Onda su se premjestili na set “Borgie”, zatim onaj BBC-ijeve dramske serije “Jonathan Strange & Mr. Norrell”. Nema dugo da su se vratili s Lokruma gdje su glumili u serijalu “Dubrovačka Republika”. A Vilma? E pa nju gotovo pa svaki dan vidimo u jednoj TV reklami za osiguravajuću kuću, sa supartnerom, Stipom u gostima, našim Splićom Filipom Radošem.
Lako je psa naučiti novom triku. Ali kako konja natjerati da za potrebe snimanja nauči mirno stajati 20-ak minuta, i to u više navrata. Ili mu potisnuti životinjski nagon, pa ga u galopu provesti pod bukom helikoptera iz koje je snimana masovna scena? No i tome ima lijeka, kaže nam Lucija, koja se od djetinjstva voli družiti s konjima. S bratom je tako zajednički hobi posljednjih 14 godina zaokružila poznatom ergelom.
– To je tolika ljubav da ne mogu zamisliti svoj život bez njih. Daješ, ali i dobivaš. A ono što oni traže je mirnoća, strpljivost, pažnja, briga, njega i ljubav. Bez toga ne ide. Zato su bez problema, kao pravi profiji, odradili sve zadano. I mirno čekanje, masovni galop, scene gdje idu u koloni, jedan iza drugoga, ili dva po dva, prizore snimane iz helikoptera, pod jakom bukom koju konji ne vole. Ali sve je odlično prošlo, čak i bojenje – govori nam Lucija.
– Lakše im je bilo obojiti naše konje nego, kako su mi objasnili, na nekoj drugoj filmskoj lokaciji, recimo u Kanadi, tražiti konja koji će biti identičan našem. Produkcija HBO-a pazi na najmanji detalj, kod njih su iznimno stroge audicije na kojima se točno raspisuje što se za neki lik traži. Recimo, žele crnog muškarca, te i te građe, takve kose, kilaže, i točno određene boje očiju. S konjima je bilo lakše – kaže Lucija.
– Nevjerojatna je lakoća njegova rada, brzina uočavanja i prepoznavanja stvari iz okoline koje odmah ubacuje u set. Čim je vidio mog brata pokraj našeg konja, samo mu je rekao: “Idi u šminku, ti ćeš biti Ljudevit Posavski. Idealan si za tu ulogu.” I tako se on i pojavljuje u prvoj sceni. Snimanja znaju trajati po cijeli dan, a najviše smo se brinuli kako će to sve konji izdržati. Nije bilo problema, producenti su uvijek svjesni kako s njima treba pažljivo postupati i da im treba vrijeme za odmor. I to su i poštovali – veli Lucija Ajduković.
Novi trikovi
– Zaredalo se toga u zadnje vrijeme, Hrvatska je uz nekoliko raskošnih domaćih serijala postala zanimljiva stranim producentima. Kako nas sve češće zovu na snimanja, tako smo i svi mi postali glumci. Brat je u “Kraljevima” bio Ljudevit Posavski, dok sam ja glumila Bugu. A svi smo mi, kao jahači naših ljubimaca, a pod tim mislim i na prijatelje koji se s nama skrbe o ergeli, imali svoje glumačke role i u ostalim produkcijama. Kako je negdje bio postavljen set u Dalmaciji, tako smo putovali i mi s našim konjima – kazuje nam Lucija Ajduković, uz brata Tihomira vlasnica Konjičkog kluba.Lako je psa naučiti novom triku. Ali kako konja natjerati da za potrebe snimanja nauči mirno stajati 20-ak minuta, i to u više navrata. Ili mu potisnuti životinjski nagon, pa ga u galopu provesti pod bukom helikoptera iz koje je snimana masovna scena? No i tome ima lijeka, kaže nam Lucija, koja se od djetinjstva voli družiti s konjima. S bratom je tako zajednički hobi posljednjih 14 godina zaokružila poznatom ergelom.
– To je tolika ljubav da ne mogu zamisliti svoj život bez njih. Daješ, ali i dobivaš. A ono što oni traže je mirnoća, strpljivost, pažnja, briga, njega i ljubav. Bez toga ne ide. Zato su bez problema, kao pravi profiji, odradili sve zadano. I mirno čekanje, masovni galop, scene gdje idu u koloni, jedan iza drugoga, ili dva po dva, prizore snimane iz helikoptera, pod jakom bukom koju konji ne vole. Ali sve je odlično prošlo, čak i bojenje – govori nam Lucija.
Prekrivanje biljega
A to bojenje, naravno, neškodljivim, lako skidajućim bojama, stavljanim samo za tu prigodu, imali su u “Igri prijestolja”. Petnaest je konja u ergeli, nisu svi isti, svakome se dogodi neki njegov osobni, prepoznatljivi znak. No stroga produkcija planetarno popularnog serijala nije imala prostora za takve osobnosti, pa je naložila prekrivanje karakterističnih biljega.– Lakše im je bilo obojiti naše konje nego, kako su mi objasnili, na nekoj drugoj filmskoj lokaciji, recimo u Kanadi, tražiti konja koji će biti identičan našem. Produkcija HBO-a pazi na najmanji detalj, kod njih su iznimno stroge audicije na kojima se točno raspisuje što se za neki lik traži. Recimo, žele crnog muškarca, te i te građe, takve kose, kilaže, i točno određene boje očiju. S konjima je bilo lakše – kaže Lucija.
Moć improvizacije
Na setu je iz blizine vidjela brojne slavne glumce, pa za Majku zmajeva iz “Prijestolja”, Daenerys Targaryen, kaže da je slatka. Zamijetila je i njezinu dvojnicu, djevojku iznimno joj sličnu, koja je dublirala u nekim scenama jahanja. Njezine konje su na dalmatinskim setovima jahali i ostali glumci iz serijala. Tyrion, jedan od glavnih likova iz “Prijestolja”, oduševio ju je moćnim glasom, ali i jednostavnošću. Kaže kako je u pauzama snimanja najradije čitao knjigu, odmarao se. Zanimljiva joj je i moć improvizacije kod naših redatelja, posebice Domagoja Burića koji potpisuje hvaljene “Hrvatske kraljeve”.– Nevjerojatna je lakoća njegova rada, brzina uočavanja i prepoznavanja stvari iz okoline koje odmah ubacuje u set. Čim je vidio mog brata pokraj našeg konja, samo mu je rekao: “Idi u šminku, ti ćeš biti Ljudevit Posavski. Idealan si za tu ulogu.” I tako se on i pojavljuje u prvoj sceni. Snimanja znaju trajati po cijeli dan, a najviše smo se brinuli kako će to sve konji izdržati. Nije bilo problema, producenti su uvijek svjesni kako s njima treba pažljivo postupati i da im treba vrijeme za odmor. I to su i poštovali – veli Lucija Ajduković.