Stil Zdravlje

ŠIPKA LIJEČI

Poznati hrvatski trener Roni Kovačić preporučuje koje vježbe trebate izvoditi da bi ostali zdravi, izgradili tijelo, 'spržili' masnoće i stabilizirali hormonalni sustav

ŠIPKA LIJEČI

Svaki trener ima svoju filozofiju oko načina vježbanja i slaganja prehrane. Jedan od najuspješnijih hrvatskih privatnih trenera Roni Kovačić iz Zagreba navodi da je dizanje teških utega poželjno i za žene i muškarce svih dobnih skupina.

On nije od trenera koji preporučuje previše trčanja i aerobnih aktivnosti, po njemu je pravi alat za uspostavljanje tjelesne i umne ravnoteže - teret.

Navodi i da je jedna od najvećih mana današnjeg društva - neaktivnost, a što povlači za sobom brojne poremećaje i bolesti.  

- Dizanje teških utega bez pogovora je najefektivniji pristup treningu u cilju postizanja vaših fitness ciljeva. Međutim, većina ljudi ne cilja visoko i nema želju prigrliti težak trening kako bi trebali. Onog trenutka kada se pokrenu doslovno transformiraju svaki aspekt svojeg života nabolje. Dizanje teškog tereta uzrokuje niz fantastičnih promjena kod našeg tijela od funkcija mozga, hormona, metabolizma ali i srca - navodi Kovačić, te dodaje da više mišića na vašu ukupnu masu znači veća šansa za preživljavanje karcinoma, snažnije kosti, više inzulinskih receptora i samim time kvalitetnija iskoristivost energije u tijelu. Što opet znači manji rizik od dijabetesa, debljine, bolesti srca ili metaboličkog sindroma.

 


I evo nekih vježbi koje preporučuje Roni. 

BUGARSKI ČUČANJ
Ako iskusne vježbače upitate da vam navedu jednu vježbu koja izgrađuje noge i stražnjicu, dobar dio njih će vam reći čučanj.
No, oni iskusniji poput Ronija će navesti da vježba koja zaista preporađa tijelo i može dovesti do itekakvih benefita za glutealnu regiju i noge je jedna inačica čučnja.



- Bugarski čučanj odlična je vježba za stimulaciju gluteus maximusa, kod dužeg koraka dodatno pojačavamo stres na zadnju ložu. Također 'radi' i kvadriceps koji je naravno jače involviran kod vraćanja u početnu poziciju. Kao i sve jednonožne vježbe iziskuje balansiranje što je još jedan benefit. Bugarski čučanj u izvedbi sa šipkom moja je preporuka svakom naprednijem vježbaču koji je ovu verziju split squata uvrstio u svoj program. Ako do sada to niste radili već nakon prve serije shvatit ćete da je ova priča sasvim neka nova dimenzija. Rekvizit iziskuje pojačanu retrakciju što je jedan od primarnih uvjeta za aktivaciju stražnjeg lanca... - kaže Kovačić. 

DIPSEVI
Ukoliko želite jaka prsa i tricepse onda su dipsevi pravi izbor. 



MRTVO DIZANJE
Bez ove vježbe nema dobrog tijela, kažu znalci. A s time se slaže i Kovačić. Na ovom videu vidite njegovu suprugu Vanju kako izvodi vježbu. 



Iako ljudi ponekad imaju otpor prema vježbama u teretani, Roni navodi nekoliko razloga zbog čega je dizanje teških teretani (i izvan nje) dobro za vas. 

- Veliki broj ponavljanja s malim teretom neće vam pružiti iste benefite kao kontrola ozbiljnog tereta uz maksimalnu tehniku i aktivaciju. Osnovne vježbe omogućavaju veća opterećenja i aktiviraju više mišića pa samim time u tijelu stvaraju predložak za bolju apsorpciju hrane. Mišići koji imaju optimizirano hranjenje rade bolje i troše više što nas dovodi do nove točke... Generalno je mišljenje da su kardio vježbe poput trčanja, raznih mašina ili kojekakvi grupni treninzi najbolje rješenje za trošenje kalorija.
To je zbog toga što je količina potrošenih kalorija za vrijeme vježbanja obično veća od one gdje koristimo ozbiljna opterećenja međutim ono što se dešava kasnije je najbitnije. Nakon težinskog treninga koji uključuje višezglobne vježbe trošimo dva dana, a ako prilagodimo prehranu sustavno podižemo i same potencijale za potrošnju. Da ne spominjemo neuro povezanost koju kreira ovakav pristup i kakav je to temelj za metabolički rast i kretanje općenito . kaže Roni, a o principu težinskih treninga pročitajte više OVDJE.

 

Što jesti?
A od hrane Roni preporuča dobre masti (kokosovo ulje, svinjska mast, maslinovo ulje), crveno meso, ribu i puno povrća (krastavac, tikvice, špinat, salate), dok ugljikohidrate poput riže i voća preporuča u danima kada smo jako aktivni, tipa kada idemo u teretanu. Fastfood i namirnice iz pekare trebate izbjegavati svaki dan jer, kaže Roni, sadrže prazne kalorije, a ne opskrbljuju tijelo važnim nutrijentima. 

 

Naslovnica Zdravlje