StoryEditorOCM
Arhivamoćna limuzina

Drastične promjene u Renaultu: Talisman zamjenjuje Lagunu

Piše PSD.
20. srpnja 2015. - 19:21
Nakon više od dva desetljeća i tri generacijska izdanja uz nekoliko redizajna, u Renaultu su odlučili da je došlo vrijeme za drastične promjene tako da obiteljsku limuzinu iz D segmenta Lagunu zamjenjuje upravo predstavljeni Talisman, koji će svjetsku premijeru imati na ovogodišnjem frankfurtskom salonu automobila.

Uz Lagunu u povijest odlazi i Renault Latitude, koji je naslijedio model Vel Satis 2011. godine, ali se nije proslavio kao ni njegov prethodnik.

Nova limuzina izgleda vrlo dojmljivo i moćno, a to je i bio cilj francuskih stručnjaka jer je njezin glavni zadatak suprotstaviti se VW Passatu, Ford Mondeu, Mazdi 6...

Limuzina sugestivnog imena Talisman napravljena je na platformi novog crossovera, nekadašnjeg monovolumena, Espacea, što znači da pruža maksimum prostora i udobnosti putnicima u unutrašnjosti.



Same dimenzije (485 x 187 x 146 cm) uz međuosovinski razmak od 281 centimetar dovoljno govore o ozbiljnosti nove limuzine iz D segmenta. Ni prtljažnik dimenzijama ne zaostaje tako da raspolaže obujmom od 608 litara.

Uz potpuno drugačiji vizualni dojam Talisman je oboružan tehnološkim inovacijama koje su u službi udobnosti i sigurnosti. Talisman je jedina limuzina u segmentu koja spaja sustav upravljanja četirima kotačima 4Control s prilagodljivim ovjesom, nudeći pritom jedinstvene vozne osobine, sigurno, dinamično i okretno upravljanje uz iznimnu udobnost.

U novu limuzinu s logom Renaulta ugrađena je tehnologija Multi-Sense koja se prilagođava raspoloženju vozača. Talisman omogućava usklađivanje ozračja s trenutačnim raspoloženjem putnika putem četiriju prethodno programiranih načina rada: Comfort, Sport, Eco i Neutral, te Perso, koji se u potpunosti može prilagođavati. Tu je i tipka prečaca kojim se trenutačno mijenja način rada između Comforta i Sporta.



U ponudi nove četverovratne limuzine ukupno je pet motora smanjenog obujma i pojačanih performansi od kojih su neki već našli svoje mjesto u novom Renault Espaceu. Benzinski motori su oznake TCe, dakle dolaze s turbopunjačem, a snaga im je 150, odnosno 200 KS. Oba su uparena sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem sa dvostrukom spojkom (EDC).

Turbodizelaši su Energy dCi 110, Energy dCi 130 i Energy dCi 160, pri čemu prva dva dolaze u kombinaciji sa ručnim ili automatskim 6-stupanjskim mjenjačem EDC s dvostrukom spojkom. Motor Energy dCi 110 emitira samo 95 g/km CO2 što ga smješta među najučinkovitije motore u segmentu.

Najsnažniji dizelaš od 160 KS, kao i u novom Espaceu opremljen je dvama turbopunjačima, a u ponudi će biti isključivo sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem EDC s dvostrukom spojkom.



Talisman ima cijelu paletu sustava za pomoć u vožnji, od prilagodljivog regulatora brzine, sustava aktivnog kočenja u nuždi, upozorenja na nenamjeran izlazak iz voznog traka, upozorenja na sigurnosni razmak, prepoznavanja prometnih znakova pa do upozorenja na mrtvi kut, kamere za vožnju unatrag, automatsko uključivanje kratkih/dugih svjetala, automatske parkirne kočnice, sustava za parkiranje slobodnih ruku...

Talisman će se proizvoditi u Renaultovoj tvornici u Douaiju (Francuska).

Zdravko Juričko
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. travanj 2024 12:06