stdClass Object ( [id] => 1357056 [title] => Pet kilometara ceste koja bi spasila Split. Ima li ikakve nade za nju? Barem za 10 godina? Gdje je zapelo? Evo priče [alias] => pet-kilometara-ceste-koja-bi-spasila-split-ima-li-ikakve-nade-za-nju-barem-za-10-godina-gdje-je-zapelo-evo-price [catid] => 252 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Ma neće ni za još deset godina, vidjet ćete!

"Obavještavamo vas da smo započeli pripremu dokumentacije za raskid Ugovora za izvođenje radova na projektu Splitske obilaznice, državna cesta D8, Dionica br. 2, Stobreč – Dugi Rat, LOT 1 TTTS (Stobreč) – Grljevac, broj: 800-127/2007, urbroj: 800/2007-2122 od dana 30. 11. 2007. godine u skladu s točkom 75.1 Uvjeta Ugovora Dio II (Uvjeti posebne primjene), zbog nedostatka sredstava uslijed prekida kreditiranja od strane Europske investicijske banke. Molimo vas da pripremite svu dokumentaciju koju smatrate potrebnom, kako bi dokazali eventualna potraživanja u skladu s točkom 65.8 Općih uvjeta ugovora."

Nije baš najpopularnije doslovno citirati birokratske dokumente i poslovnu korespondenciju, osobito te puste urudžbene brojeve i oznake, ali dobro dođe radi bolje ilustracije i dokumentiranja. Sve se, naime, čini ozbiljnije! Uglavnom, govorimo o nedosanjanoj novoj prometnici između Splita i Omiša. Izvorno se (prije više desetaka godina) govorilo o cesti Trogir – Split – Omiš, ali planovi su se mijenjali. Baš kao i naši životi kroz par naraštaja. Jedino što je ostalo isto, to su svakodnevne jadikovke za prometnim pravcem bez kojeg se, evo, gušimo na najopterećenijoj prometnici u zemlji.

Obećanja, obećanja

Zima je 2024. godine, ljeto triju izbora. Obećanja o boljem životu i novim investicijama u prometnu infrastrukturu ne manjka, kao što vidite i sami. Zato ne čudi prva naša rečenica: izgovorili su je Ante Mekinić, čelnik Saveza za Poljica, i ing. Ivan Vulić, čovjek koji je čitav radni vijek proveo gradeći ceste i probijajući tunele. Primjerice, tunel Sveti Rok.

A taj birokratski dopis – dosad neviđen u javnosti – nešto je sasvim drugo. Ali govori ključne stvari upravo za našu temu o cesti... Poslale su ga, naime, Hrvatske ceste, a potpisao ing. Tomislav Cvetko, tada njihov direktor sektora. Datum je 3. lipnja 2011. godine. I uputio nekoć moćnoj tvrtki "Konstruktor inženjering". Koja je bila izvođač radova na poziciji koju naši sugovornici smatraju i danas kardinalnom za ovu temu, zagušenu ispušnim plinovima i nepreglednim kolonama vozila naguranih na toj magistrali.

Imamo i fotografiju građevinske ploče s TTTS-a, koja kaže da je tu bilo gradilište i na kojoj se navode i podaci o građevinskoj dozvoli, izvođaču radova i svemu ostalom. U međuvremenu je ploča uklonjena. Da ne svjedoči više, valjda.

E bilo je to u ćaćino vrijeme, u doba Ive Sanadera: 2007. godine počela se graditi važna dionica između Stobreča (TTTS) i Grljevca, da bi sve naprasno bilo prekinuto 2011. godine. Razlozi su vidljivi iz spomenutog pisma – prekinuto je financiranje!

A naši sugovornici kažu da bi upravo taj komadić ceste, dug ni pet kilometara, s novim mostom preko Žrnovnice, petljama i priključcima na Jadransku magistralu, rasteretio od nesnosnih gužvi čitav prometni pravac i njegovu neuralgičnu točku, danas već i od Sirobuje, preko stobrečkog križanja do Grljevca i hotela "Lav", s bezbroj legalnih i ilegalnih lokalnih priključaka okolnih kuća, vila, apartmana, hotela i rijeke turista.

– Prosvjedi javnosti sve su žešći, ljudi više ne mogu podnositi takvo stanje i zastoje, odnosno višesatno putovanje od Omiša do Splita, pa se Hrvatske ceste uglavnom dovijaju alternativnim rješenjima, predstavljajući ih kao privremena – govore nam Mekinić i Vulić. Tako se, ističu, već godinama forsira izgradnju omiške zaobilaznice s nadom da će se preusmjeravanjem dijela prometa s Jadranske magistrale iz smjera Makarske na neuvjetnu cestovnu infrastrukturu Srednjih Poljica prometno rasteretiti centar Omiša. Ne razmišljajući da će stvoriti nove zastoje i prometne poteškoće gdje ih dosad nije bilo.

Samo papiri, pozivi, natječaji...

– Jednako bezrazložno, sada forsiraju gradnju poddionice čvor Mravinci – čvor TTTS, za koju neovisni prometni stručnjaci kažu da neće donijeti pozitivne učinke. Osim što će pomoći Solinu da riješi neke komunalne probleme, jer će omogućiti izravan pristup atraktivnim zonama planiranima PUP-om te omogućiti izgradnju obilaznice Mravinaca.

Zato čelnici udruge Savez za Poljica i naglašavaju da je – za razliku od Mravinaca i Omiša – jedina poddionica koja u velikoj mjeri može ublažiti najveći prometni zastoj u Hrvatskoj, gušći i od solinske Širine i od zagrebačkog Lučkog, s prosječnih 65.000 vozila dnevno, upravo ona na kojoj su radovi naprasno prekinuti onim citiranim pismom iz 2011. godine. Apelima struke, unatoč.

– Svakim novim godišnjim planom izgradnje na području splitske aglomeracije Hrvatske ceste prigodno ponude uglavnom stara obećanja u novom ruhu. I najčešće se svode na papirologiju, javne pozive i natječaje bez opipljivih i javnosti vidljivih rezultata. Izuzmemo li tunel nad Cetinom u Omišu, koji vodi iz ničega u ništa, ili onaj kanjonski most bez vjetrobrana, dok skrušeno čeka novo svečano otvaranje – pojašnjavaju Mekinić i Vulić. No, prema njihovim riječima, isti investitor u drugim dijelovima Hrvatske gradi ili je već završio najzahtjevnije objekte. Recimo, državnu cestu DC403 u Rijeci. Pa se postavlja pitanje zašto "Ceste" uporno odugovlače s izgradnjom najprioritetnijeg pravca – brze ceste od Splita do Omiša, duge tek 21 kilometar?!

– Stalno kupuju nove odgode! Desetljećima!

Najprije su u studenom 2014. godine projekt njene izgradnje preimenovali u "Novu multimodalnu platformu Splitske aglomeracije Solin – Stobreč – Dugi Rat – Omiš", kako bi ga, navodno, mogli nominirati za europsko financiranje u programskom razdoblju od 2021. do 2027. godine. Ne bi li se sredstva HC-a mogla preusmjeriti na druge projekte koji ne odgovaraju kriterijima Europske unije.

– Barem je tako u rujnu 2020. izjavio Josip Škorić, predsjednik uprave Hrvatskih cesta, u razgovoru na Dalmatinskom portalu.

Neracionalna trasa!

Onda su "smislili" čuvenu multimodalnost – princip koji je, kao, Europa spremnija financirati – pa su odustali od izvornog koncepta brze ceste Trogir – Omiš, ali su zato u projekt uvrstili novu kriljansku luku (!?) te dionicu čvor Mravinci – čvor TTTS uveli kao ishodišnu točku buduće ceste prema Omišu.

– Trasiranu južnim padinama Poljičke planine: grebenima Peruna, Vršine i Mošnice, koja je sve samo ne racionalna. Da bi joj "priskrbili" multimodalnost, ukinuli su grljevački čvor i pristupnu cestu do magistrale, a u Krilu, u nemogućim terenskim uvjetima planiraju izgradnju trajektne luke! Do koje onda planiraju graditi cestu s dva odvojena prometna traka, dok bi se nastavak trase prema Omišu gradio kao "normalna" cesta.

Vulić i Mekinić, dakle, zaključuju da je do konačne izgradnje brze ceste Split – Omiš, što će biti tko zna kada, ni za deset godina, jedino razumno vratiti u projekt grljevački čvor, umjesto neracionalnog čačkanja na perifernim točkama u Mravincima i Omišu.

– Međutim, Hrvatske ceste i nadalje uporno čine sve što mogu kako ne bi učinile ono što moraju.

Tako će nam biti dok se za dovršetak brze ceste od Splita do Omiša složno ne zauzmu svi čelnici općina i gradova na trasi, odnosno sva lokalna politika. Pa im za kraj evo jedan internetski grafit: "Od 14 godina braka, sedan san provela kod Lava!".

---

Hrvatske ceste: Ove godine gradimo od Mravinaca do TTTS-a

"Nova cesta Split – Omiš projekt je koji se naziva ‘Multimodalna platforma splitske aglomeracije‘, a predstavlja nastavak izgradnje obilaznice Splita, od Solina do Omiša, i čini je više podprojekata. Svaki ima više faza. Ukupna procijenjena vrijednost nove ceste s priključcima iznosi 314,69 milijuna eura. Projekt je naveden kao prvi prioritet za sufinanciranje cesta sredstvima EU-a u sklopu novog Operativnog programa za razdoblje od 2021. do 2027. godine.

Izgradnji se pristupa na način da se ugovara izgradnja uporabnih, odnosno funkcionalnih cjelina, a svaka se sastoji od više građevinskih dozvola. Iz navedenog razloga, Planom nabave za 2024. godinu, tijekom veljače planirana je objava natječaja za izgradnju dionice koja bi povezala Dugi Rat s tunelom Komorjak (most na Cetini). Budući da se radi o izuzetno zahtjevnoj dionici na teško pristupačnom terenu s tri tunela, jednim pješačkim evakuacijskim izlazom, šest vijadukata i jednim prolazom – za izgradnju su planirana 42 mjeseca, dok je procijenjena vrijednost 87 milijuna eura.

Prošle godine, sa splitske strane započela je izgradnja rotora Mravince na dionici Mravince – TTTS, dok je natječaj za izgradnju nastavka dionice do TTTS-a proveden, a tijekom ove godine plan je ishoditi građevinske dozvole te započeti građenje.

Za nastavak, odnosno dionicu od TTTS-a do Dugog Rata, trenutno je u tijeku ishođenje lokacijske dozvole. I ova dionica bit će podijeljena u više uporabnih cjelina i izvodit će na način da se osigura prometna funkcionalnost brze ceste sa spojnim cestama na čvorištima Stara Podstrana – Podstrana i Jesenice – Jesenice.

Također, u 2024. godini planirana je i nabava usluge za projektiranje i ishođenje lokacijske i građevinske dozvole za Spojnu cestu Stobreč (DC8) – TTTS.

Isto tako, pri samom završetku je provedba faze obilaznice Omiša koja podrazumijeva dva tunela, cestu i most Cetina, kao dio projekta ‘Multimodalne platforme splitske aglomeracije‘.

Iz svega navedenog razvidna je aktivnost ovog projekta, koji je Vlada Republike Hrvatske proglasila strateškim, a time i prioritetnim, kao i realizacija."

---

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => IZBORI I OBEĆANJA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [35] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) ) [extra_fields_search] => IZBORI I OBEĆANJA 2 0 7085 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 [created] => 2024-01-18 15:18:04 [created_by] => 3259 [created_by_alias] => Damir Tolj [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2024-01-20 21:11:22 [modified_by] => 3259 [publish_up] => 2024-01-20 20:31:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 0 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 252 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz s dalmatinske obale. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, dalmacija, obala [secure] => 0 [page_title] => Obala [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 1 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= title=Pet kilometara ceste koja bi spasila Split. Ima li ikakve nade za nju? Barem za 10 godina? Gdje je zapelo? Evo priče page_title=Pet kilometara ceste koja bi spasila Split. Ima li ikakve nade za nju? Barem za 10 godina? Gdje je zapelo? Evo priče [metakey] => Savez za Poljica, Hrvatske ceste, TTTS, Cesta Omiš - Split [plugins] => {"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/images\/slike\/2024\/01\/18\/26340091.jpg","\/images\/slike\/2024\/01\/18\/26340088.jpg","\/images\/slike\/2024\/01\/18\/26340084.jpg","\/images\/slike\/2024\/01\/18\/26390700.jpg","\/images\/slike\/2024\/01\/18\/26390699.jpg","\/images\/slike\/2024\/01\/18\/26390698.jpg","\/images\/slike\/2024\/01\/18\/23073030.jpg","\/images\/slike\/2024\/01\/18\/23073126.jpg","\/images\/slike\/2024\/01\/18\/18622368.jpg","\/images\/slike\/2024\/01\/18\/11361910.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["Jo\u0161ko \u0160upi\u0107\/Cropix","Jo\u0161ko \u0160upi\u0107\/Cropix","Jo\u0161ko \u0160upi\u0107\/Cropix","","","","Tom Dubravec\/Cropix","Tom Dubravec\/Cropix","Ante \u010cizmi\u0107\/Cropix","Ante \u010cizmi\u0107\/Cropix"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["

Ivan Vuli\u0107 i Ante Mekini\u0107 iz Saveza za Poljica: Hrvatske ceste i nadalje uporno \u010dine sve \u0161to mogu kako ne bi u\u010dinile ono \u0161to moraju\u00a0<\/p>","

Ivan Vuli\u0107 i Ante Mekini\u0107 iz Saveza za Poljica: Hrvatske ceste i nadalje uporno \u010dine sve \u0161to mogu kako ne bi u\u010dinile ono \u0161to moraju<\/p>","

Ivan Vuli\u0107 i Ante Mekini\u0107 iz Saveza za Poljica: Hrvatske ceste i nadalje uporno \u010dine sve \u0161to mogu kako ne bi u\u010dinile ono \u0161to moraju<\/p>","

Trasa dionice brze ceste Stobre\u010d - Omi\u0161 sa svim \u010dvori\u0161tima<\/p>","

Trasa dionice Solin - Stobre\u010d - Dugi Rat - Omi\u0161<\/p>","

Gra\u0111evinska plo\u010da na TTTS-u, prvo ju je prekrila dra\u010da, a onda je uklonjena, da nas ne sje\u0107a na na\u0161u muku svakodnevnu<\/p>","

Gu\u017eva u Podstrani, svaki dan, svaki sat, sedam dana u tjednu, 52 tjedna godi\u0161nje....<\/p>\n\n

Tom Dubravec\/Cropix<\/p>","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1920x1139","hd_26340091_1920.jpg":"1920x1080","k_26340091_1280.jpg":"1280x1280","k_26340091_1024.jpg":"1024x1024","k_26340091_640.jpg":"640x640","k_26340091_480.jpg":"480x480","k_26340091_340.jpg":"340x340","k_26340091_220.jpg":"220x220","o_26340091_1280.jpg":"1280x759","o_26340091_1024.jpg":"1024x607","o_26340091_640.jpg":"640x379","o_26340091_480.jpg":"480x284","o_26340091_340.jpg":"340x201","o_26340091_220.jpg":"220x130","h_26340091_1280.jpg":"1280x854","h_26340091_1024.jpg":"1024x683","h_26340091_640.jpg":"640x427","h_26340091_480.jpg":"480x320","h_26340091_340.jpg":"340x227","h_26340091_220.jpg":"220x147","pp_26340091_1280.jpg":"1280x1628","pp_26340091_1024.jpg":"1024x1303","pp_26340091_640.jpg":"640x814","pp_26340091_480.jpg":"480x611","pp_26340091_340.jpg":"340x432","pp_26340091_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1221","hd_26340088_1920.jpg":"1920x1080","k_26340088_1280.jpg":"1280x1280","k_26340088_1024.jpg":"1024x1024","k_26340088_640.jpg":"640x640","k_26340088_480.jpg":"480x480","k_26340088_340.jpg":"340x340","k_26340088_220.jpg":"220x220","o_26340088_1280.jpg":"1280x814","o_26340088_1024.jpg":"1024x651","o_26340088_640.jpg":"640x407","o_26340088_480.jpg":"480x305","o_26340088_340.jpg":"340x216","o_26340088_220.jpg":"220x139","h_26340088_1280.jpg":"1280x854","h_26340088_1024.jpg":"1024x683","h_26340088_640.jpg":"640x427","h_26340088_480.jpg":"480x320","h_26340088_340.jpg":"340x227","h_26340088_220.jpg":"220x147","pp_26340088_1280.jpg":"1280x1628","pp_26340088_1024.jpg":"1024x1303","pp_26340088_640.jpg":"640x814","pp_26340088_480.jpg":"480x611","pp_26340088_340.jpg":"340x432","pp_26340088_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1276","hd_26340084_1920.jpg":"1920x1080","k_26340084_1280.jpg":"1280x1280","k_26340084_1024.jpg":"1024x1024","k_26340084_640.jpg":"640x640","k_26340084_480.jpg":"480x480","k_26340084_340.jpg":"340x340","k_26340084_220.jpg":"220x220","o_26340084_1280.jpg":"1280x850","o_26340084_1024.jpg":"1024x680","o_26340084_640.jpg":"640x425","o_26340084_480.jpg":"480x319","o_26340084_340.jpg":"340x225","o_26340084_220.jpg":"220x146","h_26340084_1280.jpg":"1280x854","h_26340084_1024.jpg":"1024x683","h_26340084_640.jpg":"640x427","h_26340084_480.jpg":"480x320","h_26340084_340.jpg":"340x227","h_26340084_220.jpg":"220x147","pp_26340084_1280.jpg":"1280x1628","pp_26340084_1024.jpg":"1024x1303","pp_26340084_640.jpg":"640x814","pp_26340084_480.jpg":"480x611","pp_26340084_340.jpg":"340x432","pp_26340084_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1049","hd_26390700_1920.jpg":"1920x1080","k_26390700_1280.jpg":"1280x1280","k_26390700_1024.jpg":"1024x1024","k_26390700_640.jpg":"640x640","k_26390700_480.jpg":"480x480","k_26390700_340.jpg":"340x340","k_26390700_220.jpg":"220x220","o_26390700_1280.jpg":"1280x699","o_26390700_1024.jpg":"1024x559","o_26390700_640.jpg":"640x349","o_26390700_480.jpg":"480x262","o_26390700_340.jpg":"340x185","o_26390700_220.jpg":"220x120","h_26390700_1280.jpg":"1280x854","h_26390700_1024.jpg":"1024x683","h_26390700_640.jpg":"640x427","h_26390700_480.jpg":"480x320","h_26390700_340.jpg":"340x227","h_26390700_220.jpg":"220x147","pp_26390700_1280.jpg":"1280x1628","pp_26390700_1024.jpg":"1024x1303","pp_26390700_640.jpg":"640x814","pp_26390700_480.jpg":"480x611","pp_26390700_340.jpg":"340x432","pp_26390700_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1200x851","hd_26390699_1920.jpg":"1920x1080","k_26390699_1280.jpg":"1280x1280","k_26390699_1024.jpg":"1024x1024","k_26390699_640.jpg":"640x640","k_26390699_480.jpg":"480x480","k_26390699_340.jpg":"340x340","k_26390699_220.jpg":"220x220","o_26390699_1280.jpg":"1280x907","o_26390699_1024.jpg":"1024x726","o_26390699_640.jpg":"640x453","o_26390699_480.jpg":"480x340","o_26390699_340.jpg":"340x241","o_26390699_220.jpg":"220x156","h_26390699_1280.jpg":"1280x854","h_26390699_1024.jpg":"1024x683","h_26390699_640.jpg":"640x427","h_26390699_480.jpg":"480x320","h_26390699_340.jpg":"340x227","h_26390699_220.jpg":"220x147","pp_26390699_1280.jpg":"1280x1628","pp_26390699_1024.jpg":"1024x1303","pp_26390699_640.jpg":"640x814","pp_26390699_480.jpg":"480x611","pp_26390699_340.jpg":"340x432","pp_26390699_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1512x2016","hd_26390698_1920.jpg":"1920x1080","k_26390698_1280.jpg":"1280x1280","k_26390698_1024.jpg":"1024x1024","k_26390698_640.jpg":"640x640","k_26390698_480.jpg":"480x480","k_26390698_340.jpg":"340x340","k_26390698_220.jpg":"220x220","o_26390698_1280.jpg":"1280x1706","o_26390698_1024.jpg":"1024x1365","o_26390698_640.jpg":"640x853","o_26390698_480.jpg":"480x640","o_26390698_340.jpg":"340x453","o_26390698_220.jpg":"220x293","h_26390698_1280.jpg":"1280x854","h_26390698_1024.jpg":"1024x683","h_26390698_640.jpg":"640x427","h_26390698_480.jpg":"480x320","h_26390698_340.jpg":"340x227","h_26390698_220.jpg":"220x147","pp_26390698_1280.jpg":"1280x1628","pp_26390698_1024.jpg":"1024x1303","pp_26390698_640.jpg":"640x814","pp_26390698_480.jpg":"480x611","pp_26390698_340.jpg":"340x432","pp_26390698_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1079","hd_23073030_1920.jpg":"1920x1080","k_23073030_1280.jpg":"1280x1280","k_23073030_1024.jpg":"1024x1024","k_23073030_640.jpg":"640x640","k_23073030_480.jpg":"480x480","k_23073030_340.jpg":"340x340","k_23073030_220.jpg":"220x220","o_23073030_1280.jpg":"1280x719","o_23073030_1024.jpg":"1024x575","o_23073030_640.jpg":"640x359","o_23073030_480.jpg":"480x269","o_23073030_340.jpg":"340x191","o_23073030_220.jpg":"220x123","h_23073030_1280.jpg":"1280x854","h_23073030_1024.jpg":"1024x683","h_23073030_640.jpg":"640x427","h_23073030_480.jpg":"480x320","h_23073030_340.jpg":"340x227","h_23073030_220.jpg":"220x147","pp_23073030_1280.jpg":"1280x1628","pp_23073030_1024.jpg":"1024x1303","pp_23073030_640.jpg":"640x814","pp_23073030_480.jpg":"480x611","pp_23073030_340.jpg":"340x432","pp_23073030_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x2870","hd_23073126_1920.jpg":"1920x1080","k_23073126_1280.jpg":"1280x1280","k_23073126_1024.jpg":"1024x1024","k_23073126_640.jpg":"640x640","k_23073126_480.jpg":"480x480","k_23073126_340.jpg":"340x340","k_23073126_220.jpg":"220x220","o_23073126_1280.jpg":"1280x1913","o_23073126_1024.jpg":"1024x1530","o_23073126_640.jpg":"640x956","o_23073126_480.jpg":"480x717","o_23073126_340.jpg":"340x508","o_23073126_220.jpg":"220x328","h_23073126_1280.jpg":"1280x854","h_23073126_1024.jpg":"1024x683","h_23073126_640.jpg":"640x427","h_23073126_480.jpg":"480x320","h_23073126_340.jpg":"340x227","h_23073126_220.jpg":"220x147","pp_23073126_1280.jpg":"1280x1628","pp_23073126_1024.jpg":"1024x1303","pp_23073126_640.jpg":"640x814","pp_23073126_480.jpg":"480x611","pp_23073126_340.jpg":"340x432","pp_23073126_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x2895","hd_18622368_1920.jpg":"1920x1080","k_18622368_1280.jpg":"1280x1280","k_18622368_1024.jpg":"1024x1024","k_18622368_640.jpg":"640x640","k_18622368_480.jpg":"480x480","k_18622368_340.jpg":"340x340","k_18622368_220.jpg":"220x220","o_18622368_1280.jpg":"1280x1930","o_18622368_1024.jpg":"1024x1544","o_18622368_640.jpg":"640x965","o_18622368_480.jpg":"480x723","o_18622368_340.jpg":"340x512","o_18622368_220.jpg":"220x331","h_18622368_1280.jpg":"1280x854","h_18622368_1024.jpg":"1024x683","h_18622368_640.jpg":"640x427","h_18622368_480.jpg":"480x320","h_18622368_340.jpg":"340x227","h_18622368_220.jpg":"220x147","pp_18622368_1280.jpg":"1280x1628","pp_18622368_1024.jpg":"1024x1303","pp_18622368_640.jpg":"640x814","pp_18622368_480.jpg":"480x611","pp_18622368_340.jpg":"340x432","pp_18622368_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1280","hd_11361910_1920.jpg":"1920x1080","k_11361910_1280.jpg":"1280x1280","k_11361910_1024.jpg":"1024x1024","k_11361910_640.jpg":"640x640","k_11361910_480.jpg":"480x480","k_11361910_340.jpg":"340x340","k_11361910_220.jpg":"220x220","o_11361910_1280.jpg":"1280x853","o_11361910_1024.jpg":"1024x682","o_11361910_640.jpg":"640x426","o_11361910_480.jpg":"480x320","o_11361910_340.jpg":"340x226","o_11361910_220.jpg":"220x146","h_11361910_1280.jpg":"1280x854","h_11361910_1024.jpg":"1024x683","h_11361910_640.jpg":"640x427","h_11361910_480.jpg":"480x320","h_11361910_340.jpg":"340x227","h_11361910_220.jpg":"220x147","pp_11361910_1280.jpg":"1280x1628","pp_11361910_1024.jpg":"1024x1303","pp_11361910_640.jpg":"640x814","pp_11361910_480.jpg":"480x611","pp_11361910_340.jpg":"340x432","pp_11361910_220.jpg":"220x280"}],"incptvocmimagegalleryImageUseInGallery":["1","1","1","1","1","1","1","1","1","1"]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 100 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 252 [name] => Obala [alias] => obala [description] => [parent] => 246 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 9 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Medium","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"1","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 1 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 18 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7779140 Threads: 1 Questions: 1634675909 Slow queries: 4856797 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 111362370 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 55 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front02 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => JDatabaseQueryMysqli Object ( [offset:protected] => 0 [limit:protected] => 0 [db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object *RECURSION* [sql:protected] => [type:protected] => select [element:protected] => [select:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => SELECT [elements:protected] => Array ( [0] => category.* [1] => IF(ISNULL(container.catid),false,true) AS container [2] => container.name AS container_name [3] => SEFURL_cr.menuItemID AS sefurl_belonging_menu_item ) [glue:protected] => , ) [delete:protected] => [update:protected] => [insert:protected] => [from:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => FROM [elements:protected] => Array ( [0] => `#__ocm_categories` AS `category` ) [glue:protected] => , ) [join:protected] => Array ( [0] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_containers AS container ON category.id = container.catid ) [glue:protected] => , ) [1] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_sefurl_category_menu_relation AS SEFURL_cr ON category.id = SEFURL_cr.categoryID ) [glue:protected] => , ) ) [set:protected] => [where:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => WHERE [elements:protected] => Array ( [0] => `category`.`id` = '240' ) [glue:protected] => AND ) [group:protected] => [having:protected] => [columns:protected] => [values:protected] => [order:protected] => [autoIncrementField:protected] => [call:protected] => [exec:protected] => [union:protected] => [unionAll:protected] => [selectRowNumber:protected] => ) [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /dalmacija/obala ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 482 [name] => Premium [alias] => premium [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /vinski-podrum-stari/sponzori ) ) [link] => /dalmacija/obala/pet-kilometara-ceste-koja-bi-spasila-split-ima-li-ikakve-nade-za-nju-barem-za-10-godina-gdje-je-zapelo-evo-price-1357056 [printLink] => /dalmacija/obala/pet-kilometara-ceste-koja-bi-spasila-split-ima-li-ikakve-nade-za-nju-barem-za-10-godina-gdje-je-zapelo-evo-price-1357056?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 737517 [name] => Savez za Poljica [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2023-11-21 12:13:44 [main_article_id] => 0 [alias] => savez-za-poljica [link] => /tag/savez-za-poljica ) [1] => stdClass Object ( [id] => 422751 [name] => Hrvatske ceste [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => hrvatske-ceste [link] => /tag/hrvatske-ceste ) [2] => stdClass Object ( [id] => 496726 [name] => TTTS [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => ttts [link] => /tag/ttts ) [3] => stdClass Object ( [id] => 744883 [name] => Cesta Omiš - Split [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2024-01-20 21:31:51 [main_article_id] => 0 [alias] => cesta-omis-split-0 [link] => /tag/cesta-omis-split-0 ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => IZBORI I OBEĆANJA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [contains_infographic] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [Withoutads] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [Photo_gallery] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [promo] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [contains_video] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [exclude_comments] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [open_link_in_new_window] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [horizontal_crop_of_the_main_photo] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [no_index] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [no_cache] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [dont_show_on_the_front_page] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [related_on_bottom] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [live_button] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [instant_articles] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [s_preporucuje] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [s_voli] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [layout_with_three_photos] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [gallery_in_the_article] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [required_views] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [fullhd_image] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [CitySelect] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [paid_article] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [SD_na_licu_mjesta] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Pet kilometara ceste koja bi spasila Split. Ima li ikakve nade za nju? Barem za 10 godina? Gdje je zapelo? Evo priče [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3259 [name] => Damir Tolj [username] => damir.tolj [email] => damir.tolj@slobodnadalmacija.hr [password] => $2y$10$j6YkGvrD5xTYdagwEFenyuGNeBnNZ2egJcmTV7GuhLZN7LGCu5zhG [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => {"admin_style":"","admin_language":"","language":"","editor":"","timezone":""} [groups] => Array ( [3] => 3 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [admin_style] => [admin_language] => [language] => [editor] => [timezone] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/damir-tolj-3259 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1773 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 0 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/c2aa122986ce902459ac3b70b0b10780?s=100&default=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/01/18/26340091.jpg [galleryCount] => 10 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => Joško Šupić/Cropix [mainImageDesc] =>

Ivan Vulić i Ante Mekinić iz Saveza za Poljica: Hrvatske ceste i nadalje uporno čine sve što mogu kako ne bi učinile ono što moraju 

[popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/01/18/26340091.jpg [title] =>

Ivan Vulić i Ante Mekinić iz Saveza za Poljica: Hrvatske ceste i nadalje uporno čine sve što mogu kako ne bi učinile ono što moraju 

Joško Šupić/Cropix ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/01/18/26340088.jpg [title] =>

Ivan Vulić i Ante Mekinić iz Saveza za Poljica: Hrvatske ceste i nadalje uporno čine sve što mogu kako ne bi učinile ono što moraju

Joško Šupić/Cropix ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/01/18/26340084.jpg [title] =>

Ivan Vulić i Ante Mekinić iz Saveza za Poljica: Hrvatske ceste i nadalje uporno čine sve što mogu kako ne bi učinile ono što moraju

Joško Šupić/Cropix ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/01/18/26390700.jpg [title] =>

Trasa dionice brze ceste Stobreč - Omiš sa svim čvorištima

) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/01/18/26390699.jpg [title] =>

Trasa dionice Solin - Stobreč - Dugi Rat - Omiš

) [5] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/01/18/26390698.jpg [title] =>

Građevinska ploča na TTTS-u, prvo ju je prekrila drača, a onda je uklonjena, da nas ne sjeća na našu muku svakodnevnu

) [6] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/01/18/23073030.jpg [title] =>

Gužva u Podstrani, svaki dan, svaki sat, sedam dana u tjednu, 52 tjedna godišnje....

Tom Dubravec/Cropix

Tom Dubravec/Cropix ) [7] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/01/18/23073126.jpg [title] => Tom Dubravec/Cropix ) [8] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/01/18/18622368.jpg [title] => Ante Čizmić/Cropix ) [9] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/01/18/11361910.jpg [title] => Ante Čizmić/Cropix ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Ma neće ni za još deset godina, vidjet ćete!

"Obavještavamo vas da smo započeli pripremu dokumentacije za raskid Ugovora za izvođenje radova na projektu Splitske obilaznice, državna cesta D8, Dionica br. 2, Stobreč – Dugi Rat, LOT 1 TTTS (Stobreč) – Grljevac, broj: 800-127/2007, urbroj: 800/2007-2122 od dana 30. 11. 2007. godine u skladu s točkom 75.1 Uvjeta Ugovora Dio II (Uvjeti posebne primjene), zbog nedostatka sredstava uslijed prekida kreditiranja od strane Europske investicijske banke. Molimo vas da pripremite svu dokumentaciju koju smatrate potrebnom, kako bi dokazali eventualna potraživanja u skladu s točkom 65.8 Općih uvjeta ugovora."

Nije baš najpopularnije doslovno citirati birokratske dokumente i poslovnu korespondenciju, osobito te puste urudžbene brojeve i oznake, ali dobro dođe radi bolje ilustracije i dokumentiranja. Sve se, naime, čini ozbiljnije! Uglavnom, govorimo o nedosanjanoj novoj prometnici između Splita i Omiša. Izvorno se (prije više desetaka godina) govorilo o cesti Trogir – Split – Omiš, ali planovi su se mijenjali. Baš kao i naši životi kroz par naraštaja. Jedino što je ostalo isto, to su svakodnevne jadikovke za prometnim pravcem bez kojeg se, evo, gušimo na najopterećenijoj prometnici u zemlji.

Obećanja, obećanja

Zima je 2024. godine, ljeto triju izbora. Obećanja o boljem životu i novim investicijama u prometnu infrastrukturu ne manjka, kao što vidite i sami. Zato ne čudi prva naša rečenica: izgovorili su je Ante Mekinić, čelnik Saveza za Poljica, i ing. Ivan Vulić, čovjek koji je čitav radni vijek proveo gradeći ceste i probijajući tunele. Primjerice, tunel Sveti Rok.

A taj birokratski dopis – dosad neviđen u javnosti – nešto je sasvim drugo. Ali govori ključne stvari upravo za našu temu o cesti... Poslale su ga, naime, Hrvatske ceste, a potpisao ing. Tomislav Cvetko, tada njihov direktor sektora. Datum je 3. lipnja 2011. godine. I uputio nekoć moćnoj tvrtki "Konstruktor inženjering". Koja je bila izvođač radova na poziciji koju naši sugovornici smatraju i danas kardinalnom za ovu temu, zagušenu ispušnim plinovima i nepreglednim kolonama vozila naguranih na toj magistrali.

Imamo i fotografiju građevinske ploče s TTTS-a, koja kaže da je tu bilo gradilište i na kojoj se navode i podaci o građevinskoj dozvoli, izvođaču radova i svemu ostalom. U međuvremenu je ploča uklonjena. Da ne svjedoči više, valjda.

E bilo je to u ćaćino vrijeme, u doba Ive Sanadera: 2007. godine počela se graditi važna dionica između Stobreča (TTTS) i Grljevca, da bi sve naprasno bilo prekinuto 2011. godine. Razlozi su vidljivi iz spomenutog pisma – prekinuto je financiranje!

A naši sugovornici kažu da bi upravo taj komadić ceste, dug ni pet kilometara, s novim mostom preko Žrnovnice, petljama i priključcima na Jadransku magistralu, rasteretio od nesnosnih gužvi čitav prometni pravac i njegovu neuralgičnu točku, danas već i od Sirobuje, preko stobrečkog križanja do Grljevca i hotela "Lav", s bezbroj legalnih i ilegalnih lokalnih priključaka okolnih kuća, vila, apartmana, hotela i rijeke turista.

– Prosvjedi javnosti sve su žešći, ljudi više ne mogu podnositi takvo stanje i zastoje, odnosno višesatno putovanje od Omiša do Splita, pa se Hrvatske ceste uglavnom dovijaju alternativnim rješenjima, predstavljajući ih kao privremena – govore nam Mekinić i Vulić. Tako se, ističu, već godinama forsira izgradnju omiške zaobilaznice s nadom da će se preusmjeravanjem dijela prometa s Jadranske magistrale iz smjera Makarske na neuvjetnu cestovnu infrastrukturu Srednjih Poljica prometno rasteretiti centar Omiša. Ne razmišljajući da će stvoriti nove zastoje i prometne poteškoće gdje ih dosad nije bilo.

Samo papiri, pozivi, natječaji...

– Jednako bezrazložno, sada forsiraju gradnju poddionice čvor Mravinci – čvor TTTS, za koju neovisni prometni stručnjaci kažu da neće donijeti pozitivne učinke. Osim što će pomoći Solinu da riješi neke komunalne probleme, jer će omogućiti izravan pristup atraktivnim zonama planiranima PUP-om te omogućiti izgradnju obilaznice Mravinaca.

Zato čelnici udruge Savez za Poljica i naglašavaju da je – za razliku od Mravinaca i Omiša – jedina poddionica koja u velikoj mjeri može ublažiti najveći prometni zastoj u Hrvatskoj, gušći i od solinske Širine i od zagrebačkog Lučkog, s prosječnih 65.000 vozila dnevno, upravo ona na kojoj su radovi naprasno prekinuti onim citiranim pismom iz 2011. godine. Apelima struke, unatoč.

– Svakim novim godišnjim planom izgradnje na području splitske aglomeracije Hrvatske ceste prigodno ponude uglavnom stara obećanja u novom ruhu. I najčešće se svode na papirologiju, javne pozive i natječaje bez opipljivih i javnosti vidljivih rezultata. Izuzmemo li tunel nad Cetinom u Omišu, koji vodi iz ničega u ništa, ili onaj kanjonski most bez vjetrobrana, dok skrušeno čeka novo svečano otvaranje – pojašnjavaju Mekinić i Vulić. No, prema njihovim riječima, isti investitor u drugim dijelovima Hrvatske gradi ili je već završio najzahtjevnije objekte. Recimo, državnu cestu DC403 u Rijeci. Pa se postavlja pitanje zašto "Ceste" uporno odugovlače s izgradnjom najprioritetnijeg pravca – brze ceste od Splita do Omiša, duge tek 21 kilometar?!

– Stalno kupuju nove odgode! Desetljećima!

Najprije su u studenom 2014. godine projekt njene izgradnje preimenovali u "Novu multimodalnu platformu Splitske aglomeracije Solin – Stobreč – Dugi Rat – Omiš", kako bi ga, navodno, mogli nominirati za europsko financiranje u programskom razdoblju od 2021. do 2027. godine. Ne bi li se sredstva HC-a mogla preusmjeriti na druge projekte koji ne odgovaraju kriterijima Europske unije.

– Barem je tako u rujnu 2020. izjavio Josip Škorić, predsjednik uprave Hrvatskih cesta, u razgovoru na Dalmatinskom portalu.

Neracionalna trasa!

Onda su "smislili" čuvenu multimodalnost – princip koji je, kao, Europa spremnija financirati – pa su odustali od izvornog koncepta brze ceste Trogir – Omiš, ali su zato u projekt uvrstili novu kriljansku luku (!?) te dionicu čvor Mravinci – čvor TTTS uveli kao ishodišnu točku buduće ceste prema Omišu.

– Trasiranu južnim padinama Poljičke planine: grebenima Peruna, Vršine i Mošnice, koja je sve samo ne racionalna. Da bi joj "priskrbili" multimodalnost, ukinuli su grljevački čvor i pristupnu cestu do magistrale, a u Krilu, u nemogućim terenskim uvjetima planiraju izgradnju trajektne luke! Do koje onda planiraju graditi cestu s dva odvojena prometna traka, dok bi se nastavak trase prema Omišu gradio kao "normalna" cesta.

Vulić i Mekinić, dakle, zaključuju da je do konačne izgradnje brze ceste Split – Omiš, što će biti tko zna kada, ni za deset godina, jedino razumno vratiti u projekt grljevački čvor, umjesto neracionalnog čačkanja na perifernim točkama u Mravincima i Omišu.

– Međutim, Hrvatske ceste i nadalje uporno čine sve što mogu kako ne bi učinile ono što moraju.

Tako će nam biti dok se za dovršetak brze ceste od Splita do Omiša složno ne zauzmu svi čelnici općina i gradova na trasi, odnosno sva lokalna politika. Pa im za kraj evo jedan internetski grafit: "Od 14 godina braka, sedan san provela kod Lava!".

---

Hrvatske ceste: Ove godine gradimo od Mravinaca do TTTS-a

"Nova cesta Split – Omiš projekt je koji se naziva ‘Multimodalna platforma splitske aglomeracije‘, a predstavlja nastavak izgradnje obilaznice Splita, od Solina do Omiša, i čini je više podprojekata. Svaki ima više faza. Ukupna procijenjena vrijednost nove ceste s priključcima iznosi 314,69 milijuna eura. Projekt je naveden kao prvi prioritet za sufinanciranje cesta sredstvima EU-a u sklopu novog Operativnog programa za razdoblje od 2021. do 2027. godine.

Izgradnji se pristupa na način da se ugovara izgradnja uporabnih, odnosno funkcionalnih cjelina, a svaka se sastoji od više građevinskih dozvola. Iz navedenog razloga, Planom nabave za 2024. godinu, tijekom veljače planirana je objava natječaja za izgradnju dionice koja bi povezala Dugi Rat s tunelom Komorjak (most na Cetini). Budući da se radi o izuzetno zahtjevnoj dionici na teško pristupačnom terenu s tri tunela, jednim pješačkim evakuacijskim izlazom, šest vijadukata i jednim prolazom – za izgradnju su planirana 42 mjeseca, dok je procijenjena vrijednost 87 milijuna eura.

Prošle godine, sa splitske strane započela je izgradnja rotora Mravince na dionici Mravince – TTTS, dok je natječaj za izgradnju nastavka dionice do TTTS-a proveden, a tijekom ove godine plan je ishoditi građevinske dozvole te započeti građenje.

Za nastavak, odnosno dionicu od TTTS-a do Dugog Rata, trenutno je u tijeku ishođenje lokacijske dozvole. I ova dionica bit će podijeljena u više uporabnih cjelina i izvodit će na način da se osigura prometna funkcionalnost brze ceste sa spojnim cestama na čvorištima Stara Podstrana – Podstrana i Jesenice – Jesenice.

Također, u 2024. godini planirana je i nabava usluge za projektiranje i ishođenje lokacijske i građevinske dozvole za Spojnu cestu Stobreč (DC8) – TTTS.

Isto tako, pri samom završetku je provedba faze obilaznice Omiša koja podrazumijeva dva tunela, cestu i most Cetina, kao dio projekta ‘Multimodalne platforme splitske aglomeracije‘.

Iz svega navedenog razvidna je aktivnost ovog projekta, koji je Vlada Republike Hrvatske proglasila strateškim, a time i prioritetnim, kao i realizacija."

---

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
Joško Šupić/Cropix Joško Šupić/Cropix Joško Šupić/Cropix Tom Dubravec/Cropix Tom Dubravec/Cropix Ante Čizmić/Cropix Ante Čizmić/Cropix
Joško Šupić/Cropix

Ivan Vulić i Ante Mekinić iz Saveza za Poljica: Hrvatske ceste i nadalje uporno čine sve što mogu kako ne bi učinile ono što moraju 

Joško Šupić/Cropix

Ivan Vulić i Ante Mekinić iz Saveza za Poljica: Hrvatske ceste i nadalje uporno čine sve što mogu kako ne bi učinile ono što moraju

Joško Šupić/Cropix

Ivan Vulić i Ante Mekinić iz Saveza za Poljica: Hrvatske ceste i nadalje uporno čine sve što mogu kako ne bi učinile ono što moraju


Trasa dionice brze ceste Stobreč - Omiš sa svim čvorištima


Trasa dionice Solin - Stobreč - Dugi Rat - Omiš


Građevinska ploča na TTTS-u, prvo ju je prekrila drača, a onda je uklonjena, da nas ne sjeća na našu muku svakodnevnu

Tom Dubravec/Cropix

Gužva u Podstrani, svaki dan, svaki sat, sedam dana u tjednu, 52 tjedna godišnje....

Tom Dubravec/Cropix

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/dalmacija/obala/pet-kilometara-ceste-koja-bi-spasila-split-ima-li-ikakve-nade-za-nju-barem-za-10-godina-gdje-je-zapelo-evo-price-1357056 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=b1e15dad292381766f6a09a23cdcc1284558fbe4 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Pet+kilometara+ceste+koja+bi+spasila+Split.+Ima+li+ikakve+nade+za+nju%3F+Barem+za+10+godina%3F+Gdje+je+zapelo%3F+Evo+pri%C4%8De&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fdalmacija%2Fobala%2Fpet-kilometara-ceste-koja-bi-spasila-split-ima-li-ikakve-nade-za-nju-barem-za-10-godina-gdje-je-zapelo-evo-price-1357056 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fdalmacija%2Fobala%2Fpet-kilometara-ceste-koja-bi-spasila-split-ima-li-ikakve-nade-za-nju-barem-za-10-godina-gdje-je-zapelo-evo-price-1357056 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => IZBORI I OBEĆANJA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [35] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) )
StoryEditorOCM
ObalaIZBORI I OBEĆANJA

Pet kilometara ceste koja bi spasila Split. Ima li ikakve nade za nju? Barem za 10 godina? Gdje je zapelo? Evo priče

Piše Damir Tolj
20. siječnja 2024. - 21:31
Ivan Vulić i Ante Mekinić iz Saveza za Poljica: Hrvatske ceste i nadalje uporno čine sve što mogu kako ne bi učinile ono što moraju Joško Šupić/Cropix

Ma neće ni za još deset godina, vidjet ćete!

"Obavještavamo vas da smo započeli pripremu dokumentacije za raskid Ugovora za izvođenje radova na projektu Splitske obilaznice, državna cesta D8, Dionica br. 2, Stobreč – Dugi Rat, LOT 1 TTTS (Stobreč) – Grljevac, broj: 800-127/2007, urbroj: 800/2007-2122 od dana 30. 11. 2007. godine u skladu s točkom 75.1 Uvjeta Ugovora Dio II (Uvjeti posebne primjene), zbog nedostatka sredstava uslijed prekida kreditiranja od strane Europske investicijske banke. Molimo vas da pripremite svu dokumentaciju koju smatrate potrebnom, kako bi dokazali eventualna potraživanja u skladu s točkom 65.8 Općih uvjeta ugovora."

Nije baš najpopularnije doslovno citirati birokratske dokumente i poslovnu korespondenciju, osobito te puste urudžbene brojeve i ...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. svibanj 2024 10:42