StoryEditorOCM

Hrvoje Šanje, predsjednik udruženja dubrovačkih hotelijera: Ove godine nismo mijenjali cijene, a evo od kojeg segmenta poslovanja i s kojih tržišta očekujemo najviše u predsezoni

Piše Maja Rilović Koprivec
3. travnja 2024. - 10:50
Hrvoje Šanje, direktor Hotela Palace Dubrovnik i predsjednik Strukovne grupe hotelijera ŽKTonci Plazibat/Cropix/Cropix

Iza Dubrovnika je turistički iznimno uspješan uskrsni vikend. Posljednji vikend u ožujku u Dubrovniku je provelo 6 314 turista, od kojih su najbrojniji bili gosti iz Ujedinjenog Kraljevstva, Hrvatske, Njemačke, SAD-a, Francuske, Španjolske, Albanije, Irske, Kosova i Slovačke. Hotelijeri su se  dobro pripremili za početak predsezone, a Hrvoje Šanje, predsjednik Strukovne grupe hotelijera pri Županijskoj komori HGK Dubrovnik  kaže kako na  temelju indikatora aktualne predsezone 2024. i podataka stalnog  analiziranja turističkih kretanja, očekuje visoku popunjenost smještajnih kapaciteta na dubrovačkom području.  

- Hoteli s cjelogodišnjim poslovanjem bilježe vrlo dobre rezultate u predsezoni unatoč činjenici da je Uskrs ove godine ranije, a otvaranje više hotela tijekom ožujka je odličan pokazatelj da će se pozitivni turistički trendovi nastaviti i u 2024. Grad Dubrovnik od početka godine do sredine ožujka bilježi 9 % više dolazaka te 13 % više noćenja u usporedbi s istim periodom 2023. Vrlo dobar rani booking za prvi dio godine te vrlo dobar tempo rezervacija visoke sezone uz dodatni očekivani trend last minute rezervacija svakako ulijevaju optimizam. Posebno nas raduje porast poslovanja korporativnih grupa, segmenta koji je bio najviše pogođen za vrijeme epidemije, a koji je vrlo važan za pred te post sezonu, te naglašen interes gostiju s dalekoistočnih tržišta, posebice Južne Koreje. Popularnost Grada te same Županije na ovogodišnjim važnim turističkim sajmovima, snažan je poticaj entuzijazmu – navodi Šanje. On ističe kako je velik doprinos uspješnoj predsezoni, ali i posezoni  učestalija zračna povezanost s našim europskim i svjetskim emitivnim tržištima te najavljenim letovima od studenog 2024. do ožujka 2025. i otvaranje novih linija u odnosu na 2023., te će u visokoj sezoni zračna luka biti povezana s preko 75 destinacija.

- Naslanjajući se na vrlo dobre prošlogodišnje rezultate sezone, koja je ujedno bila prva cjelovita nakon epidemije Covid-19 te je grad Dubrovnik u odnosu na 2022. ostvario 9 % više noćenja te 20 % više dolazaka, a DNŽ je ostvarila 7 % više noćenja i 18 % više dolazaka, uvjeren sam da je ispred nas izazovna, ali još jedna vrlo uspješna turistička sezona.

Iznimnu važnost uspješnoj sezoni dodatno pridonosi i postavljanje temelja održivog turizma u Gradu te Županiji gdje su na vrijeme prepoznati izazovi masovnog turizma – kaže on. Na pitanje o eventualnom novom povećanju cijena smještaja u hotelima koje su prošle godine znatno podignute te njihov utjecaj na booking u sezoni kaže kako svako podizanje cijena treba pratiti ulaganje.  

 - Po sadašnjim saznanjima cijene u 2024. se nisu značajnije mijenjale u odnosu na 2023.  Ključan segment uspješnog poslovanja i dalje ostaje ulaganje u kvalitetu te je vrijednost za novac iznimno bitan faktor u cjenovnim politikama hotelijera gdje svako podizanje cijena treba biti popraćeno ulaganjem. Iako je konkurencija velika, naše su prednosti i dalje sigurnost destinacije, kvaliteta usluge te vrlo dobra povezanost s glavnim emitivnim tržištima. Održivi turizam, odnosno izazov ravnomjerne raspodjele gostiju tijekom cijele turističke sezone i dalje treba ostati u fokusu kao i daljnje poticanje emitivnih tržišta UK, USA, Australije, Novog Zelanda te Europe gdje bilježimo pozitivne trendove u visokoj sezoni – kaže predsjednik udruženja hotelijera pri Komori koji očekuju vrlo dobru turističku sezonu 2024.

14. travanj 2024 23:05