stdClass Object ( [id] => 101822 [title] => DRAMA S TRI ČINA Kerumov dobri čovjek na čelu posvađenih umjetnika [alias] => drama-s-tri-cina-kerumov-dobri-covjek-na-celu-posvadenih-umjetnika [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Izabrali smo najbolje od ponuđenoga, rezimirali su članovi Kazališnog vijeća odluku da za intendanta Gradskom vijeću predlože kandidata Duška Mucala, “pjevača i ekonomista, čovjeka koji ne dolazi iz same kuće, ima scenskog iskustva, radio je zanimljive i duhovite amaterske predstave i skečeve i”, kažu, “u ekonomskim je pitanjima i te kako stručan”. Izbor je neuobičajen za ovaj tip natječaja na kojemu obično prolaze redatelji, glumci, dirigenti ili teatrolozi; ne mora biti ni loš premda izgledni intendant starta s dva teška utega oko vrata.

Prvi – obilježen je kao Kerumov čovjek, budući Kerumov poslušnik i marioneta. Uostalom, i sam je izjavio: ”Ako je politika izabrala moje prethodnike, onda je izabrala i mene.”

Drugo, najveći broj Splićana percipira ga jedino kao estradnjaka pamteći, doduše s velikim simpatijama, njegove festivalske izvedbe. Mucalo u kombinezonu pjeva o radničkoj klasi na odmoru, širi europsko jedinstvo, dovlači kašete s ribom i pjeva o „Željezničkom grlu“, vezan za tračnice...

Stoga se, razumljivo, niti petnaest minuta nakon objave Kazališnog vijeća, u gradu i po medijima rasplamsala rasprava: Može li Mucalo uopće voditi nacionalni teatar? Mišljenja su potpuno suprotstavljena. Jedino, nije se još ni od koga čulo nešto protiv novog intendanta: u pravilu ga drže iznimno pozitivnim, karakternim, poštenim i - ozbiljnim čovjekom.

Ove osobine nipošto nisu zanemarive, a osobito bi mogle biti dobrodošle u teatru gdje se stvorilo toliko suprotstavljenih strana, gdje se nataložilo toliko gorčine i jala da je umjetnički rad gotovo onemogućen.

Napokon, svatko tko se prijavio morao je biti svjestan da će mu se gradonačelnik “petljati u posao”. Novi intendant trebat će stoga, u već suženim okvirima, znati izboriti koliko je god moguće više slobode i financijskih sredstava za kuću.

A budu li mu suradnici nametnuti jer treba “zbrinuti” neke gradske favorite koji se ili nisu mogli natjecati na izboru za intendanta ili nisu prošli - slabo se piše teatru.

ana jerković, jasmina parić

KAZALIŠTE APSURDA by Ivica Ivanišević: Diletant u teatru

Govoreći sasvim osobno, meni je Duško Mucalo uvijek bio drag. Prvi put sam za njega čuo prije, valjda, trideset godina, dok je s prijateljima vodio studentsku kazališnu skupinu Prava kotka. Njihove predstave nisu propitivale jezik i poetiku kazališnog mainstreama, poput, primjerice, zagrebačkih im vršnjaka okupljenih oko Kugla glumišta. Ne hajući za prevratničke estetike, oni su ustrajavali na “staromodnoj” zafrkanciji vodviljskoga tipa i, na radost publike, igrali razbarušene predstave koje, u biti, nisu bile ništa više od pukoga zbroja labavo povezanih skečeva.

 

‘Nevidljivi’ direktorčić

Nakon što su svoje zabavljačke potencijale odlučili iskušati na pozornici Splitskoga festivala, priznajem da su mi postali manje simpatični. Satirični žalac u novom im je ambijentu šljokica i toaleta, očekivano, otupio, a u infantilnim melodijama i kaotičnoj koreografiji mogli su, eventualno, uživati samo gledatelji u nježnoj dobi.

Kako tih godina estradni kruh i nije bio bogzna kako izdašan, zabavljačka se družina doskora raspustila i posvetila građenju “urednih” građanskih karijera. Mucalo je, primjerice, godinama potom bio “nevidljivi” direktorčić u Jugoplastici. Da ne bude nikakve zabune, deminutiv ne koristim da bih ga omalovažio ili podcijenio, nego samo zato da bih podvukao kako je bio osrednje rangirani menadžer u mastodontskom, danas pokojnom, kombinatu. Vrag mu, očito, nije dao mira - a i tegobne tranzicijske okolnosti tome su, valja vjerovati, pripomogle - pa je u srednjoj dobi iznova aktivirao svoju estradnu karijeru.

Duško Mucalo nikada nije bio bogznakakav skladatelj i pjevač. Svoju oskudnu glazbenu spremu i talent zato je obilato kompenzirao “lopatama” dobrodušnog šarma i mravljom upornošću. Čak i oni kojima se dizala kosa od njegovih festivalskih nastupa i trivijalnih pjesmuljaka, morali su se nakloniti trudu što ga je ulagao u svaki svoj projekt. Vrlo skoro postao je uistinu izdvojena pojava na našoj estradnoj sceni, možda i jedini pjevač lakih nota koji uživa simpatije doslovce čitave javnosti: onih koji radosno pjevuše njegove sezonske “hitove”, ali i onih koji tu vrstu uglazbljenih dosjetki ne mogu probaviti bez tablete gastala, rennija ili rupuruta.

Bez referencija

A onda se Duško Mucalo dao uvjeriti kako bi bio odličan intendant splitskoga Hrvatskog narodnog kazališta. Čovjek koji je do jučer bio neka vrsta nacionalnog miljenika, preko noći se prometnuo u oglednog negativca za sezonu proljeće/ljeto 2010. i novi dokaz civilizacijskog posrtanja Splita. Da zlo po njega bude još i veće, od toga će se “crimena” teško oprati. Neporeciva je, naime, činjenica da njegovo ime i prezime te imenica “kazalište” ne mogu stati u istu rečenicu, a da ne izazovu podsmijeh i sprdnju. Naobrazbom ekonomist, a karijerom zabavljač, on nema apsolutno nikakvih referencija koje bi ga kvalificirale za vođenje velike i prevažne kazališne kuće bogate povijesti.

Kada Mucalo, pokušavajući obraniti svoju kandidaturu, napominje, primjerice, da mu balet nije nepoznanica, jer je dugo vježbao koreografije za svoje festivalske nastupe pod budnom paskom školovane mentorice, on tada, makar i nehotice, udara pljusku svim ozbiljnim umjetnicima koji su potratili godine i desetljeća da bi izbrusili svoje talente.

Kockanje ugledom

Kada se Mucalo hvali kako je pet i pol mjeseci - hej, čitavih pet i pol mjeseci! - potrošio spremajući se za novu funkciju, on vrijeđa sve ozbiljne i školovane ljude kojima ne treba dokazivati kako vođenje kazališne kuće nije vještina koja se može savladati na ubrzanom tečaju, u večernjoj školi ili tijekom nekoliko sati privatne poduke.

A što ako Mucalo za koji mjesec ili godinu demantira sve zloguke proroke koji ga unaprijed otpisuju? - mogao bi mi sada postaviti pitanje koji nervozniji čitatelj. Doista, ne kaže se zaludu da život piše romane, tko zna, možda nas Duško u dogledno vrijeme uistinu natjera da se pospemo pepelom.

Takva nagađanja ne spadaju, međutim, u okvire stručne i argumentirane rasprave, nego u onu vrstu ćakula kakve priliče kladionicama. A bilo bi lijepo da i najšira javnost i politička vrhuška - gradska i nacionalna, svejedno - konačno shvate kako se s kulturom ove zemlje nitko ne bi smio kockati. Jer, u ovoj hazardnoj igri ulog nije “samo” ugled HNK, nego i civilizacijski standardi koje su naraštaji Splićana predano gradili i održavali. Veliki pokojnici našega grada nisu zaslužili da se ovako bezdušno narugamo njihovu trudu i djelima.

A ni mi sami nismo, valjda, zavrijedili da se iz dana u dan - s metropolitanskom nadmoći - na nama zlurado iživljavaju svi mediji i komentatori u ovoj zemlji. Ili ipak jesmo?

Osmanović: Pustite ga da radi

Almira Osmanović, ravnateljica Baleta: Čovjek je izabran legalno, jednoglasno, dakle smatram da je Kazališno vijeće odradilo svoj posao dobro i pošteno. Čovjeku treba pomoći, kako od umjetnika, tako i od Grada i gradonačelnika, odnosno ljudi koji skrbe o teatru. Na ove stvari rekla-kazala ne bih se obazirala, treba pustiti čovjeka da radi pa onda vidjeti. Teatar je u velikom cajtnotu s programom, krajnji je čas, i treba čim prije krenuti u akciju. Mucala treba podržati i pustiti vrijeme da pokaže je li izbor bio dobar.

Gotovac: Korumpiranost duha

Mani Gotovac, teatrologinja: Vijest da je ulični zabavljač i diplomirani ekonomist Duško Mucalo izabran za intendanta nije me iznenadila, ali me jest šokirala. Nije me iznenadila zbog toga što putevi naše kulture i korumpiranost, prije svega duha, vode upravo prema Mucalu. Šokirala me zbog toga što mi se ipak čini da se u tom slučaju pokazuje pretjeranost dna prema kojem idemo. Intendant kazališta mora biti i kazališni znalac i kazališni umjetnik. O tome ovise gledatelji, današnja djeca, budući građani Splita.

Rošin: Vjerujem u njega i želim mu sreću

Jerko Rošin, arhitekt: Poznajem sve kandidate, svi su vezani uz teatar, operu, dramu, orkestar, jedino Mucalo nije. Međutim, on poznaje pozornicu, zna što je scenski nastup. Nitko nije studirao za intendanta. Mucala znam odavno kao dobroga oganizatora, zna raditi s ljudima. Ne znam je li taj izbor najbolji... Treba mu dati vremena. Mucalu želim puno uspjeha i vjerujem u njega. Nadam se da se njegovi konkurenti neće revoltno odnositi prema njemu.

Radić: Bizarna vijest

Žarko Radić, dramski prvak i ravnatelj Drame HNK u Rijeci: Vijest je zbilja malo bizarna, ali teško je bilo što reći dok se ne vidi Mucalov program. Vjerujem da će kao ekonomist biti od koristi splitskom kazalištu, a budući da nema teatarskog iskustva, ključni će mu za uspjeh biti suradnici.

Dolenčić: Dajmo mu vremena

Krešimir dolenčić, redatelj: Ne poznajem Mucala pretjerano dobro. Samo želim splitskom HNK najveću sreću i veselje na svijetu, jer je to moj teatar. Mislim da mu moramo dati vremena da se dokaže.

Jelaska: Diktatura primitivizma

Ante Jelaska, redatelj: Split je izložen diktaturi primitivizma. Potrebno je ovaj neuspjeli natječaj za intendanta poništiti i do novoga imenovati vršitelja dužnosti, najbolje Milana Štrljića ili alternativno dr. Vlatka Perkovića.

Boko: Možda nešto i napravi

Jasen Boko, kazališni kritičar: Nemam a priori ništa protiv Mucala kao budućeg intendanta, možda on, nakon ovih Štrljićevih sedam gladnih godina, zaista i napravi nešto suvislo. Međutim, previše mi stvari smeta u cijelome marionetskom izboru u kojem od početka konce vuku Kerum i njegovi najbliži suradnici, koji o kazalištu znaju jednako koliko i gradonačelnik - dakle ništa!

Santrić: Čestitke zaposlenika

Vjeko Santrić, predsjednik Radničkog vjeća HNK Split: Radničkom vijeću ne preostaje nego čestitati mu na izboru i poželjeti bolju suradnju s predstavnicima zaposlenika, nego što smo je imali s dosadašnjim intendantom.

Restović: Neće mu biti lako

Ivica Restović, odvjetnik i bivši intendant: Mnogi spominju moje ime kao „intendanta koji je došao iz druge branše“, a ipak bio uspješan; to je samo djelomično točno. Učio sam u svoje vrijeme od najboljih. Inače, o gospodinu Dušku Mucalu ne mogu ništa određenije reći - ne poznajem ga, jedino sam gledao njegove javne nastupe.

Perković: Draži mi je kao menadžer

Rade Perković, bivši intendant: Radije bih gospodina Duška Mucala vidio u poslovno-menadžerskoj ulozi. Naime, srastanje s kazališnim bićem je proces koji dugo traje; nije osobit problem sastaviti repertoar, ali Mucalo je do sada premalo bio u doticaju s tako složenim sustavom kao što je teatar.

Bošnjak: Lipo crtam, mogu biti direktor muzeja

Elvis Bošnjak, glumac: Meni se čini da je Splitu netko ukrao gravitaciju... Ne poznajem dobro gospodina Mucala, premda sam čuo da je jako draga osoba. Ali to ga ne čini relevantnim kandidatom za mjesto intendanta HNK Split.

Ja lipo crtan. Mogu li možda zato biti direktor nekog muzeja?

Golovko: Vidjet ćemo...

Goran Golovko, redatelj i prodekan UMAS-a: Sada još ne mogu stvoriti nikakav sud. Kad vidimo koju će ekipu okupiti oko sebe, dakle, koje ravnatelje Opere, Drame i Baleta, tehniku, propagandu, poslovnog ravnatelja, moći ćemo vidjeti u kojem smjeru će ići kazalište iduće četiri godine. S obzirom na brojne kuloarske i druge spekulacije, nije me iznenadilo što ga je izabralo. Malo toga me više u životu iznenađuje...

Odak: HNK nije Jugoplastika

Zoja Odak, glumica: U startu se oko izbora intendanta krenulo u stilu populizma pazara i lakih nota. Kandidat je dobroćudan i veselo pjeva pjesmicu ‘Kriza’: ‘kaže stručna ekspertiza, zahvatila nas je kriza’. Ni jedna nacionalna kuća ne treba posebnog financijera jer svaka ima poslovnog ravnatelja. HNK ipak nije Jugoplastika. Ovo je stvarno izbor prave ‘europske orijentacije’. Ovaj grad nema vremena za ničije eksperimente. Bilo bi humano kad bi trenutačni gospodar grada riješio egzistenciju svojim prijateljima van ove kuće.

Jurkić: Na krilima politike

Trpimir Jurkić, glumac: Drago mi je što je čitava sezona katastrofe u teatru okončana i malo mi je lakše. Svi koji poznaju Mucala znaju da je simpatičan, drag i pun neke vedre energije ali to u ovom slučaju ne igra nikakvu ulogu. Mislim da je njemu samome učinjena medvjeđa usluga u čitavoj ovoj farsi, jer dolazi na krilima politike koja s kulturom i kazalištem nema nikakve veze.

Od glumaca do odvjetnika

U Splitu je nekoliko zadnjih intendanata bilo sljedećih struka: Ivica Restović je pravnik, odnosno odvjetnik, Ivo Sanader je doktor književnosti, Rade Perković je glumac, Mani Gotovac teatrologinja i Milan Štrljić glumac. Intendantica HNK u Rijeci Nada Matošević je dirigentica. Božidar Šnajder iz osiječkog HNK je diplomirani pravnik, a dr. Ana Lederer iz HNK Zagreb je teatrologinja.

Ministar Biškupić - nedostupan

Do ministra kulture Bože Biškupića, ni nakon višekratnih pokušaja, nismo uspjeli doći i od njega eventualno saznati njegovo mišljenje o Dušku Mucalu kao kandidatu za intendanta.

Još dva čina do fotolje

Kao što je poznato, ministar kulture će trebati verificirati izbor Duška Mucala za intendanta splitskoga HNK-a, ukoliko on bude potvrđen na Gradskome vijeću. Drugim riječima, Mucalo do mjesta intendanta ima još dvije stepenice koje mora ‘proći’: Gradsko vijeće i Ministra kulture. 

Mucalo: Program je presudio

Priliku sam dobio sa svojim programom koji sam priložio svojoj kandidaturi, u to jedino mogu biti siguran.

On je sastavljen od tri dijela: prvi se bavi ekonomijom, drugi, najopsežniji, kazališnom umjetnošću, a treći raznim drugim aspektima rada u teatru - od kadrovskih pitanja do gledanosti pa i rada na međusobnoj toleranciji.

Svoje ću suradnike, od kojih puno očekujem, izabrati autonomno i nastojati odoljeti eventualnim pritiscima.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => LOŠE: Dva utega oko vrata: da je ‘Kerumov čovjek, poslušnik splitskog poteštata’, te da je estradnjak DOBRO: Javnost ga percipira kao pozitivnu, karakternu i poštenu osobu, što nije zanemarivo za čovjeka koji dolazi u kuću razjedinjenu grupašen [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => JAVNOST PROKLJUČALA NAKON ŠTO JE kazališno vijeće predlOŽILO duška mucala za iNtendanta HNK Split [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2010-06-08 21:19:45 [created_by] => 30 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2010-06-10 10:28:08 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2010-06-09 16:34:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 6670 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2010/06/09/Novosti/MaASKARE_KLJUC1-090210_thumb.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "379x291" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 4835349 Threads: 3 Questions: 169417686 Slow queries: 73629 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 4968691 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 47 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front04 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/drama-s-tri-cina-kerumov-dobri-covjek-na-celu-posvadenih-umjetnika-101822 [printLink] => /kultura/drama-s-tri-cina-kerumov-dobri-covjek-na-celu-posvadenih-umjetnika-101822?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 209760 [name] => duškomucalo [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => duskomucalo [link] => /tag/duskomucalo ) [1] => stdClass Object ( [id] => 92926 [name] => splitskihnk [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => splitskihnk [link] => /tag/splitskihnk ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => LOŠE: Dva utega oko vrata: da je ‘Kerumov čovjek, poslušnik splitskog poteštata’, te da je estradnjak DOBRO: Javnost ga percipira kao pozitivnu, karakternu i poštenu osobu, što nije zanemarivo za čovjeka koji dolazi u kuću razjedinjenu grupašen [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => JAVNOST PROKLJUČALA NAKON ŠTO JE kazališno vijeće predlOŽILO duška mucala za iNtendanta HNK Split [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => DRAMA S TRI ČINA Kerumov dobri čovjek na čelu posvađenih umjetnika [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-20-01-37-12-30 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2010/06/09/Novosti/MaASKARE_KLJUC1-090210_thumb.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2010/06/09/Novosti/MaASKARE_KLJUC1-090210_thumb.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Izabrali smo najbolje od ponuđenoga, rezimirali su članovi Kazališnog vijeća odluku da za intendanta Gradskom vijeću predlože kandidata Duška Mucala, “pjevača i ekonomista, čovjeka koji ne dolazi iz same kuće, ima scenskog iskustva, radio je zanimljive i duhovite amaterske predstave i skečeve i”, kažu, “u ekonomskim je pitanjima i te kako stručan”. Izbor je neuobičajen za ovaj tip natječaja na kojemu obično prolaze redatelji, glumci, dirigenti ili teatrolozi; ne mora biti ni loš premda izgledni intendant starta s dva teška utega oko vrata.

Prvi – obilježen je kao Kerumov čovjek, budući Kerumov poslušnik i marioneta. Uostalom, i sam je izjavio: ”Ako je politika izabrala moje prethodnike, onda je izabrala i mene.”

Drugo, najveći broj Splićana percipira ga jedino kao estradnjaka pamteći, doduše s velikim simpatijama, njegove festivalske izvedbe. Mucalo u kombinezonu pjeva o radničkoj klasi na odmoru, širi europsko jedinstvo, dovlači kašete s ribom i pjeva o „Željezničkom grlu“, vezan za tračnice...

Stoga se, razumljivo, niti petnaest minuta nakon objave Kazališnog vijeća, u gradu i po medijima rasplamsala rasprava: Može li Mucalo uopće voditi nacionalni teatar? Mišljenja su potpuno suprotstavljena. Jedino, nije se još ni od koga čulo nešto protiv novog intendanta: u pravilu ga drže iznimno pozitivnim, karakternim, poštenim i - ozbiljnim čovjekom.

Ove osobine nipošto nisu zanemarive, a osobito bi mogle biti dobrodošle u teatru gdje se stvorilo toliko suprotstavljenih strana, gdje se nataložilo toliko gorčine i jala da je umjetnički rad gotovo onemogućen.

Napokon, svatko tko se prijavio morao je biti svjestan da će mu se gradonačelnik “petljati u posao”. Novi intendant trebat će stoga, u već suženim okvirima, znati izboriti koliko je god moguće više slobode i financijskih sredstava za kuću.

A budu li mu suradnici nametnuti jer treba “zbrinuti” neke gradske favorite koji se ili nisu mogli natjecati na izboru za intendanta ili nisu prošli - slabo se piše teatru.

ana jerković, jasmina parić

KAZALIŠTE APSURDA by Ivica Ivanišević: Diletant u teatru

Govoreći sasvim osobno, meni je Duško Mucalo uvijek bio drag. Prvi put sam za njega čuo prije, valjda, trideset godina, dok je s prijateljima vodio studentsku kazališnu skupinu Prava kotka. Njihove predstave nisu propitivale jezik i poetiku kazališnog mainstreama, poput, primjerice, zagrebačkih im vršnjaka okupljenih oko Kugla glumišta. Ne hajući za prevratničke estetike, oni su ustrajavali na “staromodnoj” zafrkanciji vodviljskoga tipa i, na radost publike, igrali razbarušene predstave koje, u biti, nisu bile ništa više od pukoga zbroja labavo povezanih skečeva.

 

‘Nevidljivi’ direktorčić

Nakon što su svoje zabavljačke potencijale odlučili iskušati na pozornici Splitskoga festivala, priznajem da su mi postali manje simpatični. Satirični žalac u novom im je ambijentu šljokica i toaleta, očekivano, otupio, a u infantilnim melodijama i kaotičnoj koreografiji mogli su, eventualno, uživati samo gledatelji u nježnoj dobi.

Kako tih godina estradni kruh i nije bio bogzna kako izdašan, zabavljačka se družina doskora raspustila i posvetila građenju “urednih” građanskih karijera. Mucalo je, primjerice, godinama potom bio “nevidljivi” direktorčić u Jugoplastici. Da ne bude nikakve zabune, deminutiv ne koristim da bih ga omalovažio ili podcijenio, nego samo zato da bih podvukao kako je bio osrednje rangirani menadžer u mastodontskom, danas pokojnom, kombinatu. Vrag mu, očito, nije dao mira - a i tegobne tranzicijske okolnosti tome su, valja vjerovati, pripomogle - pa je u srednjoj dobi iznova aktivirao svoju estradnu karijeru.

Duško Mucalo nikada nije bio bogznakakav skladatelj i pjevač. Svoju oskudnu glazbenu spremu i talent zato je obilato kompenzirao “lopatama” dobrodušnog šarma i mravljom upornošću. Čak i oni kojima se dizala kosa od njegovih festivalskih nastupa i trivijalnih pjesmuljaka, morali su se nakloniti trudu što ga je ulagao u svaki svoj projekt. Vrlo skoro postao je uistinu izdvojena pojava na našoj estradnoj sceni, možda i jedini pjevač lakih nota koji uživa simpatije doslovce čitave javnosti: onih koji radosno pjevuše njegove sezonske “hitove”, ali i onih koji tu vrstu uglazbljenih dosjetki ne mogu probaviti bez tablete gastala, rennija ili rupuruta.

Bez referencija

A onda se Duško Mucalo dao uvjeriti kako bi bio odličan intendant splitskoga Hrvatskog narodnog kazališta. Čovjek koji je do jučer bio neka vrsta nacionalnog miljenika, preko noći se prometnuo u oglednog negativca za sezonu proljeće/ljeto 2010. i novi dokaz civilizacijskog posrtanja Splita. Da zlo po njega bude još i veće, od toga će se “crimena” teško oprati. Neporeciva je, naime, činjenica da njegovo ime i prezime te imenica “kazalište” ne mogu stati u istu rečenicu, a da ne izazovu podsmijeh i sprdnju. Naobrazbom ekonomist, a karijerom zabavljač, on nema apsolutno nikakvih referencija koje bi ga kvalificirale za vođenje velike i prevažne kazališne kuće bogate povijesti.

Kada Mucalo, pokušavajući obraniti svoju kandidaturu, napominje, primjerice, da mu balet nije nepoznanica, jer je dugo vježbao koreografije za svoje festivalske nastupe pod budnom paskom školovane mentorice, on tada, makar i nehotice, udara pljusku svim ozbiljnim umjetnicima koji su potratili godine i desetljeća da bi izbrusili svoje talente.

Kockanje ugledom

Kada se Mucalo hvali kako je pet i pol mjeseci - hej, čitavih pet i pol mjeseci! - potrošio spremajući se za novu funkciju, on vrijeđa sve ozbiljne i školovane ljude kojima ne treba dokazivati kako vođenje kazališne kuće nije vještina koja se može savladati na ubrzanom tečaju, u večernjoj školi ili tijekom nekoliko sati privatne poduke.

A što ako Mucalo za koji mjesec ili godinu demantira sve zloguke proroke koji ga unaprijed otpisuju? - mogao bi mi sada postaviti pitanje koji nervozniji čitatelj. Doista, ne kaže se zaludu da život piše romane, tko zna, možda nas Duško u dogledno vrijeme uistinu natjera da se pospemo pepelom.

Takva nagađanja ne spadaju, međutim, u okvire stručne i argumentirane rasprave, nego u onu vrstu ćakula kakve priliče kladionicama. A bilo bi lijepo da i najšira javnost i politička vrhuška - gradska i nacionalna, svejedno - konačno shvate kako se s kulturom ove zemlje nitko ne bi smio kockati. Jer, u ovoj hazardnoj igri ulog nije “samo” ugled HNK, nego i civilizacijski standardi koje su naraštaji Splićana predano gradili i održavali. Veliki pokojnici našega grada nisu zaslužili da se ovako bezdušno narugamo njihovu trudu i djelima.

A ni mi sami nismo, valjda, zavrijedili da se iz dana u dan - s metropolitanskom nadmoći - na nama zlurado iživljavaju svi mediji i komentatori u ovoj zemlji. Ili ipak jesmo?

Osmanović: Pustite ga da radi

Almira Osmanović, ravnateljica Baleta: Čovjek je izabran legalno, jednoglasno, dakle smatram da je Kazališno vijeće odradilo svoj posao dobro i pošteno. Čovjeku treba pomoći, kako od umjetnika, tako i od Grada i gradonačelnika, odnosno ljudi koji skrbe o teatru. Na ove stvari rekla-kazala ne bih se obazirala, treba pustiti čovjeka da radi pa onda vidjeti. Teatar je u velikom cajtnotu s programom, krajnji je čas, i treba čim prije krenuti u akciju. Mucala treba podržati i pustiti vrijeme da pokaže je li izbor bio dobar.

Gotovac: Korumpiranost duha

Mani Gotovac, teatrologinja: Vijest da je ulični zabavljač i diplomirani ekonomist Duško Mucalo izabran za intendanta nije me iznenadila, ali me jest šokirala. Nije me iznenadila zbog toga što putevi naše kulture i korumpiranost, prije svega duha, vode upravo prema Mucalu. Šokirala me zbog toga što mi se ipak čini da se u tom slučaju pokazuje pretjeranost dna prema kojem idemo. Intendant kazališta mora biti i kazališni znalac i kazališni umjetnik. O tome ovise gledatelji, današnja djeca, budući građani Splita.

Rošin: Vjerujem u njega i želim mu sreću

Jerko Rošin, arhitekt: Poznajem sve kandidate, svi su vezani uz teatar, operu, dramu, orkestar, jedino Mucalo nije. Međutim, on poznaje pozornicu, zna što je scenski nastup. Nitko nije studirao za intendanta. Mucala znam odavno kao dobroga oganizatora, zna raditi s ljudima. Ne znam je li taj izbor najbolji... Treba mu dati vremena. Mucalu želim puno uspjeha i vjerujem u njega. Nadam se da se njegovi konkurenti neće revoltno odnositi prema njemu.

Radić: Bizarna vijest

Žarko Radić, dramski prvak i ravnatelj Drame HNK u Rijeci: Vijest je zbilja malo bizarna, ali teško je bilo što reći dok se ne vidi Mucalov program. Vjerujem da će kao ekonomist biti od koristi splitskom kazalištu, a budući da nema teatarskog iskustva, ključni će mu za uspjeh biti suradnici.

Dolenčić: Dajmo mu vremena

Krešimir dolenčić, redatelj: Ne poznajem Mucala pretjerano dobro. Samo želim splitskom HNK najveću sreću i veselje na svijetu, jer je to moj teatar. Mislim da mu moramo dati vremena da se dokaže.

Jelaska: Diktatura primitivizma

Ante Jelaska, redatelj: Split je izložen diktaturi primitivizma. Potrebno je ovaj neuspjeli natječaj za intendanta poništiti i do novoga imenovati vršitelja dužnosti, najbolje Milana Štrljića ili alternativno dr. Vlatka Perkovića.

Boko: Možda nešto i napravi

Jasen Boko, kazališni kritičar: Nemam a priori ništa protiv Mucala kao budućeg intendanta, možda on, nakon ovih Štrljićevih sedam gladnih godina, zaista i napravi nešto suvislo. Međutim, previše mi stvari smeta u cijelome marionetskom izboru u kojem od početka konce vuku Kerum i njegovi najbliži suradnici, koji o kazalištu znaju jednako koliko i gradonačelnik - dakle ništa!

Santrić: Čestitke zaposlenika

Vjeko Santrić, predsjednik Radničkog vjeća HNK Split: Radničkom vijeću ne preostaje nego čestitati mu na izboru i poželjeti bolju suradnju s predstavnicima zaposlenika, nego što smo je imali s dosadašnjim intendantom.

Restović: Neće mu biti lako

Ivica Restović, odvjetnik i bivši intendant: Mnogi spominju moje ime kao „intendanta koji je došao iz druge branše“, a ipak bio uspješan; to je samo djelomično točno. Učio sam u svoje vrijeme od najboljih. Inače, o gospodinu Dušku Mucalu ne mogu ništa određenije reći - ne poznajem ga, jedino sam gledao njegove javne nastupe.

Perković: Draži mi je kao menadžer

Rade Perković, bivši intendant: Radije bih gospodina Duška Mucala vidio u poslovno-menadžerskoj ulozi. Naime, srastanje s kazališnim bićem je proces koji dugo traje; nije osobit problem sastaviti repertoar, ali Mucalo je do sada premalo bio u doticaju s tako složenim sustavom kao što je teatar.

Bošnjak: Lipo crtam, mogu biti direktor muzeja

Elvis Bošnjak, glumac: Meni se čini da je Splitu netko ukrao gravitaciju... Ne poznajem dobro gospodina Mucala, premda sam čuo da je jako draga osoba. Ali to ga ne čini relevantnim kandidatom za mjesto intendanta HNK Split.

Ja lipo crtan. Mogu li možda zato biti direktor nekog muzeja?

Golovko: Vidjet ćemo...

Goran Golovko, redatelj i prodekan UMAS-a: Sada još ne mogu stvoriti nikakav sud. Kad vidimo koju će ekipu okupiti oko sebe, dakle, koje ravnatelje Opere, Drame i Baleta, tehniku, propagandu, poslovnog ravnatelja, moći ćemo vidjeti u kojem smjeru će ići kazalište iduće četiri godine. S obzirom na brojne kuloarske i druge spekulacije, nije me iznenadilo što ga je izabralo. Malo toga me više u životu iznenađuje...

Odak: HNK nije Jugoplastika

Zoja Odak, glumica: U startu se oko izbora intendanta krenulo u stilu populizma pazara i lakih nota. Kandidat je dobroćudan i veselo pjeva pjesmicu ‘Kriza’: ‘kaže stručna ekspertiza, zahvatila nas je kriza’. Ni jedna nacionalna kuća ne treba posebnog financijera jer svaka ima poslovnog ravnatelja. HNK ipak nije Jugoplastika. Ovo je stvarno izbor prave ‘europske orijentacije’. Ovaj grad nema vremena za ničije eksperimente. Bilo bi humano kad bi trenutačni gospodar grada riješio egzistenciju svojim prijateljima van ove kuće.

Jurkić: Na krilima politike

Trpimir Jurkić, glumac: Drago mi je što je čitava sezona katastrofe u teatru okončana i malo mi je lakše. Svi koji poznaju Mucala znaju da je simpatičan, drag i pun neke vedre energije ali to u ovom slučaju ne igra nikakvu ulogu. Mislim da je njemu samome učinjena medvjeđa usluga u čitavoj ovoj farsi, jer dolazi na krilima politike koja s kulturom i kazalištem nema nikakve veze.

Od glumaca do odvjetnika

U Splitu je nekoliko zadnjih intendanata bilo sljedećih struka: Ivica Restović je pravnik, odnosno odvjetnik, Ivo Sanader je doktor književnosti, Rade Perković je glumac, Mani Gotovac teatrologinja i Milan Štrljić glumac. Intendantica HNK u Rijeci Nada Matošević je dirigentica. Božidar Šnajder iz osiječkog HNK je diplomirani pravnik, a dr. Ana Lederer iz HNK Zagreb je teatrologinja.

Ministar Biškupić - nedostupan

Do ministra kulture Bože Biškupića, ni nakon višekratnih pokušaja, nismo uspjeli doći i od njega eventualno saznati njegovo mišljenje o Dušku Mucalu kao kandidatu za intendanta.

Još dva čina do fotolje

Kao što je poznato, ministar kulture će trebati verificirati izbor Duška Mucala za intendanta splitskoga HNK-a, ukoliko on bude potvrđen na Gradskome vijeću. Drugim riječima, Mucalo do mjesta intendanta ima još dvije stepenice koje mora ‘proći’: Gradsko vijeće i Ministra kulture. 

Mucalo: Program je presudio

Priliku sam dobio sa svojim programom koji sam priložio svojoj kandidaturi, u to jedino mogu biti siguran.

On je sastavljen od tri dijela: prvi se bavi ekonomijom, drugi, najopsežniji, kazališnom umjetnošću, a treći raznim drugim aspektima rada u teatru - od kadrovskih pitanja do gledanosti pa i rada na međusobnoj toleranciji.

Svoje ću suradnike, od kojih puno očekujem, izabrati autonomno i nastojati odoljeti eventualnim pritiscima.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/drama-s-tri-cina-kerumov-dobri-covjek-na-celu-posvadenih-umjetnika-101822 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=e3ac079630e0ba0ccb990f91eef2b234cffd2232 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=DRAMA+S+TRI+%C4%8CINA+Kerumov+dobri+%C4%8Dovjek+na+%C4%8Delu+posva%C4%91enih+umjetnika&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fdrama-s-tri-cina-kerumov-dobri-covjek-na-celu-posvadenih-umjetnika-101822 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fdrama-s-tri-cina-kerumov-dobri-covjek-na-celu-posvadenih-umjetnika-101822 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => LOŠE: Dva utega oko vrata: da je ‘Kerumov čovjek, poslušnik splitskog poteštata’, te da je estradnjak DOBRO: Javnost ga percipira kao pozitivnu, karakternu i poštenu osobu, što nije zanemarivo za čovjeka koji dolazi u kuću razjedinjenu grupašen [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => JAVNOST PROKLJUČALA NAKON ŠTO JE kazališno vijeće predlOŽILO duška mucala za iNtendanta HNK Split [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaJAVNOST PROKLJUČALA NAKON ŠTO JE kazališno vijeće predlOŽILO duška mucala za iNtendanta HNK Split

DRAMA S TRI ČINA Kerumov dobri čovjek na čelu posvađenih umjetnika

Piše PSD.
9. lipnja 2010. - 18:34

Izabrali smo najbolje od ponuđenoga, rezimirali su članovi Kazališnog vijeća odluku da za intendanta Gradskom vijeću predlože kandidata Duška Mucala, “pjevača i ekonomista, čovjeka koji ne dolazi iz same kuće, ima scenskog iskustva, radio je zanimljive i duhovite amaterske predstave i skečeve i”, kažu, “u ekonomskim je pitanjima i te kako stručan”. Izbor je neuobičajen za ovaj tip natječaja na kojemu obično prolaze redatelji, glumci, dirigenti ili teatrolozi; ne mora biti ni loš premda izgledni intendant starta s dva teška utega oko vrata.

KAZALIŠTE APSURDA by Ivica Ivanišević: Diletant u teatru

Govoreći sasvim osobno, meni je Duško Mucalo uvijek bio drag. Prvi put sam za njega čuo prije, valjda, trideset godi...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. svibanj 2024 03:37