stdClass Object ( [id] => 161945 [title] => IN MEMORIAM Veličanstvena Anna Magnani, legendarna 'Mamma Roma' [alias] => in-memoriam-velicanstvena-anna-magnani-legendarna-mamma-roma [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => "Žene poput mene mogu se posvetiti tek dominantnim muškarcima, a ja nisam pronašla nijednog koji bi mnome dominirao."

U ovoj "peri-deri" eri, u kojoj reality showovi kroje našu "stvarnost", a instant zvjezdice poput Paris Hilton kradu sjaj pravim nebeskim Danicama, ime (pokojne) Anne Magnani (ožujak 1908. - rujan 1973.) široj publici ne znači mnogo. Anna Magnani je, međutim, u svoje vrijeme bila vraški "celebrity". Bilo je to od sredine 40-ih do konca 60-ih.

Većina nehollywoodskih glumica koje su požnjele međunarodan uspjeh (primjerice, Brigitte Bardot, Gina Lollobrigida i Sophia Loren), bile su zamamne krasotice bujna tijela, bombetine, seks-simboli u klasičnom smislu te riječi. Ne i Magnani. La Magnani i Nannarella, kako su je zvali od milja, bila je izuzetak – čupave kose, neatraktivna, nekonvencionalno lijepa, "krupnih oči i kože boje sladoleda" (Tennessee Williams). Nedostajalo joj je više centimetara poprsja da bi se moglo reći da ju je Michelangelo fizički presavršeno isklesao kao nek svoj kip.
Pa ipak, Magnani je svejedno zračila razjarenom inteligencijom i senzualnošću - na koju pred kamerama padali Burt Lancaster ("Tetovirana ruža", 1955.), Anthony Quinn ("Divlji vjetar", 1957.) i Marlon Brando ("Zmijska koža", 1959.) - da je doista postala zvijezda postratnog doba, najveća uz Guiliettu Masinu.

'Zmijska koža'
Magnani je, recimo, imala veoma sličan "per aspera ad astra" životni put kao Sophia Loren – karizmatične glumice rođene su kao izvanbračna djeca i odgojene u siromašnim predgrađima. Razlika je u pristupu ulogama. Loren je napustila radničku klasu i preselila se u visoko društvo kako bi "zvjezdarila" u ulogama nježnijih aristokratkinja, dok je Magnani "glumila" temperamentne narodske žene – "simpatične svima", kako je za sebe metafilmski rekla u "Mammi Romi" (1962.), makar bile prostitutke - u neuglednoj opravi, često crnini, koja bi se u nekoj drami, da su ih onomad sparili, sa njom vjerojatno borila za svoj zakup. I to jednako grčevito kao što je, poput svojevrsne "majke Courage", u Viscontijevu klasiku "Najljepša" (1951.) i napose "Mammi Romi" Piera Paola Passolinija, "grizla" za kćer, odnosno sina kako bi ih makla s ulice i otpravila među buržuje, kad već ona tamo ne može, uz nadu da će malac možda upoznati neku svoju Sophiju Loren.

Drama je predstavljala pravi glumački izražaj Anne Magnani, premda je ukazivala i na komičarski potencijal, posebice na početku "Mamme Rome" kada pripita umire od smijeha i od svoje kose pravi brkove. Anna Magnani bila je, dakle, prije svega glumica, pa tek onda zvijezda, što se u kontekstu njezine karijere treba shvatiti na određeni način. Definicija "glumca" i "zvijezde" uobičajeno je različita.

Zvijezdu zvijezdom čini prisutnost na ekranu, autentična i trenutno prepoznatljiva osobnost, glamurozna na nivou ispunjenja mašte. Glumac se, pak, definira u smislu umješnosti da transformira sebe, da svaki put postane/bude drukčiji lik na platnu.
U glumačkom smislu Magnani je uvijek bila Magnani. A, kako rekosmo, falili su joj očiti atributi ženske zvijezde: imala je ekspresivno lice, ali ne i tijelo koje bi se "fetišiziralo", na razini sna ili jave, nebitno. Njezine uloge jednostavno nisu poticale (mušku) publiku na fantazijsku identifikaciju. Za Amerikance je ona predstavljala točno ono što Hollywood konstantno nije uspijevao proizvesti - stvarno, neglamurozno ljudsko biće, svojevrsnu Meryl Streep prije Meryl Streep.

'Pakao u gradu'
Europska stvarnost u "tvornici snova" možda je u početku egzotična i neobična, ali pred sjajem glamura brzo blijedi. Stoga, Magnani nije mogla biti uspješno promovirana u Hollywoodu iznad određene točke u filmovima Cukora ("Divlji vjetar"), Renoira ("Zlatna kočija", 1953.) i Lumeta ("Zmijska koža"), slično kao što ni, desetljećima kasnije, Monica Bellucci, ma koliko god bila dobra glumica perfektnih tjelesnih proporcija, nikad neće biti popularna kao Scarlett Johansson ili Jessica Biel. No, to njoj i nije bilo toliko važno, a vjerujem(o) ni Bellucci. Magnani tipičnom zvijezdom ionako nije htjela postati.

U protivnom, fotografima na jednom snimanju ne bi kazala "Molim vas, ne retuširajte mi bore. Trebalo mi je tako dugo vremena da ih dobijem!". Glumačka persona Anne Magnani nije sagrađena na transformacijama nego na emotivnoj autentičnosti s pripadajućim borama koje joj je iscrtao život (voljeni sin Luca, plod kratke afere s talijanskim idolom matineja Massimom Seratom, bolovao je od dječje paralize).

Sjetimo se, eto, i Rossellinijeva remek-djela "Rim, otvoreni grad" (1945.). Nakon uspjeha filma, preko noći je postala poznata, slavljena zbog "glumljenja pravih emocija". Netko bi mogao reći da je ostatak karijere provela glumeći tako. Ali - ne. Magnani je ostala dosljedna. Nije nikad izdala svoju publiku niti samu sebe. Njezina uloga trudne udovice bila je tako realistična, kao i sami film uostalom, da je publika u svijetu mislila da je naturščik u trenucima dok uplakana trči kroz metke i pogiba u jednoj od najpotresnijih scena smrti na celuloidu, potresnijoj čak i od kasnijeg prizora u kojem Nijemci ubijaju svećenika pred razrogačenim očima dječice.

'Rim, otvoreni grad'
Magnani zapravo ne portretira likove koliko izražava iskrene, proživljene emocije. I garantira tu iskrenost spremno odbacujući veo eventualna glamura. Kako je film imitacija života, Magnani je najbolje uloge dala upravo u djelima što počivaju na interakciji kino-platna i stvarnosti. Jedinog mjesta gdje je mogla bila svoja.
MARKO NJEGIĆ

Talijanska Piaf

Studij glume Anna Magnani je plaćala zarađivajući kao pjevačica u noćnim klubovima, zbog čega je postala poznata kao "talijanska Piaf". Prije nego je privukla pažnju Vittorija De Sice ("Teresa Venerdi", 1941.), pojavila se u nekolicini filmova, a internacionalno poznatom napravio ju je "Rim otvoreni grad" (1945.), prvi veliki neorealistički film.

'Najljepša žena na svijetu'

- Tennessee Williams nazvao ju je najljepšom ženom na svijetu, a Jean Renoir najvećom glumicom s kojom je radio
- Anna Magnani ljubovala je s redateljem Rossellinijem dok je ovaj nije ostavio zbog Ingrid Bergman
- Tijekom 50-ih, u Rimu su se mogle kupiti tri vrste razglednica, s motivima grada, Pape i - Anne Magnani

Pionirski Oscar

Anna Magnani bila je uvjerena da, unatoč nominaciji, neće osvojiti Oscara za "Tetoviranu ružu" kao prva talijanska glumica u povijesti, pa je odbila pohoditi ceremoniju i ostala u Rimu. Novinar koji ju je probudio iz sna i saopćio sretnu vijest dugo ju je trebao uvjeravati da se ne šali. "Lažeš", rekla je Magnani. "Ako je ovo šala, ubit ću te."

Naklon za kraj

Posljednju glavnu ulogu Magnani je ostvarila u "Tajni Sante Vittorije" (1969.) Stanleyja Kramera, a publici se dostojno, za kraj, naklonila u Fellinijevom "Rimu" (1972.) prije nego je umrla od raka gušterače 26. rujna 1973. godine.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => OVAJ MJESEC NAVRŠAVAJU SE 104 GODINE OD ROĐENJA TALIJANSKE GLUMICE, NAJPOZNATIJE PO ULOZI U KLASIKU 'RIM, OTVORENI GRAD' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2012-03-27 19:58:50 [created_by] => 25831 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2012-03-27 22:28:35 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2012-03-27 21:22:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 4873 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2012/03/23/SCENA/anna_magnani1.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "700x438" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 8044985 Threads: 4 Questions: 1601195254 Slow queries: 4895577 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 112565739 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 42 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/in-memoriam-velicanstvena-anna-magnani-legendarna-mamma-roma-161945 [printLink] => /kultura/in-memoriam-velicanstvena-anna-magnani-legendarna-mamma-roma-161945?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 148524 [name] => federicofellini [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => federicofellini [link] => /tag/federicofellini ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => OVAJ MJESEC NAVRŠAVAJU SE 104 GODINE OD ROĐENJA TALIJANSKE GLUMICE, NAJPOZNATIJE PO ULOZI U KLASIKU 'RIM, OTVORENI GRAD' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => IN MEMORIAM Veličanstvena Anna Magnani, legendarna 'Mamma Roma' [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-19-09-58-39-25831 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2012/03/23/SCENA/anna_magnani1.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2012/03/23/SCENA/anna_magnani1.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter} "Žene poput mene mogu se posvetiti tek dominantnim muškarcima, a ja nisam pronašla nijednog koji bi mnome dominirao."

U ovoj "peri-deri" eri, u kojoj reality showovi kroje našu "stvarnost", a instant zvjezdice poput Paris Hilton kradu sjaj pravim nebeskim Danicama, ime (pokojne) Anne Magnani (ožujak 1908. - rujan 1973.) široj publici ne znači mnogo. Anna Magnani je, međutim, u svoje vrijeme bila vraški "celebrity". Bilo je to od sredine 40-ih do konca 60-ih.

Većina nehollywoodskih glumica koje su požnjele međunarodan uspjeh (primjerice, Brigitte Bardot, Gina Lollobrigida i Sophia Loren), bile su zamamne krasotice bujna tijela, bombetine, seks-simboli u klasičnom smislu te riječi. Ne i Magnani. La Magnani i Nannarella, kako su je zvali od milja, bila je izuzetak – čupave kose, neatraktivna, nekonvencionalno lijepa, "krupnih oči i kože boje sladoleda" (Tennessee Williams). Nedostajalo joj je više centimetara poprsja da bi se moglo reći da ju je Michelangelo fizički presavršeno isklesao kao nek svoj kip.
Pa ipak, Magnani je svejedno zračila razjarenom inteligencijom i senzualnošću - na koju pred kamerama padali Burt Lancaster ("Tetovirana ruža", 1955.), Anthony Quinn ("Divlji vjetar", 1957.) i Marlon Brando ("Zmijska koža", 1959.) - da je doista postala zvijezda postratnog doba, najveća uz Guiliettu Masinu.

'Zmijska koža'
Magnani je, recimo, imala veoma sličan "per aspera ad astra" životni put kao Sophia Loren – karizmatične glumice rođene su kao izvanbračna djeca i odgojene u siromašnim predgrađima. Razlika je u pristupu ulogama. Loren je napustila radničku klasu i preselila se u visoko društvo kako bi "zvjezdarila" u ulogama nježnijih aristokratkinja, dok je Magnani "glumila" temperamentne narodske žene – "simpatične svima", kako je za sebe metafilmski rekla u "Mammi Romi" (1962.), makar bile prostitutke - u neuglednoj opravi, često crnini, koja bi se u nekoj drami, da su ih onomad sparili, sa njom vjerojatno borila za svoj zakup. I to jednako grčevito kao što je, poput svojevrsne "majke Courage", u Viscontijevu klasiku "Najljepša" (1951.) i napose "Mammi Romi" Piera Paola Passolinija, "grizla" za kćer, odnosno sina kako bi ih makla s ulice i otpravila među buržuje, kad već ona tamo ne može, uz nadu da će malac možda upoznati neku svoju Sophiju Loren.

Drama je predstavljala pravi glumački izražaj Anne Magnani, premda je ukazivala i na komičarski potencijal, posebice na početku "Mamme Rome" kada pripita umire od smijeha i od svoje kose pravi brkove. Anna Magnani bila je, dakle, prije svega glumica, pa tek onda zvijezda, što se u kontekstu njezine karijere treba shvatiti na određeni način. Definicija "glumca" i "zvijezde" uobičajeno je različita.

Zvijezdu zvijezdom čini prisutnost na ekranu, autentična i trenutno prepoznatljiva osobnost, glamurozna na nivou ispunjenja mašte. Glumac se, pak, definira u smislu umješnosti da transformira sebe, da svaki put postane/bude drukčiji lik na platnu.
U glumačkom smislu Magnani je uvijek bila Magnani. A, kako rekosmo, falili su joj očiti atributi ženske zvijezde: imala je ekspresivno lice, ali ne i tijelo koje bi se "fetišiziralo", na razini sna ili jave, nebitno. Njezine uloge jednostavno nisu poticale (mušku) publiku na fantazijsku identifikaciju. Za Amerikance je ona predstavljala točno ono što Hollywood konstantno nije uspijevao proizvesti - stvarno, neglamurozno ljudsko biće, svojevrsnu Meryl Streep prije Meryl Streep.

'Pakao u gradu'
Europska stvarnost u "tvornici snova" možda je u početku egzotična i neobična, ali pred sjajem glamura brzo blijedi. Stoga, Magnani nije mogla biti uspješno promovirana u Hollywoodu iznad određene točke u filmovima Cukora ("Divlji vjetar"), Renoira ("Zlatna kočija", 1953.) i Lumeta ("Zmijska koža"), slično kao što ni, desetljećima kasnije, Monica Bellucci, ma koliko god bila dobra glumica perfektnih tjelesnih proporcija, nikad neće biti popularna kao Scarlett Johansson ili Jessica Biel. No, to njoj i nije bilo toliko važno, a vjerujem(o) ni Bellucci. Magnani tipičnom zvijezdom ionako nije htjela postati.

U protivnom, fotografima na jednom snimanju ne bi kazala "Molim vas, ne retuširajte mi bore. Trebalo mi je tako dugo vremena da ih dobijem!". Glumačka persona Anne Magnani nije sagrađena na transformacijama nego na emotivnoj autentičnosti s pripadajućim borama koje joj je iscrtao život (voljeni sin Luca, plod kratke afere s talijanskim idolom matineja Massimom Seratom, bolovao je od dječje paralize).

Sjetimo se, eto, i Rossellinijeva remek-djela "Rim, otvoreni grad" (1945.). Nakon uspjeha filma, preko noći je postala poznata, slavljena zbog "glumljenja pravih emocija". Netko bi mogao reći da je ostatak karijere provela glumeći tako. Ali - ne. Magnani je ostala dosljedna. Nije nikad izdala svoju publiku niti samu sebe. Njezina uloga trudne udovice bila je tako realistična, kao i sami film uostalom, da je publika u svijetu mislila da je naturščik u trenucima dok uplakana trči kroz metke i pogiba u jednoj od najpotresnijih scena smrti na celuloidu, potresnijoj čak i od kasnijeg prizora u kojem Nijemci ubijaju svećenika pred razrogačenim očima dječice.

'Rim, otvoreni grad'
Magnani zapravo ne portretira likove koliko izražava iskrene, proživljene emocije. I garantira tu iskrenost spremno odbacujući veo eventualna glamura. Kako je film imitacija života, Magnani je najbolje uloge dala upravo u djelima što počivaju na interakciji kino-platna i stvarnosti. Jedinog mjesta gdje je mogla bila svoja.
MARKO NJEGIĆ

Talijanska Piaf

Studij glume Anna Magnani je plaćala zarađivajući kao pjevačica u noćnim klubovima, zbog čega je postala poznata kao "talijanska Piaf". Prije nego je privukla pažnju Vittorija De Sice ("Teresa Venerdi", 1941.), pojavila se u nekolicini filmova, a internacionalno poznatom napravio ju je "Rim otvoreni grad" (1945.), prvi veliki neorealistički film.

'Najljepša žena na svijetu'

- Tennessee Williams nazvao ju je najljepšom ženom na svijetu, a Jean Renoir najvećom glumicom s kojom je radio
- Anna Magnani ljubovala je s redateljem Rossellinijem dok je ovaj nije ostavio zbog Ingrid Bergman
- Tijekom 50-ih, u Rimu su se mogle kupiti tri vrste razglednica, s motivima grada, Pape i - Anne Magnani

Pionirski Oscar

Anna Magnani bila je uvjerena da, unatoč nominaciji, neće osvojiti Oscara za "Tetoviranu ružu" kao prva talijanska glumica u povijesti, pa je odbila pohoditi ceremoniju i ostala u Rimu. Novinar koji ju je probudio iz sna i saopćio sretnu vijest dugo ju je trebao uvjeravati da se ne šali. "Lažeš", rekla je Magnani. "Ako je ovo šala, ubit ću te."

Naklon za kraj

Posljednju glavnu ulogu Magnani je ostvarila u "Tajni Sante Vittorije" (1969.) Stanleyja Kramera, a publici se dostojno, za kraj, naklonila u Fellinijevom "Rimu" (1972.) prije nego je umrla od raka gušterače 26. rujna 1973. godine.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/in-memoriam-velicanstvena-anna-magnani-legendarna-mamma-roma-161945 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=930235da328ef19433bf6de46836bcd7b7160d66 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=IN+MEMORIAM+Veli%C4%8Danstvena+Anna+Magnani%2C+legendarna+%26%23039%3BMamma+Roma%26%23039%3B&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fin-memoriam-velicanstvena-anna-magnani-legendarna-mamma-roma-161945 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fin-memoriam-velicanstvena-anna-magnani-legendarna-mamma-roma-161945 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => OVAJ MJESEC NAVRŠAVAJU SE 104 GODINE OD ROĐENJA TALIJANSKE GLUMICE, NAJPOZNATIJE PO ULOZI U KLASIKU 'RIM, OTVORENI GRAD' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaOVAJ MJESEC NAVRŠAVAJU SE 104 GODINE OD ROĐENJA TALIJANSKE GLUMICE, NAJPOZNATIJE PO ULOZI U KLASIKU 'RIM, OTVORENI GRAD'

IN MEMORIAM Veličanstvena Anna Magnani, legendarna 'Mamma Roma'

Piše PSD.
27. ožujka 2012. - 23:22
"Žene poput mene mogu se posvetiti tek dominantnim muškarcima, a ja nisam pronašla nijednog koji bi mnome dominirao."

U ovoj "peri-deri" eri, u kojoj reality showovi kroje našu "stvarnost", a instant zvjezdice poput Paris Hilton kradu sjaj pravim nebeskim Danicama, ime (pokojne) Anne Magnani (ožujak 1908. - rujan 1973.) široj publici ne znači mnogo. Anna Magnani je, međutim, u svoje vrijeme bila vraški "celebrity". Bilo je to od sredine 40-ih do konca 60-ih.

Većina nehollywoodskih glumica koje su požnjele međunarodan uspjeh (primjerice, Brigitte Bardot, Gina Lollobrigida i Sophia Loren), bile su zamamne krasotice bujna tijela, bombetine, seks-simboli u klasičnom smislu te riječi. Ne i Magnani. La Magnani i Nannarella, kako su je zvali od milja, bila je izuzetak – čupave kose,...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. svibanj 2024 11:58