stdClass Object ( [id] => 222039 [title] => Miro Gavran: Vukovarski strahovi i danas su aktualni [alias] => miro-gavran-vukovarski-strahovi-i-danas-su-aktualni [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Najizvođeniji hrvatski dramski pisac Miro Gavran, kako mu tepaju, odavno se okušao i u prozi, pa i onoj za mlađe, a u godini na uzmaku pred čitatelje je izišao i sa zbirkom poezije. „Pjesme“ uglavnom čine stariji radovi, ciklusi, koji su od 80-ih, preko Domovinskog rata do aktualnog poraća, na kapaljku i u višegodišnjim razmacima, objavljivani u časopisima. Sada ih je pisac, uz uredničku pomoć Zorana Maljkovića, sveo na najbitnije i ponudio publici.

Pjesme su nastajale od 1980., a sa zadnjim ciklusom „Biblijske pjesme“, napisanim ovog proljeća shvatili ste da imate zbirku, i to u 52. godini. Je li bilo potrebno čekati toliko dugo, jeste li ih tokom vremena ili prije objave mijenjali...?


- Pjesme objavljene u ovoj zbirci nisam mijenjao. Onakve su kakve su bile u vrijeme nastanka, tek poneki nevažni lektorski zahvat sam učinio baš za ovu knjigu. O tome da bih trebao objaviti zbirku pjesama počeo sam razmišljati prije petnaestak godina, čak sam i krenuo u dogovore s jednim izdavačem krajem devedesetih, pa sam odustao i sve prolongirao za neka druga vremena. Tek ove godine sam osjetio da je sazrelo vrijeme za načiniti strogi odabir stihova koje sam ispisivao proteklih tridesetak godina i sad kada je knjiga gotova, sretan sam što sam odolio ne ići pred publiku s većinom ispisanih pjesama, osjećam da je ovaj škrti odabir dobar i za mene i za moje čitatelje.

Zašto je prvi ciklus prekritično nazvan “Neupotrebljivim zapisima”?


- Naziv „Neupotrebljivi zapisi“ je pomalo ironičan, naime tu se radi o refleksivnim pjesmama u kojima se iskazuju neki jasni stavovi o životu, gotovo pouke o tome kako bi trebalo ići kroz život, pa sam s nazivom ciklusa htio to malo olabaviti i poručiti da je u pitanju ipak samo književnost... Ma kako ozbiljne bile te pjesme i njihove poruke, to je ipak samo književnost.

Poema “Hrvatska 1991.” priziva teška ratna vremena, u što se uklopio i ton ilustracija. Što za Vas nakon 22 godine znači ta poema, je li pobjeda poništila vaše tadašnje zebnje?


- Poema „Hrvatska 1991.“ napisana je desetak dana prije pada Vukovara i puna je zebnje, tjeskobe, nadanja i strahova. Ako mogu tako reći: junaci te poeme su mali ljudi, suočeni s ratom i svim onim što taj rat nosi sa sobom. Pišući je, iskazao sam i svoje strahove i nadanja vezana uz našu domovinu. U siječnju 1992. u Galeriji Studentskog centra desetak je slikara izložilo svoje slike inspirirane tom poemom i temom, a pokojni slikar Ivan Lovrenčić je načinio dojmiljivi ciklus crteža koji su izišli u likovnoj mapi zajedno s mojim stihovima. S ove distance od 22 godine i meni se čini da ondašnja tjeskoba, a i ondašnji strahovi za sudbini Hrvatske nisu prestali biti aktualni ni danas. Na žalost.

Miro-Gavran-Pjesme-2.jpg
Naslovnica Gavranove prve zbirke poezije
Zbirku ste završili biblijskim pjesmama, a taj ton provlači se i zbirkom. Neka nova antologija duhovne poezije očito neće moći proći bez Vas?

- Nisam siguran za antologije i antologičare....ali tih sedam pjesama inspiriranih Biblijom i biblijskim likovima ispisao sam s velikim zadovoljstvom i u jednome dahu, osjećajući da se obraćam današnjim čitateljima. Kako je taj ciklus u svibnju izišao u Vijencu, nemali broj čitatelja mi je poslao lijepe SMS porukice i mejlove, a neki prijatelji su me i nazvali da mi kažu da im se te pjesme sviđaju. Među tim čestitarima je bilo i vjernika i agnostika i ateista, ali su i jedni i drugi i treći u tim stihovima prepoznali moju iskrenost, koja je doprla do njihovog srca, što je kod poezije najvažnije.

Hoćete li nakon ovoga, poput Poeova Gavrana, kazati “nikad više” ili će biti još zbirki? Je li ovo naznaka koja vas možda vodi k poetskoj drami, ka Lorki i Brechtu?

- Zanimljivo pitanje. Volio bih jednoga dana napisati dramu u stihu... Tko zna: možda se i to dogodi. A da li je ovo kraj ili početak moga bavljenja poezijom ni u to se nisam spreman okladiti. Na promociji „Pjesama“ u Zagrebu sam rekao da mi je za nastanak te zbirke trebalo točno 32 godine, pa sam okupljene pozvao da 2045. dodju na isto mjesto u Društvo hrvatskih književnika na promociju moje druge zbirke pjesama.

Zanimljivo je da ste prije 20 godina kao pokretač časopisa “Plima” imali slogan “Poeziju ne objavljujemo, teoriju prepuštamo drugima”. Kako sada kao pjesnik gledate na taj plimni udar?

Prije dvadeset godina sam okupio nekoliko mladih prozaika i dramatičara koji u to vrijeme nisu imali gdje objaviti svoju dramu ili malo veći prozni tekst. Pjesnicima je tada ipak bilo lakše sa kraćim ciklusom pjesama prodrijeti u rijetke književne časopise od kojih su baš svi objavljivali poeziju, a drame gotovo niti jedan... A kada bih danas pokretao književni časopis, zasigurno bih u njemu objavljivao poeziju, jer je danas poezija, na žalost, na marginama, a ljudima je potrebnija možda nego ikada prije.

SINIŠA KEKEZ
BORIS KOVAČEV/CROPIX

Vrlo dobra godina

Kao pisac bih s proteklom godinom trebao biti više nego zadovoljan: imao sam šesnaest premijernih izvedbi diljam svijeta od Sao Paola do Varšave, Rige, Vilniusa, Hyderabada u Indiji, Češke, Slovenije. Jedna od tih premijera je bila u Hrvatskoj „Noć bogova“ u Zagrebu, a jedna je film „Kako ukrasti ženu“ snimljen u Litvi prema mojoj komediji „Papučari“ koji je prije tjedan dana premijerno izveden u Vilniusu i u prvom vikendu prikazivanja imao čak trideset tisuća gledatelja.

Uz to je moj zadnji roman „Kafkin prijatelj“ ove jeseni objavljen na češkom u Pragu i na nizozemskom u Amsterdamu, a moj izdavač Mozaik knjiga mi je uz ovu knjigu poezije objavio i zbirku „Igrokazi za djecu“ te pet ponovljenih izdanja mojih starijih knjiga. Inače Teatar GAVRAN upravo radi moju novu komediju “SLADOLED”, neobična je to priča o odnosu majke i kćerke – premijera će biti 30. siječnja u “Lisinskome”,redatelj je Boris Svrtan a u glavnim ulogama nastupaju Ana Vilenica i moja supruga Mladena Gavran, scenu i kostime je osmslila Jasmina Pacek.


Obiteljska radionica

Božićni blagdani u obitelji Gavran, pored toliko pisaca i glumaca, mogli bi biti shvaćeni kao jedna zanimljiva kazališna predstava. Napiše li se i odigra nešto oko božićnog drvca?

- Naš je život doista poput jedne beskrajne dinamične predstave s izobiljem humornih i dramatičnih momenata, hrpom željenih i neželjenih putovanja, te neočekivanih peripetija... Naravno svi smo u obitelji svjesni toga da je kazalište kolektivna umjetnost u kome su uspjeh i zadovoljstvo mogući samo uz timski i partnerski rad i uzajamno uvažavanje... Trudimo se to nikada ne smetnuti s uma, a tako je slično i sa samim životom.


[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Poema 'Hrvatska 1991.' napisana je desetak dana prije pada Vukovara i puna je zebnje. Junaci te poeme su mali ljudi, suočeni s ratom i svim onim što taj rat nosi sa sobom, no ondašnja tjeskoba za sudbinu Hrvatske nije prestala biti aktualna ni danas. [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => POEZIJA KAO DRAMA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2014-01-02 15:48:47 [created_by] => 25831 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2014-01-03 11:07:34 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2014-01-02 21:40:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 4110 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2014/01/02/Kultura/miro_gavran3-281213.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "800x533" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 38449646 Threads: 7 Questions: 7101317380 Slow queries: 3301469 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 608433225 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 48 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front01 [password] => Y2AfBGoJRKhS9HNdMJ [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/miro-gavran-vukovarski-strahovi-i-danas-su-aktualni-222039 [printLink] => /kultura/miro-gavran-vukovarski-strahovi-i-danas-su-aktualni-222039?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 212430 [name] => mirogavran [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => mirogavran [link] => /tag/mirogavran ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Poema 'Hrvatska 1991.' napisana je desetak dana prije pada Vukovara i puna je zebnje. Junaci te poeme su mali ljudi, suočeni s ratom i svim onim što taj rat nosi sa sobom, no ondašnja tjeskoba za sudbinu Hrvatske nije prestala biti aktualna ni danas. [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => POEZIJA KAO DRAMA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Miro Gavran: Vukovarski strahovi i danas su aktualni [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-15-11-59-24-25831 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/01/02/Kultura/miro_gavran3-281213.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/01/02/Kultura/miro_gavran3-281213.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Najizvođeniji hrvatski dramski pisac Miro Gavran, kako mu tepaju, odavno se okušao i u prozi, pa i onoj za mlađe, a u godini na uzmaku pred čitatelje je izišao i sa zbirkom poezije. „Pjesme“ uglavnom čine stariji radovi, ciklusi, koji su od 80-ih, preko Domovinskog rata do aktualnog poraća, na kapaljku i u višegodišnjim razmacima, objavljivani u časopisima. Sada ih je pisac, uz uredničku pomoć Zorana Maljkovića, sveo na najbitnije i ponudio publici.

Pjesme su nastajale od 1980., a sa zadnjim ciklusom „Biblijske pjesme“, napisanim ovog proljeća shvatili ste da imate zbirku, i to u 52. godini. Je li bilo potrebno čekati toliko dugo, jeste li ih tokom vremena ili prije objave mijenjali...?


- Pjesme objavljene u ovoj zbirci nisam mijenjao. Onakve su kakve su bile u vrijeme nastanka, tek poneki nevažni lektorski zahvat sam učinio baš za ovu knjigu. O tome da bih trebao objaviti zbirku pjesama počeo sam razmišljati prije petnaestak godina, čak sam i krenuo u dogovore s jednim izdavačem krajem devedesetih, pa sam odustao i sve prolongirao za neka druga vremena. Tek ove godine sam osjetio da je sazrelo vrijeme za načiniti strogi odabir stihova koje sam ispisivao proteklih tridesetak godina i sad kada je knjiga gotova, sretan sam što sam odolio ne ići pred publiku s većinom ispisanih pjesama, osjećam da je ovaj škrti odabir dobar i za mene i za moje čitatelje.

Zašto je prvi ciklus prekritično nazvan “Neupotrebljivim zapisima”?


- Naziv „Neupotrebljivi zapisi“ je pomalo ironičan, naime tu se radi o refleksivnim pjesmama u kojima se iskazuju neki jasni stavovi o životu, gotovo pouke o tome kako bi trebalo ići kroz život, pa sam s nazivom ciklusa htio to malo olabaviti i poručiti da je u pitanju ipak samo književnost... Ma kako ozbiljne bile te pjesme i njihove poruke, to je ipak samo književnost.

Poema “Hrvatska 1991.” priziva teška ratna vremena, u što se uklopio i ton ilustracija. Što za Vas nakon 22 godine znači ta poema, je li pobjeda poništila vaše tadašnje zebnje?


- Poema „Hrvatska 1991.“ napisana je desetak dana prije pada Vukovara i puna je zebnje, tjeskobe, nadanja i strahova. Ako mogu tako reći: junaci te poeme su mali ljudi, suočeni s ratom i svim onim što taj rat nosi sa sobom. Pišući je, iskazao sam i svoje strahove i nadanja vezana uz našu domovinu. U siječnju 1992. u Galeriji Studentskog centra desetak je slikara izložilo svoje slike inspirirane tom poemom i temom, a pokojni slikar Ivan Lovrenčić je načinio dojmiljivi ciklus crteža koji su izišli u likovnoj mapi zajedno s mojim stihovima. S ove distance od 22 godine i meni se čini da ondašnja tjeskoba, a i ondašnji strahovi za sudbini Hrvatske nisu prestali biti aktualni ni danas. Na žalost.

Miro-Gavran-Pjesme-2.jpg
Naslovnica Gavranove prve zbirke poezije
Zbirku ste završili biblijskim pjesmama, a taj ton provlači se i zbirkom. Neka nova antologija duhovne poezije očito neće moći proći bez Vas?

- Nisam siguran za antologije i antologičare....ali tih sedam pjesama inspiriranih Biblijom i biblijskim likovima ispisao sam s velikim zadovoljstvom i u jednome dahu, osjećajući da se obraćam današnjim čitateljima. Kako je taj ciklus u svibnju izišao u Vijencu, nemali broj čitatelja mi je poslao lijepe SMS porukice i mejlove, a neki prijatelji su me i nazvali da mi kažu da im se te pjesme sviđaju. Među tim čestitarima je bilo i vjernika i agnostika i ateista, ali su i jedni i drugi i treći u tim stihovima prepoznali moju iskrenost, koja je doprla do njihovog srca, što je kod poezije najvažnije.

Hoćete li nakon ovoga, poput Poeova Gavrana, kazati “nikad više” ili će biti još zbirki? Je li ovo naznaka koja vas možda vodi k poetskoj drami, ka Lorki i Brechtu?

- Zanimljivo pitanje. Volio bih jednoga dana napisati dramu u stihu... Tko zna: možda se i to dogodi. A da li je ovo kraj ili početak moga bavljenja poezijom ni u to se nisam spreman okladiti. Na promociji „Pjesama“ u Zagrebu sam rekao da mi je za nastanak te zbirke trebalo točno 32 godine, pa sam okupljene pozvao da 2045. dodju na isto mjesto u Društvo hrvatskih književnika na promociju moje druge zbirke pjesama.

Zanimljivo je da ste prije 20 godina kao pokretač časopisa “Plima” imali slogan “Poeziju ne objavljujemo, teoriju prepuštamo drugima”. Kako sada kao pjesnik gledate na taj plimni udar?

Prije dvadeset godina sam okupio nekoliko mladih prozaika i dramatičara koji u to vrijeme nisu imali gdje objaviti svoju dramu ili malo veći prozni tekst. Pjesnicima je tada ipak bilo lakše sa kraćim ciklusom pjesama prodrijeti u rijetke književne časopise od kojih su baš svi objavljivali poeziju, a drame gotovo niti jedan... A kada bih danas pokretao književni časopis, zasigurno bih u njemu objavljivao poeziju, jer je danas poezija, na žalost, na marginama, a ljudima je potrebnija možda nego ikada prije.

SINIŠA KEKEZ
BORIS KOVAČEV/CROPIX

Vrlo dobra godina

Kao pisac bih s proteklom godinom trebao biti više nego zadovoljan: imao sam šesnaest premijernih izvedbi diljam svijeta od Sao Paola do Varšave, Rige, Vilniusa, Hyderabada u Indiji, Češke, Slovenije. Jedna od tih premijera je bila u Hrvatskoj „Noć bogova“ u Zagrebu, a jedna je film „Kako ukrasti ženu“ snimljen u Litvi prema mojoj komediji „Papučari“ koji je prije tjedan dana premijerno izveden u Vilniusu i u prvom vikendu prikazivanja imao čak trideset tisuća gledatelja.

Uz to je moj zadnji roman „Kafkin prijatelj“ ove jeseni objavljen na češkom u Pragu i na nizozemskom u Amsterdamu, a moj izdavač Mozaik knjiga mi je uz ovu knjigu poezije objavio i zbirku „Igrokazi za djecu“ te pet ponovljenih izdanja mojih starijih knjiga. Inače Teatar GAVRAN upravo radi moju novu komediju “SLADOLED”, neobična je to priča o odnosu majke i kćerke – premijera će biti 30. siječnja u “Lisinskome”,redatelj je Boris Svrtan a u glavnim ulogama nastupaju Ana Vilenica i moja supruga Mladena Gavran, scenu i kostime je osmslila Jasmina Pacek.


Obiteljska radionica

Božićni blagdani u obitelji Gavran, pored toliko pisaca i glumaca, mogli bi biti shvaćeni kao jedna zanimljiva kazališna predstava. Napiše li se i odigra nešto oko božićnog drvca?

- Naš je život doista poput jedne beskrajne dinamične predstave s izobiljem humornih i dramatičnih momenata, hrpom željenih i neželjenih putovanja, te neočekivanih peripetija... Naravno svi smo u obitelji svjesni toga da je kazalište kolektivna umjetnost u kome su uspjeh i zadovoljstvo mogući samo uz timski i partnerski rad i uzajamno uvažavanje... Trudimo se to nikada ne smetnuti s uma, a tako je slično i sa samim životom.


[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/miro-gavran-vukovarski-strahovi-i-danas-su-aktualni-222039 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=df3757383378a572d9dee022e237783614b5012c [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Miro+Gavran%3A+Vukovarski+strahovi+i+danas+su+aktualni&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fmiro-gavran-vukovarski-strahovi-i-danas-su-aktualni-222039 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fmiro-gavran-vukovarski-strahovi-i-danas-su-aktualni-222039 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Poema 'Hrvatska 1991.' napisana je desetak dana prije pada Vukovara i puna je zebnje. Junaci te poeme su mali ljudi, suočeni s ratom i svim onim što taj rat nosi sa sobom, no ondašnja tjeskoba za sudbinu Hrvatske nije prestala biti aktualna ni danas. [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => POEZIJA KAO DRAMA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaPOEZIJA KAO DRAMA

Miro Gavran: Vukovarski strahovi i danas su aktualni

Piše PSD.
2. siječnja 2014. - 22:40
Najizvođeniji hrvatski dramski pisac Miro Gavran, kako mu tepaju, odavno se okušao i u prozi, pa i onoj za mlađe, a u godini na uzmaku pred čitatelje je izišao i sa zbirkom poezije. „Pjesme“ uglavnom čine stariji radovi, ciklusi, koji su od 80-ih, preko Domovinskog rata do aktualnog poraća, na kapaljku i u višegodišnjim razmacima, objavljivani u časopisima. Sada ih je pisac, uz uredničku pomoć Zorana Maljkovića, sveo na najbitnije i ponudio publici.

Pjesme su nastajale od 1980., a sa zadnjim ciklusom „Biblijske pjesme“, napisanim ovog proljeća shvatili ste da imate zbirku, i to u 52. godini. Je li bilo potrebno čekati toliko dugo, jeste li ih tokom vremena ili prije objave mijenjali...?


- Pjesme objavljene u ovoj zbirci nisam mijenjao. Onakve su kakve su bile u vri...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. svibanj 2024 13:59