StoryEditorOCM
ArhivaPREDSTAVLJAMO KIA CEE'D

Novi nalet korejskog Golfa

Piše PSD.
11. kolovoza 2015. - 14:05
Prije devet godina, točnije 2006., KIA je lansirala novi peterovratni model u segmentu kompaktnih vozila Cee’d, koji je vrlo brzo stekao „titulu“ korejskog Golfa, te je do svibnja ove godine proizveden u više od milijun primjeraka. Druga generacija Kije Cee’d, promovirana 2012., sada je redizajnirana, pri čemu su izvana obavljene manje korekcije, dok je unutrašnjost poboljšana kvalitetnijim materijalima i preciznijom završnom obradom.

Kada je riječ o vanjskom dizajnu, prije svega treba izdvojiti nove 16 i 17-colne naplatke, širi branik nešto oštrijih linija s kromiranim obrubom svjetala za maglu, dorađenu masku motora, dok se otraga ističu novi branik, nova grafika LED svjetala i drugo. U putničkoj kabini je smanjena razina buke i vibracija, što je posljedica ugradnje dodatne izolacije u unutrašnjosti i prostora oko motora, posebice kod dizelskih izvedbi. Također, primjetne su manje promjene na ploči s instrumentima, otvorima za ventilaciju, oblogama vrata....



Naravno, novi Cee’d, bez obzira na to je li riječ o trovratnoj verziji (Pro-Cee’d), hatchbacku (Cee’d) ili karavanu (SW), kao i sportskoj GT izvedbi, dobio je puno tehnoloških noviteta koji su do sada bili rezervirani za modele iz više klase. Primjerice, kao dio dodatne opreme dolazi radarski sustav, pa upozorenje na vozilo u mrtvom kutu... Korejski kompakt dizajniran je i napravljen u Kijinom europskom centru, a proizvodi se u češkoj tvornici u Žilini, što znači da je u potpunosti prilagođen kupcima starog kontinenta.

Najveća novost krije se ispod prednje haube, gdje je smješten potpuno novi 3-cilindarski 1.0-litreni turbobenzinac (ecoTurbo) s dvije izlazne snage, od 100 i 120 konjskih snaga uz okretni moment od 172 Nm koji će biti dostupan u širokom rasponu, između 1500 i 4000 „điri“. Benzinsku ponudu zaokružuju 1.6-litreni GDI agregat sa 128 KS i 1.4-litreni MPI sa 100 KS.

Kad je u pitanju dizelska ponuda Cee’d će i dalje biti dostupan sa 1.6-litrenim CRDi motorom snage 110 KS, te 136 KS uz najveći okretni moment od 285 Nm. Podsjetimo, ovaj potonji agregat ranije je razvijao snagu od 128 KS i najveći okretni moment od 265 Nm. Nadalje, snažniji će dizel biti moguće upariti sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvije spojke, dok će ostatak motorizacije standardno dolaziti sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Recimo i da je 1.6 GDI moguće upariti sa 6-stupanjskim automatskim prijenosom s dvije spojke.

Najsnažnija i najsportskija GT izvedba će imati i tzv. elektronički generator zvuka koji će “podebljati” grmljavinu njegovog pogonskog stroja. Inače, njegov 1.6-litreni benzinac snage 204 KS i najvećeg okretnog momenta od 265 Nm sada dolazi s novim turbopunjačem s povećanim pritiskom prednabijanja, kako bi se povećao odaziv motora pri nižim okretajima. Tako je za 0,1 sekundu smanjeno vrijeme potrebno za ubrzanje od 0 do 100 km/h (sada 7,6 s). Prodaja redizajniranog Cee’da počinje u rujnu.

ZDESLAV JURIČKO




Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. travanj 2024 22:41