StoryEditorOCM
Dalmacijabujica

Tunel sveti Ilija: prihod 9 milijuna kuna, ali i pregršt posla za vatrogasce

Piše PSD.
3. siječnja 2014. - 22:59
Tunel sveti Ilija kroz Biokovo svako malo zaintrigira imotsku ali i hrvatsku javnost. Ponajviše su to primjedbe oko visine tunelarine, za koju Imoćani smatraju da je previsoka. Iznos od 20 kuna u jednom pravcu, donio je HAC-u za manje od 6 mjeseci 9 milijuna kuna, ili planirani godišnji utrošak tunelarine.

Do 2. siječnja tunelom je prošlo više od 550 tisuća automobila, što je u jednu ruku i pokazatelj opravdanosti njegove izgradnje. No, bez obzira što je tunel pušten u promet 8. srpnja prošle godine, još uvijek radovi u njemu nisu okončani.

Nakon obilnijih oborina posebne ekipe uz pomoć vatrogasnih kola ispumpavaju vodu iz takozvanog upojnog bunara, koji je izgrađen, a nakon detaljnog ispitivanja prohodnosti podzemnih voda.

Naime, prilikom njegovog bušenja u servisnoj cijevi stvorili su se dvije kraške kaverne, što je u konačnici i produžilo njegov završetak, a investitoru donijelo i dodatne financijske brige. Osim toga, pokazao se i veliki dotok podzemnih voda.

Već u nekoliko navrata, pa tako i danas, promet tunelom petstotinjak metara od južnog izlaza bio je usporen, upravo zbog crpljenja vode iz bunara koji se napunio tijekom proteklih kiša. Svakako da to neupućenim vozačima izgleda pomalo i dramatično. Prolaze tunelom, a iz odvodnih šahti idu velike količine vode.

Kako prenosi portal radio Imotskog, iz HAC-a koji skrbi o tunelu stiglo je priopćenje u kojem stoji da nema nikakvih opasnosti po sigurnost vozača, a da je tijekom izgradnje tunela uočen pojačani dotok podzemnih voda 500 metara od južnoga portala.

Upravo stoga, a nakon izvršene stručne ekspertize prije dvadesetak dana započeli su radovi u servisnoj cijevi tunela, gdje će se urediti odvodi, kako bi po principu spojnih posuda konačno bio i riješen problem nadiranja vode iz upojnog bunara kod glavne cijevi.

- Zaista nema nikakvih bojazni za sigurnost vozača. Nema nekih poplava, to što u trenutku kada ispumpajemo vodu dođe i određena količina vode na prometnicu ne predstavlja nikakvu opasnost. Nadamo se da ćemo za dvadesetak dana radovima u servisnoj cijevi konačno riješiti pitanje tih podzemnih voda, rekao nam je u telefonskom razgovoru glavni inženjer na izgradnji tunela Dario Leko.

Tekst i foto: Braco Ćosić
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
10. svibanj 2024 00:53