Stil Zdravlje

Živit ćete duže

Otkrijte pravu dob vašega tijela: jednostavan test pokazat će vam koliko ste u formi, a evo i rješenje za loše rezultate

Živit ćete duže

Znate li koja je prava dob vašega tijela? Ne mislimo na broj godina provedenih na zemlji, već na fizičke sposobnosti koje vaše tijelo posjeduje. Jeste li ih svjesni i možete li učiniti nešto da ih poboljšate?

Postoji nekoliko načina da to otkrijete, a ovaj je najbrži: najprije ustanite, potom se sagnite što više možete i pokušajte dodirnuti pod dlanovima. Važno je da pritom pokušate stajati potpuno ravno i ne savijati koljena. Jeste? Zapamtite pozu u kojoj se nalazite, evo i rezultati.

1. Ako ste s lakoćom dlanove pritisnuli na pod, vaše tijelo 'staro' je između 20 i 25 godina. Mišići su vam opušteni i možete bez greške reći da ste 'u formi'.

2. Ako se jednostavno ne možete sagnuti dalje od poze u kojoj vam samo vršci prstiju dodiruju pod, a koljena se blago savijaju, moglo bi se reći da ste u grupi između 25 i 38 godina. Nije loše, ali može i bolje, što vjerojatno i sami znate.

3. Prsti vam ne idu dalje od stopala? Uz to su vam koljena savijena, a mišići napeti? Prava dob vašega tijela, bez obzira na datum rođenja, je negdje između 38 i 50 godina. Mogli biste poraditi na svojoj fleksibilnosti.

4. Ako se u ovoj pozi osjećate iznimno neugodno, koljena vam se savijaju, a prstima ne možete dodirnuti čak ni stopala, vaše tijelo vjerojatno je staro preko 50 godina. Ali, ne brinite, postoje vježbe koje će vam pomoći da postignete fleksibilnost prve skupine.



Zvučat će kao klišej, ali istina je: nikada nije kasno za dovesti se u formu. Kako ne biste šokirali vlastiti organizam, krenite s onim što je svima neopodno, bez obzira na dobnu skupinu, a to su vježbe istezanja.

Kako biste vratili fleksibilnost, pokušajte se 30 puta dnevno sagnuti i uspraviti, trudeći se uz to dodirnuti pod. Ako ne ide, ne brinite, doći će i to. Treba samo biti ustrajan.

Ako vam se pak ova vježba čini suviše banalnom, poslušajte savjet tibetanskih svećenika. Njihovo je učenje da je zdravlje tijela direktno povezano s jetrom, a ona je opet povezana s fleksibilnošću. Kako sjedilački način života negativno utječe i na mišiće i na organe, važno je tu i tamo se 'progibati', a saginjanje je pritom najbolja vježba koju si možete priuštiti. Ojačava ligamente i povećava fleksibilnost, što ju čini idealnom vježbom za početnike.

Što je najbolje od svega, ove vježbe traju samo 2 minute. Toliko, sigurni smo, možete u jednome danu odvojiti za poboljšanje vlastitoga zdravlja.

Naslovnica Zdravlje