stdClass Object ( [id] => 450472 [title] => Pavo Marinković: Razvrat je ovdje izmaštan, moji prijatelji branitelji nemaju prigovora na film! [alias] => pavo-marinkovic-razvrat-je-ovdje-izmastan-moji-prijatelji-branitelji-nemaju-prigovora-na-film [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Redatelj Pavo Marinković jako je zadovoljan premijernim reakcijama publike na njegov novi film “Ministarstvo ljubavi“, no nije bio iznenađen. Publika je već entuzijastično reagirala u posve različitim sredinama – od Pule i Benkovca preko Montreala i Chicaga.

- Film uistinu dotiče publiku te smo njime iskomunicirali i smijeh i suze. Što se gledanosti tiče, u Hrvatskoj je teško išta predvidjeti pa se ne usuđujem išta reći – oprezan je Marinković.

Jeste li očekivali takve reakcije publike?
- U početku nisam očekivao ovakve reakcije publike. Ali, bilo bi bolje da u što većem broju ide u kina – to je važnije. Već je u “Areni“ bilo jasno da je “Ministarstvo ljubavi“ film koji se bolje i ljepše gleda na velikom platnu i u društvu nego li u osami vlastitog kompjutora. To su mi rekli i mnogi kritičari, a i neki festivalski programeri. U kinu, emocija, koja uistinu postoji jednostavno je jača, a uvijek je ljepše smijati se u društvu.

Mora li danas hrvatski film igrati na kartu neke kontroverze da bi dobio besplatan PR, za njega se čulo i bio gledan?
- PR mora postojati jer je sastavni dio plasmana filmskog proizvoda. Ali, naš se PR nije oslanjao na kontroverze, već na prostu činjenicu da publika toplo prima film te je iskorištavao sve ono što je bilo vezano za izvrsne i medijima zanimljive glumce. Meni se ne čini, dakle, da smo mi neki kontroverzni film.

Pa ipak, desni portali vas napadaju. Mislite li da bi napadi bili manjeg intenziteta da je film prije krenuo u kina?
- Kad me ovo pitate, znači da uistinu jesmo kontroverzni. Ja nisam stekao dojam da su ovi napadi na film doprijeli do široke publike. Nekoliko ljudi mi je javilo da su u tijeku žestoki napadi s opskurnih portala, ali to sam pročitao letimično i s neugodom. Živimo u slobodnom društvu i postoji sloboda javnog govora, ukoliko to nije govor mržnje. Ako ti portali jesu ozbiljan čimbenik, tada je higijena društva u ozbiljnim problemima i to našoj zemlji ne služi na čast. Činjenica je da već neko vrijeme traje histerija i nezadovoljstvo te mnogi koji žele poticati na mržnju iskorištavaju tu situaciju, onda i ideološki prijepori postaju sve veći. Različitost mišljenja je dobrodošla, ali mržnja nije dobrodošla te jedino s nevjericom mogu pokušati razumjeti da je jedan dobronamjerni film optužen za veleizdaju ili nešto slično.

Aktualne napade kao da je najavila reakcija udruge Žene u Domovinskom ratu koja vam je koncem kolovoza uputila otvoreno pismo u vezi filma “inspiriranog razvratnim udovicama poginulih hrvatskih branitelja“?
- Ja za to pismo nisam ni znao. Za njega sam čuo tek prije deset dana. Film se ne bavi razvratom udovica branitelja, nego ljudskom potrebom da se bude voljen i univerzalnom čežnjom za drugom osobom. Razvrat je u ovom slučaju posve izmaštan. On se pojavljuje u nekim tuđim glavama.

Spočitali su vam da se na prizemno-seksistički način izrugujete udovicama, da mrzite sve što je hrvatsko i da ste dezerterska duša. Kako gledate na to? I ima li još gorih komentara od tih?
- Velik dio Domovinskog rata proveo sam izvan domovine. Na to nisam ponosan, ali se ni ne stidim. Pravo je nekih ljudi da me zbog toga zovu dezerterskom dušom, ali logično bi bilo da onda prozivaju i politički establišment zbog istog grijeha. Za cijelu je priču posve nevažno da dolazim iz obitelji građanskih intelektualaca koja nikad nije koristila političke privilegije ni bivšeg ni sadašnjeg sistema. No, metoda obračuna je predvidljiva. To su metode kojima se nekad koristio SUBNOR za eliminaciju ideoloških protivnika i nametanje svog svjetonazora. Na izdahu socijalizma to je pokušavala i tzv. Bijela knjiga. Ovo je način razmišljanja u kojem oni koji su ratovali zaslužuju privilegije u odnosu na one koji nisu ratovali. Dobar dio podjela u našem narodu nastaje upravo zbog rata za privilegije. Iz osjećaja da je jedan dio društva bolji i zaslužniji od onog drugog. Tako je bilo nekad i u socijalizmu, samo se društvo djelilo na "partijce" i one druge. Sad se valjda dijeli na dobre i loše Hrvate. Nečija ljubav i poštovanje prema domovini privatna je stvar svakog čovjeka, kao i njegova vjera, kao i njegova politička pripadnost. Bilo bi neozbiljno i neukusno opravdavati se i javno argumentirati svoje osjećaje. Ukoliko netko u onome što radim i što činim osjeća nedostatak ljubavi prema domovini ima slobodu da to tako osjeća.

Držite li da su napadi na vas osnovani i da su udovice hrvatskih branitelja tabu tema?
- Naravno da mislim da su napadi neosnovani. Dolaze uglavnom od osoba koje nisu gledali film. Ili od ljudi koji se iz nekog nerealnog straha za vlastite privilegije osjećaju ugroženi. Film je gledalo dosta mojih prijatelja branitelja i nitko nije imao ideološki prigovor. Dapače.

Je li zbog toga “Ministarstvo ljubavi“ subverzija s oprezom u smislu da provokaciju ublažavate nevinim humorom itd.?
- Svaka dobra komedija u sebi mora imati subverziju. U određenom smislu mislim da je ima i naš film. Ali, ta subverzija nije demontaža napaćenog sloja kako mi se imputira. Ja prema udovicama uistinu osjećam duboku empatiju, a mislim da je to jasno svakom neopterećenom oku.

Film hvale kolege do kojih vam je stalo, a ocjene stručnih ljudi idu od trojke do petice. Koju biste vi ocjenu dali svome filmu?
- Ne možete ocjenjivati svoj film. To je nešto toliko vaše da ne možete biti objektivni. Sretan sam da film komunicira na način na koji sam htio, i u tom sam smislu zadovoljan, ali u prirodi posla jest da nije dobro ako ste sa svime zadovoljni.

Mislite li da film varira u tempu i glumi, blago povišenoj u sceni s lezbijkama?
- Početak je malo prespor, ali mislim da je bilo važno publici dati informacije koje bi omogućile dublje i snažnije emocije u drugom djelu filma. To je bila svjesna žrtva. Karakteri nauštrb bržeg tempa. U nekim scenama nisam posve zadovoljan uporabom filmske gramatike, ali katkad smo bili ograničeni skučenosti lokacije. U scenama s lezbijkama ponijela me možda previše glumačka igra pa ih nisam želio sputavati. Publika jako voli tu scenu, ali mislim da je možda previše otišla u smjeru farse. Ali, u totalu, i s glumom i s tempom vrlo sam zadovoljan. Film prođe brzo, a dosta dobro se glumi.

“Ministarstvo ljubavi“ živi svoj život i putuje, a u programu Chicago Film Festivala je jedna od dvije komedije u društvu art filmova što je raritet...
- Naravno da je kompliment kad ste jedna od dvije komedije festivala na kojem neki od najvažnijih europskih filmova slave svoju američku premijeru. No, Chicago je festival koji misli na publiku i koji ne bježi od "crowdpleasera". Meni je jasno da komedija ne može putovati kao art filmovi, ali nama za sada ne ide tako loše. Montreal, Chicago, Arras, London i na kraju godine Kerala – poznati su i etablirani festivali. I što je još važnije – publika reagira jako dobro.

Zašto se komedija po vama manje cijeni od drame?
- Zbog neznanja. Zato što je katarzični učinak na gledatelja manje eksplicitan nego kod čistih drama. Dopadljivija je i automatski ne traži toliko brige od onih koji štite filmsku umjetnost. Komedija odbija snobove, a vrlo često baš su snobovi oni koji kreiraju opće mišljenje. Pretenciozni tipovi često nemaju humora, pa zbog toga onda i mi nastradamo. Ja osobno komediju, odnosno hibrid komedije i drame smatram najizazovnijim žanrom. Pokušavam učiti od takvih autora: Alexandera Paynea, Woody Allena, Billy Wildera, Ernsta Lubitscha, Denysa Arcanda... Oni naravno ne snimaju svi čiste komedije, ali ni “Ministarstvo ljubavi“ nije čista komedija.

Je li nakon vašeg filma možemo očekivati nastavak trenda hrvatskih komedija lociranih u Dalmatinsku zagoru (“Sonja i bik“, “Gangster te voli“...)?
- "Ministarstvo ljubavi" nije komedija mentaliteta. Ali, povremeno koristi razlike u mentalitetu u dramske svrhe. Bilo mi je atraktivnije "film ceste" situirati u temperamentno i sunčano zaleđe Šibenika nego negdje drugdje.

Kako vam je bilo snimati u Dalmatinskoj zagori koju netko naziva “Divljim zapadom“ u filmu? Lokacije, ljudi?
- Htjeli smo postići što jaču vizualnu razliku od Zagreba, a Dalmatinska zagora to nudi. Snimali smo ljeti kako bi vegetacija bila što siromašnija. Ljudi su uistinu bili izvrsni. Iako često siromašni, u pravilu su velikodušni i nisam primijetio da se ne vole šaliti na svoj, ali i tuđi račun.

U oko upada tenk pored ceste u jednoj sceni?
- Tenk se nalazi na ulazu u Čavoglave, i kad smo ga ugledali posebno smo napisali scenu koja treba sugerirati rađanje ideje glavnog junaka kojom bi se mještanima lažno predstavljao kao ratni drug njihovih poginulih prijatelja. Dakle, tenk je bio inspirativan.

Angažirali ste dosta dalmatinskih i splitskih glumaca koji sve češće staju pred kamere hrvatskih filmova - Bruna Bebić Tudor, Milan Štrljić, Stipe Radoja, Robert Kurbaša...
- Otkad su mi u splitskom kazalištu postavili komad "Solumov kraj" 1999., gajim poseban odnos prema splitskim glumcima. Velik sam dužnik pokojnom Josipu Gendi koji je odigrao sjajnu ulogu u "Trešeti", kao i pokojnom Čedi Martiniću s kojim sam također često surađivao. Milan Štrljić glumio je u sva tri moja filma, Bruna Bebić u dva i jednom u kazalištu. Trpimir Jurkić i Elvis Bošnjak moji su suradnici i prijatelji. Velikog glumca i dragog čovjeka Nenu Srdelića vratio sam filmu nakon skoro 30 godina izbivanja. Robi Kurbaša lijepo se razvija, a mladi Stipe Radoja ima sve predispozicije da postane sjajan glumac jer ima karizmu protagonista. Zbog dislociranosti dugo su se godina splitski glumci s pravom osjećali zapostavljeno, no to se polako mijenja.

Kako komentirate hrvatsku kinematografiju od vašeg “Ljubavnog života domobrana“ iz 2009. do “Ministarstva ljubavi“?
- Mi smo mala zemlja, dosta je zavisti i nesnošljivosti, a premalo novaca da svi budu zadovoljni. Ja sam isto sedam godina nakon "Domobrana" čekao i često bio frustriran jer mi je dosta projekata bilo odbijeno. Kinematografija je postala stabilna, postoji sustav koji funkcionira. Teško da sustav može biti savršen i da ne postoji prostor za unaprijeđenje. Ali, mnoge su stvari pomaknute na bolje. S druge strane, mala smo zemlja, mantalitetno raznorodna tako da ne vjerujem da će doći do istinskog “booma“ hrvatskog filma kao recimo u slučaju Rumunjske, Danske ili u zadnjem slučaju Islanda. No, postavljeni su temelji da sustavno nastaju mnogi vrijedni filmovi što vrednuju strani festivali, ali i publika.

Gdje vidite sebe i hrvatski film za isto toliko godina?
- Nije na autorima da gledaju gdje će hrvatski film biti za sedam godina. Ja bih prije svega volio raditi i dalje se razvijati. Biti s obitelji i biti zdrav. Ništa drugo, a to je puno. Dosta sam godina proveo u Europi – u Austriji, Češkoj i Rumunjskoj i htio bih napraviti film inspiriran nekim svojim iskustvima, posve autoironičan. Valjda mi neće zamjeriti da se izrugujem hrvatskim inelektualcima u dijaspori.

Skroman i drag čovjek

Na trenutak vas vidimo i ispred kamere filma?
- Ljepše je biti iza kamere.

Je li Ivan Brkić posljednju ulogu ostvario upravo kod vas? Kako ga pamtite?
- Mislim da je Ivan Brkić zadnju ulogu napravio u “Ministarstvu ljubavi“. Bio je sjajan glumac, skroman i drag čovjek, a u kontekstu hrvatske kinematografije iznimno značajan karakterni glumac. Na setu se pojavio teško bolestan. Nismo bili na to spremni, bili smo iznenađeni. Dok smo snimali mučili su ga bolovi, a ja sam mu zajedno s kolegama pokušao olakšati koliko sam mogao.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => MINISTAR(STVO) LJUBAVI [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2016-11-16 20:37:18 [created_by] => 3175 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2016-11-18 18:15:14 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2016-11-18 17:55:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 2488 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2016\/11\/16\/03 10-15-2016-0838.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/11\/16\/Ministartsvoljubavi.JPG"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["03 10-15-2016-0838","Ministartsvoljubavi.JPG"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1260x840"},{"size0":"500x707"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 14820149 Threads: 2 Questions: 3133768452 Slow queries: 6978923 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 234642772 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 46 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/pavo-marinkovic-razvrat-je-ovdje-izmastan-moji-prijatelji-branitelji-nemaju-prigovora-na-film-450472 [printLink] => /kultura/pavo-marinkovic-razvrat-je-ovdje-izmastan-moji-prijatelji-branitelji-nemaju-prigovora-na-film-450472?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 377615 [name] => ministarstvo ljubavi [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => ministarstvo-ljubavi [link] => /tag/ministarstvo-ljubavi ) [1] => stdClass Object ( [id] => 265734 [name] => pavo marinković [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => pavo-marinkovic [link] => /tag/pavo-marinkovic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => MINISTAR(STVO) LJUBAVI [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Pavo Marinković: Razvrat je ovdje izmaštan, moji prijatelji branitelji nemaju prigovora na film! [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3175 [name] => Marko Njegić [username] => marko-njegi [email] => marko-njegi@sd.hr [password] => $2y$10$InymkgzsoQ8yBIABvfFbSu.rpTzqylffc4TDDFaRUJ8zdZUOeS5dS [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/marko-njegic-3175 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1693 [gender] => m [description] => [image] => 1693.png [url] => [group] => 4 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/authors/1693.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/11/16/03 10-15-2016-0838.jpg [galleryCount] => 2 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => 03 10-15-2016-0838 [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/11/16/03 10-15-2016-0838.jpg [title] => 03 10-15-2016-0838 ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/11/16/Ministartsvoljubavi.JPG [title] => Ministartsvoljubavi.JPG ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Redatelj Pavo Marinković jako je zadovoljan premijernim reakcijama publike na njegov novi film “Ministarstvo ljubavi“, no nije bio iznenađen. Publika je već entuzijastično reagirala u posve različitim sredinama – od Pule i Benkovca preko Montreala i Chicaga.

- Film uistinu dotiče publiku te smo njime iskomunicirali i smijeh i suze. Što se gledanosti tiče, u Hrvatskoj je teško išta predvidjeti pa se ne usuđujem išta reći – oprezan je Marinković.

Jeste li očekivali takve reakcije publike?
- U početku nisam očekivao ovakve reakcije publike. Ali, bilo bi bolje da u što većem broju ide u kina – to je važnije. Već je u “Areni“ bilo jasno da je “Ministarstvo ljubavi“ film koji se bolje i ljepše gleda na velikom platnu i u društvu nego li u osami vlastitog kompjutora. To su mi rekli i mnogi kritičari, a i neki festivalski programeri. U kinu, emocija, koja uistinu postoji jednostavno je jača, a uvijek je ljepše smijati se u društvu.

Mora li danas hrvatski film igrati na kartu neke kontroverze da bi dobio besplatan PR, za njega se čulo i bio gledan?
- PR mora postojati jer je sastavni dio plasmana filmskog proizvoda. Ali, naš se PR nije oslanjao na kontroverze, već na prostu činjenicu da publika toplo prima film te je iskorištavao sve ono što je bilo vezano za izvrsne i medijima zanimljive glumce. Meni se ne čini, dakle, da smo mi neki kontroverzni film.

Pa ipak, desni portali vas napadaju. Mislite li da bi napadi bili manjeg intenziteta da je film prije krenuo u kina?
- Kad me ovo pitate, znači da uistinu jesmo kontroverzni. Ja nisam stekao dojam da su ovi napadi na film doprijeli do široke publike. Nekoliko ljudi mi je javilo da su u tijeku žestoki napadi s opskurnih portala, ali to sam pročitao letimično i s neugodom. Živimo u slobodnom društvu i postoji sloboda javnog govora, ukoliko to nije govor mržnje. Ako ti portali jesu ozbiljan čimbenik, tada je higijena društva u ozbiljnim problemima i to našoj zemlji ne služi na čast. Činjenica je da već neko vrijeme traje histerija i nezadovoljstvo te mnogi koji žele poticati na mržnju iskorištavaju tu situaciju, onda i ideološki prijepori postaju sve veći. Različitost mišljenja je dobrodošla, ali mržnja nije dobrodošla te jedino s nevjericom mogu pokušati razumjeti da je jedan dobronamjerni film optužen za veleizdaju ili nešto slično.

Aktualne napade kao da je najavila reakcija udruge Žene u Domovinskom ratu koja vam je koncem kolovoza uputila otvoreno pismo u vezi filma “inspiriranog razvratnim udovicama poginulih hrvatskih branitelja“?
- Ja za to pismo nisam ni znao. Za njega sam čuo tek prije deset dana. Film se ne bavi razvratom udovica branitelja, nego ljudskom potrebom da se bude voljen i univerzalnom čežnjom za drugom osobom. Razvrat je u ovom slučaju posve izmaštan. On se pojavljuje u nekim tuđim glavama.

Spočitali su vam da se na prizemno-seksistički način izrugujete udovicama, da mrzite sve što je hrvatsko i da ste dezerterska duša. Kako gledate na to? I ima li još gorih komentara od tih?
- Velik dio Domovinskog rata proveo sam izvan domovine. Na to nisam ponosan, ali se ni ne stidim. Pravo je nekih ljudi da me zbog toga zovu dezerterskom dušom, ali logično bi bilo da onda prozivaju i politički establišment zbog istog grijeha. Za cijelu je priču posve nevažno da dolazim iz obitelji građanskih intelektualaca koja nikad nije koristila političke privilegije ni bivšeg ni sadašnjeg sistema. No, metoda obračuna je predvidljiva. To su metode kojima se nekad koristio SUBNOR za eliminaciju ideoloških protivnika i nametanje svog svjetonazora. Na izdahu socijalizma to je pokušavala i tzv. Bijela knjiga. Ovo je način razmišljanja u kojem oni koji su ratovali zaslužuju privilegije u odnosu na one koji nisu ratovali. Dobar dio podjela u našem narodu nastaje upravo zbog rata za privilegije. Iz osjećaja da je jedan dio društva bolji i zaslužniji od onog drugog. Tako je bilo nekad i u socijalizmu, samo se društvo djelilo na "partijce" i one druge. Sad se valjda dijeli na dobre i loše Hrvate. Nečija ljubav i poštovanje prema domovini privatna je stvar svakog čovjeka, kao i njegova vjera, kao i njegova politička pripadnost. Bilo bi neozbiljno i neukusno opravdavati se i javno argumentirati svoje osjećaje. Ukoliko netko u onome što radim i što činim osjeća nedostatak ljubavi prema domovini ima slobodu da to tako osjeća.

Držite li da su napadi na vas osnovani i da su udovice hrvatskih branitelja tabu tema?
- Naravno da mislim da su napadi neosnovani. Dolaze uglavnom od osoba koje nisu gledali film. Ili od ljudi koji se iz nekog nerealnog straha za vlastite privilegije osjećaju ugroženi. Film je gledalo dosta mojih prijatelja branitelja i nitko nije imao ideološki prigovor. Dapače.

Je li zbog toga “Ministarstvo ljubavi“ subverzija s oprezom u smislu da provokaciju ublažavate nevinim humorom itd.?
- Svaka dobra komedija u sebi mora imati subverziju. U određenom smislu mislim da je ima i naš film. Ali, ta subverzija nije demontaža napaćenog sloja kako mi se imputira. Ja prema udovicama uistinu osjećam duboku empatiju, a mislim da je to jasno svakom neopterećenom oku.

Film hvale kolege do kojih vam je stalo, a ocjene stručnih ljudi idu od trojke do petice. Koju biste vi ocjenu dali svome filmu?
- Ne možete ocjenjivati svoj film. To je nešto toliko vaše da ne možete biti objektivni. Sretan sam da film komunicira na način na koji sam htio, i u tom sam smislu zadovoljan, ali u prirodi posla jest da nije dobro ako ste sa svime zadovoljni.

Mislite li da film varira u tempu i glumi, blago povišenoj u sceni s lezbijkama?
- Početak je malo prespor, ali mislim da je bilo važno publici dati informacije koje bi omogućile dublje i snažnije emocije u drugom djelu filma. To je bila svjesna žrtva. Karakteri nauštrb bržeg tempa. U nekim scenama nisam posve zadovoljan uporabom filmske gramatike, ali katkad smo bili ograničeni skučenosti lokacije. U scenama s lezbijkama ponijela me možda previše glumačka igra pa ih nisam želio sputavati. Publika jako voli tu scenu, ali mislim da je možda previše otišla u smjeru farse. Ali, u totalu, i s glumom i s tempom vrlo sam zadovoljan. Film prođe brzo, a dosta dobro se glumi.

“Ministarstvo ljubavi“ živi svoj život i putuje, a u programu Chicago Film Festivala je jedna od dvije komedije u društvu art filmova što je raritet...
- Naravno da je kompliment kad ste jedna od dvije komedije festivala na kojem neki od najvažnijih europskih filmova slave svoju američku premijeru. No, Chicago je festival koji misli na publiku i koji ne bježi od "crowdpleasera". Meni je jasno da komedija ne može putovati kao art filmovi, ali nama za sada ne ide tako loše. Montreal, Chicago, Arras, London i na kraju godine Kerala – poznati su i etablirani festivali. I što je još važnije – publika reagira jako dobro.

Zašto se komedija po vama manje cijeni od drame?
- Zbog neznanja. Zato što je katarzični učinak na gledatelja manje eksplicitan nego kod čistih drama. Dopadljivija je i automatski ne traži toliko brige od onih koji štite filmsku umjetnost. Komedija odbija snobove, a vrlo često baš su snobovi oni koji kreiraju opće mišljenje. Pretenciozni tipovi često nemaju humora, pa zbog toga onda i mi nastradamo. Ja osobno komediju, odnosno hibrid komedije i drame smatram najizazovnijim žanrom. Pokušavam učiti od takvih autora: Alexandera Paynea, Woody Allena, Billy Wildera, Ernsta Lubitscha, Denysa Arcanda... Oni naravno ne snimaju svi čiste komedije, ali ni “Ministarstvo ljubavi“ nije čista komedija.

Je li nakon vašeg filma možemo očekivati nastavak trenda hrvatskih komedija lociranih u Dalmatinsku zagoru (“Sonja i bik“, “Gangster te voli“...)?
- "Ministarstvo ljubavi" nije komedija mentaliteta. Ali, povremeno koristi razlike u mentalitetu u dramske svrhe. Bilo mi je atraktivnije "film ceste" situirati u temperamentno i sunčano zaleđe Šibenika nego negdje drugdje.

Kako vam je bilo snimati u Dalmatinskoj zagori koju netko naziva “Divljim zapadom“ u filmu? Lokacije, ljudi?
- Htjeli smo postići što jaču vizualnu razliku od Zagreba, a Dalmatinska zagora to nudi. Snimali smo ljeti kako bi vegetacija bila što siromašnija. Ljudi su uistinu bili izvrsni. Iako često siromašni, u pravilu su velikodušni i nisam primijetio da se ne vole šaliti na svoj, ali i tuđi račun.

U oko upada tenk pored ceste u jednoj sceni?
- Tenk se nalazi na ulazu u Čavoglave, i kad smo ga ugledali posebno smo napisali scenu koja treba sugerirati rađanje ideje glavnog junaka kojom bi se mještanima lažno predstavljao kao ratni drug njihovih poginulih prijatelja. Dakle, tenk je bio inspirativan.

Angažirali ste dosta dalmatinskih i splitskih glumaca koji sve češće staju pred kamere hrvatskih filmova - Bruna Bebić Tudor, Milan Štrljić, Stipe Radoja, Robert Kurbaša...
- Otkad su mi u splitskom kazalištu postavili komad "Solumov kraj" 1999., gajim poseban odnos prema splitskim glumcima. Velik sam dužnik pokojnom Josipu Gendi koji je odigrao sjajnu ulogu u "Trešeti", kao i pokojnom Čedi Martiniću s kojim sam također često surađivao. Milan Štrljić glumio je u sva tri moja filma, Bruna Bebić u dva i jednom u kazalištu. Trpimir Jurkić i Elvis Bošnjak moji su suradnici i prijatelji. Velikog glumca i dragog čovjeka Nenu Srdelića vratio sam filmu nakon skoro 30 godina izbivanja. Robi Kurbaša lijepo se razvija, a mladi Stipe Radoja ima sve predispozicije da postane sjajan glumac jer ima karizmu protagonista. Zbog dislociranosti dugo su se godina splitski glumci s pravom osjećali zapostavljeno, no to se polako mijenja.

Kako komentirate hrvatsku kinematografiju od vašeg “Ljubavnog života domobrana“ iz 2009. do “Ministarstva ljubavi“?
- Mi smo mala zemlja, dosta je zavisti i nesnošljivosti, a premalo novaca da svi budu zadovoljni. Ja sam isto sedam godina nakon "Domobrana" čekao i često bio frustriran jer mi je dosta projekata bilo odbijeno. Kinematografija je postala stabilna, postoji sustav koji funkcionira. Teško da sustav može biti savršen i da ne postoji prostor za unaprijeđenje. Ali, mnoge su stvari pomaknute na bolje. S druge strane, mala smo zemlja, mantalitetno raznorodna tako da ne vjerujem da će doći do istinskog “booma“ hrvatskog filma kao recimo u slučaju Rumunjske, Danske ili u zadnjem slučaju Islanda. No, postavljeni su temelji da sustavno nastaju mnogi vrijedni filmovi što vrednuju strani festivali, ali i publika.

Gdje vidite sebe i hrvatski film za isto toliko godina?
- Nije na autorima da gledaju gdje će hrvatski film biti za sedam godina. Ja bih prije svega volio raditi i dalje se razvijati. Biti s obitelji i biti zdrav. Ništa drugo, a to je puno. Dosta sam godina proveo u Europi – u Austriji, Češkoj i Rumunjskoj i htio bih napraviti film inspiriran nekim svojim iskustvima, posve autoironičan. Valjda mi neće zamjeriti da se izrugujem hrvatskim inelektualcima u dijaspori.

Skroman i drag čovjek

Na trenutak vas vidimo i ispred kamere filma?
- Ljepše je biti iza kamere.

Je li Ivan Brkić posljednju ulogu ostvario upravo kod vas? Kako ga pamtite?
- Mislim da je Ivan Brkić zadnju ulogu napravio u “Ministarstvu ljubavi“. Bio je sjajan glumac, skroman i drag čovjek, a u kontekstu hrvatske kinematografije iznimno značajan karakterni glumac. Na setu se pojavio teško bolestan. Nismo bili na to spremni, bili smo iznenađeni. Dok smo snimali mučili su ga bolovi, a ja sam mu zajedno s kolegama pokušao olakšati koliko sam mogao.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
03 10-15-2016-0838 Ministartsvoljubavi.JPG
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/pavo-marinkovic-razvrat-je-ovdje-izmastan-moji-prijatelji-branitelji-nemaju-prigovora-na-film-450472 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=54da90c6fac47f9971f39f2ab04673ed32b4bd1d [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Pavo+Marinkovi%C4%87%3A+Razvrat+je+ovdje+izma%C5%A1tan%2C+moji+prijatelji+branitelji+nemaju+prigovora+na+film%21&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fpavo-marinkovic-razvrat-je-ovdje-izmastan-moji-prijatelji-branitelji-nemaju-prigovora-na-film-450472 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fpavo-marinkovic-razvrat-je-ovdje-izmastan-moji-prijatelji-branitelji-nemaju-prigovora-na-film-450472 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => MINISTAR(STVO) LJUBAVI [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaMINISTAR(STVO) LJUBAVI

Pavo Marinković: Razvrat je ovdje izmaštan, moji prijatelji branitelji nemaju prigovora na film!

18. studenog 2016. - 18:55
03 10-15-2016-0838

Redatelj Pavo Marinković jako je zadovoljan premijernim reakcijama publike na njegov novi film “Ministarstvo ljubavi“, no nije bio iznenađen. Publika je već entuzijastično reagirala u posve različitim sredinama – od Pule i Benkovca preko Montreala i Chicaga.

- Film uistinu dotiče publiku te smo njime iskomunicirali i smijeh i suze. Što se gledanosti tiče, u Hrvatskoj je teško išta predvidjeti pa se ne usuđujem išta reći – oprezan je Marinković.

Jeste li očekivali takve reakcije publike?
- U početku nisam očekivao ovakve reakcije publike. Ali, bilo bi bolje da u što većem broju ide u kina – to je važnije. Već je u “Areni“ bilo jasno da je “Ministarstvo ljubavi“ film koji se bolje i ljepše gleda na velikom platnu i u društvu nego li u osami vlastitog kompjutora. To su mi rek...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
10. svibanj 2024 23:53