Sve je počelo 1989. kada je naloženo direktoru projekta Yvesu Dubreilu da osmisli malen automobil koji će biti praktičan, štedljiv i udoban – ali neće konkurirati starijem bratu, Cliju.
Twingov je koncept bio vođen načelom „pristupačnog dizajna” – zadaća dizajnera bila je predložiti kompaktan automobil inovativna, privlačna dizajna po prihvatljivoj cijeni.
Kako bi se to postiglo, jedino je rješenje bilo primijeniti posve drukčiji pristup s ciljem olakšavanja svakidašnjice... Izbaciti sve suvišno i zamijeniti jedinstvenim inovacijama poput kliznoga stražnjeg sjedala.
Za razliku od raznolikih linija konkurentskih modela, Twingo je bio jedinstven po tome što je imao jednu inačicu, sa samo jednim 1.2-litrenim motorom od 55 KS i jednim paketom opreme koji je sadržavao električne podizače prozora i zelene komande.
Twingo je imao jednovolumensku građu koja je omogućavala bolju raspodjelu prostora između motora i putničke kabine. Kotači, samo jedne veličine, pomaknuti su u same kutove karoserije, a u ponudi je bio samo jedan motor.
Kad je predstavljen, Twingo je u klasi malih gradskih automobila nadmašio sve konkurente ponudom prostora za područja glave, ramena i koljena – ponajviše zahvaljujući inovativnom kliznom stražnjem sjedalu. Sva su se četiri sjedala mogla preklopiti do kraja i nastao bi praktičan krevet za dvoje – bila je to jedinstvena ponuda u klasi koja je naglasila Twingov pametan dizajn i prilagodljivost.
Naziv Twingo – složenica od riječi „twist”, „swing” i „tango” dočaravala je neobičan, dinamičan i oku ugodan dizajn automobila koji je odisao optimizmom i životnom radošću.
Renault je Twingom zauzeo posve novo stajalište prema automobilima. Kao čista suprotnost automobilu kao statusnom simbolu, pokrenuo je novi potrošački trend: ljudi su ga kupovali su za sebe, a ne da zadive druge. Kupovali su ga jer im se sviđao i pritom su izmislili novi životni stil koji je išao uz njega.
Twingo nije bio smanjena inačica Renaulta Espace. Imao je jedinstvenu osobnost, valovit, zaobljen dizajna izražavao je snagu i ljepotu s gotovo ljudskim licem.
Dizajn instrumentne ploče jamčio je savršenu vidljivost i spojio jednostavnost i funkcionalnost središnje konzole s daškom humora koji je unio prekidač za paljenje svih žmigavaca u obliku klaunova nosa.