StoryEditorOCM
ZagoraZAHVALNI DOMAĆINI

Čudo u Zagori: duboko u 21. stoljeću u selo je stigao - asfalt! Velika fešta upriličena je za 250 metara ceste života

Piše Silvana Uzinić
17. listopada 2023. - 18:20

Ne biste vjerovali koliko veselja je izazvalo samo 240 metara asfalta u jednom zaselku Dalmatinske zagore!

Desetljećima su, naime, braća Bajlo iz Tijarice molila nadležne da im poravna grbavi makadam kojim se do kuća uz prilično muke stizalo vozilima s glavne, županijske prometnice Aržano – Tarabnik. Kad se prođe kapela sv. Nikole za nekoliko stotina metara skretalo se prema Bajlovima, a tri su brata u tom zaselku - Dušan, Marko i Stevo.

Sva trojica već su ljudi u godinama, a ni Hitna pomoć im nije mogla do kuće. O Dušanu smo s povodom pisali prije sedam godina kada je, kao ugledan mesar u Njemačkoj, prilikom odlaska u mirovinu dobio od dotadašnjeg poslodavca - Mercedes. 

Sada se konačno za njih pobrinuo Grad Trilj pa se Bajlovi zahvaljuju gradonačelniku Ivanu Bugarinu, a na popisu onih koje smatraju zaslužnima za pristojan put do svojih kuća našli su se don Stipe Ljubas, dožupan Ante Šošić, Ivan SablićNikola Knezović iz "NK Commercea", jer su, kako kažu, rekli "lipu rič".

Nisu zaboravili ni izvođače radova, tvrtku "Asfalt A.B." iz Blaca kod Solina, kao ni Anu Bravić Grgić, ravnateljicu Osnovne škole "Stjepan Radić" iz Tijarice.

image

S Dušanom Bajlom razgovarali smo prije nekoliko godina kada je kao ugledan mesar s dugim stažom u Njemačkoj otišao u mirovinu i od poslodavca na poklon dobio - Mercedes

Mario Todorić/Cropix

Gradonačelnik Bugarin potvrdio nam je da je dio puta do zaselka Bajlo ušao u godišnji plan asfaltiranja nerazvrstanih cesta na triljskom području, pa je tih 240 metara, zajedno s asfaltiranim putevima u selima Velić, Vrpolje, Tijarica i Ljut već završeno, a u planu su asfaltiranja u Čaporicama i Ugljanima te još jedna dionica u Trilju.

Sve zajedno koštat će Grad oko 150 tisuća eura, a asfalt do Bajlovih stajao je tridesetak tisuća eura. Tričavih 30 tisuća.

Asfalt su ljudi otkrili još prije antike da bi se u Europi, u obliku najsličnijem današnjem, počeo primjenjivati još 1830. godine. Kombinacija bitumena s mineralima, a uglavom su to drobljeni kamen, prašina, pijesak, u cestogradnji donijela je ljudima progres o kakvom je danas nepotrebno trošiti riječi.

Zar su trebala proći stoljeća kako bi civilizacija stigla do svake kuće na području Grada Trilja, jednog od dijelova Dalmacije kojim su se još i Rimljani vozili - cestama? Nisu, al‘ eto, prethodne lokalne vlasti naprosto nisu marile.

- U razloge ne želim ulaziti - kratak je bio Bugarin.

image
Privatni album
image
Privatni album
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. travanj 2024 11:54