StoryEditorOCM
Dalmacijanadzor slučaja u tijeku

Pedagoginja OŠ Strožanac: Lanjske jedinice povratnika iz Njemačke nisu bile "prave"

Piše PSD.
16. rujna 2012. - 12:03
Slučaj jednog osnovnoškolca koji se prošle godine s roditeljima vratio iz Njemačke do te mjere je uzbudio duhove u Strožancu da je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta u Osnovnu školu “Strožanac” poslalo prosvjetnu inspekciju.

Naime, brzo se u naselju proširila priča o tome da je taj učenik prošlu školski godinu završio sa sedam jedinica u imeniku, no da je unatoč tomu nedavno upisao osmi razred.

Jakov Juretić, tajnik škole u Strožancu, objašnjava da te priče ne odgovaraju istini, već da je taj učenik tek ove godine prvi put zaista upisan u Osnovnu školu “Strožanac”, i to u osmi razred, a na temelju važeće nostrificirane svjedodžbe sedmog razreda koji je učenik završio još dok je živio u Njemačkoj.

- Taj učenik prošle godine nije bio upisan u našu školu, odnosno u našu matičnu knjigu, pa tako nije imao niti učenički matični broj, jer je njegov otac kompletnu dokumentaciju potrebnu za nostrifikaciju i upis u našu školu donio tek u svibnju ove godine. To dijete je prije godina dana istrgnuto iz jedne sredine u kojoj je odrastalo i stavljeno u posve novu sredinu. Slabo je poznavao hrvatski jezik, te su s njim godinu dana radile stručne službe naše škole – kazao nam je tajnik.

- Za učenje i praćenje nastave mu je trebao viši nivo znanja jezika - nastavila je pedagoginja škole, koja napominje da i prema zakonu postoji opcija pripremne godine. Tako je dva puta tjedno tijekom cijele prošle školske godine s tim djetetom radio logoped na čitanju, razumijevanju i pisanju hrvatskog jezika. Također ga je jednom tjedno nastavnica hrvatskog jezika uključila u dopunsku nastavu. Škola mu je organizirala i vršnjačku pomoć, pa su mu učenici dolazili kući i donijeli bi mu fotokopirane bilježnice - kazala nam je školska pedagoginja.

Dodala je da su se tom djetetu lani ocjene upisivale u imenik iako nije imao učenički status, jer je to bio jedini način da se prati njegov rad. Dijete je u tih godinu dana svladalo hrvatski jezik, te je tek ove školske godine zaista upisanu u školu. Nastavu pohađa redovito, napredak je vidljiv, te je na pozitivno promijenio obrazac ponašanja – ispričala nam je školska pedagoginja.

Kazala nam je da je samo htjela pomoći tom djetetu da se ne pojavi u srednjoj školi bez poznavanja jezika i da mu se razbije otpor prema školi u sasvim novoj sredini i na jeziku koji mu nije materinji.

U Ministarstvu obrazovanja su nam u petak kazali da je nadzor tog slučaja u tijeku.

T. G. Z.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
02. svibanj 2024 06:40