Čak i prije nego što je hakiranje „Uconnect“ sustava u Jeepu Cherokee rezultiralo povlačenjem 1,4 milijuna vozila, potencijalna ranjivost softvera u automobilima je bila „vruća tema“ na kongresnim istragama, a čak su predlagani odgovarajući zakoni koji bi natjerali proizvođače automobila da zaštite svoje sustave.
Kao što je poznato, sustavi konekcije u vozilima imaju sposobnost povezivanja na internet, što ih čini ranjivim u odnosu na vanjske prijetnje. Proizvođači se trude spriječiti ovu negativnu pojavu, ali možda je suviše kasno za vraćanje „duha u bocu“.
Tijekom 2015., problem sigurnosti softvera u vozilima je postao gorući. Primjera radi, nedavni slučaj Jeepa čak i nije najveći slučaj hakiranja ove godine. U veljači, kardinalan propust je otkriven u BMW-ovom Connected Drive servisu, koji je omogućio istražiteljima da daljinskim putem zaključavaju i otključavaju vrata automobila, čime je potencijalno bilo pogođeno 2,2 milijuna automobila.
Proizvođači aktivno rade na rješavanju problema. Mercedes-Benz, BMW i Audi koriste kodiranu konekciju i „firewall“ radi prevencije hakiranja, iako iz Daimlera tvrde da apsolutna sigurnost nije moguća. Ipak nastavit će raditi na sustavima, testiranja se provode na dvije razine, internoj i eksternoj.
Ova vrsta ranjivosti se sve česte pokazuje. Uspješno hakiranje je izveo 14-godišnjak, i to sa opremom iz „Radio Shacka“, vrijednom tek petnaestak dolara. I u nekim drugim slučajevima je demonstriran ulaz i kontrola vozila daljinskim putem. Stručnjaci baš i nisu uvjereni da se kompanije mogu natjecati s hakerima.
Osnovno pitanje je mogu li proizvođači automobili održavati korak s napredovanjem tehnologije, posebno vezane one uz hakire. U ovom trenutku, hakiranje vozila obavljaju istražitelji, koji traže „rupe“ u sustavu zaštite. Ipak, ranjivost definitivno postoji i na proizvođačima automobila je da „krpaju rupe“ prije nego što dođe do ozbiljnih problema.
R. RADICA