stdClass Object ( [id] => 257453 [title] => Goran Golovko: O otkazima u splitskom HNK je prerano govoriti [alias] => goran-golovko-o-otkazima-u-splitskom-hnk-je-prerano-govoriti [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Ime Gorana Golovka u splitskim je kazališnim krugovima među onim rijetkima koja ne izazivaju prijepore; kako kao redatelj, tako kao profesor na Umjetničkoj akademiji, a tako i sad kad je intendant splitskoga HNK, Golovko uživa rijetko pozitivan imidž. Budući da je na čelo HNK došao u izrazito teškom trenutku, nakon ostavke Tončija Bilića, a kuću je preuzeo u nezavidnom financijskom stanju, pitanje je koliko će dugo moći taj dobar imidž i održati. Situacija, naime, traži hitno djelovanje...

Vaša prva izjava nakon što vas je Gradsko vijeće potvrdilo za intendanta bila je kako ćete utvrditi financijsko stanje stvari. Jeste li ga utvrdili?

– Da, pregledao sam financijske knjige i nisam našao puno iznenađenja. Onog dana kad sam stupio na dužnost našao sam 2.800.000 kuna manjka prihoda u odnosu na rashod u ovoj godini i oko milijun i pol prenesenog duga iz prethodnih godina. I 4.800.000 obveza prema dobavljačima, prema autorima i tako dalje. Dodatno, posljednjim rebalansom proračuna Grada Splita ostali smo bez 211.000 kuna te je proteklom Splitskom ljetu retroaktivno pridijeljeno još 200.000 kuna, a na račun kazališne sezone. To znači da za program kazališne sezone ukupno imamo 411.000 kuna manje od planiranog.

Sve u svemu, ajme majko?
– A čujte... Stanje je teško. Teško je svuda, i u Splitu i u državi, kriza traje već godinama.

Ali dobro, živjeti se mora. Što ćete poduzeti?
– Nemam izbora nego krenuti u mjere štednje na svim razinama, počevši i od simboličnih gesta. To znači smanjivanje fonda za reprezentaciju, to znači da neću koristiti službeni automobil u privatne svrhe, nisam, evo, još nijednom točio gorivo u taj auto, koristim svoj auto, to znači plaćanje svojih ulaznica...

Čekajte, nećete mi valjda reći da ćete vi osobno platiti svoju ulaznicu u HNK-u?!
– Ne, ja, naravno, imam mjesto u intendantskoj loži, ali plaćam ulaznice za svakog svoga gosta, prijatelja, rođaka. Plaćam ih, naravno, po povlaštenoj cijeni na koju imaju pravo svi zaposlenici Kazališta. To sam radio i prije i tu praksu želim nastaviti. Ako nekoga želim počastiti, nepristojno je častiti ga od tuđeg novca, a riječ je o novcu poreznih obveznika. To su simbolične geste, ali držim ih važnima na razini prenošenja poruke – kad je teško, svima je teško i ova kuća zaslužuje poštovanje od svih nas.

Kako na te geste reagiraju zaposlenici? Slijede li vaš primjer?
– Da. Kao što se zna, ja poznajem barem 90 posto zaposlenih u HNK-u Split i oni poznaju mene. Mislim da ništa drugo od mene nisu ni očekivali.

A ostale mjere štednje, što je s njima? Simbolične geste nisu dovoljne.
– Naravno da nisu, one su samo znak promjene navika i načina razmišljanja. Dakle, za početak smo htjeli konstatirati koji su troškovi prekomjerno bubrili u odnosu na prethodno razdoblje, premda i tu ima određenih specifičnosti. Iz 2012. su, recimo, ostali određeni dugovi prema pretplatnicima koji su prebačeni u iduću godinu...

To konkretno znači da su, jednostavno rečeno, neke predstave najavljene i obećane te pretplate prodane, a nisu izvedene?
– Tako je. To s jedne strane objašnjava rast troškova na autorskim honorarima u 2013. godini te na troškovima produkcije, no to nije jedini razlog za bubrenje troškova. Trošak plaćanja najma stanova i hotela gostujućim umjetnicima bio je previsok, troškovi benzina su visoki, troškovi usluga Student-servisa nevjerojatno su narasli... Sve sam to stavio pod veliko povećalo i značajno pojačao kontrolu takvih narudžbi. Također, nastojimo štedjeti i na produkciji. Primjerice, opera “Carmen”, koja je trebala biti izvedena u ovoj kalendarskoj godini, ići će koncem siječnja iduće godine, a kompletna kostimografija i scenografija posuđena je iz Sarajeva, iz Narodnog pozorišta, dok mi njima zauzvrat posuđujemo kostime i scenografiju za operu “Lucia di Lammermoor”. Kako je redateljica i sarajevske i splitske “Carmen” Dora Ruždjak Podolski, tako je taj transfer relativno bezbolan. U svakom pogledu, i u drugim naslovima nastojimo proći što jeftinije.

Na primjer?
– Pa, na primjer, ako naslov traži 40 svilenih haljina na pozornici, to je jako skupo jer taj glamur košta. No, svaki redatelj već na akademiji nauči male trikove, pa onda umjesto 40 svilenih krinolina u “Traviati” imate svilu samo na solisticama, a ostale haljine šivaju se od podstave prekrivene tilom koje pod kazališnim svjetlom izgledaju kao svila. Shvaćate? To su trikovi, ali oni ne umanjuju ukupan dojam. Ponekad morate imati svilu na pozornici, ali ne morate uvijek. Scena je varljiva, ali do određene mjere, i mislim da tu varljivost možemo iskoristiti također do određene mjere, pod uvjetom, naravno, da imate ljude od znanja i iskustva u pravljenju tih trikova.

Kako stvari stoje u pogledu ljudi? Imate li dobar omjer kreativnog i “ostalog” kadra?
– To je veliko i teško pitanje. Pokrenuo sam proces nove sistematizacije radnih mjesta i izradu pravilnika o unutarnjem ustroju i radu. Primijetio sam da pravilnici nisu međusobno usklađeni, neki su stari deset godina, neki manje, kolektivni ugovor je od lani, a koeficijenti o složenosti radnih mjesta određivani su sukcesivno, nizom odluka, bez mijenjanja tih pravilnika. Zato sam pokrenuo postupak usklađivanja svih pravilnika, počevši od Pravilnika o radu, Pravilnika o unutarnjem ustrojstvu, a sve skupa treba uskladiti s kolektivnim ugovorom, koji vrijedi još godinu dana. Postoje pritom i zakonske pretpostavke koje treba zadovoljiti da bi se u konačnosti izvelo ono što nazivamo racionalizacijom radnih mjesta. Tu, među ostalim, mislim na mišljenje Radničkog vijeća i na pregovore sa Sindikatom. Priznajem, trebalo mi je dva do tri tjedna da počnem razabirati stabla od šume i mislim da sad počinjem držati konce u svojim rukama.

Što to znači? Racionalizacija je izraz koji zvuči kao najava otkaza.
– Razumijem. Ljudi se uvijek preplaše kad čuju tu riječ. Ne mogu sada reći hoće li biti otkaza ili neće, ali će preraspodjela unutar kuće biti. Za svako radno mjesto koje se ukaže nečijim odlaskom u mirovinu tražimo suglasnost Grada i to je normalno, jer Grad je naš osnivač i vlasnik. Orkestar i Zbor su potkapacitirani, Drama se drži kako-tako, premda je treba pomlađivati i također joj nedostaje jedna jaka glumačka figura glumca srednjih godina. Preranom smrću Čede Martinića i odlaskom nekih glumaca u druge sredine ostali smo malo tanki u tom profilu glumaca, jer ansamblu treba snažna figura koja je primjer i na sceni i izvan nje.

Vaš izbor šefova ansambala naišao je na određeno čuđenje jer se primijetilo da ni jedan šef ansambla nema završen fakultet, a vi sami ste profesor na Umjetničkoj akademiji i bili ste prodekan.
– Da. Znam za te priče, ali ja mislim da sam izabrao osobe nedvojbene umjetničke i organizacijske uvjerljivosti, ljude koji nisu anonimni, dapače, ljude koji u ansamblima imaju podršku i koje javnost doživljava kao osobe od integriteta. I Ivo Lipanović, i Dinko Bogdanić i Trpimir Jurkić su i kao ljudi i kao umjetnici vrijedni povjerenja i to će se, uvjeren sam, pokazati vrlo brzo. Dapače, mislim da je pitanje njihove stručne spreme u poslovima koje sada obavljaju traženje dlake u jajetu jer oni su se već dokazali i u Splitu i na drugim mjestima i ne osjećam potrebu da “pravdam” bilo što kad su oni u pitanju.

Ipak, ljudi primjećuju da u dramskom ansamblu imate stanovit broj “glumaca u odsutnosti”. Vidimo ih na televiziji, ali u kazalištu su nevidljivi, no svejedno – plaća ide.
– Da, znam, znam... Imamo mi ne samo glumaca “u odsutnosti”, ali evo... Trpimir Jurkić i ja dogovorili smo se da ćemo striktno provoditi Zakon o radu. To znači da će za dulju odsutnost svatko morati zatražiti neplaćeni dopust, a na mjesto odsutnoga glumca ili glumice dovest ćemo mlađega kolegu koji će jedva dočekati priliku da se pojavi na sceni. Za kraću odsutnost od dan, dva, tri, spremni smo progledati kroz prste, ali i to pod uvjetom da to ne remeti rad ansambla i da naš program ne trpi. S druge strane, treba imati na umu da je poznato TV lice na pozornici i mamac za publiku, o tome nema spora. Zato treba biti mudar u rješavanju ovakvih situacija i znati izvagati dobitke i gubitke. Televizija je jak medij, ona utječe i na naše stavove i ukuse, i treba je respektirati. Teško je boriti se protiv nje, a eto... Ja televizor nisam uključio jedno pet mjeseci i uopće mi ne nedostaje...

Držite se vi novina, kažem vam.
– Ha ha.. No, snagu televizije i mi u kazalištu trebamo poštovati bez obzira na osobne preferencije. Ipak, u svijetu medija, interneta, tehnologije, kazalište je ostalo jedina oaza koncentracije i tišine u kojoj zvoni živa riječ. To značenje žive riječi nemjerljivo je i ne prihvaćam teze nekih analitičara kako je riječ, dakle drama, anakronizam i kako dramska riječ više nije bitna, kako je glazba privlačnija i slično. Kazalište bez riječi protivno je onome radi čega su nekad neki ljudi izgradili ovu zgradu, a znamo kad i kako je izgrađena, i mislim kako se u ovoj kući, na ovoj pozornici, mora čuti hrvatski jezik, jer nestane li hrvatskog jezika s kazališnih dasaka, onda više nismo ni hrvatsko ni narodno, a ako mene pitate – ni kazalište.

Iste se teze čuju i za Splitsko ljeto. Kao, koga na plus 40 stupnjeva zanima drama?
– Da. Ja ne dvojim oko toga da se kazališni izraz eventualno treba mijenjati, ali nisam za izbacivanje drame ni s jedne scene, pa ni sa scena Splitskog ljeta. Ono će vjerojatno doživjeti neke preinake, ali mislim da nije na meni da to najavljujem. Vjerojatno će trajati dulje, s manjom koncentracijom programa, vjerojatno neće ići svaki dan po jedan ili više događaja... No, velim, o tom potom.

No recite, je li vas iznenadilo to što niste imenovani ravnateljem i Splitskog ljeta?
– Pa čujte... U samom startu bio sam malo zatečen, priznajem. Zapravo, više me je iznenadio način nego sama činjenica jer ministrica je maestra Tončija Bilića imenovala za ravnatelja Splitskog ljeta početkom rujna, kad se znalo da sam ja kandidat Kazališnog vijeća s kojim se ide na Gradsko vijeće. Nisam vidio razlog za žurbu, razumijete?

Da. No, sad taj Pravilnik o ustroju Splitskog ljeta ide na preinake. Što očekujete od izmjene tog Pravilnika?
– Što se mene tiče, potrebno je odnos Splitskog ljeta i HNK urediti jasnije. Sadašnje stanje nije dobro jer, to sam već izjavljivao, neprirodno je da ravnatelj Splitskog ljeta snosi samo programsku, dakle umjetničku odgovornost, a intendant HNK svaku ostalu, uključujući i financijsku. To ne može biti! Uostalom, organizacija proizlazi iz estetike, i kada tu vezu raspolutite, nastaju problemi, povećanje troškova... Prisjetimo se da se Mani Gotovac, dolazeći na ovu dužnost, zalagala za objedinjavanje kazališne sezone i Splitskog ljeta kao njezina logičnog estetskog nastavka. U Pravilniku piše da ravnatelj i intendant “trebaju surađivati”. Što to znači i koliko je “suradnja” pravni, a koliko ljudski, kreativni, umjetnički pojam? Ukratko, očekujem da se Pravilnik uredi tako da ne ostavlja mjesta različitim tumačenjima i da, ako se Splitsko ljeto ne odvoji kao samostalna pravna osoba, intendanta oslobodi financijske i organizacijske odgovornosti za festival.

eda vujević
snimio vojko bašić / cripix

Častan Bilićev uzmak

– Kako komentirate ostavku Tončija Bilića na mjesto ravnatelja Splitskog ljeta?
– Načelno mogu samo reći – častan uzmak vrijedan poštovanja.
– To je sve?
– To je sve!

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Goran Golovko: O otkazima je prerano govoriti [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Teatar [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2014-12-19 13:20:23 [created_by] => 38 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2014-12-20 16:17:34 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2014-12-20 16:11:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 4187 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2014/12/20/Spektar/golovko_goran8-041114_pp.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "800x584" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7647620 Threads: 2 Questions: 1621375166 Slow queries: 4816623 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 111033657 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 33 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front02 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/goran-golovko-o-otkazima-u-splitskom-hnk-je-prerano-govoriti-257453 [printLink] => /kultura/goran-golovko-o-otkazima-u-splitskom-hnk-je-prerano-govoriti-257453?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 208364 [name] => GoranGolovko [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => gorangolovko [link] => /tag/gorangolovko ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Goran Golovko: O otkazima je prerano govoriti [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Teatar [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Goran Golovko: O otkazima u splitskom HNK je prerano govoriti [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-13-20-10-57-38 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/12/20/Spektar/golovko_goran8-041114_pp.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/12/20/Spektar/golovko_goran8-041114_pp.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Ime Gorana Golovka u splitskim je kazališnim krugovima među onim rijetkima koja ne izazivaju prijepore; kako kao redatelj, tako kao profesor na Umjetničkoj akademiji, a tako i sad kad je intendant splitskoga HNK, Golovko uživa rijetko pozitivan imidž. Budući da je na čelo HNK došao u izrazito teškom trenutku, nakon ostavke Tončija Bilića, a kuću je preuzeo u nezavidnom financijskom stanju, pitanje je koliko će dugo moći taj dobar imidž i održati. Situacija, naime, traži hitno djelovanje...

Vaša prva izjava nakon što vas je Gradsko vijeće potvrdilo za intendanta bila je kako ćete utvrditi financijsko stanje stvari. Jeste li ga utvrdili?

– Da, pregledao sam financijske knjige i nisam našao puno iznenađenja. Onog dana kad sam stupio na dužnost našao sam 2.800.000 kuna manjka prihoda u odnosu na rashod u ovoj godini i oko milijun i pol prenesenog duga iz prethodnih godina. I 4.800.000 obveza prema dobavljačima, prema autorima i tako dalje. Dodatno, posljednjim rebalansom proračuna Grada Splita ostali smo bez 211.000 kuna te je proteklom Splitskom ljetu retroaktivno pridijeljeno još 200.000 kuna, a na račun kazališne sezone. To znači da za program kazališne sezone ukupno imamo 411.000 kuna manje od planiranog.

Sve u svemu, ajme majko?
– A čujte... Stanje je teško. Teško je svuda, i u Splitu i u državi, kriza traje već godinama.

Ali dobro, živjeti se mora. Što ćete poduzeti?
– Nemam izbora nego krenuti u mjere štednje na svim razinama, počevši i od simboličnih gesta. To znači smanjivanje fonda za reprezentaciju, to znači da neću koristiti službeni automobil u privatne svrhe, nisam, evo, još nijednom točio gorivo u taj auto, koristim svoj auto, to znači plaćanje svojih ulaznica...

Čekajte, nećete mi valjda reći da ćete vi osobno platiti svoju ulaznicu u HNK-u?!
– Ne, ja, naravno, imam mjesto u intendantskoj loži, ali plaćam ulaznice za svakog svoga gosta, prijatelja, rođaka. Plaćam ih, naravno, po povlaštenoj cijeni na koju imaju pravo svi zaposlenici Kazališta. To sam radio i prije i tu praksu želim nastaviti. Ako nekoga želim počastiti, nepristojno je častiti ga od tuđeg novca, a riječ je o novcu poreznih obveznika. To su simbolične geste, ali držim ih važnima na razini prenošenja poruke – kad je teško, svima je teško i ova kuća zaslužuje poštovanje od svih nas.

Kako na te geste reagiraju zaposlenici? Slijede li vaš primjer?
– Da. Kao što se zna, ja poznajem barem 90 posto zaposlenih u HNK-u Split i oni poznaju mene. Mislim da ništa drugo od mene nisu ni očekivali.

A ostale mjere štednje, što je s njima? Simbolične geste nisu dovoljne.
– Naravno da nisu, one su samo znak promjene navika i načina razmišljanja. Dakle, za početak smo htjeli konstatirati koji su troškovi prekomjerno bubrili u odnosu na prethodno razdoblje, premda i tu ima određenih specifičnosti. Iz 2012. su, recimo, ostali određeni dugovi prema pretplatnicima koji su prebačeni u iduću godinu...

To konkretno znači da su, jednostavno rečeno, neke predstave najavljene i obećane te pretplate prodane, a nisu izvedene?
– Tako je. To s jedne strane objašnjava rast troškova na autorskim honorarima u 2013. godini te na troškovima produkcije, no to nije jedini razlog za bubrenje troškova. Trošak plaćanja najma stanova i hotela gostujućim umjetnicima bio je previsok, troškovi benzina su visoki, troškovi usluga Student-servisa nevjerojatno su narasli... Sve sam to stavio pod veliko povećalo i značajno pojačao kontrolu takvih narudžbi. Također, nastojimo štedjeti i na produkciji. Primjerice, opera “Carmen”, koja je trebala biti izvedena u ovoj kalendarskoj godini, ići će koncem siječnja iduće godine, a kompletna kostimografija i scenografija posuđena je iz Sarajeva, iz Narodnog pozorišta, dok mi njima zauzvrat posuđujemo kostime i scenografiju za operu “Lucia di Lammermoor”. Kako je redateljica i sarajevske i splitske “Carmen” Dora Ruždjak Podolski, tako je taj transfer relativno bezbolan. U svakom pogledu, i u drugim naslovima nastojimo proći što jeftinije.

Na primjer?
– Pa, na primjer, ako naslov traži 40 svilenih haljina na pozornici, to je jako skupo jer taj glamur košta. No, svaki redatelj već na akademiji nauči male trikove, pa onda umjesto 40 svilenih krinolina u “Traviati” imate svilu samo na solisticama, a ostale haljine šivaju se od podstave prekrivene tilom koje pod kazališnim svjetlom izgledaju kao svila. Shvaćate? To su trikovi, ali oni ne umanjuju ukupan dojam. Ponekad morate imati svilu na pozornici, ali ne morate uvijek. Scena je varljiva, ali do određene mjere, i mislim da tu varljivost možemo iskoristiti također do određene mjere, pod uvjetom, naravno, da imate ljude od znanja i iskustva u pravljenju tih trikova.

Kako stvari stoje u pogledu ljudi? Imate li dobar omjer kreativnog i “ostalog” kadra?
– To je veliko i teško pitanje. Pokrenuo sam proces nove sistematizacije radnih mjesta i izradu pravilnika o unutarnjem ustroju i radu. Primijetio sam da pravilnici nisu međusobno usklađeni, neki su stari deset godina, neki manje, kolektivni ugovor je od lani, a koeficijenti o složenosti radnih mjesta određivani su sukcesivno, nizom odluka, bez mijenjanja tih pravilnika. Zato sam pokrenuo postupak usklađivanja svih pravilnika, počevši od Pravilnika o radu, Pravilnika o unutarnjem ustrojstvu, a sve skupa treba uskladiti s kolektivnim ugovorom, koji vrijedi još godinu dana. Postoje pritom i zakonske pretpostavke koje treba zadovoljiti da bi se u konačnosti izvelo ono što nazivamo racionalizacijom radnih mjesta. Tu, među ostalim, mislim na mišljenje Radničkog vijeća i na pregovore sa Sindikatom. Priznajem, trebalo mi je dva do tri tjedna da počnem razabirati stabla od šume i mislim da sad počinjem držati konce u svojim rukama.

Što to znači? Racionalizacija je izraz koji zvuči kao najava otkaza.
– Razumijem. Ljudi se uvijek preplaše kad čuju tu riječ. Ne mogu sada reći hoće li biti otkaza ili neće, ali će preraspodjela unutar kuće biti. Za svako radno mjesto koje se ukaže nečijim odlaskom u mirovinu tražimo suglasnost Grada i to je normalno, jer Grad je naš osnivač i vlasnik. Orkestar i Zbor su potkapacitirani, Drama se drži kako-tako, premda je treba pomlađivati i također joj nedostaje jedna jaka glumačka figura glumca srednjih godina. Preranom smrću Čede Martinića i odlaskom nekih glumaca u druge sredine ostali smo malo tanki u tom profilu glumaca, jer ansamblu treba snažna figura koja je primjer i na sceni i izvan nje.

Vaš izbor šefova ansambala naišao je na određeno čuđenje jer se primijetilo da ni jedan šef ansambla nema završen fakultet, a vi sami ste profesor na Umjetničkoj akademiji i bili ste prodekan.
– Da. Znam za te priče, ali ja mislim da sam izabrao osobe nedvojbene umjetničke i organizacijske uvjerljivosti, ljude koji nisu anonimni, dapače, ljude koji u ansamblima imaju podršku i koje javnost doživljava kao osobe od integriteta. I Ivo Lipanović, i Dinko Bogdanić i Trpimir Jurkić su i kao ljudi i kao umjetnici vrijedni povjerenja i to će se, uvjeren sam, pokazati vrlo brzo. Dapače, mislim da je pitanje njihove stručne spreme u poslovima koje sada obavljaju traženje dlake u jajetu jer oni su se već dokazali i u Splitu i na drugim mjestima i ne osjećam potrebu da “pravdam” bilo što kad su oni u pitanju.

Ipak, ljudi primjećuju da u dramskom ansamblu imate stanovit broj “glumaca u odsutnosti”. Vidimo ih na televiziji, ali u kazalištu su nevidljivi, no svejedno – plaća ide.
– Da, znam, znam... Imamo mi ne samo glumaca “u odsutnosti”, ali evo... Trpimir Jurkić i ja dogovorili smo se da ćemo striktno provoditi Zakon o radu. To znači da će za dulju odsutnost svatko morati zatražiti neplaćeni dopust, a na mjesto odsutnoga glumca ili glumice dovest ćemo mlađega kolegu koji će jedva dočekati priliku da se pojavi na sceni. Za kraću odsutnost od dan, dva, tri, spremni smo progledati kroz prste, ali i to pod uvjetom da to ne remeti rad ansambla i da naš program ne trpi. S druge strane, treba imati na umu da je poznato TV lice na pozornici i mamac za publiku, o tome nema spora. Zato treba biti mudar u rješavanju ovakvih situacija i znati izvagati dobitke i gubitke. Televizija je jak medij, ona utječe i na naše stavove i ukuse, i treba je respektirati. Teško je boriti se protiv nje, a eto... Ja televizor nisam uključio jedno pet mjeseci i uopće mi ne nedostaje...

Držite se vi novina, kažem vam.
– Ha ha.. No, snagu televizije i mi u kazalištu trebamo poštovati bez obzira na osobne preferencije. Ipak, u svijetu medija, interneta, tehnologije, kazalište je ostalo jedina oaza koncentracije i tišine u kojoj zvoni živa riječ. To značenje žive riječi nemjerljivo je i ne prihvaćam teze nekih analitičara kako je riječ, dakle drama, anakronizam i kako dramska riječ više nije bitna, kako je glazba privlačnija i slično. Kazalište bez riječi protivno je onome radi čega su nekad neki ljudi izgradili ovu zgradu, a znamo kad i kako je izgrađena, i mislim kako se u ovoj kući, na ovoj pozornici, mora čuti hrvatski jezik, jer nestane li hrvatskog jezika s kazališnih dasaka, onda više nismo ni hrvatsko ni narodno, a ako mene pitate – ni kazalište.

Iste se teze čuju i za Splitsko ljeto. Kao, koga na plus 40 stupnjeva zanima drama?
– Da. Ja ne dvojim oko toga da se kazališni izraz eventualno treba mijenjati, ali nisam za izbacivanje drame ni s jedne scene, pa ni sa scena Splitskog ljeta. Ono će vjerojatno doživjeti neke preinake, ali mislim da nije na meni da to najavljujem. Vjerojatno će trajati dulje, s manjom koncentracijom programa, vjerojatno neće ići svaki dan po jedan ili više događaja... No, velim, o tom potom.

No recite, je li vas iznenadilo to što niste imenovani ravnateljem i Splitskog ljeta?
– Pa čujte... U samom startu bio sam malo zatečen, priznajem. Zapravo, više me je iznenadio način nego sama činjenica jer ministrica je maestra Tončija Bilića imenovala za ravnatelja Splitskog ljeta početkom rujna, kad se znalo da sam ja kandidat Kazališnog vijeća s kojim se ide na Gradsko vijeće. Nisam vidio razlog za žurbu, razumijete?

Da. No, sad taj Pravilnik o ustroju Splitskog ljeta ide na preinake. Što očekujete od izmjene tog Pravilnika?
– Što se mene tiče, potrebno je odnos Splitskog ljeta i HNK urediti jasnije. Sadašnje stanje nije dobro jer, to sam već izjavljivao, neprirodno je da ravnatelj Splitskog ljeta snosi samo programsku, dakle umjetničku odgovornost, a intendant HNK svaku ostalu, uključujući i financijsku. To ne može biti! Uostalom, organizacija proizlazi iz estetike, i kada tu vezu raspolutite, nastaju problemi, povećanje troškova... Prisjetimo se da se Mani Gotovac, dolazeći na ovu dužnost, zalagala za objedinjavanje kazališne sezone i Splitskog ljeta kao njezina logičnog estetskog nastavka. U Pravilniku piše da ravnatelj i intendant “trebaju surađivati”. Što to znači i koliko je “suradnja” pravni, a koliko ljudski, kreativni, umjetnički pojam? Ukratko, očekujem da se Pravilnik uredi tako da ne ostavlja mjesta različitim tumačenjima i da, ako se Splitsko ljeto ne odvoji kao samostalna pravna osoba, intendanta oslobodi financijske i organizacijske odgovornosti za festival.

eda vujević
snimio vojko bašić / cripix

Častan Bilićev uzmak

– Kako komentirate ostavku Tončija Bilića na mjesto ravnatelja Splitskog ljeta?
– Načelno mogu samo reći – častan uzmak vrijedan poštovanja.
– To je sve?
– To je sve!

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/goran-golovko-o-otkazima-u-splitskom-hnk-je-prerano-govoriti-257453 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=ccf9c26823f1010695f3ff1418952d40942cb84a [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Goran+Golovko%3A+O+otkazima+u+splitskom+HNK+je+prerano+govoriti&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fgoran-golovko-o-otkazima-u-splitskom-hnk-je-prerano-govoriti-257453 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fgoran-golovko-o-otkazima-u-splitskom-hnk-je-prerano-govoriti-257453 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Goran Golovko: O otkazima je prerano govoriti [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Teatar [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaTeatar

Goran Golovko: O otkazima u splitskom HNK je prerano govoriti

Piše PSD.
20. prosinca 2014. - 17:11

Ime Gorana Golovka u splitskim je kazališnim krugovima među onim rijetkima koja ne izazivaju prijepore; kako kao redatelj, tako kao profesor na Umjetničkoj akademiji, a tako i sad kad je intendant splitskoga HNK, Golovko uživa rijetko pozitivan imidž. Budući da je na čelo HNK došao u izrazito teškom trenutku, nakon ostavke Tončija Bilića, a kuću je preuzeo u nezavidnom financijskom stanju, pitanje je koliko će dugo moći taj dobar imidž i održati. Situacija, naime, traži hitno djelovanje...

Vaša prva izjava nakon što vas je Gradsko vijeće potvrdilo za intendanta bila je kako ćete utvrditi financijsko stanje stvari. Jeste li ga utvrdili?

– Da, pregledao sam financijske knjige i nisam našao puno iznenađenja. Onog dana kad sam stupio na dužnost našao sam 2.800.000 kuna man...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. svibanj 2024 22:10