StoryEditorOCM
Arhivapeta generacija

Nova Opel Astra - kompaktna munja opasnih namjera

Piše PSD.
8. rujna 2015. - 20:47
Prije nego je predstavljena na ovogodišnjem frankfurtskom salonu automobila, peta generacija Opel Astre hrvatskim novinarima je prezentirana u Zagrebu pri čemu je čelni čovjek Opela u Hrvatskoj Željko Sredoja kazao kako od novog modela očekuju puno.

Nova Opel Astra na našem tržištu starta s početnom cijenom od 122.000 kuna, a osnovni model s benzincem od 100 KS bit će izuzetno dobro opremljen što podrazumijeva šest zračnih jastuka, ESP, klima-uređaj, LED pozicijska svjetla, ali bez aluminijskih felgi.

Astra, koja je u posljednjih 20 godina na hrvatskom tržištu prodana u preko 66.000 primjeraka, u novom izdanju izgleda puno dominantnije s agresivnijom maskom dok je u unutrašnjosti doživjela jako puno promjena.

Peta generacija njemačkog kompakta sada je duga 437 centimetara, to znači da je kraća čitavih pet centimetara od prethodnika. Isto tako je i niža 2,5 centimetra, a i isto toliko je skraćen i međuosovinski razmak koji je sada 266 centimetara.



Međutim, usprkos smanjenju dimenzija i međuosovinskog razmaka, Astra je još uvijek jedna od najvećih u klasi s prosječnim prtljažnikom obujma 370 litara. Istodobno, unutrašnjost pruža više prostora i komfora nego u prethodnom modelu.

Udaljavanjem prednjih sjedala od stražnjih dobiveno je dodatnih 35 milimetara za noge putnika koji sjede straga. U središtu je nagrađivani sustav IntelliLink, pomno smješten tako da osigurava idealan pogled na zaslon kao i lako dohvaćanje i jednostavno korištenje.

Treba istaknuti kako je nova generacija Astre, ovisno o motorima i paketima opreme lakša u prosjeku između 120 i 200 kilograma.

Ponuda motora kreće se od 95 pa do 200 KS, pri čemu osnovni benzinac 1.0-litreni DI Turbo sa 105 KS i 170 Nm okretnog momenta predstavlja početak ponude. Potpuno novi je 1.4-litreni DI Turbo koji je izveden iz 1.0-litrene inačice, a koji će istiskivati 125, odnosno 150 konjskih snaga uz okretni moment od 230, odnosno 245 Nm.



Iduće godine očekuje se dolazak i 1.6-litrenog DI Turbo motora. Dizelaši su 1.6-litreni CDTI agregati snage 95, 110 i 136 KS uz okretni moment između 280 i 320 Nm.

Prvi put u kompakntoj klasi nova Astra donosi inovaciju iz višeg segmenta, a riječ je o LED matrix svjetlima koji omogućavaju vožnju sa stalno upaljenim dugim svjetlima sa segmentima kratkog svjetla što pomaže vozaču da ugleda prepreku na cesti za 1,3 do 1,8 sekundi brže.

Nova Astra ima i dosta sustava koji pomažu vozaču. Tako su dostupni sustavi za prepoznavanje prometnih znakova, indikator udaljenosti od vozila ispred, nadzor mrtvog kuta, napredni Park-pilot...

Zdravko Juričko
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. travanj 2024 01:45