stdClass Object ( [id] => 297725 [title] => Laia Costa: Snimati film u jednom kadru nije kao glumiti u teatru [alias] => laia-costa-snimati-film-u-jednom-kadru-nije-kao-glumiti-u-teatru [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Bilo je ludo. Za vrijeme 12 dana proba otkrivala sam različite dijelove Victorije. Snimali smo sve probe u stvarnim uvjetima: bili smo odjeveni kao likovi, kamerman je bio tamo i snimao je. Ispočetka nismo sve snimali u jednom kadru nego skraćenu verziju s rezovima. Htjeli su imati dovoljno materijala. Ja sam se jako bojala i u jednom trenutku sam rekla redatelju: “Ako namjeravaš koristiti ovaj materijal, moraš jako paziti jer ja trenutno glumim 20 različitih Victorija.“ Na kraju, i između tri završne verzije filma, bilo je dijelova Victorije koji su i meni bili novi. Mislim da sam je shvatila i pronašla tek kad sam pogledala film...

Tako je u berlinskom hotelu “Sofitel Kurfürstendamm“ zborila mlada, slatka i darovita španjolska glumica Laia Costa (rođena 18. veljače 1985.) dan prije nedavnih dodjela nagrada Europske filmske akademije. Costa je zasluženo bila nominirana za EU Oscara za nastup u “Victoriji“, njemačkom filmu redatelja Sebastiana Schippera snimljenom u jednom kadru i nagrađenom na Berlinaleu za kameru Sturle Brandtha Grovlena.

Nominaciju je Laia zavrijedila fenomenalnim nastupom, ponajboljim ženskim u zadnje vrijeme, dočaravši širok raspon intenzivnih emocija u 138 minuta jednog kadra, od usamljenosti do zaljubljenosti, od tuge do sreće i natrag, poput Adele Exarchopoulos u “Adelinu životu“. Moguće da bi statuicu i dobila da se večer nije pretvorila u trijumf legendarne Charlotte Rampling. No, Costa se ionako očekivala dobro zabaviti u Berlinu, jer je “Victoria“ za nju ionako već pobijedila, a dovoljna joj je nagrada bila što se našla u nominiranom društvu Rampling, Rachel Weisz, Alicije Vikander i Margherite Buy.

- Po mom mišljenju smo već pobjednici i nije važno tko će na kraju odnijeti nagradu. Za mene je to što sam tu već uspjeh. Nominirana sam s glumicama kojima se divim već dugo vremena i sad sjedim pokraj njih – zacvrkutala je poletno u sobi na drugom katu hotela “Sofitel Berlin Kurfürstendamm“, podsjetivši nas na sestru Carey Mulligan i Ivane Roščić.

Odmah na početku razgovora složili smo se sa njom da “ljudi pogledaju film dva puta i kažu da na drugo gledanje primijete stvari koje su im prvi put promakle, poput sitnih detalja“.

Sitni detalji bolje objašnjavaju vaše reakcije u nekim trenucima; reakcije koje isprva mogu biti iritantne. Kao na primjer Victorijina odluka da ostane s četvoricom muškaraca, iako su naizgled problematični tipovi.

- Da, točno.

Je li Victoria slična vama?

- Ne, uopće nije. Nema veze sa mnom. Naravno da nema.

Kako biste Vi postupili u njezinoj situaciji?

- O, Bože! Srećom, nemam istu prošlost kao Victoria (smijeh) i zato nemam ni njene potrebe i želje. Da sam bila na njenom mjestu, ja bih uživala u večeri, onda bi otišla kući. Nikad ne bi otišla na pivo s onakvim tipovima. To bi bila sasvim druga priča.

Kako vam je bilo snimati film u jednom kadru?

- Bilo je jako zabavno. Jako lijepo. Imali smo dosta vremena za probe, što nije bio slučaj kod filmova na kojima sam prethodno radila. Podsjetilo me na glumačku školu kad bih pokušavala doprijeti do nekog lika i otkriti o kakvoj se osobi radi jer je bilo vremena za takav kreativni proces. Bilo je jako lijepo gledati kako Victoria raste iz dana u dan i dočekati trenutak kada se napokon formirala. Mislim da su dečki imali isto iskustvo. To je bio timski rad. Jako sam zahvalna zbog toga jer nisam samo bila glumica nego sam sudjelovala i u kreativnom procesu kako nije bilo scenarija. Svi smo doprinijeli stvaranju likova. Puno smo naučili i kroz kreativni proces, kroz radnju, kroz rad na scenariju i kroz ostale likove. To nije fiksni proces: “Moraš napraviti ovo.“ Nismo tako radili: “Moraš postati ta djevojka i kad je shvatiš sve će sjesti na svoje mjesto“. Zbog toga je bilo više iznenađenja.

Koliko je to bilo slično kazališnom iskustvu?

- Ispočetka sam i ja to govorila, ali onda sam shvatila da to nije slučaj. Radila sam u kazalištu, no tamo kamera nije direktno ispred glumčeva lica. Treba drukčije koristiti glas i tijelo. Ako je kazalište veliko, treba “glumiti zadnjem redu“. Sličnost s kazalištem jest što nema reza, samo je to ipak film jer kamera je stalno prisutna i stalno je vidite. Uz to mnogo stvari iz stvarnog života prodiru u film i treba se s time nositi. Slično je kazalištu jer nema stajanja i ponavljanja, ali sve ostalo je kao u filmu.

Koliko ste se dugo pripremali za ulogu?

- U mnogim intervjuima sam rekla da su probe trajale mjesec dana, no to zapravo nije istina (smijeh). Jer, mjesec dana sam živjela u Berlinu i u tom periodu sam radila na liku skoro svaki dan, ali probe su trajale samo 12 dana. Prije nekoliko tjedana sam razgovarala s kamermanom, Sturlom, jer smo išli u Kopenhagen na premijeru filma. Pitala sam ga: “Probe su trajale mjesec dana, zar ne?“ On je odgovorio: “Ne. Probe su trajale samo 12 dana.“ Probe su trajale 12 dana (ne zaredom) i onda smo snimili tri verzije filma u jednom kadru.
Laia Costa i naš kritičar nakon ugodne ćakule
Treća verzija je bila najbolja verzija?

- Da.

Koja je po vašem mišljenju bila najbolja?

- Freddieu (Frederick Lau, glumac koji glumi Sonnea; op.a) i meni se najviše svidjela druga i stvarno smo htjeli da ta bude odabrana. Sturla (kamerman) je smatrao da je tehnički najbolja druga, ali redatelj je šef i on je rekao da je treća najbolja.

Koje su bile razlike između verzija?

- Ne mogu na to odgovoriti jer ja sam glumica i nalazim se unutar priče. Osim toga, nisam vidjela druge dvije verzije, nego samo treću. Čini mi se da je teško biti objektivan kad se nalaziš unutar priče. Imaš samo osjećaj. Sebastian (redatelj) je rekao da je druga verzija najluđa: “Zabavili ste se, ali ste bili totalno ludi.“ Meni je ta najdraža. (smijeh) Rado bih je pogledala. Što se tiče redatelja filma, to je treća verzija, a ne prva ili druga.

Koliko je bilo ključnih scena filma koje ste najviše vježbali?

- Mislim da su u filmu fiksne samo dvije stvari, kao finalna reakcija u hotelu je jedna. Puno smo razgovarali s redateljem o toj sceni. Ta reakcija se dogodi u posljednja dva sata njenog života jer se potpuno promijenila. To smo uvježbavali i redatelj je to režirao onako kako vidite u filmu. Mislim da je to stvar koncentracije, iako je sve improvizirano, ako ste otvoreni prema ostalim glumcima i radite kao tim te se fokusirate na vašu ulogu i okolnosti vašeg lika. Mislim da je to posao glumca.

Vaša uloga je izvrsna. Izgledate iskusno iako ste mladi. Bojite li se da ćete imati istu sudbinu kao Adele Exarchopoulos koja je epohalnu ulogu u epohalnom filmu napravila odmah na početku karijere i otada rijetko čujemo za nju?

- Zapravo mislim da ona puno radi.

Da, to je istina, ali niti jedan od tih filmova nije ostvario isti uspjeh kao “Adelin život“...

- Protiv toga se ne može boriti i smatram da to nije ni potrebno. Jako puno faktora se mora poklopiti da bi film bio tako uspješan. To ne ovisi o nama. “Victoria“ je danas jako velik film, ali prije odlaska na Berlinale predstavili smo film na nekim festivalima i odbili su nas. To ovisi o drugim stvarima. Smatram da kao glumica ne moram razmišljati o tim stvarima. Ja sam doživjela velik uspjeh i film mnogo znači za moju karijeru. Slavit ću jer je to moja dužnost.


Naravno, zaslužili ste.
- Zaslužila sam i zato ću i slaviti. Kod sljedećeg projekta neću razmišljati o tome kako moram snimiti veliki hit jer to nema smisla. Prije “Victorije“ sam radila na nekim projektima na koje sam jako ponosna, ali nisu toliko uspješni. Snimljeni su u Španjolskoj pa su samo tamo poznati, no svejedno sam jako ponosna na njih. Mislim da je koncept uspjeha jako opasan upravo s obzirom na to što ste rekli. Za mene uspjeh nisu samo nagrade i putovanja za vrijeme promocije filma. Naravno da mi to pruža zadovoljstvo, ali veće su šanse da se to neće dogoditi nego da hoće. To mi ne smeta.

Kakve su bile reakcije na “Victoriju“ u Vašoj rodnoj Španjolskoj? Je li vam neki redatelj čestitao na uspjehu?

- Film je postigao uspjeh i u Španjolskoj. U Španjolskoj nema velikih kinodvorana gdje se mogu pogledati nesinkronizirane verzije filmova kao što je slučaj na primjer u Njemačkoj. “Victoria“ je prikazana u 150 kina u periodu od četiri i pol mjeseca, što je jako velik broj. Film je vidjelo jako puno ljudi. U Španjolskoj je situacija drugačija jer nemamo toliko kinodvorana za prikazivanje filmova. Imamo mnogo manje od toga. Jako sam se bojala za vrijeme Berlinalea jer su mi stalno govorili da je ova ili ona zemlja kupila film, a ja sam govorila “Ali, Španjolska nije kupila film!“. Avalon, posebni distributer, ipak je kupio film i omogućio prikazivanje u Španjolskoj. Za mene je to velik uspjeh. Uz to sam primila mnoge čestitke od prijatelja, kolega, redatelja, producenata, glumaca. Od svih. Jako su sretni zbog mene jer sam doživjela sezonu dodjele nagrada, iako još nemam veliku karijeru. Ovo mi je drugi film i prva glavna uloga. Ovo je novo iskustvo i meni i mojim prijateljima je pružilo nadu da je moguće snimati ovakve filmove.

MARKO NJEGIĆ

Razmotrila bi hollywoodske ponude

Jeste li na račun ovog filma već dobili neke ponude?
- Mislim da je ovaj film jedan jako važan trenutak za karijeru svih nas jer smo ga snimili bez ikakvih očekivanja, a onda je u veljači nakon Berlinalea film izazvao ogroman “boom“. Proputovali smo cijeli svijet i radili promociju u raznim zemljama te mi se čini da smo postali poznati van svoje države. Idem u druge zemlje i ljudi me prepoznaju jer su vidjeli “Victoriju“, a nisu pogledali moje druge projekte. Kada sudjelujete u uspješnom filmu, a pod time mislim da film putuje po svijetu, svi vas mogu vidjeti. Naravno da zbog toga dobivamo više ponuda. Mislim da je film jako važan za cijeli tim: za producenta, za redatelja, za glumce. Za svih.

Biste li pristali na hollywoodske ponude?
- Uvijek razmotrim svaku ponudu. Nije mi važno je li iz Hollywooda, Europe ili od bilo kud drugdje. Da ste me prije dvije godine pitali da li želim raditi s njemačkim redateljem odgovorila bih “da“. Mislim da će moja karijera ići korak po korak, samo moram uzeti u obzir sve i svakoga i razmotriti je li neka ponuda u određenom trenutku dobra za mene ili ne.


[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Radila sam u kazalištu, no tamo kamera nije direktno ispred glumčeva lica. Treba drukčije koristiti glas i tijelo. Ako je kazalište veliko, treba 'glumiti zadnjem redu'. Sličnost s kazalištem jest što nema reza, ali je to ipak film [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => EKSKLUZIVNO ZA 'SLOBODNU' ŠPANJOLSKA GLUMICA NOMINIRANA ZA EU OSCARA ZA ULOGU U 'VICTORIJI' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2016-01-01 23:03:36 [created_by] => 25831 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2016-01-03 18:54:07 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2016-01-02 17:41:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 2439 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2015/12/31/Teme/laia_costa.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "800x532" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 38214727 Threads: 4 Questions: 7086732853 Slow queries: 3297824 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 608067733 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 46 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front01 [password] => Y2AfBGoJRKhS9HNdMJ [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/laia-costa-snimati-film-u-jednom-kadru-nije-kao-glumiti-u-teatru-297725 [printLink] => /kultura/laia-costa-snimati-film-u-jednom-kadru-nije-kao-glumiti-u-teatru-297725?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 233397 [name] => europskioscar [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => europskioscar [link] => /tag/europskioscar ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Radila sam u kazalištu, no tamo kamera nije direktno ispred glumčeva lica. Treba drukčije koristiti glas i tijelo. Ako je kazalište veliko, treba 'glumiti zadnjem redu'. Sličnost s kazalištem jest što nema reza, ali je to ipak film [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => EKSKLUZIVNO ZA 'SLOBODNU' ŠPANJOLSKA GLUMICA NOMINIRANA ZA EU OSCARA ZA ULOGU U 'VICTORIJI' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Laia Costa: Snimati film u jednom kadru nije kao glumiti u teatru [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-12-18-44-06-25831 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2015/12/31/Teme/laia_costa.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2015/12/31/Teme/laia_costa.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Bilo je ludo. Za vrijeme 12 dana proba otkrivala sam različite dijelove Victorije. Snimali smo sve probe u stvarnim uvjetima: bili smo odjeveni kao likovi, kamerman je bio tamo i snimao je. Ispočetka nismo sve snimali u jednom kadru nego skraćenu verziju s rezovima. Htjeli su imati dovoljno materijala. Ja sam se jako bojala i u jednom trenutku sam rekla redatelju: “Ako namjeravaš koristiti ovaj materijal, moraš jako paziti jer ja trenutno glumim 20 različitih Victorija.“ Na kraju, i između tri završne verzije filma, bilo je dijelova Victorije koji su i meni bili novi. Mislim da sam je shvatila i pronašla tek kad sam pogledala film...

Tako je u berlinskom hotelu “Sofitel Kurfürstendamm“ zborila mlada, slatka i darovita španjolska glumica Laia Costa (rođena 18. veljače 1985.) dan prije nedavnih dodjela nagrada Europske filmske akademije. Costa je zasluženo bila nominirana za EU Oscara za nastup u “Victoriji“, njemačkom filmu redatelja Sebastiana Schippera snimljenom u jednom kadru i nagrađenom na Berlinaleu za kameru Sturle Brandtha Grovlena.

Nominaciju je Laia zavrijedila fenomenalnim nastupom, ponajboljim ženskim u zadnje vrijeme, dočaravši širok raspon intenzivnih emocija u 138 minuta jednog kadra, od usamljenosti do zaljubljenosti, od tuge do sreće i natrag, poput Adele Exarchopoulos u “Adelinu životu“. Moguće da bi statuicu i dobila da se večer nije pretvorila u trijumf legendarne Charlotte Rampling. No, Costa se ionako očekivala dobro zabaviti u Berlinu, jer je “Victoria“ za nju ionako već pobijedila, a dovoljna joj je nagrada bila što se našla u nominiranom društvu Rampling, Rachel Weisz, Alicije Vikander i Margherite Buy.

- Po mom mišljenju smo već pobjednici i nije važno tko će na kraju odnijeti nagradu. Za mene je to što sam tu već uspjeh. Nominirana sam s glumicama kojima se divim već dugo vremena i sad sjedim pokraj njih – zacvrkutala je poletno u sobi na drugom katu hotela “Sofitel Berlin Kurfürstendamm“, podsjetivši nas na sestru Carey Mulligan i Ivane Roščić.

Odmah na početku razgovora složili smo se sa njom da “ljudi pogledaju film dva puta i kažu da na drugo gledanje primijete stvari koje su im prvi put promakle, poput sitnih detalja“.

Sitni detalji bolje objašnjavaju vaše reakcije u nekim trenucima; reakcije koje isprva mogu biti iritantne. Kao na primjer Victorijina odluka da ostane s četvoricom muškaraca, iako su naizgled problematični tipovi.

- Da, točno.

Je li Victoria slična vama?

- Ne, uopće nije. Nema veze sa mnom. Naravno da nema.

Kako biste Vi postupili u njezinoj situaciji?

- O, Bože! Srećom, nemam istu prošlost kao Victoria (smijeh) i zato nemam ni njene potrebe i želje. Da sam bila na njenom mjestu, ja bih uživala u večeri, onda bi otišla kući. Nikad ne bi otišla na pivo s onakvim tipovima. To bi bila sasvim druga priča.

Kako vam je bilo snimati film u jednom kadru?

- Bilo je jako zabavno. Jako lijepo. Imali smo dosta vremena za probe, što nije bio slučaj kod filmova na kojima sam prethodno radila. Podsjetilo me na glumačku školu kad bih pokušavala doprijeti do nekog lika i otkriti o kakvoj se osobi radi jer je bilo vremena za takav kreativni proces. Bilo je jako lijepo gledati kako Victoria raste iz dana u dan i dočekati trenutak kada se napokon formirala. Mislim da su dečki imali isto iskustvo. To je bio timski rad. Jako sam zahvalna zbog toga jer nisam samo bila glumica nego sam sudjelovala i u kreativnom procesu kako nije bilo scenarija. Svi smo doprinijeli stvaranju likova. Puno smo naučili i kroz kreativni proces, kroz radnju, kroz rad na scenariju i kroz ostale likove. To nije fiksni proces: “Moraš napraviti ovo.“ Nismo tako radili: “Moraš postati ta djevojka i kad je shvatiš sve će sjesti na svoje mjesto“. Zbog toga je bilo više iznenađenja.

Koliko je to bilo slično kazališnom iskustvu?

- Ispočetka sam i ja to govorila, ali onda sam shvatila da to nije slučaj. Radila sam u kazalištu, no tamo kamera nije direktno ispred glumčeva lica. Treba drukčije koristiti glas i tijelo. Ako je kazalište veliko, treba “glumiti zadnjem redu“. Sličnost s kazalištem jest što nema reza, samo je to ipak film jer kamera je stalno prisutna i stalno je vidite. Uz to mnogo stvari iz stvarnog života prodiru u film i treba se s time nositi. Slično je kazalištu jer nema stajanja i ponavljanja, ali sve ostalo je kao u filmu.

Koliko ste se dugo pripremali za ulogu?

- U mnogim intervjuima sam rekla da su probe trajale mjesec dana, no to zapravo nije istina (smijeh). Jer, mjesec dana sam živjela u Berlinu i u tom periodu sam radila na liku skoro svaki dan, ali probe su trajale samo 12 dana. Prije nekoliko tjedana sam razgovarala s kamermanom, Sturlom, jer smo išli u Kopenhagen na premijeru filma. Pitala sam ga: “Probe su trajale mjesec dana, zar ne?“ On je odgovorio: “Ne. Probe su trajale samo 12 dana.“ Probe su trajale 12 dana (ne zaredom) i onda smo snimili tri verzije filma u jednom kadru.
Laia Costa i naš kritičar nakon ugodne ćakule
Treća verzija je bila najbolja verzija?

- Da.

Koja je po vašem mišljenju bila najbolja?

- Freddieu (Frederick Lau, glumac koji glumi Sonnea; op.a) i meni se najviše svidjela druga i stvarno smo htjeli da ta bude odabrana. Sturla (kamerman) je smatrao da je tehnički najbolja druga, ali redatelj je šef i on je rekao da je treća najbolja.

Koje su bile razlike između verzija?

- Ne mogu na to odgovoriti jer ja sam glumica i nalazim se unutar priče. Osim toga, nisam vidjela druge dvije verzije, nego samo treću. Čini mi se da je teško biti objektivan kad se nalaziš unutar priče. Imaš samo osjećaj. Sebastian (redatelj) je rekao da je druga verzija najluđa: “Zabavili ste se, ali ste bili totalno ludi.“ Meni je ta najdraža. (smijeh) Rado bih je pogledala. Što se tiče redatelja filma, to je treća verzija, a ne prva ili druga.

Koliko je bilo ključnih scena filma koje ste najviše vježbali?

- Mislim da su u filmu fiksne samo dvije stvari, kao finalna reakcija u hotelu je jedna. Puno smo razgovarali s redateljem o toj sceni. Ta reakcija se dogodi u posljednja dva sata njenog života jer se potpuno promijenila. To smo uvježbavali i redatelj je to režirao onako kako vidite u filmu. Mislim da je to stvar koncentracije, iako je sve improvizirano, ako ste otvoreni prema ostalim glumcima i radite kao tim te se fokusirate na vašu ulogu i okolnosti vašeg lika. Mislim da je to posao glumca.

Vaša uloga je izvrsna. Izgledate iskusno iako ste mladi. Bojite li se da ćete imati istu sudbinu kao Adele Exarchopoulos koja je epohalnu ulogu u epohalnom filmu napravila odmah na početku karijere i otada rijetko čujemo za nju?

- Zapravo mislim da ona puno radi.

Da, to je istina, ali niti jedan od tih filmova nije ostvario isti uspjeh kao “Adelin život“...

- Protiv toga se ne može boriti i smatram da to nije ni potrebno. Jako puno faktora se mora poklopiti da bi film bio tako uspješan. To ne ovisi o nama. “Victoria“ je danas jako velik film, ali prije odlaska na Berlinale predstavili smo film na nekim festivalima i odbili su nas. To ovisi o drugim stvarima. Smatram da kao glumica ne moram razmišljati o tim stvarima. Ja sam doživjela velik uspjeh i film mnogo znači za moju karijeru. Slavit ću jer je to moja dužnost.


Naravno, zaslužili ste.
- Zaslužila sam i zato ću i slaviti. Kod sljedećeg projekta neću razmišljati o tome kako moram snimiti veliki hit jer to nema smisla. Prije “Victorije“ sam radila na nekim projektima na koje sam jako ponosna, ali nisu toliko uspješni. Snimljeni su u Španjolskoj pa su samo tamo poznati, no svejedno sam jako ponosna na njih. Mislim da je koncept uspjeha jako opasan upravo s obzirom na to što ste rekli. Za mene uspjeh nisu samo nagrade i putovanja za vrijeme promocije filma. Naravno da mi to pruža zadovoljstvo, ali veće su šanse da se to neće dogoditi nego da hoće. To mi ne smeta.

Kakve su bile reakcije na “Victoriju“ u Vašoj rodnoj Španjolskoj? Je li vam neki redatelj čestitao na uspjehu?

- Film je postigao uspjeh i u Španjolskoj. U Španjolskoj nema velikih kinodvorana gdje se mogu pogledati nesinkronizirane verzije filmova kao što je slučaj na primjer u Njemačkoj. “Victoria“ je prikazana u 150 kina u periodu od četiri i pol mjeseca, što je jako velik broj. Film je vidjelo jako puno ljudi. U Španjolskoj je situacija drugačija jer nemamo toliko kinodvorana za prikazivanje filmova. Imamo mnogo manje od toga. Jako sam se bojala za vrijeme Berlinalea jer su mi stalno govorili da je ova ili ona zemlja kupila film, a ja sam govorila “Ali, Španjolska nije kupila film!“. Avalon, posebni distributer, ipak je kupio film i omogućio prikazivanje u Španjolskoj. Za mene je to velik uspjeh. Uz to sam primila mnoge čestitke od prijatelja, kolega, redatelja, producenata, glumaca. Od svih. Jako su sretni zbog mene jer sam doživjela sezonu dodjele nagrada, iako još nemam veliku karijeru. Ovo mi je drugi film i prva glavna uloga. Ovo je novo iskustvo i meni i mojim prijateljima je pružilo nadu da je moguće snimati ovakve filmove.

MARKO NJEGIĆ

Razmotrila bi hollywoodske ponude

Jeste li na račun ovog filma već dobili neke ponude?
- Mislim da je ovaj film jedan jako važan trenutak za karijeru svih nas jer smo ga snimili bez ikakvih očekivanja, a onda je u veljači nakon Berlinalea film izazvao ogroman “boom“. Proputovali smo cijeli svijet i radili promociju u raznim zemljama te mi se čini da smo postali poznati van svoje države. Idem u druge zemlje i ljudi me prepoznaju jer su vidjeli “Victoriju“, a nisu pogledali moje druge projekte. Kada sudjelujete u uspješnom filmu, a pod time mislim da film putuje po svijetu, svi vas mogu vidjeti. Naravno da zbog toga dobivamo više ponuda. Mislim da je film jako važan za cijeli tim: za producenta, za redatelja, za glumce. Za svih.

Biste li pristali na hollywoodske ponude?
- Uvijek razmotrim svaku ponudu. Nije mi važno je li iz Hollywooda, Europe ili od bilo kud drugdje. Da ste me prije dvije godine pitali da li želim raditi s njemačkim redateljem odgovorila bih “da“. Mislim da će moja karijera ići korak po korak, samo moram uzeti u obzir sve i svakoga i razmotriti je li neka ponuda u određenom trenutku dobra za mene ili ne.


[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/laia-costa-snimati-film-u-jednom-kadru-nije-kao-glumiti-u-teatru-297725 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=60765d323c1c074fc1d2ad5464da3cdb301a3604 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Laia+Costa%3A+Snimati+film+u+jednom+kadru+nije+kao+glumiti+u+teatru+&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Flaia-costa-snimati-film-u-jednom-kadru-nije-kao-glumiti-u-teatru-297725 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Flaia-costa-snimati-film-u-jednom-kadru-nije-kao-glumiti-u-teatru-297725 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Radila sam u kazalištu, no tamo kamera nije direktno ispred glumčeva lica. Treba drukčije koristiti glas i tijelo. Ako je kazalište veliko, treba 'glumiti zadnjem redu'. Sličnost s kazalištem jest što nema reza, ali je to ipak film [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => EKSKLUZIVNO ZA 'SLOBODNU' ŠPANJOLSKA GLUMICA NOMINIRANA ZA EU OSCARA ZA ULOGU U 'VICTORIJI' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaEKSKLUZIVNO ZA 'SLOBODNU' ŠPANJOLSKA GLUMICA NOMINIRANA ZA EU OSCARA ZA ULOGU U 'VICTORIJI'

Laia Costa: Snimati film u jednom kadru nije kao glumiti u teatru

Piše PSD.
2. siječnja 2016. - 18:41
Bilo je ludo. Za vrijeme 12 dana proba otkrivala sam različite dijelove Victorije. Snimali smo sve probe u stvarnim uvjetima: bili smo odjeveni kao likovi, kamerman je bio tamo i snimao je. Ispočetka nismo sve snimali u jednom kadru nego skraćenu verziju s rezovima. Htjeli su imati dovoljno materijala. Ja sam se jako bojala i u jednom trenutku sam rekla redatelju: “Ako namjeravaš koristiti ovaj materijal, moraš jako paziti jer ja trenutno glumim 20 različitih Victorija.“ Na kraju, i između tri završne verzije filma, bilo je dijelova Victorije koji su i meni bili novi. Mislim da sam je shvatila i pronašla tek kad sam pogledala film...

Tako je u berlinskom hotelu “Sofitel Kurfürstendamm“ zborila mlada, slatka i darovita španjolska glumica Laia Costa (rođena 18. veljače 1...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. svibanj 2024 20:44