StoryEditorOCM
Dalmacijaiz ‘prometa’ uzvraćaju Kaštelanima na priču o ‘karampanama’

‘Berket nas napada, a Kaštela tvrtki duguju dva milijuna kuna’

Piše PSD.
11. prosinca 2011. - 13:48
Pod hitno se gradovi i općine suvlasnici “Prometa” trebaju dogovoriti oko načina sanacije gubitaka javnog prijevoznika (u protekloj godini stvarni gubitak iznosio je 10 milijuna kuna, op.a.), jer je to nužno u situaciji u kojoj se tvrtka sada nalazi. Izjave gradonačelnika Kaštela Joška Berketa kako taj grad neće dopustiti da “‘Promet’ liječi na njemu svoje gubitke”, potpuno je neprimjerena jer i Kaštela su jedan od suvlasnika “Prometa”.

Godinama suvlasnici ne izvršavaju svoje obveze utemeljene društvenim ugovorom prema kojem su dužni sudjelovati u pokrivanju dijela gubitaka ako se oni dogode. Sustavno se za taj iznos gubitka smanjivao temeljni kapital Društva, koji je doveden na niske grane.

U ovom trenutku Grad Kaštela prema “Prometu” ima oko dva milijuna kuna isporučenih, a nenaplaćenih faktura – kazuje nam Vjekoslav Mrđen, predstavnik radnika u Nadzornom odboru “Prometa”, referirajući se na nedavni članak u našem listu “Dosta nam je karampana”, koji ih je ogorčio jer najveći teret zbog neozbiljnosti vlasnika i suvlasnika “Prometa”, vele, podnose upravo radnici.

U ‘karampanama’ se voze i drugi, uključujući i Splićane

- Kaštelani svojataju liniju broj 37, a ona povezuje čak četiri jedinice lokalne samouprave. Istina je da se ponekad voze u “karampanama”, ali u njima se voze i splitski putnici i svi ostali, jer je situacija takva da rotiramo sve raspoložive autobuse kako bismo uspjeli ispoštovati vozni red svih linija, za koji nam je, da bi se na svima servisirale sve usluge, godišnje potrebno između 150 i 160 milijuna kuna. Pokušavamo uistinu na sve načine izići u susret ljudima – veli Miroslav Bešlić, predsjednik Sindikata vozača i prometnih radnika u javnom prijevozniku, i dodaje kako je za normalno odvijanje linije broj 37 potrebno sedam autobusa dnevno, a u špicama još tri dodatna.

Apsurdna je također situacija, upozoravaju, da suvlasnici javnog prijevoznika već u startu imaju 40 posto popusta na cijenu karte do iznosa njezine ekonomske isplativosti, da je od zadnje promjene cijene karata gorivo poskupjelo čak 40 posto, da “Promet” sam sebe financira 70 posto, da su neke linije, poput onih za kaštelansku Zagoru, generatori nerentabilnosti i samo gomilaju gubitke...

Sindikalisti zagovaraju i ukidanje noćnih linija, jer ni one nisu profitabilne – u mjesec dana naplati se tek nešto više od 100 kuna od prodanih karata. Sistem je to “muko moja prijeđi na drugoga” – narkomani i pijanice su s ulice na taj način prebačeni u autobuse, s obzirom na to da su oni najčešći putnici u sitne sate.

Prema informacijama koje smo dobili od naših sugovornika, okretište na Resniku, koje Kaštelanima nasušno treba, svakako je u planu, rade se, kažu, upravo projekcije i analize. Izgradnjom okretišta pojačali bi se redovni polasci linija 37 i 38, čime bi se riješio taj problem. Problem nerentabilnih linija pokušao bi se riješiti manjim vozilima koja bi prometovala po drukčijem redu vožnje, ali obuhvaćajući više gradova i općina, čime putnici ne bi bili zakinuti.

 nikolina lulić


Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. svibanj 2024 06:36