stdClass Object ( [id] => 224827 [title] => Nebojša Slijepčević: Kad Babić spoji prvi gay par u Imotskom, odmah snimamo nastavak [alias] => nebojsa-slijepcevic-kad-babic-spoji-prvi-gay-par-u-imotskom-odmah-snimamo-nastavak [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Nakon svjetske premijere filma “Gangster te voli“, dosta je gledatelja priznalo redatelju Nebojši Slijepčeviću da još nisu gledali takav dokumentarac. Dapače, neki su ga čak u nevjerici pitali je li moguće da to nije igrani film.

- Naša publika navikla je na TV dokumentarce koji se sastoje uglavnom od intervjua. Međutim, u našem filmu likove gledamo u stvarnim životnim situacijama koje izgledaju kao da kamera nije bila prisutna. Priča filma se prati baš kao u igranom filmu, ali gledate stvarnu priču i stvarne ljude. Na jednoj projekciji čuo sam jednog gledatelja kako šapće prijatelju: “Ovo je bolje od pravog filma!“ Film je i vrlo smiješan zahvaljujući u prvom redu iznimno duhovitim Imoćanima. A na kraju – onom tko želi – ostavi i ponešto za razmišljanje. A najveća preporuka su nagrade publike koje smo dobili na brojnim festivalima: u Zagrebu, Bjelovaru, u Širokom Brijegu. U Sarajevu nam je nagrada zamalo izmaknula, tamo smo bili drugi – počinje intervju Nebojša Slijepčević.

» Izvorno ste željeli dokumentirati priču o dogovaranju brakova u Hrvatskoj. U kojem se trenutku općeniti dokumentarac o dogovaranju brakova pretvorio u doks o jednom bračnom posredniku?

- U trenutku kad smo moja producentica Vanja Jambrović i ja upoznali Nedjeljka Babića Gangstera. Već na prvom susretu oduševio nas je svojom duhovitošću i opuštenošću pred kamerom. Tog prvog dana snimili smo kratak razgovor s njim koji je trebao poslužiti tek nama kao podsjetnik, no Gangster je bio toliko dobar da je ta snimka završila u gotovom filmu. No, slijedio je teži dio posla, pronaći priču koja može držati pažnju 80 minuta i klijente koji su spremni izložiti se pred kamerom.

» Koliko je možda snimljeno scena “ad hoc“, da ste kameru upalili na licu mjesta kad ste vidjeli neku zanimljivu situaciju?

- Tijekom mjeseci druženja s Gangsterom uvijek sam nosio kameru sa sobom, čak i u danima kad nismo očekivali da će se išta dogoditi. Više puta se to isplatilo. Nekad bi prošlo deset dana da ne snimim ni kadar, a onda bih u jednom danu snimio tri scene. Velika je prednost kad su snimatelj i redatelj ista osoba. Ovakav film ne bi ni mogao nastati da nije bilo tako.

» Koliko je vremena trebalo proći za pripreme snimanja?

- Gotovo ništa od materijala snimljenog prve godine nije u filmu. To je bio period učenja i upoznavanja. Kad radim na filmu, strašno mi je bitno duboko ući u temu kako bih izbjegao površnost i banalnost. Za mene je Imotski bio nova, nepoznata sredina i bilo mi je potrebno vrijeme kako bih je razumio. Potrebno je i dobro upoznati svoje junake. Nakon toliko vremena provedenih zajedno na snimanju s glavnim junacima iz filma ostvarili smo i privatne odnose, sprijateljili se s njima. Vanja je tako nedavno bila kuma na vjenčanju jedne junakinje iz filma.

» HAVC vam je dodijelio 70.000 kn - je li to bilo dovoljno?
- Pa, toliki je honorar tražio jedan vrhunski montažer kojega si mi, naravno, nismo mogli priuštiti. Dakle, da radimo po europskom standardu, taj bi iznos pokrio samo jedan mali djelić proizvodnje filma. Nažalost, kod nas i dalje prevladava stajalište da su dokumentarni filmovi manje vrijedni - i umjetnički i produkcijski - od igranih. U skladu s tim raspoređuju se i sredstva. Naravno, nitko ne očekuje da dokumentarni film dobije jednako novca kao i igrani. Ekipa dokumentarnog filma je bitno manja, a nema ni skupih scenografskih zahvata. No, rad na dokumentarnom filmu često podrazumijeva dugoročnu potpunu posvećenost autora tijekom koje je vrlo teško raditi na drugim projektima. Rad na “Gangsteru“, na primjer, trajao je tri godine. U tom periodu i producentica filma i ja smo se na više mjeseci preselili u Imotski, a ostatak vremena smo živjeli na autocesti. Na način na koji smo bili prisiljeni živjeti i raditi ne bi pristao ni jedan član ekipe igranog filma. No, mi nemamo izbora.

» Kako to mislite?

- Mi dokumentaristi nismo nimalo razmaženi, poprilično smo izdržljivi, ali često radimo u uvjetima koji nas potroše prebrzo. Rijetko tko napravi dva filma, izgorimo na prvom. Iako se danas dodjeljuju kudikamo veća sredstva za dokumentarce nego prije pet godina kad sam dobio novce za “Gangstera“, to i dalje nije na europskom nivou. U uspješnim kinematografijama praksa je da dokumentarni film dobije trećinu sredstava igranog, a kod nas se ta brojka vrti oko 1/8. Žalosno je to jer imamo strašnu generaciju dokumentarista u naponu snage. Tu su Igor Bezinović, Đuro Gavran, Dana Budisavljević, Hrvoje Mabić i brojni drugi. A imamo i generaciju producenata-čudotvoraca, Vanju Jambrović, Sinišu Juričića, Zdenku Gold, Miljenku Čogelju...

» Mislite li da bi bilo filma da ga njemačka televizija ZDF nije odlučila kupiti za emitiranje na kanalu ARTE i zato ga financirala, kao i da niste dobili novac na rumunjskom filmskom fondu (CNC)?
- Filma bi bilo, ali vjerojatno ne bi više bilo produkcijske kuće Restart koja bi bankrotirala, a i mi koji smo radili na filmu bili bismo u gadnim problemima. Naime, kad je potrošen HAVC-ov budget i Restart, i Vanja i ja smo uložili vlastite novce.

» Svojataju li Nijemci i Rumunji Gangstera kao “svoga čovika”?
- I Nijemci i Rumunji svojataju film kao svoj. To nije čudno s obzirom na stvarno izniman međunarodni festivalski uspjeh. Nije to prazna samohvala – međunarodnu premijeru imali smo na najvećem svjetskom festivalu dokumentarnog filma Hot Docs u Torontu. Tamo je stvarno teško ući, Nijemci su se hvalili da imaju tri filma – a jedan od njih je bio “Gangster te voli“. Tako smo mi predstavljali zemlju koja u film ulaže 50 puta više od naše.

» Kako je uopće Babić reagirao kad ste ga odlučili načiniti protagonistom vašeg filma?

- Nedjeljko je pristao u prvoj sekundi. Zapravo, mislim da mu je toliko bilo stalo da snimimo o njemu film da bi uložio i svoje novce – samo da smo ga pitali. Jedna od jakih motivacija bio mu je i onaj naš pravi, autohtoni dišpet. Priznao nam je da je dugo nagovarao jednog imoćanskog režisera da snimi film o njemu, ovaj je to uporno odbijao, “A sad će vidjeti da je došla ekipa čak iz Zagreba da snimi film o meni!“

» Mislite li da se Babić može okušati i kao glumac u nekom drugom filmu?
- Nediljko ima pravu filmsku karizmu, kao da kamera izvuče iz njega ono najbolje. Da se kojim slučajem rodio u Kaliforniji, vjerujem da bismo ga danas gledali na televiziji, na dodjeli “Oscara”. Vjerojatno u društvu s Jackom Nicholsonom.

» Ipak, Babićevi klijenti gotovo su podjednako zanimljivi kao on. Kako ste s njima surađivali?
- Zapravo, “Gangster te voli“ i jest film o Babićevim klijentima. Mayu, glavnu junakinju filma, čekali smo više od godine dana. Znali smo od početka da želimo pratiti netipičnog Gangsterova klijenta, nekog tko se ne uklapa u okolinu. Tražili smo ženu, strankinju, no trebalo je više od godine da naleti prava. Maya je odmah pristala na snimanje. S dečkima je bilo malo teže. Marina, koji je glavni muški lik, upoznali smo rano, no trebalo nam je mnogo nagovaranja da ga uvjerimo da bude u filmu. Kad je konačno pristao, ispostavilo se da je grozan pred kamerom – čim bih startao kameru, Marin bi se smrznuo, pa postao potpuno neprirodan. Na njemu sam primijenio sve režijske trikove koje znam, no na kraju su scene s njim ispale sjajno. Poteškoće su dobre, tjeraju te na kreativnost.

» Dok se gleda film, stječe se dojam kako je humor nastajao spontano, da nije zapisan u scenariju. Istina?
- Naravno, humor u filmu je u prvom redu zasluga genijalnih protagonista. Ne bih ja to mogao izmisliti.

» Mislite li da bi se replike poput “Žensko je kao i drača, može svugdje uspjeti“ i “Nije za tebe držat kokoš, kamoli ženu“ mogle citirati kao Brešanove?
- U Imotskom sam otkrio fantastičnu knjigu “Život i običaji u Imockoj krajini“ koju je prije stotinjak godina napisao fra Silvestar Kutleša. Obilazio je sela po Imotskoj krajini i prikupljao priče i svjedočanstva o svakodnevnom životu. To je svojevrsni pisani dokumentarac. Naučio sam iz te knjige da u Imotskoj krajini i opis svakodnevice zvuči kao usmena književnost. Ljudi tamo imaju tradiciju da životne istine sažmu na slikovit i duhovit način. Opor je to humor, bez političke korektnosti, baš kako treba.

» Ipak, film je slojevitiji, više od komedije, socio relevantan u smislu da ulazi u problematiku tradicionalnog odgoja u suvremenom društvu (muškarci i žene) pri čemu prednjače ljudi s ovih prostora...
- Dobar film uvijek mora nuditi više od puke zabave. A na nama autorima u malim nacionalnim kinematografijama leži odgovornost da otvaramo teme koje su bitne za naše društvo. U Hrvatskoj se zadnjih desetljeća povijest zbiva munjevitom brzinom, prebrzo za većinu nas. Logično je da ljudi sigurnost traže u tradiciji, u konzervativizmu, no mislim da sudbina likova u mojem filmu jako dobro pokazuje da je s takvim stavom danas teško naći sreću. Otvorenost prema drukčijima, spremnost za prihvaćanje promjena – to su ključne karakterisitke za osobnu sreću.

» Bračno posredovanje nije ruralni fenomen s obzirom na otuđenost evidentnu i po internetskim stranicama za samce, dakle tema filma je univerzalna?
- Vjerojatno je to razlog zašto film toliko putuje po svijetu. Razumljiva je to tema svima, no način na koji to radi Gangster svima je neobičan i zanimljiv. Posebno činjenica da on svoj posao shvaća tako temperamentno i osobno. Njega iskreno ljuti kad neka veza ne uspije.

» Kako vi osobno gledate na bračno posredovanje? Kolika je razlika između toga i upoznavanja preko interneta?
- Najgore je biti usamljen, a ništa ne poduzeti da to promijeniš. Ljudi se moraju nekako upoznati, najmanje je bitno kako. Da li preko prijatelja, posrednika, Facebooka, ili na šanku – ja ne vidim razliku. Jedino je preko posrednika zabavnije, ako je posrednik Gangster.

» A kako gledate na brak kao instituciju u krizi? Otkad datira ta kriza?
- Mislim da su današnji ljubavni odnosi kvalitetniji nego ikad. Imamo veća očekivanja od ljubavnih odnosa, teže pristajemo na kompromise, pa onda to dovodi i do velikog broja prekida. Ali, ti prekidi su dobri. Zašto ustrajavati u neuspješnoj vezi koja te čini nesretnim? Čak ni za djecu nije dobro da odrastaju s roditeljima koji se ne vole i ne poštuju. Dvadeseto stoljeće donijelo nam je puno dobrih stvari: ravnopravnost spolova, seksualnu revoluciju, prihvaćanje raznih seksualnih orijentacija. Brak je u krizi samo kod onih koji pokušavaju negirati ta civilizacijska dostignuća.


» Zanimljiv je trenutak u filmu kad Gangsterov klijent želi “samo Hrvatice“, “ništa druge“, a posrednik ga uvjerava da ljubav nema veze s nacionalnošću...
- Da li to uopće treba komentirati? Tko god miješa ljubav s nacionalizmom, sam je sebi problem.

» A sa spolom? Gangster je nedavno izazvao pažnju rekavši da će, ako treba, spajati i istospolne brakove?
- Gangster je pametan i otvoren čovjek, zato ga i volimo. Citirat ću ga: “Ljubav ne poznaje granice.“

» Ima li u tome štofa za nastavak – “Gangster te voli 2“?
- Čim spoji prvi gay par u Imotskom – odmah snimamo nastavak.

» U međuvremenu, “Gangster te voli“ konkurira za remake na engleskom jeziku. Ima li šanse da od toga nešto bude?

- Ne vjerujem, ali nikad se ne zna. Gangster bi rekao: “Ponekad se gol da i u 90. minuti.“

» Kako ste vi reagirali kad ste čuli da je za remake “Gangstera“ bio zainteresiran danas najbolje plaćeni američki glumac Robert Downey Jr.?
- Za vrijeme festivala u Torontu primili smo kratku poruku koja je bila gotovo anonimna: izvjesni Jeremy rekao je samo da predstavlja jednu produkcijsku kompaniju iz L.A. koja traži originalne projekte za razvoj. Pročitao je u festivalskom katalogu sažetak našeg filma i učinio mu se zanimljivim, pa je zamolio da mu pošaljemo kopiju. Po adresi smo shvatili da je riječ o firmi “Team Downey“ koja se bavi isključivo pronalaženjem projekata za Roberta Downeyja Jr.. Poslali smo im DVD, no ja sam bio uvjeren da se nikad više neće javiti. Nisam bio u pravu.  Primili smo jako lijep mail u kojem nam hvale film, no ipak ga neće preraditi “jer je priča previše lokalna, a i Robert je još premlad da glumi Nediljka“. Umro sam od smijeha, a onda odlučio da o tome ne pričam jer sam mislio da mi nitko neće vjerovati. Ali, istina je. Taj mail sam sačuvao i zbog jako lijepe rečenice koja glasi: “Vaš film nas je podsjetio zašto volimo ići u kino.“

» Oliver Sertić nam je rekao kako je Gangstera nemoguće u potpunosti “skinuti“. Slažete li se?
- U inače odličnom filmu Ognjena Sviličića «Oprosti za kung fu» postoji lik kojeg glumi Vedran Mlikota, koji je pokušaj “skidanja“ Gangstera. Svaka čast Mlikoti, ali mislim da bi bio genijalan potez da je Ognjen pozvao Nediljka da glumi samoga sebe.

MARKO NJEGIĆ
RONALD GORŠIĆ/CROPIX

Besposlica je najgora

Ljudi se ne vole. Nemaju vremena“, citat je iz “Obale u magli“ (1938.). Koliko je po vama taj citat danas na mjestu?
- Čini mi se da bi danas u Hrvatskoj bilo primjerenije reći upravo obrnuto: ljudi se ne vole jer imaju previše vremena, jer nemaju posla. Besposlica je najgora: ubija ti samopoštovanje, a ako ne voliš sebe – ne možeš voljeti ni drugoga.

Radije Tin nego Nedjeljko

Snimali ste u Imotskom i okolici tijekom ljetnih mjeseci. Je li bilo zahtjevno?
- Oprema je teško podnosila vrućinu. Naime, snimao sam najjeftinijom HD kamerom, jedinom koju sam si mogao priuštiti, i ponekad bi otkazala s radom na prevelikoj vrućini. Ljeto 2011., kad je snimljena većina scena u filmu, stvarno je bilo pakleno. Stanovali smo u malom unajmljenom stanu u potkrovlju, bez klime. Vrućina je u stanu bila tolika da je šampon za kosu bio rjeđi od vode, a zidove nisi smio dotaknuti da se ne opečeš. Tog ljeta je gorilo smetlište u Imotskom, i tjednima nisu mogli ugasiti požar. Bio je težak miris u zraku, grad je bio u oblaku dima, a smeće se gomilalo na ulicama, tako da je tog ljeta Imotski djelovao apokaliptično. A Imoćani nisu mogli vjerovati da snimamo film o Gangsteru. Nije im bilo jasno što je u njemu zanimljivo. Znali bi nam prići na ulici i sugerirati nam “bolje teme“, naprimjer da snimimo nešto o Modrom jezeru ili o Tinu Ujeviću. Kako se snimanje filma oteglo kasnije nam nisu vjerovali da uopće snimamo film. Mislili su da smo neki ridikuli koji se lažno predstavljaju.

Čarobnjak koji liječi bubnjanjem

Kako prolazi vaš kratkometražni film “Kutija“?
- Nisam očekivao da će taj film prijeći granicu, jer riječ je o komediji s puno dijaloga koja se bavi vrlo lokalnom situacijom. No, prikazan je u Trstu, zovu ga na festival u Maroko, pa u Litvu. Zadovoljan sam.
Imate li u planu već neki novi projekt (kratkiš, doks, dugometražni)?
- Ideja i planova imam za dva života. Prvo slijedi kratki art-doks o čarobnjaku koji liječi bubnjanjem, a pripremam i dugi dokumentarac u istom stilu u kojem je bio “Gangster te voli“. Konačno, tu je i igrani film: s Nadom Gašić pripremam ekranizaciju njezinog postmodernog krimića “Mirna ulica, drvored“.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Gangster je pametan i otvoren čovjek, zato ga i volimo. Citirat ću ga: 'Ljubav ne poznaje granice.' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => REDATELJ DOKUMENTARNE HIT-KOMEDIJE 'GANGSTER TE VOLI' KOJA IDUĆEG TJEDNA KREĆE U KINODISTRIBUCIJU [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2014-02-01 13:32:43 [created_by] => 25831 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2014-02-03 17:19:33 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2014-02-01 22:41:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 7505 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2014/02/01/Spektar/slijepcevic9-280114.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "800x512" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7941466 Threads: 8 Questions: 1587785648 Slow queries: 4850020 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 112221727 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 52 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/nebojsa-slijepcevic-kad-babic-spoji-prvi-gay-par-u-imotskom-odmah-snimamo-nastavak-224827 [printLink] => /kultura/nebojsa-slijepcevic-kad-babic-spoji-prvi-gay-par-u-imotskom-odmah-snimamo-nastavak-224827?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 189660 [name] => nebojšaslijepčević [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => nebojsaslijepcevic [link] => /tag/nebojsaslijepcevic ) [1] => stdClass Object ( [id] => 198139 [name] => gangstertevoli [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => gangstertevoli [link] => /tag/gangstertevoli ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Gangster je pametan i otvoren čovjek, zato ga i volimo. Citirat ću ga: 'Ljubav ne poznaje granice.' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => REDATELJ DOKUMENTARNE HIT-KOMEDIJE 'GANGSTER TE VOLI' KOJA IDUĆEG TJEDNA KREĆE U KINODISTRIBUCIJU [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Nebojša Slijepčević: Kad Babić spoji prvi gay par u Imotskom, odmah snimamo nastavak [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-18-05-13-20-25831 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/02/01/Spektar/slijepcevic9-280114.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/02/01/Spektar/slijepcevic9-280114.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Nakon svjetske premijere filma “Gangster te voli“, dosta je gledatelja priznalo redatelju Nebojši Slijepčeviću da još nisu gledali takav dokumentarac. Dapače, neki su ga čak u nevjerici pitali je li moguće da to nije igrani film.

- Naša publika navikla je na TV dokumentarce koji se sastoje uglavnom od intervjua. Međutim, u našem filmu likove gledamo u stvarnim životnim situacijama koje izgledaju kao da kamera nije bila prisutna. Priča filma se prati baš kao u igranom filmu, ali gledate stvarnu priču i stvarne ljude. Na jednoj projekciji čuo sam jednog gledatelja kako šapće prijatelju: “Ovo je bolje od pravog filma!“ Film je i vrlo smiješan zahvaljujući u prvom redu iznimno duhovitim Imoćanima. A na kraju – onom tko želi – ostavi i ponešto za razmišljanje. A najveća preporuka su nagrade publike koje smo dobili na brojnim festivalima: u Zagrebu, Bjelovaru, u Širokom Brijegu. U Sarajevu nam je nagrada zamalo izmaknula, tamo smo bili drugi – počinje intervju Nebojša Slijepčević.

» Izvorno ste željeli dokumentirati priču o dogovaranju brakova u Hrvatskoj. U kojem se trenutku općeniti dokumentarac o dogovaranju brakova pretvorio u doks o jednom bračnom posredniku?

- U trenutku kad smo moja producentica Vanja Jambrović i ja upoznali Nedjeljka Babića Gangstera. Već na prvom susretu oduševio nas je svojom duhovitošću i opuštenošću pred kamerom. Tog prvog dana snimili smo kratak razgovor s njim koji je trebao poslužiti tek nama kao podsjetnik, no Gangster je bio toliko dobar da je ta snimka završila u gotovom filmu. No, slijedio je teži dio posla, pronaći priču koja može držati pažnju 80 minuta i klijente koji su spremni izložiti se pred kamerom.

» Koliko je možda snimljeno scena “ad hoc“, da ste kameru upalili na licu mjesta kad ste vidjeli neku zanimljivu situaciju?

- Tijekom mjeseci druženja s Gangsterom uvijek sam nosio kameru sa sobom, čak i u danima kad nismo očekivali da će se išta dogoditi. Više puta se to isplatilo. Nekad bi prošlo deset dana da ne snimim ni kadar, a onda bih u jednom danu snimio tri scene. Velika je prednost kad su snimatelj i redatelj ista osoba. Ovakav film ne bi ni mogao nastati da nije bilo tako.

» Koliko je vremena trebalo proći za pripreme snimanja?

- Gotovo ništa od materijala snimljenog prve godine nije u filmu. To je bio period učenja i upoznavanja. Kad radim na filmu, strašno mi je bitno duboko ući u temu kako bih izbjegao površnost i banalnost. Za mene je Imotski bio nova, nepoznata sredina i bilo mi je potrebno vrijeme kako bih je razumio. Potrebno je i dobro upoznati svoje junake. Nakon toliko vremena provedenih zajedno na snimanju s glavnim junacima iz filma ostvarili smo i privatne odnose, sprijateljili se s njima. Vanja je tako nedavno bila kuma na vjenčanju jedne junakinje iz filma.

» HAVC vam je dodijelio 70.000 kn - je li to bilo dovoljno?
- Pa, toliki je honorar tražio jedan vrhunski montažer kojega si mi, naravno, nismo mogli priuštiti. Dakle, da radimo po europskom standardu, taj bi iznos pokrio samo jedan mali djelić proizvodnje filma. Nažalost, kod nas i dalje prevladava stajalište da su dokumentarni filmovi manje vrijedni - i umjetnički i produkcijski - od igranih. U skladu s tim raspoređuju se i sredstva. Naravno, nitko ne očekuje da dokumentarni film dobije jednako novca kao i igrani. Ekipa dokumentarnog filma je bitno manja, a nema ni skupih scenografskih zahvata. No, rad na dokumentarnom filmu često podrazumijeva dugoročnu potpunu posvećenost autora tijekom koje je vrlo teško raditi na drugim projektima. Rad na “Gangsteru“, na primjer, trajao je tri godine. U tom periodu i producentica filma i ja smo se na više mjeseci preselili u Imotski, a ostatak vremena smo živjeli na autocesti. Na način na koji smo bili prisiljeni živjeti i raditi ne bi pristao ni jedan član ekipe igranog filma. No, mi nemamo izbora.

» Kako to mislite?

- Mi dokumentaristi nismo nimalo razmaženi, poprilično smo izdržljivi, ali često radimo u uvjetima koji nas potroše prebrzo. Rijetko tko napravi dva filma, izgorimo na prvom. Iako se danas dodjeljuju kudikamo veća sredstva za dokumentarce nego prije pet godina kad sam dobio novce za “Gangstera“, to i dalje nije na europskom nivou. U uspješnim kinematografijama praksa je da dokumentarni film dobije trećinu sredstava igranog, a kod nas se ta brojka vrti oko 1/8. Žalosno je to jer imamo strašnu generaciju dokumentarista u naponu snage. Tu su Igor Bezinović, Đuro Gavran, Dana Budisavljević, Hrvoje Mabić i brojni drugi. A imamo i generaciju producenata-čudotvoraca, Vanju Jambrović, Sinišu Juričića, Zdenku Gold, Miljenku Čogelju...

» Mislite li da bi bilo filma da ga njemačka televizija ZDF nije odlučila kupiti za emitiranje na kanalu ARTE i zato ga financirala, kao i da niste dobili novac na rumunjskom filmskom fondu (CNC)?
- Filma bi bilo, ali vjerojatno ne bi više bilo produkcijske kuće Restart koja bi bankrotirala, a i mi koji smo radili na filmu bili bismo u gadnim problemima. Naime, kad je potrošen HAVC-ov budget i Restart, i Vanja i ja smo uložili vlastite novce.

» Svojataju li Nijemci i Rumunji Gangstera kao “svoga čovika”?
- I Nijemci i Rumunji svojataju film kao svoj. To nije čudno s obzirom na stvarno izniman međunarodni festivalski uspjeh. Nije to prazna samohvala – međunarodnu premijeru imali smo na najvećem svjetskom festivalu dokumentarnog filma Hot Docs u Torontu. Tamo je stvarno teško ući, Nijemci su se hvalili da imaju tri filma – a jedan od njih je bio “Gangster te voli“. Tako smo mi predstavljali zemlju koja u film ulaže 50 puta više od naše.

» Kako je uopće Babić reagirao kad ste ga odlučili načiniti protagonistom vašeg filma?

- Nedjeljko je pristao u prvoj sekundi. Zapravo, mislim da mu je toliko bilo stalo da snimimo o njemu film da bi uložio i svoje novce – samo da smo ga pitali. Jedna od jakih motivacija bio mu je i onaj naš pravi, autohtoni dišpet. Priznao nam je da je dugo nagovarao jednog imoćanskog režisera da snimi film o njemu, ovaj je to uporno odbijao, “A sad će vidjeti da je došla ekipa čak iz Zagreba da snimi film o meni!“

» Mislite li da se Babić može okušati i kao glumac u nekom drugom filmu?
- Nediljko ima pravu filmsku karizmu, kao da kamera izvuče iz njega ono najbolje. Da se kojim slučajem rodio u Kaliforniji, vjerujem da bismo ga danas gledali na televiziji, na dodjeli “Oscara”. Vjerojatno u društvu s Jackom Nicholsonom.

» Ipak, Babićevi klijenti gotovo su podjednako zanimljivi kao on. Kako ste s njima surađivali?
- Zapravo, “Gangster te voli“ i jest film o Babićevim klijentima. Mayu, glavnu junakinju filma, čekali smo više od godine dana. Znali smo od početka da želimo pratiti netipičnog Gangsterova klijenta, nekog tko se ne uklapa u okolinu. Tražili smo ženu, strankinju, no trebalo je više od godine da naleti prava. Maya je odmah pristala na snimanje. S dečkima je bilo malo teže. Marina, koji je glavni muški lik, upoznali smo rano, no trebalo nam je mnogo nagovaranja da ga uvjerimo da bude u filmu. Kad je konačno pristao, ispostavilo se da je grozan pred kamerom – čim bih startao kameru, Marin bi se smrznuo, pa postao potpuno neprirodan. Na njemu sam primijenio sve režijske trikove koje znam, no na kraju su scene s njim ispale sjajno. Poteškoće su dobre, tjeraju te na kreativnost.

» Dok se gleda film, stječe se dojam kako je humor nastajao spontano, da nije zapisan u scenariju. Istina?
- Naravno, humor u filmu je u prvom redu zasluga genijalnih protagonista. Ne bih ja to mogao izmisliti.

» Mislite li da bi se replike poput “Žensko je kao i drača, može svugdje uspjeti“ i “Nije za tebe držat kokoš, kamoli ženu“ mogle citirati kao Brešanove?
- U Imotskom sam otkrio fantastičnu knjigu “Život i običaji u Imockoj krajini“ koju je prije stotinjak godina napisao fra Silvestar Kutleša. Obilazio je sela po Imotskoj krajini i prikupljao priče i svjedočanstva o svakodnevnom životu. To je svojevrsni pisani dokumentarac. Naučio sam iz te knjige da u Imotskoj krajini i opis svakodnevice zvuči kao usmena književnost. Ljudi tamo imaju tradiciju da životne istine sažmu na slikovit i duhovit način. Opor je to humor, bez političke korektnosti, baš kako treba.

» Ipak, film je slojevitiji, više od komedije, socio relevantan u smislu da ulazi u problematiku tradicionalnog odgoja u suvremenom društvu (muškarci i žene) pri čemu prednjače ljudi s ovih prostora...
- Dobar film uvijek mora nuditi više od puke zabave. A na nama autorima u malim nacionalnim kinematografijama leži odgovornost da otvaramo teme koje su bitne za naše društvo. U Hrvatskoj se zadnjih desetljeća povijest zbiva munjevitom brzinom, prebrzo za većinu nas. Logično je da ljudi sigurnost traže u tradiciji, u konzervativizmu, no mislim da sudbina likova u mojem filmu jako dobro pokazuje da je s takvim stavom danas teško naći sreću. Otvorenost prema drukčijima, spremnost za prihvaćanje promjena – to su ključne karakterisitke za osobnu sreću.

» Bračno posredovanje nije ruralni fenomen s obzirom na otuđenost evidentnu i po internetskim stranicama za samce, dakle tema filma je univerzalna?
- Vjerojatno je to razlog zašto film toliko putuje po svijetu. Razumljiva je to tema svima, no način na koji to radi Gangster svima je neobičan i zanimljiv. Posebno činjenica da on svoj posao shvaća tako temperamentno i osobno. Njega iskreno ljuti kad neka veza ne uspije.

» Kako vi osobno gledate na bračno posredovanje? Kolika je razlika između toga i upoznavanja preko interneta?
- Najgore je biti usamljen, a ništa ne poduzeti da to promijeniš. Ljudi se moraju nekako upoznati, najmanje je bitno kako. Da li preko prijatelja, posrednika, Facebooka, ili na šanku – ja ne vidim razliku. Jedino je preko posrednika zabavnije, ako je posrednik Gangster.

» A kako gledate na brak kao instituciju u krizi? Otkad datira ta kriza?
- Mislim da su današnji ljubavni odnosi kvalitetniji nego ikad. Imamo veća očekivanja od ljubavnih odnosa, teže pristajemo na kompromise, pa onda to dovodi i do velikog broja prekida. Ali, ti prekidi su dobri. Zašto ustrajavati u neuspješnoj vezi koja te čini nesretnim? Čak ni za djecu nije dobro da odrastaju s roditeljima koji se ne vole i ne poštuju. Dvadeseto stoljeće donijelo nam je puno dobrih stvari: ravnopravnost spolova, seksualnu revoluciju, prihvaćanje raznih seksualnih orijentacija. Brak je u krizi samo kod onih koji pokušavaju negirati ta civilizacijska dostignuća.


» Zanimljiv je trenutak u filmu kad Gangsterov klijent želi “samo Hrvatice“, “ništa druge“, a posrednik ga uvjerava da ljubav nema veze s nacionalnošću...
- Da li to uopće treba komentirati? Tko god miješa ljubav s nacionalizmom, sam je sebi problem.

» A sa spolom? Gangster je nedavno izazvao pažnju rekavši da će, ako treba, spajati i istospolne brakove?
- Gangster je pametan i otvoren čovjek, zato ga i volimo. Citirat ću ga: “Ljubav ne poznaje granice.“

» Ima li u tome štofa za nastavak – “Gangster te voli 2“?
- Čim spoji prvi gay par u Imotskom – odmah snimamo nastavak.

» U međuvremenu, “Gangster te voli“ konkurira za remake na engleskom jeziku. Ima li šanse da od toga nešto bude?

- Ne vjerujem, ali nikad se ne zna. Gangster bi rekao: “Ponekad se gol da i u 90. minuti.“

» Kako ste vi reagirali kad ste čuli da je za remake “Gangstera“ bio zainteresiran danas najbolje plaćeni američki glumac Robert Downey Jr.?
- Za vrijeme festivala u Torontu primili smo kratku poruku koja je bila gotovo anonimna: izvjesni Jeremy rekao je samo da predstavlja jednu produkcijsku kompaniju iz L.A. koja traži originalne projekte za razvoj. Pročitao je u festivalskom katalogu sažetak našeg filma i učinio mu se zanimljivim, pa je zamolio da mu pošaljemo kopiju. Po adresi smo shvatili da je riječ o firmi “Team Downey“ koja se bavi isključivo pronalaženjem projekata za Roberta Downeyja Jr.. Poslali smo im DVD, no ja sam bio uvjeren da se nikad više neće javiti. Nisam bio u pravu.  Primili smo jako lijep mail u kojem nam hvale film, no ipak ga neće preraditi “jer je priča previše lokalna, a i Robert je još premlad da glumi Nediljka“. Umro sam od smijeha, a onda odlučio da o tome ne pričam jer sam mislio da mi nitko neće vjerovati. Ali, istina je. Taj mail sam sačuvao i zbog jako lijepe rečenice koja glasi: “Vaš film nas je podsjetio zašto volimo ići u kino.“

» Oliver Sertić nam je rekao kako je Gangstera nemoguće u potpunosti “skinuti“. Slažete li se?
- U inače odličnom filmu Ognjena Sviličića «Oprosti za kung fu» postoji lik kojeg glumi Vedran Mlikota, koji je pokušaj “skidanja“ Gangstera. Svaka čast Mlikoti, ali mislim da bi bio genijalan potez da je Ognjen pozvao Nediljka da glumi samoga sebe.

MARKO NJEGIĆ
RONALD GORŠIĆ/CROPIX

Besposlica je najgora

Ljudi se ne vole. Nemaju vremena“, citat je iz “Obale u magli“ (1938.). Koliko je po vama taj citat danas na mjestu?
- Čini mi se da bi danas u Hrvatskoj bilo primjerenije reći upravo obrnuto: ljudi se ne vole jer imaju previše vremena, jer nemaju posla. Besposlica je najgora: ubija ti samopoštovanje, a ako ne voliš sebe – ne možeš voljeti ni drugoga.

Radije Tin nego Nedjeljko

Snimali ste u Imotskom i okolici tijekom ljetnih mjeseci. Je li bilo zahtjevno?
- Oprema je teško podnosila vrućinu. Naime, snimao sam najjeftinijom HD kamerom, jedinom koju sam si mogao priuštiti, i ponekad bi otkazala s radom na prevelikoj vrućini. Ljeto 2011., kad je snimljena većina scena u filmu, stvarno je bilo pakleno. Stanovali smo u malom unajmljenom stanu u potkrovlju, bez klime. Vrućina je u stanu bila tolika da je šampon za kosu bio rjeđi od vode, a zidove nisi smio dotaknuti da se ne opečeš. Tog ljeta je gorilo smetlište u Imotskom, i tjednima nisu mogli ugasiti požar. Bio je težak miris u zraku, grad je bio u oblaku dima, a smeće se gomilalo na ulicama, tako da je tog ljeta Imotski djelovao apokaliptično. A Imoćani nisu mogli vjerovati da snimamo film o Gangsteru. Nije im bilo jasno što je u njemu zanimljivo. Znali bi nam prići na ulici i sugerirati nam “bolje teme“, naprimjer da snimimo nešto o Modrom jezeru ili o Tinu Ujeviću. Kako se snimanje filma oteglo kasnije nam nisu vjerovali da uopće snimamo film. Mislili su da smo neki ridikuli koji se lažno predstavljaju.

Čarobnjak koji liječi bubnjanjem

Kako prolazi vaš kratkometražni film “Kutija“?
- Nisam očekivao da će taj film prijeći granicu, jer riječ je o komediji s puno dijaloga koja se bavi vrlo lokalnom situacijom. No, prikazan je u Trstu, zovu ga na festival u Maroko, pa u Litvu. Zadovoljan sam.
Imate li u planu već neki novi projekt (kratkiš, doks, dugometražni)?
- Ideja i planova imam za dva života. Prvo slijedi kratki art-doks o čarobnjaku koji liječi bubnjanjem, a pripremam i dugi dokumentarac u istom stilu u kojem je bio “Gangster te voli“. Konačno, tu je i igrani film: s Nadom Gašić pripremam ekranizaciju njezinog postmodernog krimića “Mirna ulica, drvored“.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/nebojsa-slijepcevic-kad-babic-spoji-prvi-gay-par-u-imotskom-odmah-snimamo-nastavak-224827 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=ebc28842a261778e7cf10c281578da4cb6edc71b [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Neboj%C5%A1a+Slijep%C4%8Devi%C4%87%3A+Kad+Babi%C4%87+spoji+prvi+gay+par+u+Imotskom%2C+odmah+snimamo+nastavak&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fnebojsa-slijepcevic-kad-babic-spoji-prvi-gay-par-u-imotskom-odmah-snimamo-nastavak-224827 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fnebojsa-slijepcevic-kad-babic-spoji-prvi-gay-par-u-imotskom-odmah-snimamo-nastavak-224827 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Gangster je pametan i otvoren čovjek, zato ga i volimo. Citirat ću ga: 'Ljubav ne poznaje granice.' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => REDATELJ DOKUMENTARNE HIT-KOMEDIJE 'GANGSTER TE VOLI' KOJA IDUĆEG TJEDNA KREĆE U KINODISTRIBUCIJU [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaREDATELJ DOKUMENTARNE HIT-KOMEDIJE 'GANGSTER TE VOLI' KOJA IDUĆEG TJEDNA KREĆE U KINODISTRIBUCIJU

Nebojša Slijepčević: Kad Babić spoji prvi gay par u Imotskom, odmah snimamo nastavak

Piše PSD.
1. veljače 2014. - 23:41
Nakon svjetske premijere filma “Gangster te voli“, dosta je gledatelja priznalo redatelju Nebojši Slijepčeviću da još nisu gledali takav dokumentarac. Dapače, neki su ga čak u nevjerici pitali je li moguće da to nije igrani film.

- Naša publika navikla je na TV dokumentarce koji se sastoje uglavnom od intervjua. Međutim, u našem filmu likove gledamo u stvarnim životnim situacijama koje izgledaju kao da kamera nije bila prisutna. Priča filma se prati baš kao u igranom filmu, ali gledate stvarnu priču i stvarne ljude. Na jednoj projekciji čuo sam jednog gledatelja kako šapće prijatelju: “Ovo je bolje od pravog filma!“ Film je i vrlo smiješan zahvaljujući u prvom redu iznimno duhovitim Imoćanima. A na kraju – onom tko želi – ostavi i ponešto za razmišljanje. A najveća preporuka ...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. svibanj 2024 07:13