StoryEditorOCM
Dalmacijaturistički zaokret

Nijemaca upola manje, Korejaca pet puta više!

Piše PSD.
16. lipnja 2014. - 00:10
Dosadašnji tijek turističke predsezone u Hrvatskoj, osim što je u prvih pet mjeseci donio nešto manje noćenja i dolazaka nego lanjske godine, bitno obilježavaju dvije potpuno nove, ali znakovite pojave na hrvatskom turističkom nebu: enorman rast gostiju iz Južne Koreje i do sada nezabilježen dvoznamenkasti pad dolazaka Nijemaca, osobito u svibnju.

Što se to dogodilo da su naši najvažniji, najbrojniji i najvjerniji gosti iz Njemačke upali u „crveno“ i našli se u predsezoni u kategoriji najvećih tržišnih podbačaja, dok je istovremeno jedno daleko i u javnosti gotovo nevažno tržište Južne Koreje obilježilo ovogodišnju predsezonu u Hrvatskoj troznamenkastim rastom dolazaka, pitanja su kojima bi se turistički profesionalci trebali ozbiljno pozabaviti, žele li strateški pristupiti različitim tržištima.

Naime, iako se radi o naizgled potpuno neusporedivim emitivnim zemljama za Hrvatsku, jer je Njemačka tradicionalno već desetljećima tržište broj jedan za našu zemlju, a Koreja se tek lanjske godine počela pojavljivati u našim turističkim statistikama, jasno je kako zanimanje gostiju iz tih dviju zemalja može biti indikator naših tržišnih promašaja i pogodaka u turizmu.

Upozorenje profesionalaca

A oni najčešće počivaju na zabludama kako nas u turizmu nešto „pripada“, pa tako i činjenica da će nam Nijemci uvijek doći, bez obzira koliko mi prilagođavali svoju ponudu i cijene aktualnim trendovima na njemačkom tržištu, koliko se trudili i natjecali s konkurencijom. Kada je još prije više od četiri mjeseca iz Njemačke stiglo upozorenje profesionalaca o tome kako je ovogodišnji svibanj problematičan mjesec za buking na Jadranu i već tada je pokazivao alarmantno loše zanimanje Nijemaca, malo tko je to shvatio ozbiljno, što je u konačnici do kraja ogolila i službena statistika.

Po njoj nas je samo u svibnju posjetilo čak 80 tisuća Nijemaca manje nego lani (ukupno 138 tisuća), a posebno brine u svibnju izgubljenih više od 700 tisuća noćenja Nijemaca u odnosu na lani. Tako su naši najvjerniji gosti, u svibnju, koji nije imao blagdana ni praznika, Hrvatsku jednostavno preskočili u svojim planovima, jer im s naše strane nije bilo posebnih ponuda, akcija ili promotivnih putovanja koja bi ih ipak dovela na Jadran. Turoperator „ID Riva Tours“ kao specijalist za putovanja Nijemaca u Hrvatsku među rijetkim je iznimkama koje su svibanj završile na lanjskoj razini prometa.

- Nema tu za profesionalce iznenađenja, sve je bilo jasno još ove zime i trebalo je napraviti poslovne poteze koji će goste dovesti i prilagoditi im ponudu i cijenu u vrijeme kad ih je teško dobiti. U svibnju nam puno toga nije išlo na ruku u Njemačkoj, bilo je manje autobusnih grupa, nije bilo praznika. Mi smo s predstavništvom HTZ-a imali velike akcije, promocije u novinana, na televizijama, radijskim emisijama, puno smo se trudili i imamo rezultat jednak lanjskome, što je izvrsno. No, pad Nijemaca u predsezoni u Hrvatskoj je nadoknadiv već u lipnju jer je prodaja dobra, i u tjednima koji dolaze imamo prave male predsezonske „špice“ u kojima je sve puno. Već sada znamo da će od 26. srpnja do 19. rujna sve biti odlično popunjeno - kaže Selimir Ognjenović, direktor “ID Riva Toursa”.

S druge, pak, strane svijeta, u toj istoj predsezoni u Hrvatsku su nahrupili građani Južne Koreje kao nikad dosad! Rast broja korejskih turista izražava se kroz gotovo 500 posto više dolazaka i noćenja! I da ne bi bilo zabune – ne radi se tu o igri statistike na maloj osnovici. Iz Koreje je u Hrvatsku u prvih pet mjeseci stiglo 110 tisuća gostiju, a samo u svibnju ih je bilo 33 tisuće. Bilo ih je jednako kao Francuza, a više nego Engleza, Nizozemaca, Čeha, BiH gostiju…

O kolikom se rastu radi, najbolje ilustrira podatak kako su korejski gosti u prošlogodišnjoj statistici hrvatskog turizma bili na 26. mjestu po važnosti, zajedno s gostima iz Rumunjske i Bugarske. Ove su se godine već u prvih pet mjeseci popeli na visoko deveto mjesto po brojnosti dolazaka u Hrvatsku, odmah iza, za naš turizam iznimno važne Poljske. No, ono što je osobito zanimljivo jest da su Korejci u Zagrebu, Dubrovniku i na Plitvicama na prvome mjestu po dolascima u dosadašnjem dijelu sezone, daleko brojniji od svih drugih gostiju, dok su na drugome mjestu po brojnosti u Splitu i Zadru. Hrvatska je tako zabilježila najveću stopu rasta prometa od svih europskih destinacija u Južnoj Koreji.

- Razloge takvoj popularnosti do jučer gotovo nepoznate Hrvatske u Južnoj Koreji valja tražiti u nekoliko godina snimanim emisijama korejskih televizija u našoj zemlji, a posebno “Noona Over Flowers“ koja je snimljena u Zagrebu, Rastokama, na Plitvičkim jezerima, u Splitu i Dubrovniku. Nakon emitiranja, korejske turističke agencije počele su reklamirati Hrvatsku kao nikada prije. Potom je došlo snimanje popularnog reality showa „The Romantic in Croatia“, koji je romantična potraga petero mladih Korejki i Korejaca za ljubavlju u više hrvatskih destinacija.

Emisija je snimana tijekom desetodnevnog putovanja Hrvatskom gdje se obišlo Zagreb, Plitvice, Dubrovnik i Split. Producent Lee Myung Han je kazao kako je u Hrvatskoj, kamo god bi okrenuo kameru, imao krasan kadar i to je bila ogromna promocija Hrvatske u najgledanijoj emisiji - kaže Eduard Tripković Katayama, direktor predstavništva HTZ-a u Tokiju, koji pokriva i Koreju.

Natprosječni gosti

Inače, Korejci su iznadprosječno obrazovani i situirani gosti koji dolaze iz zemlje „Azijskog tigra“, vrhunske tehnologije i izvozne industrije kao jednog od 15 najvećih gospodarstava svijeta. Njihovi gosti svuda su dobrodošli, jer odsjedaju u dobrim hotelima, žele probati lokalnu hranu i piće, a osobito su ekološki osviješteni i poštuju zaštićenu prirodu i pitku vodu. Koliko im se Hrvatska svidjela, govore najave s posljednjeg poslovnog susreta s hrvatskim turističkim gospodarstvenicima prošlog tjedna u Seulu, na kojemu su najavili za iduću godinu redovne zrakoplovne linije iz Seula za Zagreb.

ružica mikačić

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. travanj 2024 03:29