snimiti mušku verziju filma. Baš me zanima kako će to izgledati!

Pavel, moj prvi bivši, Rus, bio je najpopularniji. Nakon zagrebačke premijere vidjela sam scenu kako dvije gospođe u godinama naglas komentiraju Rogiera i Vjerana (dva junaka iz filma): “Gle, uopće nisu tak’ visoki kak’ izgledaju na f...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. svibanj 2024 01:39