stdClass Object ( [id] => 155854 [title] => FALI NOVCA I VRIMENA U srpnju se kroz Biokovo neće na more [alias] => fali-novca-i-vrimena-u-srpnju-se-kroz-biokovo-nece-na-more [catid] => 246 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Kada bi u nekoliko sljedećih dana, ili u najgorem slučaju za mjesec dana, započeli najintenzivniji radovi na konačnom završetku izgradnje Tunela “Sveti Ilija” kroz Biokovo, a to znači početak izgradnje južnih pristupnih prometnica, opremanje tunela, sanacija podzemnih špilja u servisnoj cijevi te uređenje sjeverne pristupne prometnice - svi radovi bi se fizički mogli završiti do kraja ove kalendarske godine.

Uvjet tome je da svi ti radovi budu i financijski pokriveni. Ovo je procjena stručnjaka koji su uključeni u radovima na tunelu od samih početaka.

- Nemojte pisati naša imena i prezimena, jer kada smo upozoravali da se nastave neki radovi, da se svaki danom gubi ako se ne radi, nije nas nitko slušao. I sada za kompletan završetak treba oko 270 milijuna kuna, a prema našim saznanjima HAC raspolaže sa 190 milijuna kuna. Tko će osigurati ostatak od 80 milijuna? - pitaju se neki stručnjaci.

Prema tome, najavljeni završetak tunela i njegovo svečano otvaranje koje je, prema našim informacijama, trebalo biti prvoga dana srpnja ove godine, čista je utopija.

Iz zagrebačke “Hidroelektre–niskogradnje”, točnije iz samoga čelništva te tvrtke, doznajemo da “Hidroelektra” može završiti radove i na pristupnoj cesti sa sjeverne strane do sredine ove godine.

Problem će biti servisna cijev tunela i sanacija podzemnih špilja i odrona, koji su se pokazali prilikom građenja. Treba izabrati izvođača, rok žalbi i tek onda uvođenje u posao. Za sve to treba vremena.

Problemi s južne strane

Slična situacija je i s južnom pristupnom prometnicom u dužini od oko 1880 metara, uključujući i izgradnju rotora na Jadranskoj magistrali kod Baškog Polja.

Kada bi se u najboljem slučaju startalo s radovima 1. ožujka, upitno je bi li se taj dio prometnice s kompletnom infrastrukturom - strujom, vodom, odvodnim kanalima - mogao urediti do početka srpnja.

S južne strane ima problema, to je nedvojbeno. No, i pored teškoća radnici “Konstruktora” mogli bi dovršiti sve radove u tunelu do roka koji bi jamčio otvaranje tunela oko početka srpnja.

Treba priznati da smo i u crpljenju informacija za sve ovo nailazili i na dijametralno suprotne procjene stručnjaka involviranih u problematiku izgradnje tunela, posebno kada su u pitanju rokovi.

No, svi se slažu u jednom, da već sada treba osigurati kompletna sredstva za uređenje tunela, a vjeruju da će i tu biti problema.

Ono što još više daje vjetar u leđa investitoru HAC-u, odnosno hrvatskoj Vladi, jest činjenica da bi se nepuštanjem tunela u promet, kako stručnjaci prosuđuju, samo ove godine izgubilo 41,5 milijuna kuna.

- Kao neovisni prometni i građevinski stručnjak, koji je od prvog dana u projektu tunela, odgovorno tvrdim da se rok od 1. srpnja ove godine može ispoštovati. Radovi na sjevernom dijelu već su počeli.

Oni bi mogli biti gotovi do 1. lipnja. Neka u najgorem slučaju radovi s južne strane počnu 1. ožujka i do sredine lipnja mogli bi biti gotovi.

Zagrebački “Dalekovod” dobio je radove na opremanju tunela, pa i tu ne vidim problema. Sanacija kraških kaverni u servisnoj cijevi jest problem, ali ubrzanim radom na izboru izvođača radova i to bi moglo teći bez problema.

Spreman sam ove teze braniti pred svojim kolegama, dakako ako se za sve navedene radove osiguraju novci - riječi su neovisnoga prometnog stručnjaka ing. Ive Peke, koji tvrdi da će se neizgradnjom tunela svake godine izgubiti oko 42 milijuna kuna. Opet nauštrb države.

Sanader ide Milanoviću

I sada su opet sve oči Imoćana, ali i Makarana i Baškovođana, uprte prema Zagrebu.

Gore se kroje financijski programi, odozgo se upravlja. Nije naodmet pripomenuti i izjavu predsjednika države Ive Josipovića, koji je prilikom posjeta tunelu prošle godine izjavio da je tunel kapitalni objekt, kako za Imotsku krajinu tako i za Makarsko primorje, te da je i brzina njegova završetka i brzina početka nekih novih vrijednosti pučanstva s obiju strana Biokova.

Doznajemo da se i župan Ante Sanader ovih dana sprema na sastanak s novim premijerom i da će jedna od tema upravo biti Tunel “Sveti Ilija”. I dok traju sva ova prepucavanja i uvjeravanja, Imoćani i mnogi stanovnici Makarskog primorja nestrpljivi su. I jednima i drugima tunel je izlaz u svijet.

                                                                           napisao i snimio braco ćosić

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Za kompletan završetak treba oko 270 milijuna kuna, a prema našim saznanjima HAC raspolaže sa 190 milijuna kuna. Tko će osigurati ostatak od 80 milijuna? - pitaju se stručnjaci, ističući da bi u najboljem slučaju Tunel ‘Sveti Ilija’ mogao biti dovršen do [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => kasne radovi [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2012-01-27 14:15:23 [created_by] => 34 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2012-01-31 01:02:46 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2012-01-28 10:07:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 6853 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 246 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--dalmacija [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz Dalmacije. [menu-meta_keywords] => zadar, šibenik, dubrovnik, obala, otoci, zagora [secure] => 0 [page_title] => Dalmacija [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 1 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 246 [name] => Dalmacija [alias] => dalmacija [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 12 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Medium","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 4037412 Threads: 3 Questions: 119719159 Slow queries: 52731 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 3656508 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 48 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front04 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /dalmacija ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /dalmacija/fali-novca-i-vrimena-u-srpnju-se-kroz-biokovo-nece-na-more-155854 [printLink] => /dalmacija/fali-novca-i-vrimena-u-srpnju-se-kroz-biokovo-nece-na-more-155854?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 199738 [name] => tunelsvetiilija [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => tunelsvetiilija [link] => /tag/tunelsvetiilija ) [1] => stdClass Object ( [id] => 178130 [name] => svetiilija [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => svetiilija [link] => /tag/svetiilija ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Za kompletan završetak treba oko 270 milijuna kuna, a prema našim saznanjima HAC raspolaže sa 190 milijuna kuna. Tko će osigurati ostatak od 80 milijuna? - pitaju se stručnjaci, ističući da bi u najboljem slučaju Tunel ‘Sveti Ilija’ mogao biti dovršen do [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => kasne radovi [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => FALI NOVCA I VRIMENA U srpnju se kroz Biokovo neće na more [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-10-19-58-14-34 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => templates/site/images/no_image.png [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [galleryCount] => 0 [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter} Kada bi u nekoliko sljedećih dana, ili u najgorem slučaju za mjesec dana, započeli najintenzivniji radovi na konačnom završetku izgradnje Tunela “Sveti Ilija” kroz Biokovo, a to znači početak izgradnje južnih pristupnih prometnica, opremanje tunela, sanacija podzemnih špilja u servisnoj cijevi te uređenje sjeverne pristupne prometnice - svi radovi bi se fizički mogli završiti do kraja ove kalendarske godine.

Uvjet tome je da svi ti radovi budu i financijski pokriveni. Ovo je procjena stručnjaka koji su uključeni u radovima na tunelu od samih početaka.

- Nemojte pisati naša imena i prezimena, jer kada smo upozoravali da se nastave neki radovi, da se svaki danom gubi ako se ne radi, nije nas nitko slušao. I sada za kompletan završetak treba oko 270 milijuna kuna, a prema našim saznanjima HAC raspolaže sa 190 milijuna kuna. Tko će osigurati ostatak od 80 milijuna? - pitaju se neki stručnjaci.

Prema tome, najavljeni završetak tunela i njegovo svečano otvaranje koje je, prema našim informacijama, trebalo biti prvoga dana srpnja ove godine, čista je utopija.

Iz zagrebačke “Hidroelektre–niskogradnje”, točnije iz samoga čelništva te tvrtke, doznajemo da “Hidroelektra” može završiti radove i na pristupnoj cesti sa sjeverne strane do sredine ove godine.

Problem će biti servisna cijev tunela i sanacija podzemnih špilja i odrona, koji su se pokazali prilikom građenja. Treba izabrati izvođača, rok žalbi i tek onda uvođenje u posao. Za sve to treba vremena.

Problemi s južne strane

Slična situacija je i s južnom pristupnom prometnicom u dužini od oko 1880 metara, uključujući i izgradnju rotora na Jadranskoj magistrali kod Baškog Polja.

Kada bi se u najboljem slučaju startalo s radovima 1. ožujka, upitno je bi li se taj dio prometnice s kompletnom infrastrukturom - strujom, vodom, odvodnim kanalima - mogao urediti do početka srpnja.

S južne strane ima problema, to je nedvojbeno. No, i pored teškoća radnici “Konstruktora” mogli bi dovršiti sve radove u tunelu do roka koji bi jamčio otvaranje tunela oko početka srpnja.

Treba priznati da smo i u crpljenju informacija za sve ovo nailazili i na dijametralno suprotne procjene stručnjaka involviranih u problematiku izgradnje tunela, posebno kada su u pitanju rokovi.

No, svi se slažu u jednom, da već sada treba osigurati kompletna sredstva za uređenje tunela, a vjeruju da će i tu biti problema.

Ono što još više daje vjetar u leđa investitoru HAC-u, odnosno hrvatskoj Vladi, jest činjenica da bi se nepuštanjem tunela u promet, kako stručnjaci prosuđuju, samo ove godine izgubilo 41,5 milijuna kuna.

- Kao neovisni prometni i građevinski stručnjak, koji je od prvog dana u projektu tunela, odgovorno tvrdim da se rok od 1. srpnja ove godine može ispoštovati. Radovi na sjevernom dijelu već su počeli.

Oni bi mogli biti gotovi do 1. lipnja. Neka u najgorem slučaju radovi s južne strane počnu 1. ožujka i do sredine lipnja mogli bi biti gotovi.

Zagrebački “Dalekovod” dobio je radove na opremanju tunela, pa i tu ne vidim problema. Sanacija kraških kaverni u servisnoj cijevi jest problem, ali ubrzanim radom na izboru izvođača radova i to bi moglo teći bez problema.

Spreman sam ove teze braniti pred svojim kolegama, dakako ako se za sve navedene radove osiguraju novci - riječi su neovisnoga prometnog stručnjaka ing. Ive Peke, koji tvrdi da će se neizgradnjom tunela svake godine izgubiti oko 42 milijuna kuna. Opet nauštrb države.

Sanader ide Milanoviću

I sada su opet sve oči Imoćana, ali i Makarana i Baškovođana, uprte prema Zagrebu.

Gore se kroje financijski programi, odozgo se upravlja. Nije naodmet pripomenuti i izjavu predsjednika države Ive Josipovića, koji je prilikom posjeta tunelu prošle godine izjavio da je tunel kapitalni objekt, kako za Imotsku krajinu tako i za Makarsko primorje, te da je i brzina njegova završetka i brzina početka nekih novih vrijednosti pučanstva s obiju strana Biokova.

Doznajemo da se i župan Ante Sanader ovih dana sprema na sastanak s novim premijerom i da će jedna od tema upravo biti Tunel “Sveti Ilija”. I dok traju sva ova prepucavanja i uvjeravanja, Imoćani i mnogi stanovnici Makarskog primorja nestrpljivi su. I jednima i drugima tunel je izlaz u svijet.

                                                                           napisao i snimio braco ćosić

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] => [OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/dalmacija/fali-novca-i-vrimena-u-srpnju-se-kroz-biokovo-nece-na-more-155854 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=7132ec89fa19b9a2b1314c8d47b8b4ccf862b699 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=FALI+NOVCA+I+VRIMENA+U+srpnju+se+kroz+Biokovo+ne%C4%87e+na+more&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fdalmacija%2Ffali-novca-i-vrimena-u-srpnju-se-kroz-biokovo-nece-na-more-155854 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fdalmacija%2Ffali-novca-i-vrimena-u-srpnju-se-kroz-biokovo-nece-na-more-155854 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Za kompletan završetak treba oko 270 milijuna kuna, a prema našim saznanjima HAC raspolaže sa 190 milijuna kuna. Tko će osigurati ostatak od 80 milijuna? - pitaju se stručnjaci, ističući da bi u najboljem slučaju Tunel ‘Sveti Ilija’ mogao biti dovršen do [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => kasne radovi [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) )
StoryEditorOCM
Dalmacijakasne radovi

FALI NOVCA I VRIMENA U srpnju se kroz Biokovo neće na more

Piše PSD.
28. siječnja 2012. - 11:07
Kada bi u nekoliko sljedećih dana, ili u najgorem slučaju za mjesec dana, započeli najintenzivniji radovi na konačnom završetku izgradnje Tunela “Sveti Ilija” kroz Biokovo, a to znači početak izgradnje južnih pristupnih prometnica, opremanje tunela, sanacija podzemnih špilja u servisnoj cijevi te uređenje sjeverne pristupne prometnice - svi radovi bi se fizički mogli završiti do kraja ove kalendarske godine.

Uvjet tome je da svi ti radovi budu i financijski pokriveni. Ovo je procjena stručnjaka koji su uključeni u radovima na tunelu od samih početaka.

- Nemojte pisati naša imena i prezimena, jer kada smo upozoravali da se nastave neki radovi, da se svaki danom gubi ako se ne radi, nije nas nitko slušao. I sada za kompletan završetak treba oko 270 milijuna kuna, a prema našim saznanjima HAC raspolaže sa 190 milijuna kuna. Tko će osigurati ostatak od 80 milijuna? - pitaju se neki stručnjaci.

Prema tome, najavljeni završetak tunela i njegovo svečano otvaranje koje je, prema našim informacijama, trebalo biti prvoga dana srpnja ove godine, čista je utopija.

Iz zagrebačke “Hidroelektre–niskogradnje”, točnije iz samoga čelništva te tvrtke, doznajemo da “Hidroelektra” može završiti radove i na pristupnoj cesti sa sjeverne strane do sredine ove godine.

Problem će biti servisna cijev tunela i sanacija podzemnih špilja i odrona, koji su se pokazali prilikom građenja. Treba izabrati izvođača, rok žalbi i tek onda uvođenje u posao. Za sve to treba vremena.

Problemi s južne strane

Slična situacija je i s južnom pristupnom prometnicom u dužini od oko 1880 metara, uključujući i izgradnju rotora na Jadranskoj magistrali kod Baškog Polja.

Kada bi se u najboljem slučaju startalo s radovima 1. ožujka, upitno je bi li se taj dio prometnice s kompletnom infrastrukturom - strujom, vodom, odvodnim kanalima - mogao urediti do početka srpnja.

S južne strane ima problema, to je nedvojbeno. No, i pored teškoća radnici “Konstruktora” mogli bi dovršiti sve radove u tunelu do roka koji bi jamčio otvaranje tunela oko početka srpnja.

Treba priznati da smo i u crpljenju informacija za sve ovo nailazili i na dijametralno suprotne procjene stručnjaka involviranih u problematiku izgradnje tunela, posebno kada su u pitanju rokovi.

No, svi se slažu u jednom, da već sada treba osigurati kompletna sredstva za uređenje tunela, a vjeruju da će i tu biti problema.

Ono što još više daje vjetar u leđa investitoru HAC-u, odnosno hrvatskoj Vladi, jest činjenica da bi se nepuštanjem tunela u promet, kako stručnjaci prosuđuju, samo ove godine izgubilo 41,5 milijuna kuna.

- Kao neovisni prometni i građevinski stručnjak, koji je od prvog dana u projektu tunela, odgovorno tvrdim da se rok od 1. srpnja ove godine može ispoštovati. Radovi na sjevernom dijelu već su počeli.

Oni bi mogli biti gotovi do 1. lipnja. Neka u najgorem slučaju radovi s južne strane počnu 1. ožujka i do sredine lipnja mogli bi biti gotovi.

Zagrebački “Dalekovod” dobio je radove na opremanju tunela, pa i tu ne vidim problema. Sanacija kraških kaverni u servisnoj cijevi jest problem, ali ubrzanim radom na izboru izvođača radova i to bi moglo teći bez problema.

Spreman sam ove teze braniti pred svojim kolegama, dakako ako se za sve navedene radove osiguraju novci - riječi su neovisnoga prometnog stručnjaka ing. Ive Peke, koji tvrdi da će se neizgradnjom tunela svake godine izgubiti oko 42 milijuna kuna. Opet nauštrb države.

Sanader ide Milanoviću

I sada su opet sve oči Imoćana, ali i Makarana i Baškovođana, uprte prema Zagrebu.

Gore se kroje financijski programi, odozgo se upravlja. Nije naodmet pripomenuti i izjavu predsjednika države Ive Josipovića, koji je prilikom posjeta tunelu prošle godine izjavio da je tunel kapitalni objekt, kako za Imotsku krajinu tako i za Makarsko primorje, te da je i brzina njegova završetka i brzina početka nekih novih vrijednosti pučanstva s obiju strana Biokova.

Doznajemo da se i župan Ante Sanader ovih dana sprema na sastanak s novim premijerom i da će jedna od tema upravo biti Tunel “Sveti Ilija”. I dok traju sva ova prepucavanja i uvjeravanja, Imoćani i mnogi stanovnici Makarskog primorja nestrpljivi su. I jednima i drugima tunel je izlaz u svijet.

                                                                           napisao i snimio braco ćosić

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
10. svibanj 2024 21:58