Stil Zdravlje

JEDI ZDRAVO, SKIDAJ SALO

Stres je sarajevskog menadžera doveo do 115 kilograma, stvorio je liposukcijsku dijetu i poručuje: Kad sam ja skinuo 40 kilograma u dva mjeseca, onda možete i vi, evo kako

JEDI ZDRAVO, SKIDAJ SALO

Tjelovježba ima brojne benefite za zdravlje i vitalnost organizma, ali vrlo male, gotovo beznačajne efekte na mršavljenje

Najprije je smršavio četrdeset kilograma, i to u samo dva mjeseca, a onda se odlučio posvetiti sebi, otići iz farmaceutske industrije i postati nutricionist.

Uz pomoć kompanije "International Health", čiji je direktor, usavršio je metodu mršavljenja popularnu kao "liposukcijska prehrana" i uz pomoć nje sada pomaže ljudima diljem svijeta da postanu zadovoljniji sobom.

Kenan Mandra, rođeni Sarajlija, više od deset godina bavio se prodajom i marketingom u farmaceutskoj industriji, a sad nam s ponosom predstavlja i pobliže opisuje svoj finalni proizvod, koji su navodno otkrile čak i hollywoodske zvijezde.

– Imao sam 115 kilograma, u nekim fazama i više, i nikada nisam mogao "držati" dijetu jer su me iscrpljenost, glad i umor uvijek pobjeđivali. Tražio sam način kako da budem sit, imam dovoljno energije, da brzo topim masti i da sve to bude jednostavno za primjenu, no rješenja nije bilo.
 

 

 


Nisam mogao vjerovati da danas, u dvadeset i prvom stoljeću, ne postoji takvo što kada više od pedeset posto svjetske populacije ima problem s viškom kilograma. Počeo sam sumnjati u službene prehrambene preporuke koje promiču jedenje žitarica i light namirnica, a savjetuju izbjegavanje masnoća životinjskog podrijetla – kazuje nam odakle je sve krenulo i kako je uopće nastala "liposukcijska dijeta", koja to nije, nego dijetoterapija, a koja spaja mediteransku prehranu, koja slovi kao najzdraviji način prehrane, i najbolje prirodne stimulatore za mršavljenje za koje postoje klinički dokazi i znanstvene potvrde.

U praksi, liposukcijska prehrana funkcionira na principu prisiljavanja tijela da se hrani vlastitim masnim rezervama.

Dijeta s niskim unosom šećera i bogata korisnim masnoćama već je poznata kao mediteranska prehrana, no ono što joj je ekipa iz kompanije "International Health" dodala jesu pomoćna sredstva za metaboličku pretvorbu masti u energiju. Razvili su jedinstveni protokol u čijoj se početnoj fazi gubi od sedam do deset posto tjelesne mase za samo dva tjedna, a protokol se može ponavljati sve do željenog cilja. Nakon mršavljenja, nastavlja se s mediteranskom prehranom, pa nema jo-jo efekta.

– U širem smislu, to znači jesti masti, a nikako ne unositi šećere. Masti su zdrave i od njih se ne možemo udebljati, korisne su za srce i krvne žile, dok su, s druge strane, šećeri glavni uzrok metaboličkih poremećaja i kroničnih bolesti povezanih s prehranom.

Danas mnogi pogrešno misle da su ugljikohidrati osnova ljudske prehrane, što je točno, ali samo ako se misli na nadzemno povrće, a ne na žitarice i šećere. Prije svega, za razliku od proteina i masnoća koji su esencijalne tvari, ugljikohidrati nisu građevinski materijal za tijelo, niti imaju vitalnu važnost osim što mogu poslužiti kao jedan od izvora energije i uzrokovati debljanje – poručuje Mandra, najpoznatiji nutricionist u Bosni i Hercegovini.

 

 

 

 

 


Potrebnu glukozu tijelo ne mora dobivati iz ugljikohidrata, nego iz proteina i masti, a osnovu energije tijela trebaju činiti masne kiseline, kako one iz hrane, tako i one iz masnih naslaga na tijelu.

– Iz masnoća dobivamo puno više energije nego iz iste količine ugljikohidrata, jer su ljudske stanice građene za iskorištavanje energije iz masnoća. Masnoće su strateški izvor energije jer smo tako stvoreni. Upravo na toj činjenici temelji se liposukcijska prehrana – kazuje tvoritelj popularnog načina prehrane.

Zasniva li se liposukcijska prehrana samo na prehrani ili i na tjelovježbi?

– Tjelovježba ima brojne benefite za zdravlje i vitalnost organizma, ali vrlo male, gotovo beznačajne efekte na mršavljenje. Stoga se liposukcijska prehrana više temelji na bazalnom nego na aktivnom metabolizmu. Bazalni metabolizam čini više od osamdeset posto ukupne potrošnje energije, pa se mehanizam djelovanja liposukcijske prehrane usmjerava na termičke i kemijske, a ne na mehaničke procese, što se u praksi pokazalo revolucionarno i vrlo djelotvorno – odgovara naš sugovornik.

U prijevodu, vježbanje je dobro i preporučljivo za vaše zdravlje, tako da nemojte odmah zapaliti svu sportsku odjeću koju imate, ali nije i presudno u procesu mršavljenja Kenana Mandre.

Do ovog života koji sada živi punim plućima, doveo ga je, priznaje nam, stres i način života mladog menadžera, zbog čega je nakupio i više od 115 kilograma.

– Prije deset godina istraživali smo prehranu stanovnika talijanskog sela Pioppija, koje je UNESCO priznao kao dom mediteranske prehrane, odnosno kao svjetski najzdravije selo i čiji stanovnici žive više od sto godina. Oslonili smo se na njihove namirnice i osmislili program koji sam se ja prvi odvažio isprobati.

 

 

 

 

 

 

 


Nakon što sam izgubio tih četrdeset kilograma, odlučio sam napustiti posao i uz pomoć kompanije "International Health" zajednički osmisliti protokol mršavljenja. Osobno iskustvo sam pretočio u zanimanje nutricionist u Italiji na "Università Popolare di Scienze della Salute" i drugim sveučilištima.

Metoda mršavljenja dalje se razvijala i usavršavala u laboratorijima njemačke kompanije koja je članica Međunarodnog udruženja za nutritivna istraživanja, kako bi danas bila prisutna širom Europe, pa i svijeta. Trenutačno živim na relaciji Sarajevo – Beograd – Zagreb, a bavim se promidžbom liposukcijske prehrane i studiram farmaciju – dodaje Mandra, koji je već gostovao u brojnim medijima.

Među ostalim, bio je i gost emisije "Petkom s Petkom" Dalibora Petka, koji je jedan od zadovoljnih klijenata njegove liposukcijske prehrane. Tretman je dostupan svima, pa i poznatim osobama, među kojima su ga isprobali i javno govorili o njemu Halid Bešlić, Željko Samardžić, Dejan Matić, Dalibor Petko, Tijana Dapčević, Suzana Mančić, Halid Muslimović, Marko Pecotić Peco, Boris Kosmač i Neven Ciganović. Okušali su se i članovi cijelog benda "Opća opasnost", te svjetski slavne osobe poput grčke zvijezde Antonisa Remosa.

 

 

 

 

 

 

 


– Mnoge ne možemo spomenuti zbog diskrecije, ali među njima ima glumaca, sportaša, pa čak i političara, liječnika i ljekarnika – kaže Mandra, poštujući poslovnu diskreciju, jedan od razloga zbog čega ga brojni klijenti cijene.

Zbog čega ste željeli smršavjeti, i na koje vas je sve načine promijenio gubitak kilograma?

– Kada imate velike ambicije u životu, a pri tome pijete lijekove za tlak, šećer, kronično ste umorni i bez energije te vas bole leđa i koljena, to vas može ometati na putu do uspjeha. Moj plan je bio smršavjeti pa onda pokrenuti nove projekte, no sudbina je htjela da sam proces mršavljenja postane moj životni projekt i poziv na kojem ću graditi svoju karijeru.

Od debelog menadžera postao sam nutricionist. Cijelo desetljeće bavio sam se lijekovima, a sada je hrana postala moj lijek, ali i lijek mnogima koji su slijedili moj primjer. Naučio sam ponešto i o prehrani, sebi i drugim ljudima s viškom kilograma – odgovara mladi sarajevski nutricionist.

U međuvremenu je "International Health" zajedno s Mandrom otvorio svoje centre u Zagrebu, Sarajevu i Beogradu, Banjoj Luci, Ljubljani, Podgorici, Skoplju, Bukureštu, Temišvaru, Sofiji, pa čak i Moskvi. Njihova uloga je da korisnicima programa pomognu postići željeni rezultati, daju pravilne informacije i upute te pruže 24-satnu podršku preko telefona ili Facebooka.

Na raspolaganju su im besplatne konzultacije s nutricionistima i savjetnicima za prehranu te profesionalna nutricionistička skrb širom svijeta.

Korisnike imaju od Amerike i Australije do Rusije i Kazahstana. Najviše korisnika je iz zemalja Europske unije. Kroz profesionalni nutricionistički rad vode i prate svoje klijente u procesu osobnog napredovanja sve do postizanja željenih rezultata i potpunog oblikovanja novog i zdravog životnog stila.

Program prehrane može se kupiti u vašim centrima... Na koji način je sastavljen?

– Protokol prehrane zajedno s pomoćnim sredstvima za mršavljenje (prirodne aminokiseline i dijetalna biljna vlakna) dostupan je u svim našim centrima, pa i online preko naše web-stranice www.liposukcija.eu ili Facebooka "liposukcijska prehrana". Protokol je univerzalan u smislu skupina namirnica koje se koriste, a individualan u samom izboru svakog pojedinca i njegovih preferencija.

 

 

 

 

 

 

 


Drugim riječima, svaki korisnik za sebe može, u sklopu dopuštenih namirnica, izabrati ono što mu najviše odgovara, a mi postavljamo okvire u vrsti i količini namirnica. Svaki korisnik koji kupi tretman ima vrlo jasan i jednostavan plan koji slijedi uz našu podršku i pomoć – pojašnjava Mandra na kraju našeg ugodnog i edukativnog razgovora.

 

 

 

 


Zašto je liposukcijska dijeta bolja od ostalih?

– Zato što nije dijeta, nego dijetoterapija, odnosno protokol koji za četrnaest dana omogućava rezultate kakve nijedna dijeta ne može postići. Kao što Grof Sandwich nije izmislio ni kruh ni sir, nego to spojio u sendvič, tako ni mi nismo izmislili nikakvu prehranu jer sve namirnice već postoje u prirodi. Samo smo na temelju potpuno novih prehrambenih paradigmi napravili pravilan izbor i dobar spoj mediteranske prehrane, efikasnih pomoćnih sredstava za mršavljenje, idealne sheme za korištenje. Sve to daje sjajne rezultate zahvaljujući sposobnosti tijela da koristi različite izvore energije, pa tako i vlastite masnoće.

U toj činjenici je tajna uspjeha liposukcijske prehrane jer su se dosadašnje prehrambene paradigme temeljile na potpuno suprotnim gledištima. Stoga je danas sve više onih koji odbacuju konzervativni pristup da je za mršavljenje ključan unos i potrošnja kalorija.


SMJERNICE I UPUTE SAMO ZA NAŠE ČITATELJE

Za protokol mršavljenja od 14 dana potrebna su pomoćna sredstva koja vam može osigurati "International Health", a više informacija možete naći na www.liposukcija.eu.

Ipak, samo za vas, čitatelje 'Slobodne', dat ćemo smjernice i preporuke za liposukcijsku prehranu u širem smislu:

– Zdravu namirnicu ćete prepoznati samo ako bi je prepoznala i vaša baka. Dakle, to mora biti hrana u prirodnom, izvornom obliku ili prerađena na tradicionalni, a ne industrijski način.

Iz prehrane morate izbaciti šećere, uključujući i one voćne, žitarice i proizvode od žitarica, industrijska biljna ulja, margarin i soju. Temelj prehrane trebaju činiti povrće, i to ono domaće poput zelja, zelene salate, brokule, cvjetače, patlidžana, rajčice, paprike, tikvice i slično. U to ne spadaju ni krumpir ni cikla.

Ako je hrana vaš lijek, onda neka je to maslinovo ulje, ali i maslac, jaja, punomasni sirevi, kefir, domaći suhomesnati proizvodi, meso iz domaćeg uzgoja, naročito janjetina i riba. Kada budete uživali u tome što jedete zdravo, onda se zaista možete osjetiti slobodno i birati za sebe samo najbolje. Bez te svijesti, svaka dijeta je samo jedna dobra epizoda koja kratko traje i daje prividne efekte.

Evo nekoliko jednostavnih pravila:

Jedite kada ste gladni, nemojte jesti kada niste.

Zaboravite pravilo da jedete sve ali umjereno – zapravo zdrave namirnice jedite što više, a nezdrave nikako!

Izbjegavajte stres kada je to moguće, kvalitetno spavajte i najvažnije je da povremeno postite ili bar preskačete obroke i tako čistite i obnavljate svoj organizam.

Nemojte brojiti kalorije, nego gledajte odakle one dolaze.

Zaboravite gledanje na sat i vaganje hrane – količine nisu bitne, bitan je sastav i kvaliteta onoga što jedete. Nakon nekog vremena naučit ćete slušati tijelo i shvatiti da ste siti s puno manjim količinama nego prije jer su masnoće hranjive i drže vas sitima, za razliku od šećera i škroba koji vas čine stalno gladnima.

Trudite se da to bude hrana iz prirodnog domaćeg uzgoja. Konkretne recepte možete naći na web sajtu www.ishrana.ba

Preporuke za doručak:

Svako jutro počnite s mlakom limunadom. Možete piti kavu, ali samo do 14 sati. Strateška namirnica za doručak su jaja (kuhana, pečena, na oko, s gljivama ili povrćem...). Pršut, kobasice, punomasni sir, maslac i domaći namazi na kruhu od posija držat će vas sitima tijekom cijelog dana do večere.

Za doručak se savjetuje i kefir s lanenim sjemenkama.

Preporuke za ručak:

Ako ste ipak gladni u vrijeme ručka, onda zapamtite pravilo: 70 posto volumena obroka treba biti povrće, a 30 posto proteini, poput onih iz ribe ili mesa. Nutritivno, trebale bi prevladavati masnoće koje daju energiju i sitost, pa birajte mlado i masno meso te ne skidajte kožicu s peradi, povrće prelijte s dosta maslinova ulja.

Juha od temeljca i fermentirano povrće su dobar izbor za one sa sporijim metabolizmom. Ako nemate vremena za ručak, preskočite ga. Nakon "jačeg" doručka već ćete se nakon dva-tri dana priviknuti na dva obroka – doručak i večeru.

Povremeni post će vam produljiti život i osigurati dobro zdravlje. Zaboravite međuobroke i zapamtite da je voće slatkiš. Ako jedete voće, onda jedete slatkiše iz prirode, što znači da budete umjereni i oprezni pa birajte najviše bobičasto voće poput malina, kupina ili jagoda. Ako želite smršavjeti, onda voće zaboravite.

Preporuke za večeru:

Ako niste ručali, onda spremite obrok poput onog preporučenog za ručak ili možete napraviti veliku salatu s malo sira i pršuta, neku varijantu s jajima i povrćem ili jednostavno popijte čašu kefira s lanenim sjemenkama.

Umjesto smoothieja, skuhajte domaću juhu s povrćem i maslacem. Neka to bude vaš smoothie.

 

Naslovnica Zdravlje