stdClass Object ( [id] => 191490 [title] => Dinko Bogdanić, novi ravnatelj baleta splitskog HNK: Ne želim čuti - ne mogu! [alias] => dinko-bogdanic-novi-ravnatelj-baleta-splitskog-hnk-ne-zelim-cuti-ne-mogu [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Novi ravnatelj baleta u HNK Split Dinko Bogdanić, plesač i koreograf s međunarodnom karijerom, ima puno planova za sezonu koja je u tijeku i za ovogodišnje Splitsko ljeto.

Međutim, budući da je nova uprava teatar zatekla u minusu, s financijskim će sredstvima morati veoma racionalno postupati, ali, kaže, publici će ipak ponuditi bogat i zanimljiv program, a ansambl, kojim je u načelu zadovoljan, namjerava dodatno usavršiti i “izbrusiti“, pa stoga svakoga dana sam vodi probe u baletnom studiju.

Zapitali smo ga na početku kako je uopće na njega pao izbor novog intendanta Tonča Bilića i koliko je, prije prihvaćanja novog radnog mjesta, bio upoznat sa stanjem u HNK Split i samom ansamblu koji sada vodi.

- Došao sam u Split na poziv intendanta Tonča Bilića kojega sam ranije viđao na predstavama i koncertima, ali službeno smo se upoznali tek prilikom tog razgovora za posao. Upoznao me sa stanjem u kazalištu, a kako funkcionira splitski baletni ansambl znao sam i sam, jer redovito pratim baletna događanja u Hrvatskoj i svijetu. Dakle, znao sam u što se upuštam: kuća nema previše mogućnosti za veći broj premijera, ali ima solidan “željezni repertoar“ koji još nije dovoljno “ispucan“ i ima odlične soliste i plesače koji, da tako kažem, predstavljaju dobar materijal za daljnji rad - u to sam se posebno uvjerio prošloga ljeta na Sustipanu, na izvedbama “Neostvarenih susreta“ i “Čudesnog mandarina“.

Nažalost, nekoliko plesača otišlo je u zadnje vrijeme iz Splita dobivši nove angažmane, i ansambl svakako treba pomladiti i brojčano pojačati, s najmanje četiri žene i četiri muškarca, a fali nam i fizioterapeut - nadam se da će Grad imati razumijevanja za to.

- Koje nove naslove planirate ponuditi pubici u sezoni i na ljeto?

- Idućeg utorka 22. siječnja održat ćemo Baletni koncert u izvedbi solista i ansambla splitskog Baleta. Koncert je na programu umjesto prethodno najavljenih izvedbi predstave “Grk Zorba“, otkazanih zbog ozljede solista. Koncert će imati sličan program kao i onaj održan krajem godine, ali s novim detaljima, a čine ga najatraktivniji fragmenti iz popularnih djela klasičnog repertoara. Zatim, imat ćemo gala-koncert za Valentinovo, baletni divertisment s različitim koreografijama i dva dana nakon toga premijeru “Don Quijotea“ u mojoj koreografiji.

- Taj balet već postoji na repertoaru, je li riječ o mjeri štednje? - I to je jedan od razloga. Kostimi i scenografija Barbare Bourek i Dinke Jeričević postoje u fundusu teatra, one će ih obnoviti i nadograditi novim elementima, ali, svejedno će trošak biti manji. Potom, u travnju ćemo održati premijeru “Mačka u čizmama“ Bruna Bjelinskog, a koreografkinja će biti Ljiljana Gvozdenović. Tako ćemo predstaviti i jedno izuzetno djelo hrvatskog autora - i sam sam plesao glavnu ulogu u tom baletu sedamdesetih godina. E, na tome nećemo stati. U svibnju izlazimo s još jednom baletnom predstavom u mojoj koreografiji - još ne bih izlazio s naslovom - a premijeru na Splitskom ljetu posvetit ćemo 200. obljetnici Verdijeva rođenja, bit će to balet isključivo uz Verdijevu glazbu, na Sustipanu.

Što mislite o Sustipanu kao baletnoj pozornici?

- To je odlična lokacija i želio bih na tome mjestu više baletnih događanja. Velika mi je želja osmisliti na Sustipanu mali baletni festival, a možda to uspijemo već ove godine. Dali bismo tamo izbor predstava iz čitave sezone - uostalom, kao što sam ranije napomenuo, već ostajemo dužni publici dvije izvedbe “Grka Zorbe“ pa bismo ih mogli prebaciti u ljetni termin i uz to dovesti nekoliko gostujućih predstava, već imamo ponude. Držim da bi to bilo odlično i zbog turističke sezone, kada je u Splitu mnogo stranaca, a balet je univerzalni jezik koji svi razumiju.

-Planirate uvrstiti dosta vlastitih koreografija. Zašto?

- To je posve logičan put. Koreografirao sam u životu mnogo predstava kod nas i u svijetu i dobio za njih brojna priznanja. Ravnatelj baleta ili voditelj baletne trupe veoma je često i koreograf predstava jer živi s ansamblom, i najbolje poznaje njegove mogućnosti. Tako su radili i Balanchine i Nurejev, i mnogi drugi svjetski koreografi, a takva je praksa u svim velikim europskim kazalištima. Inače, koreografirati sam počeo veoma rano, shvatio sam da je to također posao koji volim.

- Vratimo se još na zatečeno stanje u splitkom baletu. Kako ocjenjujete predstave “iz fundusa“, a kako tehniku splitskih plesača?

- Istina je da sam zatekao solidan repertoar, i to poznate balete klasične literature. Sam ansambl ima potencijala, voljan je raditi, i sada je sve u njihovim nogama, treba dobrim repertoarom i većim brojem izvedaba nadograditi do sada ostvareno. Pozitivno i optimistično gledam na njegovu budućnost. Solistički dio vrlo je kvalitetan, a ansambl još treba brusiti, kako bi se publici mogao prodati kao pravi dijamant. Tehničkih neujednačenosti ima dosta, a po mom sudu - perfekcionist sam - i prvi i treći red plesača mora funkcionirati jednako. Ako oni nisu ujednačeni, ni solist u toj cjelini ne djeluje dobro. Uz to, želim da i gledatelj u zadnjem redu galerije ima potpuni umjetnički doživljaj - platio je svoju kartu i ima na to pravo.

Poznati ste i po svojoj eksplozivnoj naravi. Jeste li se u ovo kratko vrijeme stigli posvaditi s nekim iz ansambla?

- Ja se nikad ni s kim ne svađam, oni koji tvrde da je tako- ne govore istinu. Samo tražim disciplinu, rad i red, i predanost poslu tj. svojoj profesiji. Uz to, ima li plesač kakvu tegobu, problem s nogom ili nešto slično, naravno da imam razumijevanja za to. Jedino ne volim kada mi netko unaprijed kaže “ja to ne mogu“. Želim čuti “ne znam hoću li to moći, ali ću pokušati“.

jasmina parić

Karijera

Dinko Bogdanić počeo je profesionalno plesati još 1968. godine u HNK Zagreb gdje je poslije bio i ravnatelj baleta.Ostvario je iznimnu inozemnu karijeru, bio je prvak u Ballet Theatru u Pittsburgu, u Bavarskoj Državnoj Operi (dobio je bavarsku Plesačku nagradu za životno djelo) i Baletu u Münchenu te u Hamburg Ballettu. Bio je angažiran i kao profesor na Baletnoj akademiji u Münchenu, te kao prvi baletni majstor u Baletu Državne Opere u Berlinu. Bogdanić ističe interesantan podatak da je poveliki broj hrvatskih otočana plesača ostvarilo međunarodne uspjehe.To su Bračani Frane Jelinčić i Veseljko Sulić te Višanin Jozo Borčić. Bogdanić je, pak, Hvaranin, iz Staroga Grada.


Baletna škola

- U nas ima mladih talenata, i u Baletnom studiju pri kazalištu ih ima, a nastupaju i u našim predstavama, ali šteta je što Split nema pravu, državnu baletnu školu poput onih u drugim gradovima Hrvatske kao što su Zagreb, Rijeka i Dubrovnik. Bilo bi krajnje vrijeme da se takva škola osnuje. Taletirana djeca nastavila bi školovanje nakon baletnog studija, imala bi diplome koje bi im omogućile dobivanje posla kod nas u Hrvatskoj, u samom HNK ili u Europi. Nemam ništa protiv angažiranja stranaca, ali zašto ne bismo odgojili naše plesače?





[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => 'Ja se nikad ni s kim ne svađam. Tko kaže suprotno - laže' / Foto: Paun Paunović / CROPIX [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => razgovor   [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2013-01-21 12:53:39 [created_by] => 36 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2013-01-21 13:03:58 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2013-01-21 12:57:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 7460 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2013/01/21/Kultura/DINKO_BOGDANIC1-170113.1.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "700x461" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7726203 Threads: 4 Questions: 1561358049 Slow queries: 4761433 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 111510619 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 48 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/dinko-bogdanic-novi-ravnatelj-baleta-splitskog-hnk-ne-zelim-cuti-ne-mogu-191490 [printLink] => /kultura/dinko-bogdanic-novi-ravnatelj-baleta-splitskog-hnk-ne-zelim-cuti-ne-mogu-191490?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 231710 [name] => dinkobogdanić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => dinkobogdanic [link] => /tag/dinkobogdanic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => 'Ja se nikad ni s kim ne svađam. Tko kaže suprotno - laže' / Foto: Paun Paunović / CROPIX [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => razgovor   [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Dinko Bogdanić, novi ravnatelj baleta splitskog HNK: Ne želim čuti - ne mogu! [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-15-17-25-38-36 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2013/01/21/Kultura/DINKO_BOGDANIC1-170113.1.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2013/01/21/Kultura/DINKO_BOGDANIC1-170113.1.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Novi ravnatelj baleta u HNK Split Dinko Bogdanić, plesač i koreograf s međunarodnom karijerom, ima puno planova za sezonu koja je u tijeku i za ovogodišnje Splitsko ljeto.

Međutim, budući da je nova uprava teatar zatekla u minusu, s financijskim će sredstvima morati veoma racionalno postupati, ali, kaže, publici će ipak ponuditi bogat i zanimljiv program, a ansambl, kojim je u načelu zadovoljan, namjerava dodatno usavršiti i “izbrusiti“, pa stoga svakoga dana sam vodi probe u baletnom studiju.

Zapitali smo ga na početku kako je uopće na njega pao izbor novog intendanta Tonča Bilića i koliko je, prije prihvaćanja novog radnog mjesta, bio upoznat sa stanjem u HNK Split i samom ansamblu koji sada vodi.

- Došao sam u Split na poziv intendanta Tonča Bilića kojega sam ranije viđao na predstavama i koncertima, ali službeno smo se upoznali tek prilikom tog razgovora za posao. Upoznao me sa stanjem u kazalištu, a kako funkcionira splitski baletni ansambl znao sam i sam, jer redovito pratim baletna događanja u Hrvatskoj i svijetu. Dakle, znao sam u što se upuštam: kuća nema previše mogućnosti za veći broj premijera, ali ima solidan “željezni repertoar“ koji još nije dovoljno “ispucan“ i ima odlične soliste i plesače koji, da tako kažem, predstavljaju dobar materijal za daljnji rad - u to sam se posebno uvjerio prošloga ljeta na Sustipanu, na izvedbama “Neostvarenih susreta“ i “Čudesnog mandarina“.

Nažalost, nekoliko plesača otišlo je u zadnje vrijeme iz Splita dobivši nove angažmane, i ansambl svakako treba pomladiti i brojčano pojačati, s najmanje četiri žene i četiri muškarca, a fali nam i fizioterapeut - nadam se da će Grad imati razumijevanja za to.

- Koje nove naslove planirate ponuditi pubici u sezoni i na ljeto?

- Idućeg utorka 22. siječnja održat ćemo Baletni koncert u izvedbi solista i ansambla splitskog Baleta. Koncert je na programu umjesto prethodno najavljenih izvedbi predstave “Grk Zorba“, otkazanih zbog ozljede solista. Koncert će imati sličan program kao i onaj održan krajem godine, ali s novim detaljima, a čine ga najatraktivniji fragmenti iz popularnih djela klasičnog repertoara. Zatim, imat ćemo gala-koncert za Valentinovo, baletni divertisment s različitim koreografijama i dva dana nakon toga premijeru “Don Quijotea“ u mojoj koreografiji.

- Taj balet već postoji na repertoaru, je li riječ o mjeri štednje? - I to je jedan od razloga. Kostimi i scenografija Barbare Bourek i Dinke Jeričević postoje u fundusu teatra, one će ih obnoviti i nadograditi novim elementima, ali, svejedno će trošak biti manji. Potom, u travnju ćemo održati premijeru “Mačka u čizmama“ Bruna Bjelinskog, a koreografkinja će biti Ljiljana Gvozdenović. Tako ćemo predstaviti i jedno izuzetno djelo hrvatskog autora - i sam sam plesao glavnu ulogu u tom baletu sedamdesetih godina. E, na tome nećemo stati. U svibnju izlazimo s još jednom baletnom predstavom u mojoj koreografiji - još ne bih izlazio s naslovom - a premijeru na Splitskom ljetu posvetit ćemo 200. obljetnici Verdijeva rođenja, bit će to balet isključivo uz Verdijevu glazbu, na Sustipanu.

Što mislite o Sustipanu kao baletnoj pozornici?

- To je odlična lokacija i želio bih na tome mjestu više baletnih događanja. Velika mi je želja osmisliti na Sustipanu mali baletni festival, a možda to uspijemo već ove godine. Dali bismo tamo izbor predstava iz čitave sezone - uostalom, kao što sam ranije napomenuo, već ostajemo dužni publici dvije izvedbe “Grka Zorbe“ pa bismo ih mogli prebaciti u ljetni termin i uz to dovesti nekoliko gostujućih predstava, već imamo ponude. Držim da bi to bilo odlično i zbog turističke sezone, kada je u Splitu mnogo stranaca, a balet je univerzalni jezik koji svi razumiju.

-Planirate uvrstiti dosta vlastitih koreografija. Zašto?

- To je posve logičan put. Koreografirao sam u životu mnogo predstava kod nas i u svijetu i dobio za njih brojna priznanja. Ravnatelj baleta ili voditelj baletne trupe veoma je često i koreograf predstava jer živi s ansamblom, i najbolje poznaje njegove mogućnosti. Tako su radili i Balanchine i Nurejev, i mnogi drugi svjetski koreografi, a takva je praksa u svim velikim europskim kazalištima. Inače, koreografirati sam počeo veoma rano, shvatio sam da je to također posao koji volim.

- Vratimo se još na zatečeno stanje u splitkom baletu. Kako ocjenjujete predstave “iz fundusa“, a kako tehniku splitskih plesača?

- Istina je da sam zatekao solidan repertoar, i to poznate balete klasične literature. Sam ansambl ima potencijala, voljan je raditi, i sada je sve u njihovim nogama, treba dobrim repertoarom i većim brojem izvedaba nadograditi do sada ostvareno. Pozitivno i optimistično gledam na njegovu budućnost. Solistički dio vrlo je kvalitetan, a ansambl još treba brusiti, kako bi se publici mogao prodati kao pravi dijamant. Tehničkih neujednačenosti ima dosta, a po mom sudu - perfekcionist sam - i prvi i treći red plesača mora funkcionirati jednako. Ako oni nisu ujednačeni, ni solist u toj cjelini ne djeluje dobro. Uz to, želim da i gledatelj u zadnjem redu galerije ima potpuni umjetnički doživljaj - platio je svoju kartu i ima na to pravo.

Poznati ste i po svojoj eksplozivnoj naravi. Jeste li se u ovo kratko vrijeme stigli posvaditi s nekim iz ansambla?

- Ja se nikad ni s kim ne svađam, oni koji tvrde da je tako- ne govore istinu. Samo tražim disciplinu, rad i red, i predanost poslu tj. svojoj profesiji. Uz to, ima li plesač kakvu tegobu, problem s nogom ili nešto slično, naravno da imam razumijevanja za to. Jedino ne volim kada mi netko unaprijed kaže “ja to ne mogu“. Želim čuti “ne znam hoću li to moći, ali ću pokušati“.

jasmina parić

Karijera

Dinko Bogdanić počeo je profesionalno plesati još 1968. godine u HNK Zagreb gdje je poslije bio i ravnatelj baleta.Ostvario je iznimnu inozemnu karijeru, bio je prvak u Ballet Theatru u Pittsburgu, u Bavarskoj Državnoj Operi (dobio je bavarsku Plesačku nagradu za životno djelo) i Baletu u Münchenu te u Hamburg Ballettu. Bio je angažiran i kao profesor na Baletnoj akademiji u Münchenu, te kao prvi baletni majstor u Baletu Državne Opere u Berlinu. Bogdanić ističe interesantan podatak da je poveliki broj hrvatskih otočana plesača ostvarilo međunarodne uspjehe.To su Bračani Frane Jelinčić i Veseljko Sulić te Višanin Jozo Borčić. Bogdanić je, pak, Hvaranin, iz Staroga Grada.


Baletna škola

- U nas ima mladih talenata, i u Baletnom studiju pri kazalištu ih ima, a nastupaju i u našim predstavama, ali šteta je što Split nema pravu, državnu baletnu školu poput onih u drugim gradovima Hrvatske kao što su Zagreb, Rijeka i Dubrovnik. Bilo bi krajnje vrijeme da se takva škola osnuje. Taletirana djeca nastavila bi školovanje nakon baletnog studija, imala bi diplome koje bi im omogućile dobivanje posla kod nas u Hrvatskoj, u samom HNK ili u Europi. Nemam ništa protiv angažiranja stranaca, ali zašto ne bismo odgojili naše plesače?





[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/dinko-bogdanic-novi-ravnatelj-baleta-splitskog-hnk-ne-zelim-cuti-ne-mogu-191490 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=568d77367608437b43f62132357faa9d96e70b7e [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Dinko+Bogdani%C4%87%2C+novi+ravnatelj+baleta+splitskog+HNK%3A+Ne+%C5%BEelim+%C4%8Duti+-+ne+mogu%21&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fdinko-bogdanic-novi-ravnatelj-baleta-splitskog-hnk-ne-zelim-cuti-ne-mogu-191490 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fdinko-bogdanic-novi-ravnatelj-baleta-splitskog-hnk-ne-zelim-cuti-ne-mogu-191490 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => 'Ja se nikad ni s kim ne svađam. Tko kaže suprotno - laže' / Foto: Paun Paunović / CROPIX [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => razgovor   [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Kulturarazgovor  

Dinko Bogdanić, novi ravnatelj baleta splitskog HNK: Ne želim čuti - ne mogu!

Piše PSD.
21. siječnja 2013. - 13:57
Novi ravnatelj baleta u HNK Split Dinko Bogdanić, plesač i koreograf s međunarodnom karijerom, ima puno planova za sezonu koja je u tijeku i za ovogodišnje Splitsko ljeto.

Karijera

Dinko Bogdanić počeo je profesionalno plesati još 1968. godine u HNK Zagreb gdje je poslije bio i ravnatelj baleta.Ostvario je iznimnu inozemnu karijeru, bio je prvak u Ballet Theatru u Pittsburgu, u Bavarskoj Državnoj Operi (dobio je bavarsku Plesačku nagradu za životno djelo) i Baletu u Münchenu te u Hamburg Ballettu. Bio je angažiran i kao profesor na Baletnoj akademiji u Münchenu, te kao prvi baletni majstor u Baletu Državne Opere u Berlinu. Bogdanić ističe interesantan podatak da je poveliki broj hrvatskih otočana plesača ostvarilo međunarodne uspjehe.To...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. svibanj 2024 19:25