Stil Zdravlje

SASVIM NOVI POGLED

'Priladit' ćeš se zbog mokre kose!', 'Ispravi kičmu!' i ostale zablude: u ove su nas priče uvjeravale mame i bake, evo što struka kaže

SASVIM NOVI POGLED

Vjerojatno vam je barem jedan put u životu netko udijelio zdravstveni savjet, a gotovo sigurno taj je netko bio vaša mama ili baka. 

Zabrinute i beskrajno brižne, bake prednjače u količini mudrosti koju vole razmjenjivati s članovima obitelji, pogotovo onima mlađima. Naslušali smo se 'svega čega' u svojemu životnome vijeku, ali konačno je došlo vrijeme i da se neke od tih zabluda - pobiju.

1. Cjepivo protiv gripe donosi - gripu

Možda zvuči kao scenarij znanstvenofantastičnog filma B produkcije, ali ovo je, vjerovali ili ne, jedan od najčešćih mitova u koji ljudi vjeruju kada je u pitanju zdravlje. Cjepivo vam može prouzrokovati bol, pa čak i temperaturu, ali to sve ovisi o načinu na koji vaše tijelo reagira. Sadrže viruse, ali 'neaktivne' koji vas nikako ne mogu direktno učiniti bolesnima.

"Gotovo svi ljudi koji prime cjepivo protiv gripe nakon njega nemaju ama baš nikakvih problema", ustvrdio je ljekarnik Jeremy Blais za Reader's Digest.

2. San se može nadoknaditi

Ovdje se radi o skliskom području. Najprije, svako je tijelo drugačije i svatko ima različite potrebe. No oni koji se u nedjelju sjete kako su cijeli tjedan proveli 'krepani', pa prespavaju čitavo popodne, četo se u planu 'malo' zeznu. Prospavano nedjeljno poslijepodne možda i zvuči privlačno i kao 'nadoknađivanje sna', ali donosi nove probleme: vjerojatno navečer nećete moći zaspati u 'normalnu uru', tako da ste svoj ponedjeljak u startu otpočeli krivo.

3. 'Priladit' ćeš se zbog mokre kose!'

Koliko puta su vam mame i bake ovo rekle? Mokra kosa, u narodu, izjednačena je s težom upalom pluća koja, po svoj logici, slijedi, no te dvije stvari ni u kojemu pogledu nisu povezane.

Stvar je prilično jednostavna: ako je virus već u vašemu tijelu, razboljet ćete se - bila vaša kosa mokra ili suha. 
 

 

🍁 #wethair #simplegirl #vscocam #airbrush

A post shared by Mariana Appoloni (@mari_appoloni) on


4. Ugljikohidrati = debljanje

Svaka čast pričama svih onih žena koje su iz prehrane izbacile kruh, 'nagazile' na dvopek i - smršavjele, ali tu je zapravo vrlo malo istine. 

Ugljikohidrati nisu za izbjegavanje, a to bi bilo i teško jer su prilično rasprostranjeni. Kako biste bili zdravi, itekako ih morate konzumirati, kao i proteine i masti. Stvar je, kao i obično, u količini.

Neki su ugljikohidrati, dapače, dobar izvor vlakana i potrebni su vašem mozgu i mišićima kako bi bolje funkcionirali. Kompletno ih eliminirati iz prehrane najgore je što možete učiniti.
 

 

Healthy Carbs🔹🔹 . Out of all the macronutrients, carbs are my favorite yet they seem to be the center of the most controversy. - Carbs are not bad. Carbs don't make you fat. Carbs don't cause global warming. Carbs are delicious and very necessary for energy. - These are the main carbs I eat. However, there are others that I didn't include. I eat bread too 😱😱. Overall, carbs aren't to blame for people's weight gain (unless we are talking about them being so delicious that you can't resist 😁). Too many overall calories are to blame and the best way to gain or lose weight is to track your macros 👍🏼. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . RP @apfau #fatlossblog #fatlosshelp #fatlosstips#fatlosscoach #fatlossgoals #dietblog #dietcoach#dietblogger #fitfam #fitfamilylife #dietingtips#mealplanning #mealplan #onlinecoaching#mealprep #fitmom #fitnessblogger #dieting#exercise #healthyhabits #healthymom #workout#gym #fitlife #iifym #calories #fitchick#flexibledieting #carbs

A post shared by G E T F I T (@getfitgymtips) on


5. Treba piti 8 čaša vode dnevno

Ako su vam bake prisilno gurale vodu jer 'dehidrirat ćeš', uputite ih na jednostavnu činjenicu (kao i sve one koji vas dan danas uvjeravaju u to): potrebno je piti samo u slučaju žeđi, a ne kako bi se zadovoljile dnevne potrebe.

Čak i priče kako pojačana konzumacija tekučine utječe na blistavu kožu, ironično, ne drže vodu. Suhoća i crvenilo kože najčešće su izazvani vanjskim faktorima, manjkom vlažnosti u zraku ili pak konzumacijom određene hrane.

6. Ako ne jedeš masti, mršavit' ćeš

Koliko puta su vas bake upozoravale da ste se stanjili, pa tome u 'kontru', gurale masno, prženo i pečeno? Mast je u njihovim glavama izjednačena s debljanjem, a unuci su ionako vječno mršavi u njihovim očima.

Radi se, jasno, o teškoj zabludi, poput one da ćete ako jedete 'low fat' hranu mršavjeti. Pripazite na količine, to je jedini način za obje opcije.

7. Pucketanje zglobova izaziva artritis

Ne znamo kako je i kada ova zabluda započela, ali sigurno ste čuli da pucketanje zglobovima 'nije dobro'. Zašto? Zato što nije, pa to se oduvijek zna...

Ne postoji nikakvo istraživanje koje bi povezalo artritis i kasnije probleme sa zglobovima, a svako uvjerenje pacijenata povezano je samo s - vlastitim iskustvom.

8. 'Ispravi kičmu!'

Koliko puta su vas 'vaši doma' upozorili da se ispravite i sjednete uspravno? Ova, ujedno i zadnja 'zabluda' kojom ćemo se pozabaviti nije u potpunosti točna, ali ni pogrešna.

Radi se o vjerovanju da ćete, ako sjedite uspravno, izbjeći bilo kakvu vrstu leđobolje, no to nije uvijek točno. Istina, pogrbljenost nikada nije nikome donijela ništa dobra, ali isto tako pokušaji pretjerane uspravnosti mogu dovesti do istegnuća.

Neel Anand, kirurg i profesor u Cedars-Sinai klinici u Los Angelesu kaže: "Predugo sjedenje uspravno može prouzrokovati istegnuće. Ako radite u uredu, pobrinite se da su vam koljena i noge pozicionirane pod kutom od 90, kao i da imate dobru potporu za donji dio leđa", prenosi iflscience.

Mnogo važnije od savršeno uspravnog sjedenja je redovito istezanje.

Naslovnica Zdravlje