Dalmacija Split

velike promjene

Doznajemo kako će Žnjan izgledati idućeg ljeta: evo koje se sve novitade spremaju popularnom kupalištu i tko ima šanse postati koncesionar vrlo unosnog biznisa

velike promjene
Grad će biti vlasnik tipiziranih ugostiteljskih objekata površine maksimalno do 15 kvadrata s pripadajućim štekatima

Dok s nestrpljenjem čekamo da se konačno raspiše natječaj za uređenje žnjanskog platoa, kako je to u medijima i najavljivao gradonačelnik Andro Krstulović Opara, Grad Split priprema sve za izdavanje koncesijskih odobrenja za predstojeće ljeto, kada ćemo, kako neslužbeno doznajemo iz gradske uprave, na ovom golemom prostoru kao privremeno rješenje do realizacije cijelog projekta, gledati tek 15-ak tipiziranih ugostiteljskih objekata površine maksimalno do 15 kvadrata s pripadajućim štekatima smještenih sukladno Planom upravljanja pomorskim dobrom za 2018. godinu koji je u završnoj fazi izrade.

Nacrt modula u ovoj fazi je tek jedna od grubih skica i predstavlja okosnicu ideje kako u Banovini vide izgled spomenutih montažnih objekata na Žnjanu. Sve će biti puno konkretnije i jasnije po tom pitanju nakon skorog sastanka radne skupine za Žnjan na kojem bi se trebao verificirati Plan upravljanja pomorskim dobrom za iduću godinu i sam izgled modula.

Kreće se od nule

U svakom slučaju, za razliku od dosadašnje prakse gdje je svaki ugostitelj sam vizualno određivao izgled objekta, u ovoj unificiranoj priči Grad Split će biti vlasnik kućica koje će onda iznajmljivati svakom korisniku nakon što svi zainteresirani za ovaj posao podnesu zahtjev te ponude odgovarajuću cijenu.



Koncesijsko odobrenje koje se u ovom konkretnom slučaju izdaje na rok od jedne godije, dobit će onaj tko ponudi najveći iznos najma, uz, naravno poštivanje svih drugih uvjeta za ovu vrstu djelatnosti. Nadalje, štekati će se nalaziti na drvenom podestu i njihova ukupna površina bi trebala biti tri do četiri puta manja od dosadašnjih gabarita.

Kako doznajemo, maksimalno će se moći dobiti tri modula, od kojih samo jedan može biti ugostiteljski objekt, dok preostala dva mogu služiti kao wc ili neka vrsta skladišta. U toj novoj utrci svi koji budu konkurirali za zakup montažnih objekata kreću "od nule", uz uvjet da prema Gradu nemaju nikakvih dugovanja.

Svlačionice za kupače

Kako se ovdje radi isključivo o montažnim plažnim objektima, kupačima će na raspolaganju biti i svlačionice, ormarići za stvari, dok je, zanimljivo, Planom predviđeno postavljanje ležaljki i suncobrana samo na perima postojećih žnjanskih uvala, dok će same plaže biti slobodne.



I lokacija samih modula bit će promijenjena u odnosu na prijašnju situaciju, tako da će i oni biti dalje od samih kupališta, odnosno iza šetnice.

Prema središnjem dijelu obuhvata žnanjskog platoa, planirali bi se sportsko-rekreativni i zabavni sadržaji, piknik zone, sve uz puno više zelenila, dok bi se dio uz Šetalište Ivana Pavla II koristio isključivo kao parking prostor, jer tu nisu planirani nikakvi objekti.
 

Struka

Smjernice zagrebačkog Arhitektonskog fakulteta
Što se tiče predstojećeg natječaja za uređenje žnjanskog platoa koji će jamčiti trajno rješenje urbanističkih problema na ovom području, navedimo kako će jedna od podloga za natječaj biti smjernice Arhitektonskog fakulteta iz Zagreba koje su predstavljene na jednoj od zadnjih sjednica Gradskog vijeća u mandatu prethodnog gradonačelnika Ive Baldasara, ali i rezultati ankete koju su naši sugrađani imali priliku ispuniti na web stranicama Grada.

Anketa

Rezultati ankete o sadržajima na Žnjanu koju je ispunilo oko 6000 sugrađana:
93,78 posto anketiranih smatra da je potrebno više zelenila za hladovinu
92,35 posto smatra da je potrebno još pješačkih pristupa platou
90,59 posto želi šetnicu od Zente do Stobreča
85,80 posto želi uređena parkirališta
85,27 posto ispitanih je upoznato s planovima za Žnjan ove gradske uprave

Igrališta, šetnice, kafići...

Top pet sadržaja koje naši sugrađani žele na potezu od Zente do Duilova:
- centralni sportski sadržaji (nogomet, košarka...)s tribinama - 68,33 posto
- dužobalne šetnice - 61,10 posto
- biciklističke staze - 57,76 posto
- kafići i slastičarne - 49,12 posto
- morski i podmorski sadržaji - 46,35 posto

Naslovnica Split