stdClass Object ( [id] => 153809 [title] => Pogačar: Volio bih da se splitski dišpet konačno ostvari [alias] => pogacar-volio-bih-da-se-splitski-dispet-konacno-ostvari [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Pjesnik Marko Pogačar ugledao je svijet i Split oko sebe orvelovske 1984. godine. Prvom zbirkom “Pijavice nad Santa Cruzom” javio se u 22. godini, a godinu poslije u stihu je uputio i “Poslanice običnim ljudima”. Treću zbirku “Predmeti”, također kod “Algoritma”, objavio je 2009. godine. Njima je potvrdio svoj status značajnoga mladog pjesnika, doduše cijelo vrijeme kao zagrebački student komparativne književnosti.

U međuvremenu je postao član uredništva “Zareza” i “Quoruma”, urednik u VBZ-u, suradnik Trećeg programa Hrvatskog radija, suvoditelj ‘Goranova proljeća”, objavio na Danima eseja nagrađenu knjigu “Atlas glasova” te knjigu intervjua i izbor moderne hrvatske poezije “Jer mi smo mnogi”. I to sve u brojnim putovanjima, od Meksika, Kine, Zagreba i Splita, s kojim nije gubio kontakt, kao ni sa sviranjem bubnjeva u post punk bendu “Death Disco”. O njegovoj najavljenoj knjizi priči, recepciji aktualne knjige intervjua, viđenju hrvatske poezije s Kineskog zida, međašima uopće, razgovarali smo uoči njegova puta u Berlin.

Otkud ideja za formu intervjua i antologije vaše posljednje knjige ‘Jer mi smo mnogi’? I kakvom se ona pokazala na knjižarskom pultu i u recepciji među kolegama?
- Činilo mi se da je dijaloška forma dinamičnija, čitkija, na neki način privlačnija od suhoparnih analitičkih ili sintetičkih tekstova. Da je njome lakše progovoriti o nekoj sinkronijskoj pojavi – tako da se njoj samoj da glas, da se ona izravno, sama opiše. Hrvatski pjesnici su uglavnom književno dosta obrazovani, i više nego sposobni i voljni govoriti o vlastitim i tuđim poetikama, o stanju u polju. Zašto bih ja pisao o poetikama kolega, kad oni sami o tome mogu lucidno progovoriti? Sebi sam zadao više ulogu moderatora, nekoga tko će to infrastrukturno odraditi i uobličiti. Recepcijom se nisam previše bavio, ono što je do mene došlo mi se čini sasvim solidnim. A što se knjižarskih pultova tiče, siguran sam da ih nije previše izlizala, ali to je već neka sasvim druga priča. Nažalost preča i znatno tužnija od ove pjesničke, na nju ćemo se vratiti.

Kako ste birali portretirane / intervjuirane pjesnike s kojima ste se odlučili na relativno kraće intervjue i izbore pjesama, kako ste rekli između antologije i panorame?
- Birao sam u skladu s postavljenim zadatkom: mapiranjem aktualne pjesničke scene u Hrvatskoj. I aktualnost i ‘pjesnička scena’ su dosta mutne kategorije, uglavnom iz domene sociologije književnosti, pa je to istovremeno bilo lako i teško. S jedne strane bilo je dovoljno pogledati oko sebe, a s druge nužno odrediti dosta precizni set kriterija koji će uokviriti taj pogled. Izbor nije ni antologijski niti panoramski – u slučaju antologije nedostaju mu neka imena koja bi se u takvom izboru morala naći, a neka od uvrštenih bi sigurno ispala. Antologija bi, kad se sve sravni, bila dosta tanja, a panorama bi morala biti suludo opsežna.

Ako uopće ima neka stvar besmislenija od desetina antologija u nekoliko godina, onda su to panorame u pravom smislu. Zadnje što bih htio je da me netko suoči s pregledom svega što je u nekom razdoblju objavljeno, niti bih to ikome učinio. Čitanje ionako sve više i više počinje sličiti krčenju makije, mlaćenju mačetom da se do nečeg probije, što god to traženo bilo. Ogroman broj domaćih beletrističkih naslova jednostavno nema nikakvog opravdanja da bude tiskano, i to se sve rjeđe problematizira.

Obično Vas se drži međašnjim pjesnikom, često se krug zatvara s Markom Pogačarom, a spominju vas i kao najboljega ili najperspektivnijega mladog pjesnika. Kako je pisati s tim? Govori li to i o inerciji književnosti u kojoj su mladi pjesnici do pedesete?
- U to ne bih ulazio, a i metaforika međaša mi je jako odbojna. Međaš je nešto statično, teško, čija je svrha da bude na svom jednom te istom mjestu i da razdvaja; zbog međaša se gine, uglavnom u ime opasnih gluposti. Mene ni jedno ni drugo ne zanima. A i na sreću nemam 50, napunio sam 27 godina. Vrijeme će samo doći, ne treba ga gurati, no ni negirati – neka druga imena slijede, i ja se nadam da će ih biti mnogo. A pisati s tim je isto kao i bez toga, dok god si svjestan da je najbolja stvar koju s međašem možeš učiniti jest minirati ga, zakopati, ili se barem po njemu mirne duše popišati.

Iz Splita ste, a u Zagrebu živite, dosta putujete i kontaktirate sa stranim pjesnicima. Kakav je iz te perspektive pogled na hrvatsku pjesničku scenu, te posebno na njezin splitski odsječak?
- Odakle god promatrali, treba biti svjestan razmjera. Kad se u obzir uzmu brojke i uvjeti, hrvatska pjesnička proizvodnja mi se čini sasvim zadovoljavajućom, imamo nekoliko stvarno izvanrednih pjesnika. Dvadesetak godina mentalnog masakra u režiji prije svega HDZ-a i Katoličke crkve, a u ime jedne izrazito konzervativne i militantno neoliberalne ideologije ostavilo je itekakvog traga, od toga se ne isplati bježati. U Splitu su te posljedice, nažalost, vrlo jasno vidljive, i što je najgore, ne nazire im se kraj ni korektiv – smjer u kojem se ‘splitsko stanje uma’ razvija nimalo mi se ne sviđa. Volio bi da se ona floskula o Splitu kao gradu koji je ‘uvik protiv’, ‘grad dišpet’ konačno realizira, ali to bi, čini mi se, u prvom redu značilo obračun sa samim sobom, sa svojom slikom. Teško mogu zamisliti ‘ozbiljnu’ književnost moje ili mlađe generacije u Splitu koja se ne bi na neki način uhvatila u koštac s tim problemom.

Je li ovakva knjiga kratkotrajan izlet u novinarstvo i antologičarstvo ili početak jednoh dužeg niza?
- Ne namjeravam se aktivno previše baviti sličnim stvarima – one su više rezultat kontinuiranog bavljenja pjesništvom, nastaju kao svojevrsni nusproizvodi. Ako mi se učini da bi mogao ponuditi neki koristan proizvod na tu temu, vjerojatno hoću, ali ne vidim to kao imperativ.

SINIŠA KEKEZ


Od pisanja se može živjeti

Urednik ste na više strana, pišete, putujete... Znači li to da možete živjeti od poezije?

Ma ne može se, naravno, živjeti od poezije, ali od pisanja, ako baš upreš, i može. I ako nemaš neke visoke standarde i nekog na uzdržavanju, naravno. Veći je problem to što se u ovoj zemlji već dugo od dobrog djela poštenog rada ne može živjeti. Poezija je tu tek jedna od žrtava, o položaju književnosti se lamentira uzduž i poprijeko, i to je nužno – ali i samo dio pitanja zašto radnik Željezare Sisak ne može živjeti od svog rada, zašto to ne može radnik škvera, radnice Uzora i Kamenskog? Zašto mojoj majci nakon 32 godine radnog staža u pošti prijeti otkaz, zašto ga je njezin muž već dobio? I zašto su kapitalisti i kriminalci koji sve to orkestriraju nedodirljivi, zašto je država njihov instrument? Zašto crkva služi mise za Pavelića? Naposljetku, zašto se u ovim i u brojnim drugim novinama ne može za to prozvati konkretna, očito odgovorna imena, bez da budeš potpuno siguran da će to biti izrezano? To su pitanja koja treba postavljati, i na njih odgovarati. Od poezije se ne živi, altroke. Nju samu da; ponekad, kratko i možda.

Prva zbirka priča

Vjerojatno spremate neku novu zbirku?

Završio sam knjigu kratkih priča koja će, pod naslovom “Bog neće pomoći”, uskoro izaći kod “Algoritma”, a sad radim na novoj pjesničkoj knjizi, koja neće van baš tako brzo. Jako mi je zanimljivo bilo pisati fikciju – krenuti od nule, mučiti se s tim novim sustavom i postupno ga svladavati. Kad se knjiga pojavi, vidjet ćemo koliko sam u tome uspio. Sad sam opet na svom terenu, u stihovima. A najljepši dio u svemu je što svaka knjiga iznova dokazuje koliko je pretenciozno išta u književnosti smatrati ‘svojim terenom’; Svaka iole nužna knjiga te prvo dobro ispljuje, dobro ponizi, uvuče te u meč. Pa sad, ko živ, ko mrtav.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Smjer u kojem  se ‘splitsko stanje uma’ razvija nimalo mi se ne sviđa. Volio bih da se ona floskula o Splitu kao gradu koji je ‘uvik protiv’, ‘grad dišpet’ konačno realizira, ali to bi, čini mi se, u prvom redu značilo obračun sa samim sobom, sa s [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => mladi, uspješni splitski pjesnik i esejist s različitim adresama [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2012-01-07 17:25:14 [created_by] => 31 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2012-01-07 18:51:25 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2012-01-07 18:43:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 3068 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2012/01/07/Kultura/POGACAR1-230210_thumb.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "374x270" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 15462983 Threads: 3 Questions: 3198223166 Slow queries: 7195346 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 235937829 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 33 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/pogacar-volio-bih-da-se-splitski-dispet-konacno-ostvari-153809 [printLink] => /kultura/pogacar-volio-bih-da-se-splitski-dispet-konacno-ostvari-153809?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 141409 [name] => MarkoPogačar [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => markopogacar [link] => /tag/markopogacar ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Smjer u kojem  se ‘splitsko stanje uma’ razvija nimalo mi se ne sviđa. Volio bih da se ona floskula o Splitu kao gradu koji je ‘uvik protiv’, ‘grad dišpet’ konačno realizira, ali to bi, čini mi se, u prvom redu značilo obračun sa samim sobom, sa s [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => mladi, uspješni splitski pjesnik i esejist s različitim adresama [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Pogačar: Volio bih da se splitski dišpet konačno ostvari [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-18-08-27-19-31 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2012/01/07/Kultura/POGACAR1-230210_thumb.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2012/01/07/Kultura/POGACAR1-230210_thumb.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Pjesnik Marko Pogačar ugledao je svijet i Split oko sebe orvelovske 1984. godine. Prvom zbirkom “Pijavice nad Santa Cruzom” javio se u 22. godini, a godinu poslije u stihu je uputio i “Poslanice običnim ljudima”. Treću zbirku “Predmeti”, također kod “Algoritma”, objavio je 2009. godine. Njima je potvrdio svoj status značajnoga mladog pjesnika, doduše cijelo vrijeme kao zagrebački student komparativne književnosti.

U međuvremenu je postao član uredništva “Zareza” i “Quoruma”, urednik u VBZ-u, suradnik Trećeg programa Hrvatskog radija, suvoditelj ‘Goranova proljeća”, objavio na Danima eseja nagrađenu knjigu “Atlas glasova” te knjigu intervjua i izbor moderne hrvatske poezije “Jer mi smo mnogi”. I to sve u brojnim putovanjima, od Meksika, Kine, Zagreba i Splita, s kojim nije gubio kontakt, kao ni sa sviranjem bubnjeva u post punk bendu “Death Disco”. O njegovoj najavljenoj knjizi priči, recepciji aktualne knjige intervjua, viđenju hrvatske poezije s Kineskog zida, međašima uopće, razgovarali smo uoči njegova puta u Berlin.

Otkud ideja za formu intervjua i antologije vaše posljednje knjige ‘Jer mi smo mnogi’? I kakvom se ona pokazala na knjižarskom pultu i u recepciji među kolegama?
- Činilo mi se da je dijaloška forma dinamičnija, čitkija, na neki način privlačnija od suhoparnih analitičkih ili sintetičkih tekstova. Da je njome lakše progovoriti o nekoj sinkronijskoj pojavi – tako da se njoj samoj da glas, da se ona izravno, sama opiše. Hrvatski pjesnici su uglavnom književno dosta obrazovani, i više nego sposobni i voljni govoriti o vlastitim i tuđim poetikama, o stanju u polju. Zašto bih ja pisao o poetikama kolega, kad oni sami o tome mogu lucidno progovoriti? Sebi sam zadao više ulogu moderatora, nekoga tko će to infrastrukturno odraditi i uobličiti. Recepcijom se nisam previše bavio, ono što je do mene došlo mi se čini sasvim solidnim. A što se knjižarskih pultova tiče, siguran sam da ih nije previše izlizala, ali to je već neka sasvim druga priča. Nažalost preča i znatno tužnija od ove pjesničke, na nju ćemo se vratiti.

Kako ste birali portretirane / intervjuirane pjesnike s kojima ste se odlučili na relativno kraće intervjue i izbore pjesama, kako ste rekli između antologije i panorame?
- Birao sam u skladu s postavljenim zadatkom: mapiranjem aktualne pjesničke scene u Hrvatskoj. I aktualnost i ‘pjesnička scena’ su dosta mutne kategorije, uglavnom iz domene sociologije književnosti, pa je to istovremeno bilo lako i teško. S jedne strane bilo je dovoljno pogledati oko sebe, a s druge nužno odrediti dosta precizni set kriterija koji će uokviriti taj pogled. Izbor nije ni antologijski niti panoramski – u slučaju antologije nedostaju mu neka imena koja bi se u takvom izboru morala naći, a neka od uvrštenih bi sigurno ispala. Antologija bi, kad se sve sravni, bila dosta tanja, a panorama bi morala biti suludo opsežna.

Ako uopće ima neka stvar besmislenija od desetina antologija u nekoliko godina, onda su to panorame u pravom smislu. Zadnje što bih htio je da me netko suoči s pregledom svega što je u nekom razdoblju objavljeno, niti bih to ikome učinio. Čitanje ionako sve više i više počinje sličiti krčenju makije, mlaćenju mačetom da se do nečeg probije, što god to traženo bilo. Ogroman broj domaćih beletrističkih naslova jednostavno nema nikakvog opravdanja da bude tiskano, i to se sve rjeđe problematizira.

Obično Vas se drži međašnjim pjesnikom, često se krug zatvara s Markom Pogačarom, a spominju vas i kao najboljega ili najperspektivnijega mladog pjesnika. Kako je pisati s tim? Govori li to i o inerciji književnosti u kojoj su mladi pjesnici do pedesete?
- U to ne bih ulazio, a i metaforika međaša mi je jako odbojna. Međaš je nešto statično, teško, čija je svrha da bude na svom jednom te istom mjestu i da razdvaja; zbog međaša se gine, uglavnom u ime opasnih gluposti. Mene ni jedno ni drugo ne zanima. A i na sreću nemam 50, napunio sam 27 godina. Vrijeme će samo doći, ne treba ga gurati, no ni negirati – neka druga imena slijede, i ja se nadam da će ih biti mnogo. A pisati s tim je isto kao i bez toga, dok god si svjestan da je najbolja stvar koju s međašem možeš učiniti jest minirati ga, zakopati, ili se barem po njemu mirne duše popišati.

Iz Splita ste, a u Zagrebu živite, dosta putujete i kontaktirate sa stranim pjesnicima. Kakav je iz te perspektive pogled na hrvatsku pjesničku scenu, te posebno na njezin splitski odsječak?
- Odakle god promatrali, treba biti svjestan razmjera. Kad se u obzir uzmu brojke i uvjeti, hrvatska pjesnička proizvodnja mi se čini sasvim zadovoljavajućom, imamo nekoliko stvarno izvanrednih pjesnika. Dvadesetak godina mentalnog masakra u režiji prije svega HDZ-a i Katoličke crkve, a u ime jedne izrazito konzervativne i militantno neoliberalne ideologije ostavilo je itekakvog traga, od toga se ne isplati bježati. U Splitu su te posljedice, nažalost, vrlo jasno vidljive, i što je najgore, ne nazire im se kraj ni korektiv – smjer u kojem se ‘splitsko stanje uma’ razvija nimalo mi se ne sviđa. Volio bi da se ona floskula o Splitu kao gradu koji je ‘uvik protiv’, ‘grad dišpet’ konačno realizira, ali to bi, čini mi se, u prvom redu značilo obračun sa samim sobom, sa svojom slikom. Teško mogu zamisliti ‘ozbiljnu’ književnost moje ili mlađe generacije u Splitu koja se ne bi na neki način uhvatila u koštac s tim problemom.

Je li ovakva knjiga kratkotrajan izlet u novinarstvo i antologičarstvo ili početak jednoh dužeg niza?
- Ne namjeravam se aktivno previše baviti sličnim stvarima – one su više rezultat kontinuiranog bavljenja pjesništvom, nastaju kao svojevrsni nusproizvodi. Ako mi se učini da bi mogao ponuditi neki koristan proizvod na tu temu, vjerojatno hoću, ali ne vidim to kao imperativ.

SINIŠA KEKEZ


Od pisanja se može živjeti

Urednik ste na više strana, pišete, putujete... Znači li to da možete živjeti od poezije?

Ma ne može se, naravno, živjeti od poezije, ali od pisanja, ako baš upreš, i može. I ako nemaš neke visoke standarde i nekog na uzdržavanju, naravno. Veći je problem to što se u ovoj zemlji već dugo od dobrog djela poštenog rada ne može živjeti. Poezija je tu tek jedna od žrtava, o položaju književnosti se lamentira uzduž i poprijeko, i to je nužno – ali i samo dio pitanja zašto radnik Željezare Sisak ne može živjeti od svog rada, zašto to ne može radnik škvera, radnice Uzora i Kamenskog? Zašto mojoj majci nakon 32 godine radnog staža u pošti prijeti otkaz, zašto ga je njezin muž već dobio? I zašto su kapitalisti i kriminalci koji sve to orkestriraju nedodirljivi, zašto je država njihov instrument? Zašto crkva služi mise za Pavelića? Naposljetku, zašto se u ovim i u brojnim drugim novinama ne može za to prozvati konkretna, očito odgovorna imena, bez da budeš potpuno siguran da će to biti izrezano? To su pitanja koja treba postavljati, i na njih odgovarati. Od poezije se ne živi, altroke. Nju samu da; ponekad, kratko i možda.

Prva zbirka priča

Vjerojatno spremate neku novu zbirku?

Završio sam knjigu kratkih priča koja će, pod naslovom “Bog neće pomoći”, uskoro izaći kod “Algoritma”, a sad radim na novoj pjesničkoj knjizi, koja neće van baš tako brzo. Jako mi je zanimljivo bilo pisati fikciju – krenuti od nule, mučiti se s tim novim sustavom i postupno ga svladavati. Kad se knjiga pojavi, vidjet ćemo koliko sam u tome uspio. Sad sam opet na svom terenu, u stihovima. A najljepši dio u svemu je što svaka knjiga iznova dokazuje koliko je pretenciozno išta u književnosti smatrati ‘svojim terenom’; Svaka iole nužna knjiga te prvo dobro ispljuje, dobro ponizi, uvuče te u meč. Pa sad, ko živ, ko mrtav.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/pogacar-volio-bih-da-se-splitski-dispet-konacno-ostvari-153809 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=f4f34e84c5d2ab46e3e9fc62f777a0eb09075116 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Poga%C4%8Dar%3A+Volio+bih+da+se+splitski+di%C5%A1pet+kona%C4%8Dno+ostvari&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fpogacar-volio-bih-da-se-splitski-dispet-konacno-ostvari-153809 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fpogacar-volio-bih-da-se-splitski-dispet-konacno-ostvari-153809 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Smjer u kojem  se ‘splitsko stanje uma’ razvija nimalo mi se ne sviđa. Volio bih da se ona floskula o Splitu kao gradu koji je ‘uvik protiv’, ‘grad dišpet’ konačno realizira, ali to bi, čini mi se, u prvom redu značilo obračun sa samim sobom, sa s [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => mladi, uspješni splitski pjesnik i esejist s različitim adresama [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Kulturamladi, uspješni splitski pjesnik i esejist s različitim adresama

Pogačar: Volio bih da se splitski dišpet konačno ostvari

Piše PSD.
7. siječnja 2012. - 19:43
Pjesnik Marko Pogačar ugledao je svijet i Split oko sebe orvelovske 1984. godine. Prvom zbirkom “Pijavice nad Santa Cruzom” javio se u 22. godini, a godinu poslije u stihu je uputio i “Poslanice običnim ljudima”. Treću zbirku “Predmeti”, također kod “Algoritma”, objavio je 2009. godine. Njima je potvrdio svoj status značajnoga mladog pjesnika, doduše cijelo vrijeme kao zagrebački student komparativne književnosti.

U međuvremenu je postao član uredništva “Zareza” i “Quoruma”, urednik u VBZ-u, suradnik Trećeg programa Hrvatskog radija, suvoditelj ‘Goranova proljeća”, objavio na Danima eseja nagrađenu knjigu “Atlas glasova” te knjigu intervjua i izbor moderne hrvatske poezije “Jer mi smo mnogi”. I to sve u brojnim putovanjima, od ...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. svibanj 2024 10:27