StoryEditorOCM
DubrovnikEnigma

Raskrižje kod Doma zdravlja zbunjuje vozače: ‘Najjači’ skreću u nepoznato, a evo što o svemu kažu iz policije

Piše Gabrijela Bijelić
11. ožujka 2024. - 07:42

- Sezona je pred vratima, a već se ponavlja ista priča, pogotovo kod vozača koji nisu iz Dubrovnika. Umjesto da na križanju kod Doma zdravlja Dubrovnik lijevim skretačem produže niže prema pumpi Pod dubom i nastave put preko Nazorove, oni gore nakon semafora skrenu lijevo na Splitski put, što ne samo da je prometni prekršaj, nego i opasna situacija. I za onog tko vozi i za druge vozače jer se u to vrijeme pali zeleno svjetlo na semaforu svima koji iz pravca Pila idu prema Gružu. Prije par dana je jedan Slovak tako krenuo direkt prema vijaduktu, drugo je auto odozgo na njega naletjelo, sva sreća da je bila samo manja materijalna šteta. Mislim da je ovome kriva loša prometna signalizacija, ustvari nejasna. Ljudi kad dođu ispred semafora ne znaju što će, čak i ako su profesionalci neki budu zbunjeni – kaže nam sugrađanin koji je nedavno svjedočio prometnom izgredu sa slovačkim vozačem u glavnoj ulozi. I nije usamljen u kritikama famoznog raskrižja kod Doma zdravlja Dubrovnik.

image

Lijevi skretač zbunjuje strane vozače koji se krivim skretanjem izlažu opasnosti

Tonci Plazibat/Cropix

Sve po pravilima struke

Nije tu problem samo u pogrešnom skretanju pojedinaca prema Splitskom putu nego ‘zbunjoza’ nastaje i kod pravocrtnog kretanja. Iako prometna signalizacija kod DZ zabranjuje kretanje ravno prema Pilama i jasno određuje prolaz samo za taksiste i autobuse javnog gradskog prijevoznika Libertasa, uz cestu pokraj parka Čingrija nalaze se i parkirna mjesta u sustavu naplate za građane vlasnike osobnih vozila. Ako hoće na parking, jednostavno moraju produžit. Ljeti bude i onih koji s ceste prema Gradu idu skrenuti lijevo u onu traku kod oglasne ploče na Boninovu, to je tek show – govori nam sugrađanin koji je, dodaje, na problem upozoravao prometnu policiju, no ispostavilo se da o prometnoj regulaciji odlučuje gradska uprava. O toj temi smo se raspitali u Gradu Dubrovniku, gdje imaju spreman odgovor:

- Prometna signalizacija na raskrižju kod Doma zdravlja izvedena je prema prometnom projektu i sukladno pravilima struke, kako za lijevi skretač, tako i za skretanje prema Boninovu. Naime, upravo zbog parkirališnih mjesta u Ulici branitelja Dubrovnika (kod vile Čingrije) dozvoljeno je prometovanje automobilima prvih 150 metara tom ulicom i to skretanjem iz Ulice Pera Čingrije ili nastavkom ravnim smjerom iz Ulice dr. Ante Starčevića. Navedeno je označeno i prometnom signalizacijom, na samom početku Ulice branitelja Dubrovnika, prije autobusne stanice, istaknut je znak zabranjenog prometovanja nakon 150 metara osim za vozila javnog gradskog prometa i vozila s dozvolom – izvijestili su iz dubrovačke gradske uprave o situaciji koja se proteže već trinaestu godinu, točnije još od 2011. godine kad je odrađena rekonstrukcija raskrižja izgradnjom lijevog skretača na spoju od Ulice dr. Ante Starčevića prema Putu Republike.

image

Za neupućene koji skrenu direktno na Splitski put rizično je zeleno svjetlo

Tonci Plazibat/Cropix

Policija: Bude tu nepravilnosti...

Iz PU dubrovačko-neretvanske su potvrdili kako se promet na raskrižju ulica dr. Ante Starčevića - Pera Čingrije – Splitski put odvija prema postavljenoj prometnoj signalizaciji čije je uređenje nadležan Grad Dubrovnik.

- U Ulici dr. Ante Starčevića postavljena je horizontalna i vertikalna prometna signalizacija kojom se s više prometnih znakova jasno ukazuje obvezni smjer kretanja vozila. Parkirališna mjesta kod parka Čingrija dostupna su vozilima koja posjeduju dozvolu izdanu od nadležne institucije Grada Dubrovnika za kretanje iz Ulice dr. Ante Starčevića u smjeru Boninova, te ostalim vozilima ukoliko se kreću Ulicom Pera Čingrije iz smjera Ulice Iva Vojnovića. Riječ je o vozilima koja imaju mogućnost na raskrižju skrenuti udesno na parkirališno mjesto što je također naznačeno prometnom signalizacijom. Poznato nam je da povremeno pojedina vozila na ovom raskrižju nepravilno skreću u lijevo iz Ulice dr. Ante Starčevića prema ulici Splitski put, međutim prema nama raspoloživim evidencijama, takvo prometno ponašanje do sada nije dovodilo do težih prometnih nesreća – izvijestila nas je glasnogovornica PU dubrovačko-neretvanske Andrijana Biskup.

- Budući da raskrižje koje navodite nije pogodno za prometne kontrole, dosad se zbog navedenog prometnog ponašanja, koje je prema nama dostupnim informacijama izuzetno rijetko, nisu poduzimale represivne mjere. Prometne kontrole policijski službenici redovno obavljaju na pogodnim mjestima prije i poslije navedenog križanja – pojasnila nam je glasnogovornica Biskup.

Instruktor: Nema na svijetu kraće trake za javni prijevoz

Vlasnik i stručni voditelj autoškole Rally Darije Vrankić o signalizaciji kod Doma zdravlja kaže:

- Sve je dobro označeno, vidi se da je srednja traka isključivo za vozila javnog gradskog prijevoza, a koliko ljudi čitaju znakove, to je druga stvar. Što ja vidim, stranci iz zemalja izvan EU češće faljivaju, ne bi Nijemac tek tako napravio prekršaj. Možda je nekima čudno što je ta srednja traka samo za autobuse Libertasa, na predavanjima polaznicima često i sam rečem da na svijetu valjda nema kraće trake za javni gradski prijevoz, od ulaza s Doma zdravlja do semafora nema ni 50 metara. Možda bi trebalo pojačati signalizaciju s još obavijesti o pravcu kretanja. Ali puno su veći problem u Dubrovniku neosvijetljeni pješački prijelazi. Kroz Župu dubrovačku i Konavle svaki semafor poviše ima rasvjetu, žuto treptavo svjetlo osvjetljava zebru. Jesmo li mi baš grad bez para da ne možemo tako? A i ova eko rasvjeta je slabija, pješaci noću uopće nisu uočljivi – upozorava na sugovornik.

28. travanj 2024 03:23