- Stvari su jasne, u tri države, u Hrvatskoj, BiH i Srbiji izričito je zabranjeno graditi aerodrome na takvim terenima gdje su brzine podzemnih voda izuzetno velike. Brzina ovdje je oko 10 metara u sekundi, a ako ona prelazi 3 metara u sekundi, već se ne smije ništa graditi.
Kaže to ing. Tomislav Paviša, stručnjak za pitanja hidrografije i nekadašnji član uprave u HEP-u koji je vodio projekte istraživanja podzemnih voda za gradnju Hidrocentrale Ombla, koja je svojedobno planirana u špiljskom sustavu Omble.
- Ovo je sada stvar političara, a s njima se ne želim 'natezati'. Političari su se upetljali u priču pa neka je vode do kraja. Budite sigurni, da neće uspjeti – kaže Paviša nakon što je dubrovački gradonačelnik Mato Franković, zatražio od Vijeća Ministara Bosne i Hercegovine zaustavljanje projekta gradnje aerodroma u Trebinju. Buduća zračna luka kod Trebinja trebala bi biti smještena na samo 8,5 km od izvora Omble i to u krškom izrazito vodopropusnom terenu, pa je Franković je u pismu također podsjetio je da su osim Republike Hrvatske, Bosna i Hercegovina i Srbija potpisnice Konvencije o procjeni utjecaja na okoliš preko državnih granica, tzv. ESPOO Konvencije kao i Protokola o strateškoj procjeni okoliša uz Konvenciju o procjeni utjecaja na okoliš preko državnih granica (SEA protokol).
- Ovo je pitanje Zakona, i zaštitnih zona izvorišta koja propisuju da se tamo gdje je brzina voda veća od 3 metra po sekundi nema gradnje. Isto se odnosi i na Županijski Centar za gospodarenje otpadom u Bistrini. To su činjenice. Na Ombli je samo hrvatska strana za istraživanje terena u slivnom području Omble potrošila 20 milijuna eura i napisano je 20 tisuća stranica elaborata, a sada odlučuje netko tko nije pročitao nijednu stranicu – govori inženjer Paviša.
Dodaje i kako je Grabovica, dubrovačko odlagalište otpada koje treba sanirati također u drugoj zoni zaštite izvorišta, mada je na tamošnjem terenu, kaže on kod Grabovice hidrološki džep gdje se voda cijedi tri dana nakon kišovita vremena, pa onda stane.
Franković je, dodajmo, zatražio obustavljanje projekta dok se ne ispita utjecaj na okoliš preko državnih granica i utvrdi nepostojanje utjecaja na izvorište rijeke Omble.
Na pitanje da prokomentira Frankovićevo pismo Predsjedavajući Vijeća ministara Zoran Tegeltija je rekao da „ne razumije zašto se gradonačelnik Dubrovnika ne raduje izgradnji aerodroma u Trebinju s obzirom na ekonomski značaj koji njegova izgradnja ima ne samo za Trebinje, već i za BiH”.
Član Predsjedništva Bosne i Hercegovine Milorad Dodik izjavio je da izgradnja zračne luke u Trebinju mora biti u skladu s ekološkim i ostalim kriterijima, a da su sugovornici o tome institucije Hrvatske, a ne grad Dubrovnik.