Slobodna Dalmacija

Povratak na naslovnicu

SMS komentar pošaljite na 666555 sa ključnom riječi SLD, (3,72 kn/sms).

Država će financirati obnovu Doma mladih u Splitu? Već obnova, a jos nije ni dovršen? DAVOR JURIČIĆ DAKI, ST

Detalji o usluzi >

Auto moto

Objavljeno 26.01.2010. u 10:19

(1992., 90.500 km)

RABLJENI Suzuki Vitara 1.6 16v: Dugovječni japanski offroader

Čvrst i pouzdan križanac terenca i SUV-a napravljen je vrlo solidno, a vrijednost mu podiže gotovo neuništiv benzinski motor

Prva Suzuki Vitara predstavljena je 1988. kao klasičan terenac kompaktne klase. Model druge generacije iz 1997. dobio je značajke SUV-a te produženu verziju Grand Vitara, a sljedeći je iskorak napravila treća izvedba iz 2005. zadržavši čvrstu karoseriju terenca s masivnim nosećim postoljem koja jamči izdržljivost. Vitara prve generacije, uz robustan pogon 4x4, imala je više značajke terenca nego novi model.

Ipak, bolje je da ne kupite primjerak koji je imao ekstremnu terensku eksploataciju, te je rabljenu Vitaru svakako bolje kupiti od poslovnog čovjeka ili ženske osobe nego od strastvenog lovca ili osobe koja redovito ide na planinarenje ili rafting. To se lako prepoznaje po izgrebanoj podnici i pragovima, oštećenim naplacima i branicima, a u težim slučajevima i po zazoru u podvozju.

Dakle, u startu morate biti sigurni da je primjerak koji kupujete većinu kilometraže prešao na asfaltu. Ako je uz to kvalitetno održavan i ima uredno ispunjenu servisnu knjižicu – kupujte, bez obzira na godine! Sve je “made in Japan”.

Na test smo dobili gotovo punoljetan model, koji će sredinom godine navršiti 18 godina. Ipak, nije riječ o modelu kakve se, toliko stare, sreće na tržištu rabljenih. Naime, prešao je samo 90.500 kilometara, a pravi teren praktički nije vidio. Zbog toga, a i solidne japanske izvedbe, nije čudno što je u boljem stanju od većine upola mlađih rabljenih konkurenata. Ovaj model ipak nema potpuno besprijekornu servisnu povijest.

Izvješća ADAC-a navode probleme s brtvilom glave, propuštanju servopumpe volana, otkazivanje kontaktne brave, otkazivanje alternatora i elektropokretača. No, po statistikama, Vitare su u svim godištima bile među najboljima u klasi i većina je vlasnika (vrlo) zadovoljna. Solidna je cjelokupna mehanika, a i limarija je vrlo dobra. Ipak, prije kupnje starije modele treba odvesti na mjerenje kompresije motora, jer je motor više opterećen nego u običnom automobilu.

Ako je u dobrom stanju, ni jedan cilindar ne bi smio imati tlak niži od 9 bara te kod dodavanja gasa treba hvatati ravnomjerno i bez trzaja. To podjednako vrijedi i za spojku. Unutrašnjost je također kvalitetna (premda je plastika za današnje standarde pretvrda) te nije dobro ako u probnoj vožnji osjetite bilo kakve vibracije. Važno je da su kuglasti zglobovi bez zazora te da su amortizeri u dobrom stanju.

Rabljena Suzuki Vitara, koju smo imali na testu, u vrlo je dobrom stanju bez obzira na godine. Zbog toga se isplati platiti 4000 eura. Riječ je o benzincu konstruiranom krajem 80-ih i pogonu 4x4, pa ne može biti štedljiv. No, prosječnih deset litara ne izgleda pretjerano...

željko marušić
snimio: pavao petrović

Tehničke karakteristike

Motor: benzinski, jedno bregasto vratilo, 16V (remen), neizravno ubrizgavanje
Obujam: 1590 ccm
Snaga: 80 KS pri 5400/min
Okretni moment: 127 Nm pri 3000/min
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
Pogon: 4x4
Dimenzije: 410 x 163,5 x 169 cm
Brzina: 148 km/h
Ubrzanje: 17,5 s
Potrošnja: 8 do 13 l
Proizvodnja: 1988. − 1997.

Jedan, ali vrijedan

Prve su se Vitare isporučivale samo s jednim motorom − benzincem 1.6. Zanimljive je izvedbe, sa 16 ventila, ali sa samo jednim bregastim vratilom. To olakšava održavanje i povećava pouzdanost, a sličnu je koncepciju koristila i Honda.

Za 18-godišnji terenac benzinski je motor bolji od turbodizelaša, kod kojega bi se mogli očekivati skupi i zahtjevni popravci − brizgalice, visokotlačna pumpa, turbopunjač... Treba jedino znati kad je izmijenjen zupčasti remen.