StoryEditorOCM
Arhivaautomobil s osobnošću

Dva desetljeća malog Francuza: kako je Renault Twingo šarmirao cijeli svijet

Piše PSD.
12. prosinca 2013. - 15:29
Renault Twingo slavi dvadeseti rođendan. Kad je predstavljen 1993. godine, mali gradski automobil oduševio je svijet odvažnim dizajnom, inovativnim konceptom i pojavom, pa je naposljetku prodan u više od dva milijuna primjeraka.

Sve je počelo 1989. kada je naloženo direktoru projekta Yvesu Dubreilu da osmisli malen automobil koji će biti praktičan, štedljiv i udoban – ali neće konkurirati starijem bratu, Cliju.

Twingov je koncept bio vođen načelom „pristupačnog dizajna” – zadaća dizajnera bila je predložiti kompaktan automobil inovativna, privlačna dizajna po prihvatljivoj cijeni.

Kako bi se to postiglo, jedino je rješenje bilo primijeniti posve drukčiji pristup s ciljem olakšavanja svakidašnjice... Izbaciti sve suvišno i zamijeniti jedinstvenim inovacijama poput kliznoga stražnjeg sjedala.

Za razliku od raznolikih linija konkurentskih modela, Twingo je bio jedinstven po tome što je imao jednu inačicu, sa samo jednim 1.2-litrenim motorom od 55 KS i jednim paketom opreme koji je sadržavao električne podizače prozora i zelene komande.

Twingo je imao jednovolumensku građu koja je omogućavala bolju raspodjelu prostora između motora i putničke kabine. Kotači, samo jedne veličine, pomaknuti su u same kutove karoserije, a u ponudi je bio samo jedan motor.

Kad je predstavljen, Twingo je u klasi malih gradskih automobila nadmašio sve konkurente ponudom prostora za područja glave, ramena i koljena – ponajviše zahvaljujući inovativnom kliznom stražnjem sjedalu. Sva su se četiri sjedala mogla preklopiti do kraja i nastao bi praktičan krevet za dvoje – bila je to jedinstvena ponuda u klasi koja je naglasila Twingov pametan dizajn i prilagodljivost.

Naziv Twingo – složenica od riječi „twist”, „swing” i „tango” dočaravala je neobičan, dinamičan i oku ugodan dizajn automobila koji je odisao optimizmom i životnom radošću.

Renault je Twingom zauzeo posve novo stajalište prema automobilima. Kao čista suprotnost automobilu kao statusnom simbolu, pokrenuo je novi potrošački trend: ljudi su ga kupovali su za sebe, a ne da zadive druge. Kupovali su ga jer im se sviđao i pritom su izmislili novi životni stil koji je išao uz njega.

Twingo nije bio smanjena inačica Renaulta Espace. Imao je jedinstvenu osobnost, valovit, zaobljen dizajna izražavao je snagu i ljepotu s gotovo ljudskim licem.

Dizajn instrumentne ploče jamčio je savršenu vidljivost i spojio jednostavnost i funkcionalnost središnje konzole s daškom humora koji je unio prekidač za paljenje svih žmigavaca u obliku klaunova nosa.

Z. JURIČKO
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. travanj 2024 04:16