stdClass Object ( [id] => 468954 [title] => Ovaj 28-godišnjak najizgledniji je kandidat za ravnatelja HAVC-a: Hasanbegović je veliki domoljub, neodgojeni pojedinci usudili su se komentirati njegovo ljudsko dostojanstvo [alias] => ovaj-28-godisnjak-najizgledniji-je-kandidat-za-ravnatelja-havc-a-hasanbegovic-je-veliki-domoljub-neodgojeni-pojedinci-usudili-su-se-komentirati-njegovo-ljudsko-dostojanstvo [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Nakon prošlotjedne ostavke Hrvoja Hribara ,danas bismo trebali saznati ime novog ravnatelja Hrvatskog audiovizualnog centra. Fotelja je prilično vruća, no na nju je spreman sjesti mladi producent Fran Juraj Prižmić (rođen 1988.), najpoznatiji po radu na dokumentarcu “Da se ne zaboravi“ s oskarovcem Brankom Lustigom.

Prižmića se smatra najizglednijim Hribarovim nasljednikom, iako trezveno veli kako će to hoće li novu funkciju preuzeti on ili netko drugi odlučiti od strane Ministarstva kulture nedavno imenovani Upravni odbor (“...svojim sastavom i stručnošću, pa ako hoćete i odlučnošću, ulijeva određenu dozu povjerenja i siguran sam da će donijeti najbolju odluku“).

Upravo zato, odlučili smo iz prve ruke doznati kako bi izgledao HAVC pod njegovim vodstvom, a za početak tražimo komentar događaja unutar hrvatske kinematografije posljednjih tjedana u kojima politika preotima riječ filmu.

- Otimanje bilo kakve vrste mi je strano, da ne kažem i odbojno, stoga ih ne volim čuti kao pojmove ni u teoriji, kamoli vidjeti u praksi. Nije od jučer taj pokušaj interferiranja politike i nekih njenih službenih ili neslužbenih emisara u domenu filma. Film je jedan od najboljih, pa i najuspješnijih načina manipulacije širokim masama. Nije to ništa novo i ništa neočekivano, pitanje je samo može li sustav tome odoljeti i ima li načina ili bolje reći kompetencija da se za riječ izbori. Ja vjerujem da ima.

Kao član Hrvatskog društva filmskih djelatnika (HDFD) u zvanju producenta, bili ste u komisiji za odabir hrvatskog predstavnika za Oscara i pogledali sve novije hrvatske filmove. Nakon tog uvida, što biste rekli kakvo je stanje unutar hrvatske kinematografije posljednjih “zlatnih“ godina,?

- Stanje nikada nije bilo bolje, nikada se više filmova nije natjecalo za status hrvatskog kandidata za Oscara. I, što je bitnije, nikada se više kvalitetnijih filmova nije natjecalo, a samim time nikada i posao Komisije nije bio tako težak kao nama posljednjih godina jer, primjerice, samo 2014. smo birali između deset kandidata.

S jedne strane je gušt kad možeš i moraš birati između filmova koji su poharali svjetske filmske festivale kao što su “Takva su pravila“, “Ti mene nosiš“ ili “Zvizdan“, a s druge to je i frustrirajuće jer odabran može biti samo jedan od ta tri vrhunska filma i onda naravno da na kraju netko bude i ljut i povrijeđen. Znate, umjetnici su krhka bića, njih i krivi pogled može slomiti, kamoli ne krivi potez.

Ali, bez obzira na to, ponavljam, bolje da nam je situacija ovakva pa da imamo “višak“ kvalitetnih filmova i da se na tajnim glasanjima bitka vodi između njih dva - tri, negoli da imamo samo jednog ili dva uopće za izbor pa da izbora, kao što je slučaj bio dugi niz godina, maltene ni nema.

Dakle, ne treba “demontirati hrvatsku kinematografiju“, kako se ovih dana citira izjava Zlatka Hasanbegovića?

- Ministra Hasanbegovića i njegovo ljudsko dostojanstvo te dostojanstvo njegove obitelji, a koju su se neki manje odgojeni i pristojni pojedinci također usudili komentirati, u ovo doba prošle godine prvi sam krenuo braniti, što u javnosti, što privatno, što offline, što online, kao i njegovo pravo na rad, pravo da se dokaže na funkciji na koju je tada lege artis bio postavljen. I nije mi žao zbog toga jer to bih učinio za svakoga.

Nažalost, gospodin Hasanbegović nije uspio uspostaviti dijalog s domaćom filmskom zajednicom i ljudima koji su joj tada bili na čelu i mislim da je to možda uzrok njegove frustracije i fiksacije na hrvatsku kinematografiju, a posljedica koje je i ta izjava koja je, ja ipak i dalje vjerujem, izvučena iz konteksta, jer niti jedan pravi domoljub, a Zlatko Hasanbegović to jest, baš kao i ja, ne bi želio demontirati nešto što je jedan od ključnih kralježaka u kralježnici hrvatske kulture i nacionalnog identiteta.

Što smatrate najvećim uspjehom dosadašnjeg HAVC-a?

- Bez želje da zvučim larpurlatistički, ali najveći uspjeh HAVC-a je HAVC sam. Sama činjenica da je 2008. osnovan njegova je najveća pobjeda, prva u nizu mnogih, naravno, ali ako uzmete u obzir da se u Hrvatskoj dugometražni igrani filmovi snimaju od 1943., i da su od tada pa sve do 2008. raznoraznim samoupravnim socijalističkim modelima politika i njeni komesari smješteni u razna vijeća odlučivali o tome koji će se film snimati, a koji ne, onda ispada da je zaista navažnija pobjeda HAVC-a i svih audiovizualnih djelatnika i filmskih autora koji su iza njegova osnutka stajali i godinama, da ne kažem desetljećima ga zagovarali, bio upravo Zakon o audiovizualnim djelatnostima iz 2007. kojim je predviđeno osnivanje jedne takve institucije.

Upravo je HDZ-ova Vlada, odnosno ministar Biškupić koji je u njoj tada bio zadužen za sektor kulture, bio onaj koji je taj Zakon potpisao i HAVC-u vrata djelovanja otvorio.

Što bi vama bio najveći izazov u vođenju HAVC-a?

- Vođenje HAVC-a je sam po sebi najveći izazov, biti na čelu jednog takvog sustava, koji godišnje generira 70 do 80 milijuna kuna prihoda i njih raspoređuje svim sudionicima audiovizualne industrije, nije mala stvar i nije ni baš tako jednostavno.

Izazov je to veći jer s toliko puno novca, obaveza i odgovornosti raspolaže ne jedan jedini čovjek u obliku ravnatelja, nego tim od sedam stalno zaposlenih stručnjaka uz pomoć nekolicine vanjskih suradnika, unatoč tome što je sistematizacijom radnih mjesta predviđeno da u HAVC-u radi 22 ljudi, što bi opet, i da Vladina uredba o nezapošljavanju nije na snazi, bilo premalo, jer količina posla koje tu ima je prosječnom čitatelju nezamisliva.

Trebate samo doći jednom, kad neki natječaj završi, u Novu Ves u prostorije HAVC-a pa da vidite koliko je to kutija dokumentacije kojima su zaposlenici okruženi, jedva im čovjek i do stola od nje uspije prići.

Koji bi bili prvi koraci koje biste poduzeli na tom mjestu?

- U glavi već imam neki hodogram aktivnosti, od kojih treba istaknuti možda dvije najvažnije, a to je prije svega smirivanje ovih uzavrelih strasti i uspostava kulture dijaloga. Da pojednostavim, osnivač HAVC-a, njegova ako hoćete majka, jest Ministarstvo kulture, a vidjeli smo koliko pogubno može biti kad na relaciji majka - dijete, odnosno Ministarstvo - HAVC, nema dijaloga ili ga ima u tragovima.

Sadašnja ministrica je, Bogu hvala, od nultog, ne prvog, nego nultog dana involvirana u nastajanje HAVC-a i prati sve faze njegovog života i razvoja i ona prva, siguran sam, neće dopustiti da komunikacija izostane, tim više što dok mi ovdje pričamo djelatnici Ministarstva kulture u suradnji s Upravnim odborom već razmatraju različite mogućnosti po pitanju funkcioniranja HAVC-a u postojećim zakonskim okvirima, a opet i unutar prijedloga Državne revizije.

Koliko bi vam u tome moglo pomoći iskustvo producenta?

- Iskustvo, ali i sposobnost jednog producenta je pritom i više nego dobrodošlo. Jer, producent da bi bio dobar producent mora biti i dobar scenarist, mora znati prepoznati priču i na kraju odabrati onoga ili onu koja će je znati pretvoriti u film, tj. filmski scenarij, on mora biti i dobar redatelj. Morate biti dovoljno dobri u svim segmentima filmskog procesa da biste izabrali bolje od sebe.

Kako biste postizali objektivnost na toj funkciji?

- Ja zaista ne znam kakvu bih to objektivnost kao mogući ravnatelj trebao postizati i gdje bih ju uopće trebao manifestirati s obzirom na to da je, kao što lijepo piše i u Statutu HAVC-a, obaveza ravnatelja da predstavlja i zastupa centar, organizira i vodi njegov rad i odgovara za zakonitost njegova poslovanja.

Dakle, ja kao ravnatelj ne odlučujem, ponavljam još jednom za sve one slabijeg vida, ne odlučujem o tome tko će dobiti novac, odnosno proći ili ne proći na nekom natječaju. Tu nezahvalnu ulogu imaju umjetnički savjetnici za različite kategorije koji onda čine Umjetničko vijeće koje, pak, šalje svoje prijedloge, odnosno listu prioriteta Audiovizualnom vijeću, a koje onda na koncu donosi odluku.

Moje je, dakle, samo da koordiniram rad tih različitih tijela Centra i da se, uz pomoć Upravnog odbora, brinem da oni djeluju unutar okvira propisa i zakona. Upravljanje hrvatskom kinematografijom i audiovizualnom djelatnošću nije u rukama jednog čovjeka, niti je bilo dosad, niti će biti, niti treba biti.

Neki vaši projekti nisu prolazili na natječaju HAVC-a? Zamjerate li to bivšem vodstvu?

- Hrvoje Hribar je nekidan u intervjuu nadasve točno detektirao kako su HAVC-ovi natječaji za potpore rituali proizvođenja duševne boli, na koje producenti i autori vrlo svjesno i mazohistički pristaju, jer to je naprosto dio, da ne kažem i osnovni uvjet igre.

Od 40 ili 50, nekada i više prijavljenih projekata, nikada ih se ne odobri više od pet ili šest, i naravno da nakon tih objava rezultata uvijek bude neke male tuge i bijesa kod onih koji nisu prošli, a koja je ekvivalentna radosti i ushićenju kod onih koji jesu.

Našao sam se nekoliko puta s obje te strane, a naravno da sam u ovoj potonjoj skupini tzv. gubitnika bio nešto veći broj puta i naravno da mi nije bilo drago, ali božemoj, procjene umjetničkih savjetnika su subjektivne, a jedini način na koji one i mogu biti donesene jest taj da budu subjektivne.

U kojem smjeru biste točno vodili HAVC? Koliko se hrvatski film još više može okrenuti prema vani u smislu ostanka na “A“ festivalima, možebitnom ulasku u uži oskarovski krug i dolasku još većih stranih produkcija?

- HAVC treba voditi u smjeru umjetničke izvrsnosti, političke neovisnosti i financijske stabilnosti. To je, po meni, taj trokut koji će hrvatskoj kinematografiji i audiovizualnoj industriji osigurati prepoznatljivost i prisutnost na A festivalima, na kojima već određeni niz godina žanjemo, da se slikovito izrazim, neke uspjehe. Ipak, za neke stvari u životu potrebno je pogoditi trenutak.

Da je film Dalibora Matanića, nakon što je postao hrvatski kandidat za Oscara, hrvatska kinematografija u toj kvaliteti i na takav način i s tolikim, pa usudit ću se reći čak ne samo lobističkim, nego i budžetskim mogućnostima poslala u L.A. deset ili petnaest godina ranije, stavljam ruku u vatru da bi on izborio u najmanju ruku nominaciju za najbolji strani film, ako ne i nešto više od toga.

Mi smo stoga na dobrom putu, popeli smo se već vrlo visoko, ali znate kako u osvajanju Mount Everesta nema penjanja odjednom, penje se po fazama.

Kako biste podnijeli eventualni gubitak HAVC-a?

- Taj gubitak bih, iskreno govoreći, podnio vrlo teško i kao obični građanin ove zemlje i kao filmski profesionalac koji u njoj djeluje i na taj način kruh zarađuje. Postavili smo ljestvicu visoko i bilo bi glupo, neodgovorno i samoubilački ju ići spuštati. Parafrazirati ću svog omiljenog sportaša Gorana Ivaniševića pa reći “Lip je pjat” (aludirajući na srebrni tanjur koji je dobio dva puta u finalu nakon poraza), ali ne igraš Wimbeldon radi njega, nego radi onog velikog, zlatnog pehara koji u zrak dižu samo ruke pobjednika.

Ako postanete ravnatelj HAVC-a, kako mislite snimiti najavljeni dokumentarni serijal “2734“ o braniteljima, a ne ući u sukob interesa? Stavljate projekt na led ili?

- Daleko sam ja još od bilo kakvog mjesta ravnatelja HAVC-a jer, podsjetit ću vas, u četvrtak će biti određen tek vršitelj dužnosti ravnatelja, a koji će onda u najkraćem mogućem roku morati raspisati javni natječaj za tu funkciju na koju se mogu javiti svi koji zadovoljavaju uvjete.

Hoću li se na taj natječaj i ja javiti, predaleko mi je sada reći i previše faktora o tome ovisi, pa i taj jesam li spreman žrtvovati sve projekte na kojima godinama radim, od kojih je razvoj nekih sufinancirao i HAVC. To više što tim preuzimanjem ne onemogućavam samo sebe u nekom profesionalnom djelovanju nego i neke čanove najuže obitelji, koji, kao što znate, nisu pekari, nego filmski djelatnici i autori, i upravo zato će ta odluka biti neka vrsta “Sofijina izbora“.

Ovaj čin svojevrsne kandidature za ravnatelja nije ništa drugo nego alturistično-mazohistički čin. Altruističan jer sam spreman, u trenutku kad naš audiovizualni brod plovi bez kapetana u oluji, preuzeti kormilo i odgovornost, a mazohističan zato što ću time svoj život preusmjeriti u pravcu koji nisam očekivao.

Ja sam spreman podnijeti žrtvu za svoju domovinu i izložiti se svim fokusima, zoomovima, pregledima i analizama, sve samo kako bih spriječio da taj brod u ovoj oluji potone na dno s kojeg teško da ćemo ga ikad više kao filmska zajednica izvući.

Hoće li hrvatska kinematografija ostati politički autonomna od Ministarstva i kako?

- Naravno da će ostati autonomna, ministrica Obuljen-Koržinek je to mnogo puta ponovila. Kaže se da se stečena prava ne mogu oduzimati i da ih nije dobro oduzimati, hrvatska audiovizualna industrija i struka su 2007. i 2008. stekli određena prava i nitko normalan i pametan neće se usuditi to dovoditi u pitanje. U ovom trenutku je ključno osigurati samostalnost tijela HAVC-a u odlučivanju, ali istovremeno pronaći modalitet financijske kontrole koju zahtijeva Državna revizija.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => VRUĆA FOTELJA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2017-02-16 06:43:10 [created_by] => 3175 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2017-02-16 09:37:20 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2017-02-16 07:11:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 16867 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/Images/2017/02/16/Kultura/8448337.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "1200x800" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 38231930 Threads: 4 Questions: 7087797174 Slow queries: 3298024 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 608094896 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 58 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front01 [password] => Y2AfBGoJRKhS9HNdMJ [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/ovaj-28-godisnjak-najizgledniji-je-kandidat-za-ravnatelja-havc-a-hasanbegovic-je-veliki-domoljub-neodgojeni-pojedinci-usudili-su-se-komentirati-njegovo-ljudsko-dostojanstvo-468954 [printLink] => /kultura/ovaj-28-godisnjak-najizgledniji-je-kandidat-za-ravnatelja-havc-a-hasanbegovic-je-veliki-domoljub-neodgojeni-pojedinci-usudili-su-se-komentirati-njegovo-ljudsko-dostojanstvo-468954?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 291879 [name] => HAVC [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => havc [link] => /tag/havc ) [1] => stdClass Object ( [id] => 293103 [name] => Fran Juraj Prižmić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => fran-juraj-prizmic [link] => /tag/fran-juraj-prizmic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => VRUĆA FOTELJA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Ovaj 28-godišnjak najizgledniji je kandidat za ravnatelja HAVC-a: Hasanbegović je veliki domoljub, neodgojeni pojedinci usudili su se komentirati njegovo ljudsko dostojanstvo [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3175 [name] => Marko Njegić [username] => marko-njegi [email] => marko-njegi@sd.hr [password] => $2y$10$InymkgzsoQ8yBIABvfFbSu.rpTzqylffc4TDDFaRUJ8zdZUOeS5dS [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/marko-njegic-3175 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1693 [gender] => m [description] => [image] => 1693.png [url] => [group] => 4 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/authors/1693.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/02/16/Kultura/8448337.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/02/16/Kultura/8448337.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Nakon prošlotjedne ostavke Hrvoja Hribara ,danas bismo trebali saznati ime novog ravnatelja Hrvatskog audiovizualnog centra. Fotelja je prilično vruća, no na nju je spreman sjesti mladi producent Fran Juraj Prižmić (rođen 1988.), najpoznatiji po radu na dokumentarcu “Da se ne zaboravi“ s oskarovcem Brankom Lustigom.

Prižmića se smatra najizglednijim Hribarovim nasljednikom, iako trezveno veli kako će to hoće li novu funkciju preuzeti on ili netko drugi odlučiti od strane Ministarstva kulture nedavno imenovani Upravni odbor (“...svojim sastavom i stručnošću, pa ako hoćete i odlučnošću, ulijeva određenu dozu povjerenja i siguran sam da će donijeti najbolju odluku“).

Upravo zato, odlučili smo iz prve ruke doznati kako bi izgledao HAVC pod njegovim vodstvom, a za početak tražimo komentar događaja unutar hrvatske kinematografije posljednjih tjedana u kojima politika preotima riječ filmu.

- Otimanje bilo kakve vrste mi je strano, da ne kažem i odbojno, stoga ih ne volim čuti kao pojmove ni u teoriji, kamoli vidjeti u praksi. Nije od jučer taj pokušaj interferiranja politike i nekih njenih službenih ili neslužbenih emisara u domenu filma. Film je jedan od najboljih, pa i najuspješnijih načina manipulacije širokim masama. Nije to ništa novo i ništa neočekivano, pitanje je samo može li sustav tome odoljeti i ima li načina ili bolje reći kompetencija da se za riječ izbori. Ja vjerujem da ima.

Kao član Hrvatskog društva filmskih djelatnika (HDFD) u zvanju producenta, bili ste u komisiji za odabir hrvatskog predstavnika za Oscara i pogledali sve novije hrvatske filmove. Nakon tog uvida, što biste rekli kakvo je stanje unutar hrvatske kinematografije posljednjih “zlatnih“ godina,?

- Stanje nikada nije bilo bolje, nikada se više filmova nije natjecalo za status hrvatskog kandidata za Oscara. I, što je bitnije, nikada se više kvalitetnijih filmova nije natjecalo, a samim time nikada i posao Komisije nije bio tako težak kao nama posljednjih godina jer, primjerice, samo 2014. smo birali između deset kandidata.

S jedne strane je gušt kad možeš i moraš birati između filmova koji su poharali svjetske filmske festivale kao što su “Takva su pravila“, “Ti mene nosiš“ ili “Zvizdan“, a s druge to je i frustrirajuće jer odabran može biti samo jedan od ta tri vrhunska filma i onda naravno da na kraju netko bude i ljut i povrijeđen. Znate, umjetnici su krhka bića, njih i krivi pogled može slomiti, kamoli ne krivi potez.

Ali, bez obzira na to, ponavljam, bolje da nam je situacija ovakva pa da imamo “višak“ kvalitetnih filmova i da se na tajnim glasanjima bitka vodi između njih dva - tri, negoli da imamo samo jednog ili dva uopće za izbor pa da izbora, kao što je slučaj bio dugi niz godina, maltene ni nema.

Dakle, ne treba “demontirati hrvatsku kinematografiju“, kako se ovih dana citira izjava Zlatka Hasanbegovića?

- Ministra Hasanbegovića i njegovo ljudsko dostojanstvo te dostojanstvo njegove obitelji, a koju su se neki manje odgojeni i pristojni pojedinci također usudili komentirati, u ovo doba prošle godine prvi sam krenuo braniti, što u javnosti, što privatno, što offline, što online, kao i njegovo pravo na rad, pravo da se dokaže na funkciji na koju je tada lege artis bio postavljen. I nije mi žao zbog toga jer to bih učinio za svakoga.

Nažalost, gospodin Hasanbegović nije uspio uspostaviti dijalog s domaćom filmskom zajednicom i ljudima koji su joj tada bili na čelu i mislim da je to možda uzrok njegove frustracije i fiksacije na hrvatsku kinematografiju, a posljedica koje je i ta izjava koja je, ja ipak i dalje vjerujem, izvučena iz konteksta, jer niti jedan pravi domoljub, a Zlatko Hasanbegović to jest, baš kao i ja, ne bi želio demontirati nešto što je jedan od ključnih kralježaka u kralježnici hrvatske kulture i nacionalnog identiteta.

Što smatrate najvećim uspjehom dosadašnjeg HAVC-a?

- Bez želje da zvučim larpurlatistički, ali najveći uspjeh HAVC-a je HAVC sam. Sama činjenica da je 2008. osnovan njegova je najveća pobjeda, prva u nizu mnogih, naravno, ali ako uzmete u obzir da se u Hrvatskoj dugometražni igrani filmovi snimaju od 1943., i da su od tada pa sve do 2008. raznoraznim samoupravnim socijalističkim modelima politika i njeni komesari smješteni u razna vijeća odlučivali o tome koji će se film snimati, a koji ne, onda ispada da je zaista navažnija pobjeda HAVC-a i svih audiovizualnih djelatnika i filmskih autora koji su iza njegova osnutka stajali i godinama, da ne kažem desetljećima ga zagovarali, bio upravo Zakon o audiovizualnim djelatnostima iz 2007. kojim je predviđeno osnivanje jedne takve institucije.

Upravo je HDZ-ova Vlada, odnosno ministar Biškupić koji je u njoj tada bio zadužen za sektor kulture, bio onaj koji je taj Zakon potpisao i HAVC-u vrata djelovanja otvorio.

Što bi vama bio najveći izazov u vođenju HAVC-a?

- Vođenje HAVC-a je sam po sebi najveći izazov, biti na čelu jednog takvog sustava, koji godišnje generira 70 do 80 milijuna kuna prihoda i njih raspoređuje svim sudionicima audiovizualne industrije, nije mala stvar i nije ni baš tako jednostavno.

Izazov je to veći jer s toliko puno novca, obaveza i odgovornosti raspolaže ne jedan jedini čovjek u obliku ravnatelja, nego tim od sedam stalno zaposlenih stručnjaka uz pomoć nekolicine vanjskih suradnika, unatoč tome što je sistematizacijom radnih mjesta predviđeno da u HAVC-u radi 22 ljudi, što bi opet, i da Vladina uredba o nezapošljavanju nije na snazi, bilo premalo, jer količina posla koje tu ima je prosječnom čitatelju nezamisliva.

Trebate samo doći jednom, kad neki natječaj završi, u Novu Ves u prostorije HAVC-a pa da vidite koliko je to kutija dokumentacije kojima su zaposlenici okruženi, jedva im čovjek i do stola od nje uspije prići.

Koji bi bili prvi koraci koje biste poduzeli na tom mjestu?

- U glavi već imam neki hodogram aktivnosti, od kojih treba istaknuti možda dvije najvažnije, a to je prije svega smirivanje ovih uzavrelih strasti i uspostava kulture dijaloga. Da pojednostavim, osnivač HAVC-a, njegova ako hoćete majka, jest Ministarstvo kulture, a vidjeli smo koliko pogubno može biti kad na relaciji majka - dijete, odnosno Ministarstvo - HAVC, nema dijaloga ili ga ima u tragovima.

Sadašnja ministrica je, Bogu hvala, od nultog, ne prvog, nego nultog dana involvirana u nastajanje HAVC-a i prati sve faze njegovog života i razvoja i ona prva, siguran sam, neće dopustiti da komunikacija izostane, tim više što dok mi ovdje pričamo djelatnici Ministarstva kulture u suradnji s Upravnim odborom već razmatraju različite mogućnosti po pitanju funkcioniranja HAVC-a u postojećim zakonskim okvirima, a opet i unutar prijedloga Državne revizije.

Koliko bi vam u tome moglo pomoći iskustvo producenta?

- Iskustvo, ali i sposobnost jednog producenta je pritom i više nego dobrodošlo. Jer, producent da bi bio dobar producent mora biti i dobar scenarist, mora znati prepoznati priču i na kraju odabrati onoga ili onu koja će je znati pretvoriti u film, tj. filmski scenarij, on mora biti i dobar redatelj. Morate biti dovoljno dobri u svim segmentima filmskog procesa da biste izabrali bolje od sebe.

Kako biste postizali objektivnost na toj funkciji?

- Ja zaista ne znam kakvu bih to objektivnost kao mogući ravnatelj trebao postizati i gdje bih ju uopće trebao manifestirati s obzirom na to da je, kao što lijepo piše i u Statutu HAVC-a, obaveza ravnatelja da predstavlja i zastupa centar, organizira i vodi njegov rad i odgovara za zakonitost njegova poslovanja.

Dakle, ja kao ravnatelj ne odlučujem, ponavljam još jednom za sve one slabijeg vida, ne odlučujem o tome tko će dobiti novac, odnosno proći ili ne proći na nekom natječaju. Tu nezahvalnu ulogu imaju umjetnički savjetnici za različite kategorije koji onda čine Umjetničko vijeće koje, pak, šalje svoje prijedloge, odnosno listu prioriteta Audiovizualnom vijeću, a koje onda na koncu donosi odluku.

Moje je, dakle, samo da koordiniram rad tih različitih tijela Centra i da se, uz pomoć Upravnog odbora, brinem da oni djeluju unutar okvira propisa i zakona. Upravljanje hrvatskom kinematografijom i audiovizualnom djelatnošću nije u rukama jednog čovjeka, niti je bilo dosad, niti će biti, niti treba biti.

Neki vaši projekti nisu prolazili na natječaju HAVC-a? Zamjerate li to bivšem vodstvu?

- Hrvoje Hribar je nekidan u intervjuu nadasve točno detektirao kako su HAVC-ovi natječaji za potpore rituali proizvođenja duševne boli, na koje producenti i autori vrlo svjesno i mazohistički pristaju, jer to je naprosto dio, da ne kažem i osnovni uvjet igre.

Od 40 ili 50, nekada i više prijavljenih projekata, nikada ih se ne odobri više od pet ili šest, i naravno da nakon tih objava rezultata uvijek bude neke male tuge i bijesa kod onih koji nisu prošli, a koja je ekvivalentna radosti i ushićenju kod onih koji jesu.

Našao sam se nekoliko puta s obje te strane, a naravno da sam u ovoj potonjoj skupini tzv. gubitnika bio nešto veći broj puta i naravno da mi nije bilo drago, ali božemoj, procjene umjetničkih savjetnika su subjektivne, a jedini način na koji one i mogu biti donesene jest taj da budu subjektivne.

U kojem smjeru biste točno vodili HAVC? Koliko se hrvatski film još više može okrenuti prema vani u smislu ostanka na “A“ festivalima, možebitnom ulasku u uži oskarovski krug i dolasku još većih stranih produkcija?

- HAVC treba voditi u smjeru umjetničke izvrsnosti, političke neovisnosti i financijske stabilnosti. To je, po meni, taj trokut koji će hrvatskoj kinematografiji i audiovizualnoj industriji osigurati prepoznatljivost i prisutnost na A festivalima, na kojima već određeni niz godina žanjemo, da se slikovito izrazim, neke uspjehe. Ipak, za neke stvari u životu potrebno je pogoditi trenutak.

Da je film Dalibora Matanića, nakon što je postao hrvatski kandidat za Oscara, hrvatska kinematografija u toj kvaliteti i na takav način i s tolikim, pa usudit ću se reći čak ne samo lobističkim, nego i budžetskim mogućnostima poslala u L.A. deset ili petnaest godina ranije, stavljam ruku u vatru da bi on izborio u najmanju ruku nominaciju za najbolji strani film, ako ne i nešto više od toga.

Mi smo stoga na dobrom putu, popeli smo se već vrlo visoko, ali znate kako u osvajanju Mount Everesta nema penjanja odjednom, penje se po fazama.

Kako biste podnijeli eventualni gubitak HAVC-a?

- Taj gubitak bih, iskreno govoreći, podnio vrlo teško i kao obični građanin ove zemlje i kao filmski profesionalac koji u njoj djeluje i na taj način kruh zarađuje. Postavili smo ljestvicu visoko i bilo bi glupo, neodgovorno i samoubilački ju ići spuštati. Parafrazirati ću svog omiljenog sportaša Gorana Ivaniševića pa reći “Lip je pjat” (aludirajući na srebrni tanjur koji je dobio dva puta u finalu nakon poraza), ali ne igraš Wimbeldon radi njega, nego radi onog velikog, zlatnog pehara koji u zrak dižu samo ruke pobjednika.

Ako postanete ravnatelj HAVC-a, kako mislite snimiti najavljeni dokumentarni serijal “2734“ o braniteljima, a ne ući u sukob interesa? Stavljate projekt na led ili?

- Daleko sam ja još od bilo kakvog mjesta ravnatelja HAVC-a jer, podsjetit ću vas, u četvrtak će biti određen tek vršitelj dužnosti ravnatelja, a koji će onda u najkraćem mogućem roku morati raspisati javni natječaj za tu funkciju na koju se mogu javiti svi koji zadovoljavaju uvjete.

Hoću li se na taj natječaj i ja javiti, predaleko mi je sada reći i previše faktora o tome ovisi, pa i taj jesam li spreman žrtvovati sve projekte na kojima godinama radim, od kojih je razvoj nekih sufinancirao i HAVC. To više što tim preuzimanjem ne onemogućavam samo sebe u nekom profesionalnom djelovanju nego i neke čanove najuže obitelji, koji, kao što znate, nisu pekari, nego filmski djelatnici i autori, i upravo zato će ta odluka biti neka vrsta “Sofijina izbora“.

Ovaj čin svojevrsne kandidature za ravnatelja nije ništa drugo nego alturistično-mazohistički čin. Altruističan jer sam spreman, u trenutku kad naš audiovizualni brod plovi bez kapetana u oluji, preuzeti kormilo i odgovornost, a mazohističan zato što ću time svoj život preusmjeriti u pravcu koji nisam očekivao.

Ja sam spreman podnijeti žrtvu za svoju domovinu i izložiti se svim fokusima, zoomovima, pregledima i analizama, sve samo kako bih spriječio da taj brod u ovoj oluji potone na dno s kojeg teško da ćemo ga ikad više kao filmska zajednica izvući.

Hoće li hrvatska kinematografija ostati politički autonomna od Ministarstva i kako?

- Naravno da će ostati autonomna, ministrica Obuljen-Koržinek je to mnogo puta ponovila. Kaže se da se stečena prava ne mogu oduzimati i da ih nije dobro oduzimati, hrvatska audiovizualna industrija i struka su 2007. i 2008. stekli određena prava i nitko normalan i pametan neće se usuditi to dovoditi u pitanje. U ovom trenutku je ključno osigurati samostalnost tijela HAVC-a u odlučivanju, ali istovremeno pronaći modalitet financijske kontrole koju zahtijeva Državna revizija.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/ovaj-28-godisnjak-najizgledniji-je-kandidat-za-ravnatelja-havc-a-hasanbegovic-je-veliki-domoljub-neodgojeni-pojedinci-usudili-su-se-komentirati-njegovo-ljudsko-dostojanstvo-468954 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=9a9630725727f5d553da60fcaded2100a1fcc043 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Ovaj+28-godi%C5%A1njak+najizgledniji+je+kandidat+za+ravnatelja+HAVC-a%3A+Hasanbegovi%C4%87+je+veliki+domoljub%2C+neodgojeni+pojedinci+usudili+su+se+komentirati+njegovo+ljudsko+dostojanstvo&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fovaj-28-godisnjak-najizgledniji-je-kandidat-za-ravnatelja-havc-a-hasanbegovic-je-veliki-domoljub-neodgojeni-pojedinci-usudili-su-se-komentirati-njegovo-ljudsko-dostojanstvo-468954 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fovaj-28-godisnjak-najizgledniji-je-kandidat-za-ravnatelja-havc-a-hasanbegovic-je-veliki-domoljub-neodgojeni-pojedinci-usudili-su-se-komentirati-njegovo-ljudsko-dostojanstvo-468954 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => VRUĆA FOTELJA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaVRUĆA FOTELJA

Ovaj 28-godišnjak najizgledniji je kandidat za ravnatelja HAVC-a: Hasanbegović je veliki domoljub, neodgojeni pojedinci usudili su se komentirati njegovo ljudsko dostojanstvo

16. veljače 2017. - 08:11

Nakon prošlotjedne ostavke Hrvoja Hribara ,danas bismo trebali saznati ime novog ravnatelja Hrvatskog audiovizualnog centra. Fotelja je prilično vruća, no na nju je spreman sjesti mladi producent Fran Juraj Prižmić (rođen 1988.), najpoznatiji po radu na dokumentarcu “Da se ne zaboravi“ s oskarovcem Brankom Lustigom.

Prižmića se smatra najizglednijim Hribarovim nasljednikom, iako trezveno veli kako će to hoće li novu funkciju preuzeti on ili netko drugi odlučiti od strane Ministarstva kulture nedavno imenovani Upravni odbor (“...svojim sastavom i stručnošću, pa ako hoćete i odlučnošću, ulijeva određenu dozu povjerenja i siguran sam da će donijeti najbolju odluku“).

Upravo zato, odlučili smo iz prve ruke doznati kako bi izgledao HAVC pod njegovim vodstvom, a za početak ...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. svibanj 2024 01:30