stdClass Object ( [id] => 1328860 [title] => Autor ‘Depre‘ krhki je pjesnik u liku ćelavog diva. Knjiga mu je prevažna i prevražna - previše je vraga u svemu tome [alias] => autor-depre-krhki-je-pjesnik-u-liku-celavog-diva-knjiga-mu-je-prevazna-i-prevrazna-previse-je-vraga-u-svemu-tome [catid] => 285 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Što je to, ili, kakva je to receptura po kojoj mlad čovjek u šikari i šipražju gustiša medijskih informacija u jedinici nevremena postane jedno od prepoznatljivijih lica u društvu? Pamet, vještina, ljepota, veza, sreća, prilika…? Bit će da je to ipak legura sviju navedenih elemenata, i, sasvim je nevažno koji od njih prevladava u rečenoj eksperimentalnoj slitini. Aleksandar Stanković, svakako, sâm je svojim darom i vižlastošću izvojevao skor da već više od dva desetljeća ima svoj iznimno gledani i utjecajni talk show na nacionalnoj javnoj dalekovidnici. A tu je i nekoliko knjiga. Aca je, dakle, faca…

Nisam ljubitelj televizije i ne visim joj pred ekranom, ali Stankovićev brend Nedjeljom u 2 gledam beziznimno, i, pitanje je je li mi ikad ijedna promaknula… Sjećam se dobro još onoga formata spočetka, kad je s nekolicinom kolegâ ispitivao gosta, pa fazu kad su se u studiju bili pridružili ambiciozniji studenti sa svojim pitanjima, do ovog sad već dugo uspostavljenog jednoobraznog uniformnog oblika gdje voditelj i urednik, šjor Aco, divani s pozvanikom ad modum – jedan na jedan.

I, uspjehu emisije što joj je, evo, zagarantiralo dugovječnost u našoj stvarnosti, bez ikakve sumnje predstavlja autorska beskompromisnost i drčnost, pristup svakome bez pardona i s apsolutnim pomanjkanjem ikakvog oblika talačke situacije naspram autoritetu ili moćniku preko puta stola od sebe. Studio emisije Nedjeljom u 2 neka je vrsta sobe s onom Prokrustovom posteljom, na koju voditelj poliježe svoje sugovornike i – već naprama situaciji, ili, svakoga prema svojoj vrsti – nemilosrdno im odsijeca one dijelove nogu što prelaze duljinu kreveta, odnosno, onima drugima iz kukova i koljenâ rasteže donje udove dokle ne dospiju do ruba koćete u ložnici. Kako god, fraktura udova je neminovna…

Iskorištena prilika

Eh, da. Zahvaljujući takvom pristupu – temeljito pripremljenom i jednako poštenom prema svakom sugovorniku – šjor Aco već odavno je uzor televizijskog voditeljstva ne samo u Hrvatskoj, nego i na prostoru gdjeno još donedavno prostirala se bivša federacija sa šest republika i dvjema autonomnim pokrajinama. Pritom nije nevažno ponoviti kako je za svu čast i slavu – što ih je gradio i stjecao sâm, ustrajno i smjerno godinama – zaslužan samo i isključivo on – Aleksandar Stanković. Da, dobro, trebalo je imati i nešto sreće pa da ti se ukaže prilika, što je također na nekom mjestu čini mi se bio priznao i šjor Aco; ama, trebalo je umjeti tu ponuđenu priliku znalački i vješto iskoristiti, oploditi njezine predispozicije i osvojiti medijski prostor te, što je najvažnije, povjerenje širokoga gledateljstva. Pa, potrajati…

Po studioznosti pripremljenih pitanja, kao i naprama dramaturgiji samih emisija koje su imale svoju finu zaokruženost i dinamizam, bilo je vidljivo kako voditelj vlada literarnim žanrovima. A po izborima gostiju i načinima na kojima im je znao doskočiti u sasvim ravnopravnim disputima uživo, šjor Aco nam je demonstrirao i svoju upućenost u materiju književnoga i šireg publicističkog rajona. Saberemo li sve goste koje je dosad imao, i knjige njihove koje je pročitao za biti spreman na razgovor, jasno je kako je glavni lik ovog teksta jedno sasvim solidno načitano čeljade. Apropo, ovdje mi refleksno iskače asocijacija na neprežaljenoga Tonka Maroevića, koji je onomad tobože naivno, a do kosti iskreno u jednom intervjuu bio izložio bojazan – “da će umrijeti nenačitan”… Šjor Aci sâm posao – garantira načitanost! (A to potvrđuju i njegove riječi koje je ne jednom istaknuo: kako u svojoj emisiji, koja je predestinirana kao politički deškorš, ipak, najviše voli kad mu u goste dođe koji umjetnik ili kulturnjak!)

I, od čovjeka sklonog umjetnosti i kulturi nije bilo za ne očekivati da će u nekom trenutku pred javnost istupiti i mimo televizijskog ekrana, te da će se htjeti možda predstaviti i – pjesnikom… Bilo je to 2001. godine, kad je svih iznenadio zrelom pjesničkom zbirkom – Jutra pobijeđenih. O njoj, pak, u okviru uz ovaj tekst.

Nego, mnogima će se možda činiti neobičnim, ili pak čudnim odnosno bizarnim, kako Stanković piše poeziju i objavljuje libre. Da, takvu će apercepciju biti moguće uspostaviti samo u stadu nevježâ i čeljadi s imunitetom krda kad su nečitanje, nepismenost i neobrazovanje posrijedi; kad su u meritumu očišta prvoloptaške asocijacije i zanimacije temeljene na onome što se može determinirati najbližom deskripcijom kao žurnalističko žutilo. Jest, ta društvena žutica i jest formirala formulu slike javnosti u kojoj trač i eksces postaju valuta za potkusurivanje, dok su injektiranje kulturom i glađenje erudicijom naše scene in publico politicis više nekakvi relikti prošlosti i anakroni rudimenti što kod nas potiču refleks sramljenja. A, ne zaboravimo, za što je ono glasoviti psihoanalitičar Sigmund Freud utvrdio da je definicija gluposti? Nedostatak srama!

Apsolvirano… Gremo naprid.

---

image

Aleksandar Stanković i Siniša Vuković na promociji knjige ‘Depra’ na MFK-u u Splitu

Privatni Album/
---

Bijes kao pogonsko gorivo

Pri svakom govorenju o Aleksandru Stankoviću, nužnim mi se čini spomenuti i Igora Mandića; čovjeka i autora kojega je iskreno, i prijateljski, i cijenio i poštovao. Nije bez vraga ni činjenica što je upravo Mandić bio persona koja se u serijalu Nedjeljom u 2 pojavila u uskoj grupi gostiju što su nastupili najviše puta… Uostalom, i jednu je svoju autorsku knjigu šjor Aco bio naslovio – Igor Mandić na mjesecu (2010.). I jedan i drugi su vehementni po prirodi, patološki znatiželjni što je refleks i inteligencije i intelekta, ali i težnje ka odmjeravanju argumenata, pa i po cijenu neslaganja, na putu k istini. Ne treba nas to čuditi: i jedan i drugi višedesetljetnom ustrajnošću novinarskim nervom propitkivali su, komentirali i izlagali na brisani prostor javnoga mnijenja obično najzamračenije teme i najškakljivije dionice naše suvremenosti. Tu je svakako i nešto ljutnje zbog poraza morala, poglavito među ljudima u politici, kao i uzgajanoj nepravdi koju njeguju vladari i oni sa žezlom moći u rukama. I šjor Aco i šjor Igor, imali su nešto jeda ili nešto bijesa u razračunavanjima s tim pojavama u javnom prostoru. Pada mi na pamet Raskoljnikov iz Zločina i kazne u F. M. Dostojevskog, odnosno zadnja rečenica u Dnevniku Raskoljnikova: “Možda bijes, možda onaj životinjski bijes koji ti ne da razmišljati”. Bijes, da, može biti odlično pogonsko gorivo.

A pogonsko gorivo za knjigu Depra, netom objavljenu i dobro primljenu najnoviju Stankovićevu knjigu, po vlastitom mu priznanju je oboljenje od depresije s kojom se nosi i muči, i od koje se liječi već više od jedne decenije. I doista, knjiga Depra prevažna je knjiga. Prevažna je, zaboga, i stoga što je prevražna! Previše je vraga u svemu tome, eda bi ga se smjelo zaobići, i, odveć oholosti i luksuza uzima sebi čovjek dajući vragu šansu za biti dodatno nevidljivim…

Ovo je vrlo otvoreno napisana knjiga, u kojoj se autor razgolićuje do kosti, žrtvujući se na neki način kako bi i druge ohrabrio na boj s bolešću. Ovo je knjiga koja ne nudi recepture kako se s depresijom nositi, ovo je libar koji onome što je u takvom stanju omogućuje identifikaciju sa samim sobom: s jedne strane priznanje ozbiljne bolesti, što je temeljni preduvjet za dijagnozu i određivanje terapije, a s druge i potvrda potencijalnom pacijentu kako nije sam, kako je okružen ljudima koji su u istoj, sličnoj ili još goroj situaciji, iz čega može pročediti i sasvim konkretni korak za odlazak psihologu ili psihijatru – kao ispaljenje inicijalne kapisle za sâm početak liječenja.

Amblematska pjesma

Knjiga Depra jest u određenoj mjeri, barem po kosturnoj konstrukciji, sljedbenica Stankovićevog libra Igor Mandić na mjesecu, ali samo po kompoziciji sastavljenoj na način napolitanke: red stihova i poezije, red redaka i proze… Jerbo, Depra je građena tako da na lijevoj stranici u knjizi nalazi se stihovani lirski prikaz neke teme, a s desne je njezin prozni zrcalni odraz s nekom vrstom hermeneutike iste pjesme. Naravno, u poeziji najgore što se može dogoditi jest opisivanje onoga “što je pjesnik htio reći”, pa Stanković to lucidno i zaobilazi. On ne tumači samu pjesmu, nego na drugi način prikazuje motiv koji ga je na nj i nagnao. A ti motivi su, svaki na svoj način, istodobno i samostalni zupci što u vidu bolesti ugrizaju biće osobe. Jedan put je to prisjećanje stanja tremora prije boksačke utakmice koju s ocem gleda na televiziji, drugi put je evociranje slikâ iz vojske u vodu ili u sobici, treći put bit će to gubitak iluzija zbog pojave rata i nestanka države u formativnim godinama kad se ruše svjetovi u kojima si odgajan… Kako god bilo, širok je panoptikum stanja i pojava kojima ova huda bolest nasrće na čeljade.

Iako i sam pjesnik kaže kako ovo nije autobiografska knjiga, ili barem ona nije tako sazdana expressis verbis, svakako je u njoj vrlo amblematska pjesma Rušenje države, u kojoj šjor Aco ipak ispovjednim tonom, ma ne bez autoreferencijalnosti, govori o obitelji i osobnom lomu pri odrastanju.

Lirski dio pjesme izgleda ovako:

praznina/ natočena koječime/ borbom/ stiskom smrti/uzvišenim osjećajem i patosom// praznina natočena/ koječime/ zlovoljom/ sjebanom voljom/ i najavom/ do istrage vaše ili naše// praznina/ natočena/ neprijateljima/ malim smrtima, velikim idejama/ i onim uzvišenim osjećajem sreće/ u huškanju// jebote/ zar nemaju drugog posla.

A njezin zrcalni prozni deskriptivni odraz izgleda ovako:

Kao dijete nacionalni identitet gradio sam na jugoslavenstvu, ili bi točnije bilo reći: gradili su mi ga na jugoslavenstvu. Roditelji i okolina. Kako bi drukčije i moglo biti u naručju majke Hrvatice i oca Srbina? Kako bi drukčije moglo biti u zemlji koja se zvala Jugoslavija? Upotrijebit ću otrcanu frazu da se u kući nikada nije razgovaralo o bilo čijem podrijetlu. U školi je bila slična situacija. “Za domovinu s Titom – naprijed!” U osnovnoj školi, dakle do 1985., ni za jednog učenika nisam znao koje je nacionalnosti. Tek prelaskom u srednju školu otkrio sam tko je tko. Međutim, ni tamo nije bilo problema. Važnije su bile cure i ocjene. Tek u jednoj situaciji sjećam se da me školski kolega ispravio u izgovoru riječi pekara. “Nije pekara nego pekarnica”, rekao je. Zanimljivo da su roditelji tog momka bili Srbi i za vrijeme rata otišli su u Smederevo. Raspad države teško mi je pao. Odgojen na Krleži, Kaštelanu, Balaševiću, Hajrudinu Krvavcu i Veljku Bulajiću, idealizirao sam Jugoslaviju, zajedničku borbu Hrvata i Srba u Drugom svjetskom ratu. Rat u Jugoslaviji doživio sam kao divljačku tuču između roditelja. Otac je umro davno, još ‘83., i često sam razmišljao da je i bolje tako da ne vidi što nam se dogodilo. Gubljenje iluzija u formativnim godinama vjerojatno je i jedan od razloga mojih depresivnih stanja kasnije. Nemam dvojbi u pogledu onoga što se dogodilo u ratu, više-manje jasno mi je tko je kriv, ali mi nije ništa lakše zbog toga. Jugoslavije više nema i bolje da je tako jer je život u njoj postao nemoguć, ali svi ti ubijeni, ranjeni i, što je najgore, mržnjom zadojeni ljudi koji nam i danas kroje kapu, nešto je što me trajno opterećuje.

---

image

Depra je građena tako da na lijevoj stranici u knjizi nalazi se stihovani lirski prikaz neke teme, a s desne je njezin prozni zrcalni odraz

Ivana Grgic/Cropix
---

Košmar u glavi

Ovo, dakle, nije pokušaj uspostave “bratstva i jedinstva”, što će se možda pričiniti kakvom bedaku i nehajnom čitatelju: ovo je testimonijanca koja besjedi u prilog – povijesti naših djetinjstava. Humanistička poruka koja šalje antiratni signal, kakvih u ovoj knjizi ima napretek.

Osim što je i sam postupak pisanja oblik djelotvorne terapije, šjor Aco ide i dalje, pa sve te ugrize i friževe sanira kadšto autoironičnim humorom, ponekad sočnom metaforom, a gdjekad i sapijencijalnim aforizmom. Bolest će pjesnik definirati lakonski: “Depresija je kad 3 mjeseca čekaš da ti 15 minuta bude bolje.” Ili sjajna pjesnička slika pri tumačenju kako nikad nije razmišljao o samoubojstvu: “ili ja jednostavno nisam bio kalibar za pištolj na sljepoočnici.”

Nekada su to i snoviđenja koja su suprotna po postanju. Na jednom mjestu, po povratku iz bolnice, majka mu kaže: “Neka si ti dobro, sine”, a na drugom on sam bolno priznaje: “Imao sam dijete, a nisam bio otac.” Ili zakovica poput epitafa: “nemam pravo reći bilo što/ što daje nadu”… Trebalo se moći nositi i znati oduprijeti tom i tolikom košmaru u glavi. I, uspio je, jerbo: naš akter krhki je pjesnik u koži ćelavog diva.

Knjiga Depra, dalo se zaključiti, značajna je ne samo iz literarnog ili književnog, već i iz humanističkog i medicinskog aspekta. Uspjet će sigurno u onome što je šjor Aci bila želja: utjecat će na ljude da izađu iz ormara, da se ne skrivaju, da ne potiskuju bolest, da se ne srame, da se okuraže, da potraže pomoć, da se izliječe. A to je jako, jako puno… Bravo, šjor Aco! Evala ti ga!

---

O Stankovićevoj stihozbirci ‘Jutra pobijeđenih’

Naš pjesnik je još 2001. godine bio objavio stihozbirku Jutra pobijeđenih. Napisao sam tada osvrt, ali je ostao inedita, kao opera Dioklecijan Ive Tijardovića puno prije. Evo tog teksta i novog svjetla na ranog Stankovića, dok još nije bio – šjor Aco. Ergo…

Nakon prvog čitanja poezija Aleksandra Stankovića doimlje se pomalo neobičnom, čudnom, apartnom… Zapravo, ona i jest neobična, ali ima svoju težinu, ima u njoj smislenih uporišta, ona ima piza (kako bi rekli Dalmatinci). Nadalje, Stanković se ne želi nadovezati u klišejnu kompoziciju pjesnika na kojima je učio, on ni u kom slučaju ne teži biti udicom u parangalu tradicijskih sedimenata; već koliko može, koliko zna i, konačno, koliko mu dotični trenutak nastanka pjesme ostavlja mogućnosti, pokušava pronaći svoj vlastiti izraz, svoje mjesto na pjesničkoj karti okruga u kojem se zatekao. I sâm pjesnik (govoreći o pjesniku) iskazuje određena previranja glede smisla i svrhe pjevanja: “Ide pjesnik ulicom i razmišlja: ‘sve je rečeno. Čemu moje pjesme? Ne želim nikoga kopirati’// Drugom ulicom ide pjesnik, i dalje razmišlja ‘Sve je rečeno’ (ovdje upozoravam da je pjesnik čovjek sumnjičave prirode i da sumnja čak i u svoju tvrdnju da je sve rečeno)/ ‘I premda je tako, nije sve pročitano’ mudro zaključi pjesnik i bi sretniji” (Debeli).

Nakon ponovnog uronjavanja u Stankovićevu poeziju, među korice knjige Jutra pobijeđenih, otkrivaju se nove dimenzije, percipiraju se dublje nijanse pjesmotvora, nailazi se na druge poetske crte… A ono što se odmah – i odoka – može zapaziti u ovoj knjizi: jest naglašena filozofičnost (možda mu baš i zato treba pogodan oblik pjesme u prozi). Na svakom koraku, u svakoj pjesmi – gotovo u svakom stihu – pjesnik hoće analitički dokučiti svojevrsne razloge bitka, sam želi protumačiti određene pojave i običaje. Kazat će stoga: “Nekoliko ljudi je voljelo jednu ženu i/ bili su uzajamno ljubomorni/ Neki ljudi vole svoje majke i sve je OK/ problem nastaje kada voliš i žene i majke/ (no dobro)” (Zavrzlama). Ili: “Grozim se serija o emancipiranim ženama. Poruke i sadržaji takvih prezentacija kradu mi mogućnost da kao pripadnik muške vrste i dalje imam monopol na perverzije i prljavštine svojstvene samo muškarcima” (Muška).

Krešimir Bagić Stankovića je usporedio s Daniilom Harmsom, a u domaći kotao poezije uvrstio ga je zajedno s Draženom Mazurom, Perom Kvesićem i Rankom Igrićem. Pisac predgovora u knjizi, Miljenko Jergović, u obrnut je suodnos postavio autore s kojima uspoređuje Stankovića. Dok je Bagić posegnuo za jednim strancem i trojicom sunarodnjaka, Jergović navodi tri tuđinca (Zbignjev Herbert, Adam Zagajevski i Erich Fried), a od “našijenaca” spominje jedino Borisa Marunu. Da, u nekom kontekstu prisjeća se i Bertolta Brechta.

Katkad se poet igra riječima: “Ja i kada hoću nešto baš neću./ Nije to zbog mog negativnog stava prema hoću nego jednostavno neću da mi poslije netko kaže da ja hoću a neću./ Ali kada ja odlučim da hoću pa nema tog neću/koje/ me može zaustaviti da ja hoću a neću (…) Jednom riječju: Neće mi se da hoću.” (Hoću neću). Ili: “Venedikt Jerofejev je nesumnjivo veliki ruski pisac – velik poput naše planine Velebit.” (Ivan Grozni). Gdjekad su silogizmi za njega vrlo važni i služe mu kao sredstvo izraza: “Ono što ne čujem// VIDIM// Ono što ne vidim// NE VIDIM// Ono što ne shvaćam// ZABORAVLJAM// Ono što nemam// HOĆU// Ono što hoću // TAJIM// Ono što tajim// JA SAM” (Gledam se). Zgodnu inherenciju nekih od dosad spominjanih tipoloških osobitosti Stankovićeve poezije, možemo distingvirati u pjesmi Ja: “Sa svima sam bio dobar. I kao što biva/ u takvim situacijama/ postao sam sâm sebi ljigav./ Zato neko vrijeme ni sa kim nisam bio dobar. (…) Za ilustraciju svoje pokvarenosti mogu reći/ da skoro svako jutro/ pišam u lavabo/ – u tom trenutku zvuk mokraće koja hita/ k slivniku/za mene je najljepša pjesma.”

Poezija u Jutru pobijeđenih nije humoristična, ona ne izaziva salve smijeha ili atletsko hitanje prema kraju knjige. Ona je vrlo zabavna, prikiva za krevet, a u određenoj je mjeri i duhovita, jer ju ispisa lucidni promatrač i senzibilni proživljavatelj svijeta oko sebe.

---

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Prvi čin je o šjor Aci kao pjesniku televizijskog ekrana, pa o pjesniku ‘Depre’ te pjesniku davno objavljenog ‘Jutra pobijeđenih’. Njegova ‘Depra’ prevažna je knjiga. Prevažna je, zaboga, i stoga što je prevražna! Previše je vraga u svemu tome, eda bi ga se smjelo zaobići, i, odveć oholosti i luksuza uzima sebi čovjek dajući vragu šansu za biti dodatno nevidljivim… [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Aleksandar Stanković [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [35] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) ) [extra_fields_search] => Prvi čin je o šjor Aci kao pjesniku televizijskog ekrana, pa o pjesniku ‘Depre’ te pjesniku davno objavljenog ‘Jutra pobijeđenih’. Njegova ‘Depra’ prevažna je knjiga. Prevažna je, zaboga, i stoga što je prevražna! Previše je vraga u svemu tome, eda bi ga se smjelo zaobići, i, odveć oholosti i luksuza uzima sebi čovjek dajući vragu šansu za biti dodatno nevidljivim… Aleksandar Stanković 2 0 12606 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 [created] => 2023-10-05 08:48:42 [created_by] => 3157 [created_by_alias] => Siniša Vuković [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2023-10-08 18:30:02 [modified_by] => 3157 [publish_up] => 2023-10-08 18:24:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 0 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 285 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti s područja književnosti. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, kultura, književnosti [secure] => 0 [page_title] => Književnost [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => Prvi čin je o šjor Aci kao pjesniku televizijskog ekrana, pa o pjesniku ‘Depre’ te pjesniku davno objavljenog ‘Jutra pobijeđenih’. Njegova ‘Depra’ prevažna je knjiga. Prevažna je, zaboga, i stoga što je prevražna! Previše je vraga u svemu tome, eda b [metadata] => robots= author= title=Autor 'Depre' krhki je poeta u liku ćelavog diva; njegova je knjiga prevažna i prevražna, previše je vraga u svemu tome [metakey] => Aleksandar Stanković, depra, Jutra Pobijeđenih, Promocija knjige Depra [plugins] => {"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/images\/slike\/2023\/10\/05\/25676347.jpg","\/images\/slike\/2023\/10\/05\/25779979.jpg","\/images\/slike\/2023\/10\/05\/25676359.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["Ivana Grgic\/Cropix","Privatni Album\/","Ivana Grgic\/Cropix"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","

Aleksandar Stankovi\u0107 i Sini\u0161a Vukovi\u0107 na promociji knjige \u2018Depra\u2019 na MFK-u u Splitu<\/p>","

Depra<\/em> je gra\u0111ena tako da na lijevoj stranici u knjizi nalazi se stihovani lirski prikaz neke teme, a s desne je njezin prozni zrcalni odraz<\/p>"],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1920x1340","hd_25676347_1920.jpg":"1920x1080","k_25676347_1280.jpg":"1280x1280","k_25676347_1024.jpg":"1024x1024","k_25676347_640.jpg":"640x640","k_25676347_480.jpg":"480x480","k_25676347_340.jpg":"340x340","k_25676347_220.jpg":"220x220","o_25676347_1280.jpg":"1280x893","o_25676347_1024.jpg":"1024x714","o_25676347_640.jpg":"640x446","o_25676347_480.jpg":"480x335","o_25676347_340.jpg":"340x237","o_25676347_220.jpg":"220x153","h_25676347_1280.jpg":"1280x854","h_25676347_1024.jpg":"1024x683","h_25676347_640.jpg":"640x427","h_25676347_480.jpg":"480x320","h_25676347_340.jpg":"340x227","h_25676347_220.jpg":"220x147","pp_25676347_1280.jpg":"1280x1628","pp_25676347_1024.jpg":"1024x1303","pp_25676347_640.jpg":"640x814","pp_25676347_480.jpg":"480x611","pp_25676347_340.jpg":"340x432","pp_25676347_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1324x1829","hd_25779979_1920.jpg":"1920x1080","k_25779979_1280.jpg":"1280x1280","k_25779979_1024.jpg":"1024x1024","k_25779979_640.jpg":"640x640","k_25779979_480.jpg":"480x480","k_25779979_340.jpg":"340x340","k_25779979_220.jpg":"220x220","o_25779979_1280.jpg":"1280x1768","o_25779979_1024.jpg":"1024x1414","o_25779979_640.jpg":"640x884","o_25779979_480.jpg":"480x663","o_25779979_340.jpg":"340x469","o_25779979_220.jpg":"220x303","h_25779979_1280.jpg":"1280x854","h_25779979_1024.jpg":"1024x683","h_25779979_640.jpg":"640x427","h_25779979_480.jpg":"480x320","h_25779979_340.jpg":"340x227","h_25779979_220.jpg":"220x147","pp_25779979_1280.jpg":"1280x1628","pp_25779979_1024.jpg":"1024x1303","pp_25779979_640.jpg":"640x814","pp_25779979_480.jpg":"480x611","pp_25779979_340.jpg":"340x432","pp_25779979_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1280","hd_25676359_1920.jpg":"1920x1080","k_25676359_1280.jpg":"1280x1280","k_25676359_1024.jpg":"1024x1024","k_25676359_640.jpg":"640x640","k_25676359_480.jpg":"480x480","k_25676359_340.jpg":"340x340","k_25676359_220.jpg":"220x220","o_25676359_1280.jpg":"1280x853","o_25676359_1024.jpg":"1024x682","o_25676359_640.jpg":"640x426","o_25676359_480.jpg":"480x320","o_25676359_340.jpg":"340x226","o_25676359_220.jpg":"220x146","h_25676359_1280.jpg":"1280x854","h_25676359_1024.jpg":"1024x683","h_25676359_640.jpg":"640x427","h_25676359_480.jpg":"480x320","h_25676359_340.jpg":"340x227","h_25676359_220.jpg":"220x147","pp_25676359_1280.jpg":"1280x1628","pp_25676359_1024.jpg":"1024x1303","pp_25676359_640.jpg":"640x814","pp_25676359_480.jpg":"480x611","pp_25676359_340.jpg":"340x432","pp_25676359_220.jpg":"220x280"}],"incptvocmimagegalleryImageUseInGallery":["1","1","1"]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 100 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 285 [name] => Književnost [alias] => knjizevnost [description] => [parent] => 256 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 2 [params] => {"inheritFrom":"256","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 1 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 18 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 14863034 Threads: 4 Questions: 3137115007 Slow queries: 6989791 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 234712621 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 55 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => JDatabaseQueryMysqli Object ( [offset:protected] => 0 [limit:protected] => 0 [db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object *RECURSION* [sql:protected] => [type:protected] => select [element:protected] => [select:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => SELECT [elements:protected] => Array ( [0] => category.* [1] => IF(ISNULL(container.catid),false,true) AS container [2] => container.name AS container_name [3] => SEFURL_cr.menuItemID AS sefurl_belonging_menu_item ) [glue:protected] => , ) [delete:protected] => [update:protected] => [insert:protected] => [from:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => FROM [elements:protected] => Array ( [0] => `#__ocm_categories` AS `category` ) [glue:protected] => , ) [join:protected] => Array ( [0] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_containers AS container ON category.id = container.catid ) [glue:protected] => , ) [1] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_sefurl_category_menu_relation AS SEFURL_cr ON category.id = SEFURL_cr.categoryID ) [glue:protected] => , ) ) [set:protected] => [where:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => WHERE [elements:protected] => Array ( [0] => `category`.`id` = '240' ) [glue:protected] => AND ) [group:protected] => [having:protected] => [columns:protected] => [values:protected] => [order:protected] => [autoIncrementField:protected] => [call:protected] => [exec:protected] => [union:protected] => [unionAll:protected] => [selectRowNumber:protected] => ) [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura/knjizevnost ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 482 [name] => Premium [alias] => premium [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /vinski-podrum-stari/sponzori ) [1] => stdClass Object ( [id] => 285 [name] => Književnost [alias] => knjizevnost [parent] => 256 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /kultura/knjizevnost ) ) [link] => /kultura/knjizevnost/autor-depre-krhki-je-pjesnik-u-liku-celavog-diva-knjiga-mu-je-prevazna-i-prevrazna-previse-je-vraga-u-svemu-tome-1328860 [printLink] => /kultura/knjizevnost/autor-depre-krhki-je-pjesnik-u-liku-celavog-diva-knjiga-mu-je-prevazna-i-prevrazna-previse-je-vraga-u-svemu-tome-1328860?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 355013 [name] => aleksandar stanković [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => aleksandar-stankovic [link] => /tag/aleksandar-stankovic ) [1] => stdClass Object ( [id] => 731595 [name] => depra [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2023-09-29 17:38:53 [main_article_id] => 0 [alias] => depra [link] => /tag/depra ) [2] => stdClass Object ( [id] => 732398 [name] => Jutra Pobijeđenih [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2023-10-06 20:19:56 [main_article_id] => 0 [alias] => jutra-pobijedenih [link] => /tag/jutra-pobijedenih ) [3] => stdClass Object ( [id] => 732399 [name] => Promocija knjige Depra [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2023-10-06 20:19:56 [main_article_id] => 0 [alias] => promocija-knjige-depra [link] => /tag/promocija-knjige-depra ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Prvi čin je o šjor Aci kao pjesniku televizijskog ekrana, pa o pjesniku ‘Depre’ te pjesniku davno objavljenog ‘Jutra pobijeđenih’. Njegova ‘Depra’ prevažna je knjiga. Prevažna je, zaboga, i stoga što je prevražna! Previše je vraga u svemu tome, eda bi ga se smjelo zaobići, i, odveć oholosti i luksuza uzima sebi čovjek dajući vragu šansu za biti dodatno nevidljivim… [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Aleksandar Stanković [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [contains_infographic] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [Withoutads] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [Photo_gallery] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [promo] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [contains_video] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [exclude_comments] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [open_link_in_new_window] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [horizontal_crop_of_the_main_photo] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [no_index] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [no_cache] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [dont_show_on_the_front_page] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [related_on_bottom] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [live_button] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [instant_articles] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [s_preporucuje] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [s_voli] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [layout_with_three_photos] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [gallery_in_the_article] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [required_views] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [fullhd_image] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [CitySelect] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [paid_article] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [SD_na_licu_mjesta] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Autor ‘Depre‘ krhki je pjesnik u liku ćelavog diva. Knjiga mu je prevažna i prevražna - previše je vraga u svemu tome [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3157 [name] => Lidija Gnjidić [username] => lidija-gnjidi [email] => lidija-gnjidi@sd.hr [password] => $2y$10$mtngOqzQV8jneai0Ik7mIexV4pAvDlAqOL0lsOSs2gQuEk7KEba92 [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/lidija-gnjidic-3157 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1675 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/30b1a32f8a9df9371676b36d9e6e20f4?s=100&default=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/10/05/25676347.jpg [galleryCount] => 3 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => Ivana Grgic/Cropix [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/10/05/25676347.jpg [title] => Ivana Grgic/Cropix ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/10/05/25779979.jpg [title] =>

Aleksandar Stanković i Siniša Vuković na promociji knjige ‘Depra’ na MFK-u u Splitu

Privatni Album/ ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/10/05/25676359.jpg [title] =>

Depra je građena tako da na lijevoj stranici u knjizi nalazi se stihovani lirski prikaz neke teme, a s desne je njezin prozni zrcalni odraz

Ivana Grgic/Cropix ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Što je to, ili, kakva je to receptura po kojoj mlad čovjek u šikari i šipražju gustiša medijskih informacija u jedinici nevremena postane jedno od prepoznatljivijih lica u društvu? Pamet, vještina, ljepota, veza, sreća, prilika…? Bit će da je to ipak legura sviju navedenih elemenata, i, sasvim je nevažno koji od njih prevladava u rečenoj eksperimentalnoj slitini. Aleksandar Stanković, svakako, sâm je svojim darom i vižlastošću izvojevao skor da već više od dva desetljeća ima svoj iznimno gledani i utjecajni talk show na nacionalnoj javnoj dalekovidnici. A tu je i nekoliko knjiga. Aca je, dakle, faca…

Nisam ljubitelj televizije i ne visim joj pred ekranom, ali Stankovićev brend Nedjeljom u 2 gledam beziznimno, i, pitanje je je li mi ikad ijedna promaknula… Sjećam se dobro još onoga formata spočetka, kad je s nekolicinom kolegâ ispitivao gosta, pa fazu kad su se u studiju bili pridružili ambiciozniji studenti sa svojim pitanjima, do ovog sad već dugo uspostavljenog jednoobraznog uniformnog oblika gdje voditelj i urednik, šjor Aco, divani s pozvanikom ad modum – jedan na jedan.

I, uspjehu emisije što joj je, evo, zagarantiralo dugovječnost u našoj stvarnosti, bez ikakve sumnje predstavlja autorska beskompromisnost i drčnost, pristup svakome bez pardona i s apsolutnim pomanjkanjem ikakvog oblika talačke situacije naspram autoritetu ili moćniku preko puta stola od sebe. Studio emisije Nedjeljom u 2 neka je vrsta sobe s onom Prokrustovom posteljom, na koju voditelj poliježe svoje sugovornike i – već naprama situaciji, ili, svakoga prema svojoj vrsti – nemilosrdno im odsijeca one dijelove nogu što prelaze duljinu kreveta, odnosno, onima drugima iz kukova i koljenâ rasteže donje udove dokle ne dospiju do ruba koćete u ložnici. Kako god, fraktura udova je neminovna…

Iskorištena prilika

Eh, da. Zahvaljujući takvom pristupu – temeljito pripremljenom i jednako poštenom prema svakom sugovorniku – šjor Aco već odavno je uzor televizijskog voditeljstva ne samo u Hrvatskoj, nego i na prostoru gdjeno još donedavno prostirala se bivša federacija sa šest republika i dvjema autonomnim pokrajinama. Pritom nije nevažno ponoviti kako je za svu čast i slavu – što ih je gradio i stjecao sâm, ustrajno i smjerno godinama – zaslužan samo i isključivo on – Aleksandar Stanković. Da, dobro, trebalo je imati i nešto sreće pa da ti se ukaže prilika, što je također na nekom mjestu čini mi se bio priznao i šjor Aco; ama, trebalo je umjeti tu ponuđenu priliku znalački i vješto iskoristiti, oploditi njezine predispozicije i osvojiti medijski prostor te, što je najvažnije, povjerenje širokoga gledateljstva. Pa, potrajati…

Po studioznosti pripremljenih pitanja, kao i naprama dramaturgiji samih emisija koje su imale svoju finu zaokruženost i dinamizam, bilo je vidljivo kako voditelj vlada literarnim žanrovima. A po izborima gostiju i načinima na kojima im je znao doskočiti u sasvim ravnopravnim disputima uživo, šjor Aco nam je demonstrirao i svoju upućenost u materiju književnoga i šireg publicističkog rajona. Saberemo li sve goste koje je dosad imao, i knjige njihove koje je pročitao za biti spreman na razgovor, jasno je kako je glavni lik ovog teksta jedno sasvim solidno načitano čeljade. Apropo, ovdje mi refleksno iskače asocijacija na neprežaljenoga Tonka Maroevića, koji je onomad tobože naivno, a do kosti iskreno u jednom intervjuu bio izložio bojazan – “da će umrijeti nenačitan”… Šjor Aci sâm posao – garantira načitanost! (A to potvrđuju i njegove riječi koje je ne jednom istaknuo: kako u svojoj emisiji, koja je predestinirana kao politički deškorš, ipak, najviše voli kad mu u goste dođe koji umjetnik ili kulturnjak!)

I, od čovjeka sklonog umjetnosti i kulturi nije bilo za ne očekivati da će u nekom trenutku pred javnost istupiti i mimo televizijskog ekrana, te da će se htjeti možda predstaviti i – pjesnikom… Bilo je to 2001. godine, kad je svih iznenadio zrelom pjesničkom zbirkom – Jutra pobijeđenih. O njoj, pak, u okviru uz ovaj tekst.

Nego, mnogima će se možda činiti neobičnim, ili pak čudnim odnosno bizarnim, kako Stanković piše poeziju i objavljuje libre. Da, takvu će apercepciju biti moguće uspostaviti samo u stadu nevježâ i čeljadi s imunitetom krda kad su nečitanje, nepismenost i neobrazovanje posrijedi; kad su u meritumu očišta prvoloptaške asocijacije i zanimacije temeljene na onome što se može determinirati najbližom deskripcijom kao žurnalističko žutilo. Jest, ta društvena žutica i jest formirala formulu slike javnosti u kojoj trač i eksces postaju valuta za potkusurivanje, dok su injektiranje kulturom i glađenje erudicijom naše scene in publico politicis više nekakvi relikti prošlosti i anakroni rudimenti što kod nas potiču refleks sramljenja. A, ne zaboravimo, za što je ono glasoviti psihoanalitičar Sigmund Freud utvrdio da je definicija gluposti? Nedostatak srama!

Apsolvirano… Gremo naprid.

---

image

Aleksandar Stanković i Siniša Vuković na promociji knjige ‘Depra’ na MFK-u u Splitu

Privatni Album/
---

Bijes kao pogonsko gorivo

Pri svakom govorenju o Aleksandru Stankoviću, nužnim mi se čini spomenuti i Igora Mandića; čovjeka i autora kojega je iskreno, i prijateljski, i cijenio i poštovao. Nije bez vraga ni činjenica što je upravo Mandić bio persona koja se u serijalu Nedjeljom u 2 pojavila u uskoj grupi gostiju što su nastupili najviše puta… Uostalom, i jednu je svoju autorsku knjigu šjor Aco bio naslovio – Igor Mandić na mjesecu (2010.). I jedan i drugi su vehementni po prirodi, patološki znatiželjni što je refleks i inteligencije i intelekta, ali i težnje ka odmjeravanju argumenata, pa i po cijenu neslaganja, na putu k istini. Ne treba nas to čuditi: i jedan i drugi višedesetljetnom ustrajnošću novinarskim nervom propitkivali su, komentirali i izlagali na brisani prostor javnoga mnijenja obično najzamračenije teme i najškakljivije dionice naše suvremenosti. Tu je svakako i nešto ljutnje zbog poraza morala, poglavito među ljudima u politici, kao i uzgajanoj nepravdi koju njeguju vladari i oni sa žezlom moći u rukama. I šjor Aco i šjor Igor, imali su nešto jeda ili nešto bijesa u razračunavanjima s tim pojavama u javnom prostoru. Pada mi na pamet Raskoljnikov iz Zločina i kazne u F. M. Dostojevskog, odnosno zadnja rečenica u Dnevniku Raskoljnikova: “Možda bijes, možda onaj životinjski bijes koji ti ne da razmišljati”. Bijes, da, može biti odlično pogonsko gorivo.

A pogonsko gorivo za knjigu Depra, netom objavljenu i dobro primljenu najnoviju Stankovićevu knjigu, po vlastitom mu priznanju je oboljenje od depresije s kojom se nosi i muči, i od koje se liječi već više od jedne decenije. I doista, knjiga Depra prevažna je knjiga. Prevažna je, zaboga, i stoga što je prevražna! Previše je vraga u svemu tome, eda bi ga se smjelo zaobići, i, odveć oholosti i luksuza uzima sebi čovjek dajući vragu šansu za biti dodatno nevidljivim…

Ovo je vrlo otvoreno napisana knjiga, u kojoj se autor razgolićuje do kosti, žrtvujući se na neki način kako bi i druge ohrabrio na boj s bolešću. Ovo je knjiga koja ne nudi recepture kako se s depresijom nositi, ovo je libar koji onome što je u takvom stanju omogućuje identifikaciju sa samim sobom: s jedne strane priznanje ozbiljne bolesti, što je temeljni preduvjet za dijagnozu i određivanje terapije, a s druge i potvrda potencijalnom pacijentu kako nije sam, kako je okružen ljudima koji su u istoj, sličnoj ili još goroj situaciji, iz čega može pročediti i sasvim konkretni korak za odlazak psihologu ili psihijatru – kao ispaljenje inicijalne kapisle za sâm početak liječenja.

Amblematska pjesma

Knjiga Depra jest u određenoj mjeri, barem po kosturnoj konstrukciji, sljedbenica Stankovićevog libra Igor Mandić na mjesecu, ali samo po kompoziciji sastavljenoj na način napolitanke: red stihova i poezije, red redaka i proze… Jerbo, Depra je građena tako da na lijevoj stranici u knjizi nalazi se stihovani lirski prikaz neke teme, a s desne je njezin prozni zrcalni odraz s nekom vrstom hermeneutike iste pjesme. Naravno, u poeziji najgore što se može dogoditi jest opisivanje onoga “što je pjesnik htio reći”, pa Stanković to lucidno i zaobilazi. On ne tumači samu pjesmu, nego na drugi način prikazuje motiv koji ga je na nj i nagnao. A ti motivi su, svaki na svoj način, istodobno i samostalni zupci što u vidu bolesti ugrizaju biće osobe. Jedan put je to prisjećanje stanja tremora prije boksačke utakmice koju s ocem gleda na televiziji, drugi put je evociranje slikâ iz vojske u vodu ili u sobici, treći put bit će to gubitak iluzija zbog pojave rata i nestanka države u formativnim godinama kad se ruše svjetovi u kojima si odgajan… Kako god bilo, širok je panoptikum stanja i pojava kojima ova huda bolest nasrće na čeljade.

Iako i sam pjesnik kaže kako ovo nije autobiografska knjiga, ili barem ona nije tako sazdana expressis verbis, svakako je u njoj vrlo amblematska pjesma Rušenje države, u kojoj šjor Aco ipak ispovjednim tonom, ma ne bez autoreferencijalnosti, govori o obitelji i osobnom lomu pri odrastanju.

Lirski dio pjesme izgleda ovako:

praznina/ natočena koječime/ borbom/ stiskom smrti/uzvišenim osjećajem i patosom// praznina natočena/ koječime/ zlovoljom/ sjebanom voljom/ i najavom/ do istrage vaše ili naše// praznina/ natočena/ neprijateljima/ malim smrtima, velikim idejama/ i onim uzvišenim osjećajem sreće/ u huškanju// jebote/ zar nemaju drugog posla.

A njezin zrcalni prozni deskriptivni odraz izgleda ovako:

Kao dijete nacionalni identitet gradio sam na jugoslavenstvu, ili bi točnije bilo reći: gradili su mi ga na jugoslavenstvu. Roditelji i okolina. Kako bi drukčije i moglo biti u naručju majke Hrvatice i oca Srbina? Kako bi drukčije moglo biti u zemlji koja se zvala Jugoslavija? Upotrijebit ću otrcanu frazu da se u kući nikada nije razgovaralo o bilo čijem podrijetlu. U školi je bila slična situacija. “Za domovinu s Titom – naprijed!” U osnovnoj školi, dakle do 1985., ni za jednog učenika nisam znao koje je nacionalnosti. Tek prelaskom u srednju školu otkrio sam tko je tko. Međutim, ni tamo nije bilo problema. Važnije su bile cure i ocjene. Tek u jednoj situaciji sjećam se da me školski kolega ispravio u izgovoru riječi pekara. “Nije pekara nego pekarnica”, rekao je. Zanimljivo da su roditelji tog momka bili Srbi i za vrijeme rata otišli su u Smederevo. Raspad države teško mi je pao. Odgojen na Krleži, Kaštelanu, Balaševiću, Hajrudinu Krvavcu i Veljku Bulajiću, idealizirao sam Jugoslaviju, zajedničku borbu Hrvata i Srba u Drugom svjetskom ratu. Rat u Jugoslaviji doživio sam kao divljačku tuču između roditelja. Otac je umro davno, još ‘83., i često sam razmišljao da je i bolje tako da ne vidi što nam se dogodilo. Gubljenje iluzija u formativnim godinama vjerojatno je i jedan od razloga mojih depresivnih stanja kasnije. Nemam dvojbi u pogledu onoga što se dogodilo u ratu, više-manje jasno mi je tko je kriv, ali mi nije ništa lakše zbog toga. Jugoslavije više nema i bolje da je tako jer je život u njoj postao nemoguć, ali svi ti ubijeni, ranjeni i, što je najgore, mržnjom zadojeni ljudi koji nam i danas kroje kapu, nešto je što me trajno opterećuje.

---

image

Depra je građena tako da na lijevoj stranici u knjizi nalazi se stihovani lirski prikaz neke teme, a s desne je njezin prozni zrcalni odraz

Ivana Grgic/Cropix
---

Košmar u glavi

Ovo, dakle, nije pokušaj uspostave “bratstva i jedinstva”, što će se možda pričiniti kakvom bedaku i nehajnom čitatelju: ovo je testimonijanca koja besjedi u prilog – povijesti naših djetinjstava. Humanistička poruka koja šalje antiratni signal, kakvih u ovoj knjizi ima napretek.

Osim što je i sam postupak pisanja oblik djelotvorne terapije, šjor Aco ide i dalje, pa sve te ugrize i friževe sanira kadšto autoironičnim humorom, ponekad sočnom metaforom, a gdjekad i sapijencijalnim aforizmom. Bolest će pjesnik definirati lakonski: “Depresija je kad 3 mjeseca čekaš da ti 15 minuta bude bolje.” Ili sjajna pjesnička slika pri tumačenju kako nikad nije razmišljao o samoubojstvu: “ili ja jednostavno nisam bio kalibar za pištolj na sljepoočnici.”

Nekada su to i snoviđenja koja su suprotna po postanju. Na jednom mjestu, po povratku iz bolnice, majka mu kaže: “Neka si ti dobro, sine”, a na drugom on sam bolno priznaje: “Imao sam dijete, a nisam bio otac.” Ili zakovica poput epitafa: “nemam pravo reći bilo što/ što daje nadu”… Trebalo se moći nositi i znati oduprijeti tom i tolikom košmaru u glavi. I, uspio je, jerbo: naš akter krhki je pjesnik u koži ćelavog diva.

Knjiga Depra, dalo se zaključiti, značajna je ne samo iz literarnog ili književnog, već i iz humanističkog i medicinskog aspekta. Uspjet će sigurno u onome što je šjor Aci bila želja: utjecat će na ljude da izađu iz ormara, da se ne skrivaju, da ne potiskuju bolest, da se ne srame, da se okuraže, da potraže pomoć, da se izliječe. A to je jako, jako puno… Bravo, šjor Aco! Evala ti ga!

---

O Stankovićevoj stihozbirci ‘Jutra pobijeđenih’

Naš pjesnik je još 2001. godine bio objavio stihozbirku Jutra pobijeđenih. Napisao sam tada osvrt, ali je ostao inedita, kao opera Dioklecijan Ive Tijardovića puno prije. Evo tog teksta i novog svjetla na ranog Stankovića, dok još nije bio – šjor Aco. Ergo…

Nakon prvog čitanja poezija Aleksandra Stankovića doimlje se pomalo neobičnom, čudnom, apartnom… Zapravo, ona i jest neobična, ali ima svoju težinu, ima u njoj smislenih uporišta, ona ima piza (kako bi rekli Dalmatinci). Nadalje, Stanković se ne želi nadovezati u klišejnu kompoziciju pjesnika na kojima je učio, on ni u kom slučaju ne teži biti udicom u parangalu tradicijskih sedimenata; već koliko može, koliko zna i, konačno, koliko mu dotični trenutak nastanka pjesme ostavlja mogućnosti, pokušava pronaći svoj vlastiti izraz, svoje mjesto na pjesničkoj karti okruga u kojem se zatekao. I sâm pjesnik (govoreći o pjesniku) iskazuje određena previranja glede smisla i svrhe pjevanja: “Ide pjesnik ulicom i razmišlja: ‘sve je rečeno. Čemu moje pjesme? Ne želim nikoga kopirati’// Drugom ulicom ide pjesnik, i dalje razmišlja ‘Sve je rečeno’ (ovdje upozoravam da je pjesnik čovjek sumnjičave prirode i da sumnja čak i u svoju tvrdnju da je sve rečeno)/ ‘I premda je tako, nije sve pročitano’ mudro zaključi pjesnik i bi sretniji” (Debeli).

Nakon ponovnog uronjavanja u Stankovićevu poeziju, među korice knjige Jutra pobijeđenih, otkrivaju se nove dimenzije, percipiraju se dublje nijanse pjesmotvora, nailazi se na druge poetske crte… A ono što se odmah – i odoka – može zapaziti u ovoj knjizi: jest naglašena filozofičnost (možda mu baš i zato treba pogodan oblik pjesme u prozi). Na svakom koraku, u svakoj pjesmi – gotovo u svakom stihu – pjesnik hoće analitički dokučiti svojevrsne razloge bitka, sam želi protumačiti određene pojave i običaje. Kazat će stoga: “Nekoliko ljudi je voljelo jednu ženu i/ bili su uzajamno ljubomorni/ Neki ljudi vole svoje majke i sve je OK/ problem nastaje kada voliš i žene i majke/ (no dobro)” (Zavrzlama). Ili: “Grozim se serija o emancipiranim ženama. Poruke i sadržaji takvih prezentacija kradu mi mogućnost da kao pripadnik muške vrste i dalje imam monopol na perverzije i prljavštine svojstvene samo muškarcima” (Muška).

Krešimir Bagić Stankovića je usporedio s Daniilom Harmsom, a u domaći kotao poezije uvrstio ga je zajedno s Draženom Mazurom, Perom Kvesićem i Rankom Igrićem. Pisac predgovora u knjizi, Miljenko Jergović, u obrnut je suodnos postavio autore s kojima uspoređuje Stankovića. Dok je Bagić posegnuo za jednim strancem i trojicom sunarodnjaka, Jergović navodi tri tuđinca (Zbignjev Herbert, Adam Zagajevski i Erich Fried), a od “našijenaca” spominje jedino Borisa Marunu. Da, u nekom kontekstu prisjeća se i Bertolta Brechta.

Katkad se poet igra riječima: “Ja i kada hoću nešto baš neću./ Nije to zbog mog negativnog stava prema hoću nego jednostavno neću da mi poslije netko kaže da ja hoću a neću./ Ali kada ja odlučim da hoću pa nema tog neću/koje/ me može zaustaviti da ja hoću a neću (…) Jednom riječju: Neće mi se da hoću.” (Hoću neću). Ili: “Venedikt Jerofejev je nesumnjivo veliki ruski pisac – velik poput naše planine Velebit.” (Ivan Grozni). Gdjekad su silogizmi za njega vrlo važni i služe mu kao sredstvo izraza: “Ono što ne čujem// VIDIM// Ono što ne vidim// NE VIDIM// Ono što ne shvaćam// ZABORAVLJAM// Ono što nemam// HOĆU// Ono što hoću // TAJIM// Ono što tajim// JA SAM” (Gledam se). Zgodnu inherenciju nekih od dosad spominjanih tipoloških osobitosti Stankovićeve poezije, možemo distingvirati u pjesmi Ja: “Sa svima sam bio dobar. I kao što biva/ u takvim situacijama/ postao sam sâm sebi ljigav./ Zato neko vrijeme ni sa kim nisam bio dobar. (…) Za ilustraciju svoje pokvarenosti mogu reći/ da skoro svako jutro/ pišam u lavabo/ – u tom trenutku zvuk mokraće koja hita/ k slivniku/za mene je najljepša pjesma.”

Poezija u Jutru pobijeđenih nije humoristična, ona ne izaziva salve smijeha ili atletsko hitanje prema kraju knjige. Ona je vrlo zabavna, prikiva za krevet, a u određenoj je mjeri i duhovita, jer ju ispisa lucidni promatrač i senzibilni proživljavatelj svijeta oko sebe.

---

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
Ivana Grgic/Cropix Privatni Album/ Ivana Grgic/Cropix
Privatni Album/

Aleksandar Stanković i Siniša Vuković na promociji knjige ‘Depra’ na MFK-u u Splitu

Ivana Grgic/Cropix

Depra je građena tako da na lijevoj stranici u knjizi nalazi se stihovani lirski prikaz neke teme, a s desne je njezin prozni zrcalni odraz

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/knjizevnost/autor-depre-krhki-je-pjesnik-u-liku-celavog-diva-knjiga-mu-je-prevazna-i-prevrazna-previse-je-vraga-u-svemu-tome-1328860 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=079229a5dc2f5b5e554a259013523b9354e05664 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Autor+%E2%80%98Depre%E2%80%98+krhki+je+pjesnik+u+liku+%C4%87elavog+diva.+Knjiga+mu+je+preva%C5%BEna+i+prevra%C5%BEna+-+previ%C5%A1e+je+vraga+u+svemu+tome&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fknjizevnost%2Fautor-depre-krhki-je-pjesnik-u-liku-celavog-diva-knjiga-mu-je-prevazna-i-prevrazna-previse-je-vraga-u-svemu-tome-1328860 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fknjizevnost%2Fautor-depre-krhki-je-pjesnik-u-liku-celavog-diva-knjiga-mu-je-prevazna-i-prevrazna-previse-je-vraga-u-svemu-tome-1328860 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Prvi čin je o šjor Aci kao pjesniku televizijskog ekrana, pa o pjesniku ‘Depre’ te pjesniku davno objavljenog ‘Jutra pobijeđenih’. Njegova ‘Depra’ prevažna je knjiga. Prevažna je, zaboga, i stoga što je prevražna! Previše je vraga u svemu tome, eda bi ga se smjelo zaobići, i, odveć oholosti i luksuza uzima sebi čovjek dajući vragu šansu za biti dodatno nevidljivim… [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Aleksandar Stanković [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [35] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) )
StoryEditorOCM
KnjiževnostAleksandar Stanković

Autor ‘Depre‘ krhki je pjesnik u liku ćelavog diva. Knjiga mu je prevažna i prevražna - previše je vraga u svemu tome

Piše Siniša Vuković
8. listopada 2023. - 20:24

Što je to, ili, kakva je to receptura po kojoj mlad čovjek u šikari i šipražju gustiša medijskih informacija u jedinici nevremena postane jedno od prepoznatljivijih lica u društvu? Pamet, vještina, ljepota, veza, sreća, prilika…? Bit će da je to ipak legura sviju navedenih elemenata, i, sasvim je nevažno koji od njih prevladava u rečenoj eksperimentalnoj slitini. Aleksandar Stanković, svakako, sâm je svojim darom i vižlastošću izvojevao skor da već više od dva desetljeća ima svoj iznimno gledani i utjecajni talk show na nacionalnoj javnoj dalekovidnici. A tu je i nekoliko knjiga. Aca je, dakle, faca…

Nisam ljubitelj televizije i ne visim joj pred ekranom, ali Stankovićev brend Nedjeljom u 2 gledam beziznimno, i, pitanje je je li mi ikad ijedna promaknula… Sjećam ...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. svibanj 2024 11:48