StoryEditorOCM

Kvartovske trgovine više su od kupovine

Piše PR
16. travnja 2024. - 08:00

Svatko od nas ima svoju omiljenu kvartovsku trgovinu koja mu je uvijek pri ruci i u koju u svakom trenutku može skoknuti po ono što mu nedostaje. Mjesta su to u kojima nas prelaskom praga trgovine oslove imenom i srdačno pozdrave te time uljepšaju dan neovisno o žurbi, prebukiranom kalendaru i razini stresa koji nas taj dan zamara.

Prema tome, kvartovske trgovine puno su više od prostora za nabavku potrepština. One su zapravo ogledala lokalne zajednice u kojima se na svakodnevnoj razini sklapaju prijateljstva, ispisuju romanse, razmjenjuju priče, novosti, generacijski savjeti, ali i pokoji svježi trač kojem često i najveći „introverti“ ne mogu odoljeti. Utočišta su to u kojima se na trenutak sklonimo od ubrzane svakodnevice i uistinu uživamo kupujući.

Ponekad se dobra priča pojavi niotkuda

Vođeni „pritiskom“ i rokovima koji nas svakodnevno more, krenuli smo poslom prema Konavlima. Kako smo u upali u gužvu, maksimalno se iznervirali i u međuvremenu ožednjeli, parkirali smo ispred trgovine Studenca u Mlinima kako bi se okrijepili. Zakoračivši u trgovinu dočekao nas je toliko ljubazan osmijeh i pozdrav, da smo na sekundu zastali. Zvuči nategnuto, ali u isto smo se vrijeme začuđeno pogledali i tiho prokomentirali kako se ne sjećamo kad nas je netko tako srdačno dočekao (a da nisu roditelji).

Razgovor se nastavio sam od sebe, a mi smo sa svakom novom riječju bili sigurni kako ćemo na trenutak zaboraviti svoj kalendar i priču posvetiti Nedjeljki Tošić, vrijednoj voditeljici poslovnice koja nas je svojom vedrinom i ljubaznosti oborila s nogu i na trenutak podsjetila na čari kupovine u kvartovskoj trgovini. U moru članaka koji govore o poznatim ličnostima i „celebrityjima“, naša zvijezda toga dana bila je Nedjeljka koja je, ispočetka sramežljivo, odlučila svoju pauzu posvetiti odgovaranju na naša pitanja.

image

Nedjeljka je poručila kako nije važno s kakvim je raspoloženjem kupac ušao u trgovinu, već je važno da iz nje izađe zadovoljan

„Da biste bili dobri u onome što radite, morate voljeti svoj posao“

Nedjeljka se Studencu pridružila prije šest godina. Krenula je kao prodavačica, ubrzo preuzela ulogu zamjenice voditeljice poslovnice te na koncu postala voditeljicom. „Premda mi se ponekad čini kako je to mnogima neobično čuti, obožavam raditi u trgovini. Znate kako znam da je to tako? Jer se nikada do sada nisam probudila s grčem u želucu zato što moram na posao. Baš suprotno, umivanje sa smiješkom na licu i zadovoljstvom što je preda mnom još jedan dan u kojem ću uživati radeći s ljudima. Mislim da je to najveći razlog što sam tako brzo napredovala. Da biste bili odlični u onome što radite, jednostavno to morate voljeti“, rekla je Nedjeljka.

Na naše pitanje što je toliko posebno u poslu trgovkinje da o njemu govori s tolikim žarom, kao „iz topa“ je istaknula kupce i kolege. „Naravno, prvenstveno mi je zanimljiv posao, jer nikada nije monoton. Svakako da su zadaci s godinama više-manje slični, no pravu razliku čine kolege i kupci, e tu stvari dobivaju posebnu draž. Naime, na povjerenje mi je pružena briga o trgovini koja je više od samog prostora u kojem se nalaze police koje treba napuniti proizvodima. Ona predstavlja bitnu ulogu u svakodnevnom životu kupaca, zato je iznimno važno da je oblikujemo prema njihovim željama i potrebama. Dakle, uopće nije važno s kakvim je raspoloženjem kupac ušao u trgovinu, važno je da iz nje izađe zadovoljan. Kako bi se to ostvarilo potreban je vrhunski tim koji će se međusobno odlično surađivati i potpomagati se. Moj je posao zadovoljstvo i jednih i drugih, a upravo iz toga proizlazi zanimljivost koju sam spomenula“, poručila je Nedjeljka.

image

Nedjeljka je poručila kako je iznimno ponosna na svoj tim koji je istaknula glavnim razlogom zadovoljstva kupaca trgovine u Mlinima

Izazovi nisu prepreke, nego prilike za razvoj

Kako bismo priči dali neki zaplet pokušali smo pronaći bar neki problem, ali Nedjeljka se nije dala. Pitali smo je koji su najveći izazovi s kojima se do sada radeći suočila i kako se ponašala u neugodnim situacijama. „Izazovi ne znače nužno neugodnost i prepreke, na njih više gledam kao priliku za učenje i razvoj. Moram priznati kako su ‘neugodne situacije‘ stvarno rijetkost, ali i kad se dogode važno je imati na umu kako su kupci ljudi od krvi i mesa koji imaju svoje dobre i loše dane. U tim trenucima njihovu negativnost nastojimo umanjiti kvalitetnom uslugom i tu se vidi umješnost pravog trgovca. S ponosom mogu istaknuti kako moj tim to odrađuje savršeno, a to vam mogu potvrditi i naši kupci“, naglasila je Nedjeljka.

Više puta Nedjeljka je ponosno istaknula svoj tim pa nas je zanimalo što ga čini toliko posebnim. „Navest ću vam samo jednu stvar na koju sam iznimno ponosna. Nažalost svi smo svjesni visoke stope fluktuacije radnika u brojnim zanimanjima pa tako i u trgovini. Međutim, u poslovnici koju vodim nitko nikada nije dao otkaz, već su isključivo napredovali ili premješteni u slučaju nedostatka zaposlenika u drugim poslovnicama. Neću biti lažno skromna, mislim da navedeno nije samo dokaz odličnog poslodavca, već vidim i svoju zaslugu u tome. Stvarno se trudim da svi članovi mog tima budu zadovoljni, jer je njihovo zadovoljstvo preduvjet dobrog funkcioniranja poslovnice, ali i zadovoljstva kupaca te u konačnici i izvorom smješka na mome licu. Zato i jesam stalno nasmiješena, jer imam najbolji i najvrjedniji tim na svijetu“, istaknula je Nedjeljka.   

image

U sezonskim mjesecima trgovinu u Mlinima posjećuje mnoštvo turista kojima zaposlenici Studenca korisnim savjetima nastoje olakšati boravak

Povjerenje kupaca najveće je priznanje našem radu

No, što je s klijentelom? Zanimalo nas je dolaze li u trgovinu stalni kupci te kakva su joj iskustva s turistima. Posljednje navedeni izmamili su dodatni osmijeh na ionako nasmijanom licu. „Stranci su čudo. Mogla bih reći da se u sezonskim mjesecima naša trgovina pretvori u ured za turističke informacije. Osim što na dnevnoj razini stotinjak puta objašnjavamo kako se kod nas ne mogu kupiti autobusne karte, dajemo im brojne korisne savjete kojima im nastojimo čim je moguće više olakšati boravak, jer na neki način i mi smo dio turističke ponude na temelju kojeg će stvoriti sliku o našoj zemlji.

Što se tiče stalnih kupaca, njihovo povjerenje zapravo nam je najveće priznanje da svoj posao radimo odlično. To je uistinu poseban odnos koji se temelji na dijeljenju lijepih, radosnih, ali i tužnih životnih trenutaka. Nekima već napamet znamo složiti dnevnu košaricu, dok smo se drugima već navikli pri dolasku izrecitirati proizvode koji su na akciji. Uistinu poseban odnos koji je teško objasniti riječima, a da ne zvuči kao klišej“, ponosno je dodala Nedjeljka.

image

Nedjeljka smatra kako su kvartovske trgovine snažnije usmjerene prema potrebama lokalnog stanovništva

U kvartovskim trgovinama više smo posvećeni kupcima

Pauza se bližila kraju pa smo za kraj Nedjeljku pitali što je to tako posebno u kvartovskim trgovinama da na neki način „zrače“ emocijom koju smo pri ulasku u njenu trgovinu i sami doživjeli. „Ima tu svega pomalo. Prostor je manji što daje neki domaćinski osjećaj i trgovina se nalazi u susjedstvu pa se zapravo stopila s lokalnim stanovništvom i usmjerava se njegovim potrebama. Dakle, zbog manjeg se prostora imamo priliku više posvetiti našim kupcima, što ne znači samo trenutno usluživanje, već i nabavku te ponudu proizvoda sukladno njihovim željama. Prema tome, rekla bih da su kvartovske trgovine snažnije usmjerene prema svojim kupcima. Međutim, veliku ulogu u stvaranju pozitivne atmosfere imaju zaposlenici koji svojom predanošću i radom doprinose tome da se svaki kupac osjeća posebno cijenjenim i dobrodošlim“, zaključila je Nedjeljka.

Nedjeljka nas je otpratila kako nas je i dočekala, s lijepim riječima i iskrenim smiješkom. Kada smo izašli iz trgovine shvatili smo da je nestalo nervoze, promet se raščistio i skoro smo zaboravili kuda smo i zašto krenuli. Vjerojatno se radilo o još jednoj u nizu čarolija kvartovskih trgovina.

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. travanj 2024 06:10