StoryEditorOCM
Arhivagušti na cesti

Vjetar u kosi i miris benzina: zašto je kabriolet san svakog strastvenog vozača

Piše PSD.
3. travnja 2014. - 21:11
Ima li većega automobilističkoga zadovoljstva od vožnje s vjetrom u kosi, dok sunce ugodno miluje lice, povjetarac nanosi mirise livadnoga cvijeća, a iznad tebe ne postoji ništa do plavoga neba...

Naravno, riječ je o vožnji u kabrioletu. Nijedan drugi automobil ne može pružiti osjećaje slične spomenutima. Upravo zbog toga kabrioleti su bili i ostali mit u autoindustriji. S usponima i padovima više od jednoga stoljeća, sastavni su dio automobilske industrije, a posebno aktualni postaju u ljetnim mjesecima, piše automotovision.hr.

Proizvedeni u manjim količinama nego drugi automobili, često dizajnirani od strane tzv. modnih dizajnera auto industrije, kabrioleti su od samoga početka automobilizma predstavljali i predmet želja mnogih vozača i zanimanje kolekcionara. Upravo ono što kolekcionare toliko privlači kod kabrioleta je kombinacija sportskoga, ekskluzivnoga, estetskoga i luksuznoga. Sve to stopljeno u jedno daje – kabriolet.

U 17. i 18. stoljeću kabrioleti su bile kočije s dva kotača i dva sjedala, otvorenoga krova. Na samom početku autoindustrije gotovo svi automobili bili su – kabrioleti. Ali, kako su vozači provodili sve više vremena na cesti, trebala im je zaštita, ne samo od vremenskih uvjeta, nego i od prašnjavih i blatnih cesta, koje su dijelili s kočijama.

Zatvoreni automobili ubrzo su postali toliko popularni da ih je Cadillac 1910. godine učinio standardom. Ipak, otvorena vozila nisu zaboravljena, pa je Jean–Henry Labourdette, poznati francuski automobilski “bodybuilder”, 1913. godine proizveo automobil s promjenjivim (convertible) krovom, nazvavši ga kabrioletom (cabriolet).

Krajem dvadesetih godina dvadesetoga stoljeća, strast za kabrioletima postaje sve veća i veća. Tokom ljetnih mjeseci kabriolet je bio idealan automobil za parade u Deauvillu, Biarritzu, Cannu…

Početak Drugog svjetskog rata prekinuo je europsko zlatno doba kabrioleta, dok su u prekomorskoj Americi, udaljenoj od ratnih strahota, kabrioleti, poput ovoga Chryslerova Newport Dual Cowl Phaetona (LeBaron) iz 1941., i dalje bili popularni.

Tridesete su bile zlatno doba kabrioleta, brutalno prekinuto Drugim svjetskim ratom. Kabriolete su proizvodili manje-više svi veliki proizvođaci automobila, diljem svijeta.

U drugoj polovici 20. stoljeća razvoj klima-uređaja učinio je zatvorene automobile znatno udobnijima od onih ranijih, pa je sedamdesetih godina prošloga stoljeća proizvodnja kabrioleta gotovo stala.

Ipak, želja vozača za otvorenim krovom nikada nije potpuno presahnula, pa su modeli bez čvrstoga krova i danas na cijeni, u pravilu dosta skuplji od zatvorenih automobila istoga tipa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
08. svibanj 2024 07:31