stdClass Object ( [id] => 139095 [title] => Matko Trebotić: U dijalogu s Meštrovićem pronalazim novu mistiku [alias] => matko-trebotic-u-dijalogu-s-mestrovicem-pronalazim-novu-mistiku [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Na temelju prošlogodišnje bečke i zagrebačke izložbe pod nazivom “Summa Mediterranea”, neki su možda pomislili da slikar Matko Trebotić sabire, sintetizira ili zaokružuje svoj opus nakon što je 2009. dobio i Nagradu Grada Splita za životno djelo. Upravo suprotno, istaknuo je on i tom prigodom, riječ je zapravo o “izvlačenju važnih točaka“, u koje je Trebotić ubrojio i jedan do tada gotovo nepoznat odsječak njegova rada: manje brončane skulpture.
 Te brončane minijature sada izlaže i samostalno, na pomno odabranome mjestu crkvice sv. Križa u Meštrovićevu Kaštilcu, na izložbi čije je otvaranje najavljeno za nedjelju u 20 sati, u sklopu 57. splitskog ljeta.

Dimenzija vječnosti

− Meni se ta stvar sa skulpturama nametala sama od sebe, po logici stvari, nakon tolikih napravljenih instalacija i scenografija − kaže Trebotić. − Bilo je pitanje dana kad ću izići s ovakvom izložbom skulptura. Silni su slikari kroz povijest imali potrebe osigurati treću dimenziju svojim motivima sa slika. Stvar je počela poprimati konture prije dvije godine, kad me je uhvatila “manija” igranja s odbačenim stvarima, onima s puta k otpadu. Htio sam im pronaći dodatnu vrijednost, dostojniji zagrobni život, pa sam počeo lijepiti te stvarčice, stvarajući i tretirajući prostor kao model u skulpturama salonskih dimenzija.

O kakvoj je izložbi riječ?

− Riječ je o izložbi s 15 radova u crkvici svetoga Križa na Crikvinama − Kašticu, no oni bi se već sutra mogli razviti u monumentalna djela. Jasno, potreban je “samo” ozbiljni investitor. Zalijevao sam gipsom meni zanimljiv otpad, propitkujući se usputno o njegovoj efemernosti i neodrživosti u papiru. Sreo sam Damira Ujevića, zagrebačkog ljevača, koji me je okuražio tvrdnjom da se sve može izliti u bronci. Kad smo izlili prvu malu skulpturu u bronci, bio sam svjestan “dimenzije” vječnosti i neuništivosti. Serija koja se poslije odmatala nastojala je naglasiti tu polivalentnost produhovljenih i pomalo nedefiniranih “mističnih prostora, staništa, spomena, svetišta...”, crkvica ovih mojih starohrvatskih, kojima se uvijek vraćam, ali i teatra s kojim živim, dvorana u kojima obitavam...

Meštrović kao zrcalo

Objasnite nam svoj dijalog s Meštrovićem.

− Dijalog se događa u onom trenutku kad dva umjetnika koji imaju svoj govor stanu jedan pored drugoga i normalno dišu. Moje su bronce postavljene na ogledalima u kojima se mjerka njihova dubina, ali i oslikavaju Meštrovićevi radovi sa zidova. Tehničke dosjetke osigurale su toliko poželjan rafirman, a u cijelu priču uključena je i arhitektica Lea Aviani. Ti moji “brodovi” na površini “mora” i slike koje svetište i tako sveto mjesto stvaraju, artistički su fenomen toliko poželjan za suvremenog umjetnika.

Svaki izložak, njegov prostor okupacije, na neki je način arhitektonska forma koja u trenutku nastajanja i nije imala funkciju, ali upravo je fenomen prostora atribuirao. Staništa su to gdje boravi Božji stvor, pa imaju neke mistične, kršćanske konotacije. I tu moj rad korespondira s Meštrovićevim, s njegovim viđenjem života Isusa Krista. To su, po mojem mišljenju, uistinu najupečatljiviji komadi religijskog arta uopće. Ovo nije sakralna umjetnost koju danas pod tim pojmom podrazumijevamo, jer nije nimalo narativna i prije bi se reklo da je na ozbiljan način odmaknuta od onoga što je Meštrović cijeloga života radio.

Jesu li se to arhitektura i likovnost približile jedna drugoj s ovom izložbom?

− Nebitno, rekao bih. Imam apsolviran studij arhitekture, baš kao i likovnosti, grafike, ali to ne određuje umjetnika. Određuje ga dar i talent, te upornost kopanja na njivi tog dara. To je težak rad, baš kao i onaj težaka u polju. Kao što naš čovjek s trudom i marom okopava i plijevi maslinik ili vinograd, tako i bogomdani umjetnik radi sa svojom umjetnošću. Jasno nastojim opravdati svoju hiperaktivnu djelatnost spram sredine koja ne može uhvatiti takav ritam. To je logičan proces kad čovjek živi umjetnost, a ne kad se njome bavi. Umro bih da i danas radim seriju slika s početka, koje sam sjajno prodavao i koje su bile uistinu prihvaćene. Znatiželja i informiranost bitni su za rad i usavršavanje. Nema čekanja mane Božje. Nisam ja umitnik iz Velog mista što blefira o životu Pariza koji mu se nikada neće dogodi.
Matko Trebotić: Ovo nije sakralna umjetnost koju danas pod tim pojmom podrazumijevamo, jer nije nimalo narativna

Otvorene granice

Drugo je vrijeme...

− Danas su europske granice otvorene, no naši umjetnici, nažalost, nisu prisutni u toj kulturnoj razmjeni. Smrtni je grijeh puštati talent da propada. Volim se informirati o svemu u umjetnosti, zanima me sve od performansa do videoumjetnosti. Skupljam dragocjeno kamenje po europskim izložbama, pa i od mlađih umjetnika, te u atelijeru to gomilu formiram po svome, kao svoju. Kasnih šezdesetih godina prošloga stoljeća Düsseldorf, gdje sam živio, bio je centar avangardne umjetnosti u svijetu.

Poznavajući neke od tih umjetnika, doživljavajući ih uživo, formirao sam svoju umjetničku psihologiju. Joseph Boys živio je u susjedstvu, osobno sam ga poznavao, a u postavu zagrebačke Moderne galerije i jedna je slika koju smo zajedno radili. Ives Klein često je dolazio raditi u teatru u Gelserkirchenu, volio sam ga zbog akcija i koncepta povezanog s grupom “Zero”. Nažalost, umro je vrlo mlad.
 
Poznavajući problematiku lijevanja, ne mogu skriti oduševljenje izvedbama u bronci. Lijevani su čak i konopčići sa skulpturica?

− Točno, konopčići su prvo izliveni u vosku pa umjetnik može intervenirati prije pravog lijevanja, u toj se fazi još mogu raditi i neke male preinake, nalijepiti sitnice, dodati detalji na prototipu. Živo modelirana površina izbrazdana je raznoraznim usjeklinama, udubljenjima, tamnim šupljinama i mrklinama, nemirnim i valovitim krhotinama, a sve, vjerujem, rezultira mističnim znakom forme.

IGOR BREŠAN
snima jadran babić/cropix

Kršćanske vertikale

Riječ je o artističkom pulsiranju, u jednom se trenutku nađe forma, a ne slika, no i jedno i drugo je isti govor, točnije oprostorena slika, slika u tri dimenzije i slobodno tumačenje Mediterana. Pravi umjetnik, bio on vjernik ili ateist, ne može koračati Mediteranom a da se ne očeše o kršćanske vertikale ovih prostora.

To je neminovnost i svetinja, jer drukčije ga se ni ne može gledati od njegovih poganskih korijena do današnjice. Važna je komponenta te interakcije potraga za suvremenošću, a to znači odgonetnuti formulu stvaranja na tisućljetnim tragovima civilizacije ovih prostora, a govoriti jezikom suvremenika. Prostor je mjesto umjetničkog djela, reći će Henri Focillon.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => ‘Moje su bronce   postavljene na ogledalima u kojima se mjerka njihova dubina, ali i oslikavaju Meštrovićevi radovi sa zidova. Ti moji ‘brodovi’ na površini ‘mora’ i slike imaju mistične, kršćanske konotacije’, kaže Matko Trebotić [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => IZLOŽBA MATKA TREBOTIĆA nazvana ‘Mistični prostori, staništa, spomeni, svetišta’ NA CRIKVINAMA − KAŠTILCU U SKLOPU 57. SPLITSKOG LJETA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2011-07-30 17:50:41 [created_by] => 38 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2011-08-02 02:01:52 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2011-07-31 19:31:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 3401 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2011/07/30/Kultura/TREBOTIC_IZLOZBA13-190711.1.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "666x550" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7699201 Threads: 6 Questions: 1558235099 Slow queries: 4749583 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 111419924 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 47 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/matko-trebotic-u-dijalogu-s-mestrovicem-pronalazim-novu-mistiku-139095 [printLink] => /kultura/matko-trebotic-u-dijalogu-s-mestrovicem-pronalazim-novu-mistiku-139095?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 221611 [name] => matkotrebotić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => matkotrebotic [link] => /tag/matkotrebotic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => ‘Moje su bronce   postavljene na ogledalima u kojima se mjerka njihova dubina, ali i oslikavaju Meštrovićevi radovi sa zidova. Ti moji ‘brodovi’ na površini ‘mora’ i slike imaju mistične, kršćanske konotacije’, kaže Matko Trebotić [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => IZLOŽBA MATKA TREBOTIĆA nazvana ‘Mistični prostori, staništa, spomeni, svetišta’ NA CRIKVINAMA − KAŠTILCU U SKLOPU 57. SPLITSKOG LJETA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Matko Trebotić: U dijalogu s Meštrovićem pronalazim novu mistiku [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-15-09-55-35-38 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2011/07/30/Kultura/TREBOTIC_IZLOZBA13-190711.1.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2011/07/30/Kultura/TREBOTIC_IZLOZBA13-190711.1.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Na temelju prošlogodišnje bečke i zagrebačke izložbe pod nazivom “Summa Mediterranea”, neki su možda pomislili da slikar Matko Trebotić sabire, sintetizira ili zaokružuje svoj opus nakon što je 2009. dobio i Nagradu Grada Splita za životno djelo. Upravo suprotno, istaknuo je on i tom prigodom, riječ je zapravo o “izvlačenju važnih točaka“, u koje je Trebotić ubrojio i jedan do tada gotovo nepoznat odsječak njegova rada: manje brončane skulpture.
 Te brončane minijature sada izlaže i samostalno, na pomno odabranome mjestu crkvice sv. Križa u Meštrovićevu Kaštilcu, na izložbi čije je otvaranje najavljeno za nedjelju u 20 sati, u sklopu 57. splitskog ljeta.

Dimenzija vječnosti

− Meni se ta stvar sa skulpturama nametala sama od sebe, po logici stvari, nakon tolikih napravljenih instalacija i scenografija − kaže Trebotić. − Bilo je pitanje dana kad ću izići s ovakvom izložbom skulptura. Silni su slikari kroz povijest imali potrebe osigurati treću dimenziju svojim motivima sa slika. Stvar je počela poprimati konture prije dvije godine, kad me je uhvatila “manija” igranja s odbačenim stvarima, onima s puta k otpadu. Htio sam im pronaći dodatnu vrijednost, dostojniji zagrobni život, pa sam počeo lijepiti te stvarčice, stvarajući i tretirajući prostor kao model u skulpturama salonskih dimenzija.

O kakvoj je izložbi riječ?

− Riječ je o izložbi s 15 radova u crkvici svetoga Križa na Crikvinama − Kašticu, no oni bi se već sutra mogli razviti u monumentalna djela. Jasno, potreban je “samo” ozbiljni investitor. Zalijevao sam gipsom meni zanimljiv otpad, propitkujući se usputno o njegovoj efemernosti i neodrživosti u papiru. Sreo sam Damira Ujevića, zagrebačkog ljevača, koji me je okuražio tvrdnjom da se sve može izliti u bronci. Kad smo izlili prvu malu skulpturu u bronci, bio sam svjestan “dimenzije” vječnosti i neuništivosti. Serija koja se poslije odmatala nastojala je naglasiti tu polivalentnost produhovljenih i pomalo nedefiniranih “mističnih prostora, staništa, spomena, svetišta...”, crkvica ovih mojih starohrvatskih, kojima se uvijek vraćam, ali i teatra s kojim živim, dvorana u kojima obitavam...

Meštrović kao zrcalo

Objasnite nam svoj dijalog s Meštrovićem.

− Dijalog se događa u onom trenutku kad dva umjetnika koji imaju svoj govor stanu jedan pored drugoga i normalno dišu. Moje su bronce postavljene na ogledalima u kojima se mjerka njihova dubina, ali i oslikavaju Meštrovićevi radovi sa zidova. Tehničke dosjetke osigurale su toliko poželjan rafirman, a u cijelu priču uključena je i arhitektica Lea Aviani. Ti moji “brodovi” na površini “mora” i slike koje svetište i tako sveto mjesto stvaraju, artistički su fenomen toliko poželjan za suvremenog umjetnika.

Svaki izložak, njegov prostor okupacije, na neki je način arhitektonska forma koja u trenutku nastajanja i nije imala funkciju, ali upravo je fenomen prostora atribuirao. Staništa su to gdje boravi Božji stvor, pa imaju neke mistične, kršćanske konotacije. I tu moj rad korespondira s Meštrovićevim, s njegovim viđenjem života Isusa Krista. To su, po mojem mišljenju, uistinu najupečatljiviji komadi religijskog arta uopće. Ovo nije sakralna umjetnost koju danas pod tim pojmom podrazumijevamo, jer nije nimalo narativna i prije bi se reklo da je na ozbiljan način odmaknuta od onoga što je Meštrović cijeloga života radio.

Jesu li se to arhitektura i likovnost približile jedna drugoj s ovom izložbom?

− Nebitno, rekao bih. Imam apsolviran studij arhitekture, baš kao i likovnosti, grafike, ali to ne određuje umjetnika. Određuje ga dar i talent, te upornost kopanja na njivi tog dara. To je težak rad, baš kao i onaj težaka u polju. Kao što naš čovjek s trudom i marom okopava i plijevi maslinik ili vinograd, tako i bogomdani umjetnik radi sa svojom umjetnošću. Jasno nastojim opravdati svoju hiperaktivnu djelatnost spram sredine koja ne može uhvatiti takav ritam. To je logičan proces kad čovjek živi umjetnost, a ne kad se njome bavi. Umro bih da i danas radim seriju slika s početka, koje sam sjajno prodavao i koje su bile uistinu prihvaćene. Znatiželja i informiranost bitni su za rad i usavršavanje. Nema čekanja mane Božje. Nisam ja umitnik iz Velog mista što blefira o životu Pariza koji mu se nikada neće dogodi.
Matko Trebotić: Ovo nije sakralna umjetnost koju danas pod tim pojmom podrazumijevamo, jer nije nimalo narativna

Otvorene granice

Drugo je vrijeme...

− Danas su europske granice otvorene, no naši umjetnici, nažalost, nisu prisutni u toj kulturnoj razmjeni. Smrtni je grijeh puštati talent da propada. Volim se informirati o svemu u umjetnosti, zanima me sve od performansa do videoumjetnosti. Skupljam dragocjeno kamenje po europskim izložbama, pa i od mlađih umjetnika, te u atelijeru to gomilu formiram po svome, kao svoju. Kasnih šezdesetih godina prošloga stoljeća Düsseldorf, gdje sam živio, bio je centar avangardne umjetnosti u svijetu.

Poznavajući neke od tih umjetnika, doživljavajući ih uživo, formirao sam svoju umjetničku psihologiju. Joseph Boys živio je u susjedstvu, osobno sam ga poznavao, a u postavu zagrebačke Moderne galerije i jedna je slika koju smo zajedno radili. Ives Klein često je dolazio raditi u teatru u Gelserkirchenu, volio sam ga zbog akcija i koncepta povezanog s grupom “Zero”. Nažalost, umro je vrlo mlad.
 
Poznavajući problematiku lijevanja, ne mogu skriti oduševljenje izvedbama u bronci. Lijevani su čak i konopčići sa skulpturica?

− Točno, konopčići su prvo izliveni u vosku pa umjetnik može intervenirati prije pravog lijevanja, u toj se fazi još mogu raditi i neke male preinake, nalijepiti sitnice, dodati detalji na prototipu. Živo modelirana površina izbrazdana je raznoraznim usjeklinama, udubljenjima, tamnim šupljinama i mrklinama, nemirnim i valovitim krhotinama, a sve, vjerujem, rezultira mističnim znakom forme.

IGOR BREŠAN
snima jadran babić/cropix

Kršćanske vertikale

Riječ je o artističkom pulsiranju, u jednom se trenutku nađe forma, a ne slika, no i jedno i drugo je isti govor, točnije oprostorena slika, slika u tri dimenzije i slobodno tumačenje Mediterana. Pravi umjetnik, bio on vjernik ili ateist, ne može koračati Mediteranom a da se ne očeše o kršćanske vertikale ovih prostora.

To je neminovnost i svetinja, jer drukčije ga se ni ne može gledati od njegovih poganskih korijena do današnjice. Važna je komponenta te interakcije potraga za suvremenošću, a to znači odgonetnuti formulu stvaranja na tisućljetnim tragovima civilizacije ovih prostora, a govoriti jezikom suvremenika. Prostor je mjesto umjetničkog djela, reći će Henri Focillon.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/matko-trebotic-u-dijalogu-s-mestrovicem-pronalazim-novu-mistiku-139095 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=f1a1e413390409143fdb9118943da7c43c43c196 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Matko+Treboti%C4%87%3A+U+dijalogu+s+Me%C5%A1trovi%C4%87em+pronalazim+novu+mistiku&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fmatko-trebotic-u-dijalogu-s-mestrovicem-pronalazim-novu-mistiku-139095 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fmatko-trebotic-u-dijalogu-s-mestrovicem-pronalazim-novu-mistiku-139095 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => ‘Moje su bronce   postavljene na ogledalima u kojima se mjerka njihova dubina, ali i oslikavaju Meštrovićevi radovi sa zidova. Ti moji ‘brodovi’ na površini ‘mora’ i slike imaju mistične, kršćanske konotacije’, kaže Matko Trebotić [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => IZLOŽBA MATKA TREBOTIĆA nazvana ‘Mistični prostori, staništa, spomeni, svetišta’ NA CRIKVINAMA − KAŠTILCU U SKLOPU 57. SPLITSKOG LJETA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaIZLOŽBA MATKA TREBOTIĆA nazvana ‘Mistični prostori, staništa, spomeni, svetišta’ NA CRIKVINAMA − KAŠTILCU U SKLOPU 57. SPLITSKOG LJETA

Matko Trebotić: U dijalogu s Meštrovićem pronalazim novu mistiku

Piše PSD.
31. srpnja 2011. - 21:31

Na temelju prošlogodišnje bečke i zagrebačke izložbe pod nazivom “Summa Mediterranea”, neki su možda pomislili da slikar Matko Trebotić sabire, sintetizira ili zaokružuje svoj opus nakon što je 2009. dobio i Nagradu Grada Splita za životno djelo. Upravo suprotno, istaknuo je on i tom prigodom, riječ je zapravo o “izvlačenju važnih točaka“, u koje je Trebotić ubrojio i jedan do tada gotovo nepoznat odsječak njegova rada: manje brončane skulpture.
 Te brončane minijature sada izlaže i samostalno, na pomno odabranome mjestu crkvice sv. Križa u Meštrovićevu Kaštilcu, na izložbi čije je otvaranje najavljeno za nedjelju u 20 sati, u sklopu 57. splitskog ljeta.

Dimenzija vječnosti

− Meni se ta stvar sa skulpturama nametala sama...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. svibanj 2024 11:55