Stil Putovanja

ISKUSTVA PRIJE STVARI

Rade da bi se kretali: sve što želi milenijska generacija je - putovati!

ISKUSTVA PRIJE STVARI

Prema istraživanju FlexJobsa, putovanja su jedan od najvažnijih razloga zašto generacija milenijaca uopće radi. Rezultati ove studije, naime, pokazuju da čak 70 posto pripadnika milenijske generacije, odnosno onih rođenih između 1980. i 2000. godine, navodi putovanja kao jedan od primarnih razloga sudjelovanja na tržištu rada. Jedino je podmirenje osnovnih životnih potreba kao motiv prisutan u većem postotku od želje za putovanjima, preciznije kod njih 88 posto.

Istraživanje provedeno na 3000 ljudi, različitih životnih dobi, pokazalo je da upravo pripadnici milenijske generacije, u odnosu na druge generacije, najviše cijene fleksibilnost na poslu, koja bi im, između ostalog, pružila i više mogućnosti za putovanja.

Digitalni nomadi

Njih čak 34 posto već je promijenilo posao jer im radni uvjeti nisu bili dovoljno fleksibilni. To, ipak, ne znači da su svi oni zainteresirani samo za slobodnjačka zanimanja, odnosno freelance poslove. Samo njih 42 posto otvoreno je za takve opcije, što je manje u odnosu na "baby boomere" (44 posto) te pripadnike generacije X (47 posto).

Najveći dio milenijaca sebe opisuje kao "zaposlene roditelje" (40 posto), dok je relativno visok postotak onih koji su sebe svrstali u novu kategoriju – onu digitalnih nomada, točnije njih 15 posto.

Kad se razmatra fleksibilnost, velika većina milenijaca (82 posto) ističe kako bi bili mnogo lojalniji tvrtkama za koje rade kad bi im one omogućile fleksibilnije radne uvjete, a njih 60 posto tvrdi da bi bili mnogo produktivniji kad bi radili od kuće umjesto u uredu.

Ova posljednja okolnost vezana je i uz slobodu kretanja, odnosno putovanja. Dakako, i među pripadnicima drugih generacija postoji mnogo onih koji žude za istim ili sličnim radnim aranžmanima.

'Putni klubovi'

Neke su tvrtke svjesne da su zadovoljni radnici produktivniji, pa u svoje poslovne politike uvrštavaju mjere poput ovih: dopuštanje da se posao obavi izvan ureda, neograničeni neplaćeni dopust, otvaranje "putnih klubova" u firmi koji služe za razmjenu iskustava i savjeta vezanih uz putovanja, dopuštanje da se poslovna putovanja produže u svrhu privatnih potreba, odnosno zabave, omogućavanje zaposlenicima da za svoje potrebe skupljaju milje na poslovnim putovanjima plaćenim poslovnim karticama itd.


Generacijske razlike

Pripadnici generacije X, kao i "baby boomeri", imaju nešto manje strastven odnos prema putovanjima:

– Većina pripadnika generacije X (prethodnici milenijaca) putovanja je označilo kao četvrti najvažniji razlog zašto rade.

– Najvećem broju "baby boomera" (prethodnici generacije X) putovanja su peta na ljestvici najvažnijih motiva kad je u pitanju razlog njihova sudjelovanja u svijetu rada.

 

Naslovnica Putovanja