StoryEditorOCM
Arhivajoš privlačniji

Kralj hibridne tehnologije: predstavljamo Toyota Prius

Piše PSD.
22. rujna 2015. - 19:42
Toyota je na ovogodišnjem salonu automobila predstavila četvrtu generaciju hibridnog Priusa koji je u tehnološkom smislu puno napredniji od aktualnog modela, u prvom redu zahvaljujući novoj modularnoj TNGA platformi (Toyota New Global Architecture). Osim što se temelji na novoj platformi, na njegov dizajn presudno je utjecao Toyotin model Mirai na vodikove ćelije.

Upotreba nove modularne Toyota New Global Architecture, odnosno TNGA platforme donijela je cijeli niz koristi ovom modelu, a tu se ponajviše ističe činjenica kako je šasija sada 60% kruća, težište automobila je sniženo, omogućeno je niže postavljanje pogonskog sklopa i slično.

Dizajneri su imali slobodnije ruke u stvaranju što privlačnijeg automobila, s nižim linijama i atletskim profilom. TNGA platforma je također pomogla u definiranju unutrašnjosti koja odiše sigurnošću, s izvrsnom vozačkom pozicijom te udobnošću. Novi je Prius 60 mm dulji, 15 širi i 20 mm niži od prethodnika, a ponuda prostora je povećana kako unutar putničke kabine tako i u prtljažniku.



Pogonjen novom generacijom Toyotina “Full Hybrid” sustava, novi Prius označava značajne promjene u potrošnji goriva na dužim putovanjima te ujedno ima bolje vozne osobine u svim uvjetima. Ubrzanje je još uglađenije te izravnije, a pri većim brzinama je tiši i motor koji je bolje usklađen s CVT mjenjačem kako bi pružio linearnu isporuku snage pri svakom pritisku papučice gasa.

Po pitanju pogonskog sklopa u Toyoti za sada nisu pretjerano ulazili u detalje te je službeno potvrđeno samo kako će njegova ekonomičnost biti povećana za 10%, a termalna učinkovitost za 40%. Također, pojedini dijelovi su manji i kompaktniji, a isto vrijedi i za nove nikal-metal-hidridne baterije kojima je povećana trajnost te skraćeno vrijeme punjenja.



Četvrta generacija Priusa utjelovljuje novu generaciju hibridnog sustava. Unaprijeđena tehnologija temelji se na dva stupa koja su učinila Toyotine hibride popularnima: iznimna učinkovitost i mala potrošnja goriva. Toyota je s novom generacijom hibridnog pogona otišla korak dalje te ga učinila još jednostavnijim u svakodnevnoj vožnji, ali i s većim užitkom u vožnji.

Reakcije na gas su trenutne, no vrlo uglađene i ugodne, a čitav hibridni sustav je maksimalno optimiziran na ugodu te isporuku adekvatnih performansi kada se to traži. Baterije također nude veću gustoću energije te stižu u kompaktnijem i lakšem izdanju. Elektromotor je dimenzijama manji i time omogućuje bolju raspodjelu mase. Hibridni sustav u novom Priusu omogućuje i do 18 % manju potrošnju goriva.



Prius i dalje ostaje Toyotin „poligon“ za prezentacija aktualnih tehnologija koje podižu razinu sigurnosti, ugode u vožnji, performanse i udobnost. Sigurnost ostaje prioritet, naročito kod TNGA platforme koja je optimizirana za gotovo savršenu raspodjelu udarnih sila u slučaju sudara.

Dodatak u Toyota Safety Sense tehnologiji je i uvođenje naprednijeg tempomata s prilagodbom brzine pomoću radara (Adaptive Cruise Control) i Sustava automatskog kočenja kod opasnosti od sudara s prepoznavanjem pješaka (Pre-Collision System with Pedestrian Detection).

Prva generacija Priusa lansirana prije 18 godina stvorila je tržište hibridnih automobila, druga generacija podigla popularnost s naprednijim stilom, a treća generacija osigurala svjetski uspjeh na tržištu, čime je pomogla Toyoti u uvođenju hibridne tehnologije i u ostale modele u ponudi. A od četvrte generacije Priusa očekuje se još više...

Zdravko Juričko


Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. svibanj 2024 10:48