Stil Prostorija

Pogledajte galeriju

U ovom bračkom hotelu osjećate 'vitar': luksuzno zdanje u Bolu osvaja svojom unutrašnjošću, a pogled s krovnog bazena na Hvar i Zlatni rat obara s nogu

Pogledajte galeriju

Na samom ulazu u središte Bola, perjanicu bračkog, a neki bi kazali i dalmatinskog turizma, ovih se dana otvorio ˝Lifestyle hotel Vitar˝, koji ovdje, sasvim opravdano, pozdravlja putnike željene jedinstvenog iskustva uživanja u čarima atraktivne lokacije.

U vlasništvu obiteljske firme Stanka Kvesića, koja, kako doznajemo od kćeri Ivane Baković, već godinama uspješno djeluje u domeni otočnog turizma, izgrađen je u nešto manje od godine dana, a za vizualni dojam odgovorni su, doznajemo, ponajbolji domaći arhitekti i dizajner, što, morat ćete se složiti, nije bilo uzalud.

Pročeljem, a pogotovo svojom unutrašnjošću, suvremena građevina reflektira okružje, uspješno uhvatiši karakter mikrolokacije, kao i Mediterana u cijelosti. Još jedan je to u nizu zapaženih projekata Tome Plejića i Lee Pelivan, uspješnog dvojca iz ˝Studia Up˝, koji su se u ovu priču uključili negdje na pola puta, da bi, adaptiravši postojeći projekt, osmislili koncept i dizajn cjelokupnog prostora.

Iako im takav doprinos nije ostavio posve slobodne ruke, ideju reanimacije, rekonstrukcije ili adaptacije programa i scenarija u postojećem okviru, autori Plejić i Pelivan, s kojima smo razgovarali o inspiraciji iza projekta; uvijek, kažu, doživljavaju kao uzbudljiv izazov.

Koliko je i na koji način činjenica da se hotel nalazi upravo u Bolu, utjecala na vaš dizajn?

Bol je svjetski poznata destinacija, Zlatni rat jedna je od najljepših plaža uopće, pa je ideja o projektu interijera hotela, ideja o tematiziranju lokacije i jedne nove priče bila ponovno izazov. Ovaj projekt za nevjerojatno jednostavnu i posvećenu obitelj Kvesić izuzetno priča priču Bola i Mediterana na jedan drugi, istovremeno super-apstraktni i super-narativni način, super-iskren i super-direktan. Uz temu Mediterana i prekrasne prirode, bitna nam je bila tema sporta, pa imamo surfersku užad koja se pojavljuje kao motiv na loggiama, a svi hodnici hotela su postali i ninja-gym dvorane. U prolazu hotelom… mašine i gosti su postali eksponati...

Na pročelju zgrade dominantne su linije koje pružaju sjenu balkonima. O čemu se radi i zašto kosine?

Da, intervenirali smo i na vanjskoj fasadi tako da smo pojedine prozore i balkone ukinuli, a na zatečenim loggiama smo predložili brisoleje od napetih konopa, tematizirajući sportsku surfersku komponentu Bola kako bi ostvarili privatnost i titravu pojavnost. Tako je zaštita od sunca postala svojevrsni "instrument". Možete biti u potpuno kondicioniranoj sobi, gledati prekrasnu panoramu prema otoku Hvaru, ali osjećate napetost, gibanje,... Osjećate "vitar". Na krovnoj terasi konfigurirana je nova nepravilna topografija koja se penje do krovnog infinity bazena s uznemirujućim pogledom na Zlatni rat i otok Hvar.

Unutrašnjost hotela u većem je dijelu odrađena u prirodnim tonovima. Puno je drva i kamena, te keramike u boji kamena, a i sami zidovi nerijetko reflektiraju tonove zemlje i pijeska. Cijelu priču ˝razbija˝ tek tu i tamo koja fotelja u zelenoj ili crvenoj boji. Što vas je inspiriralo na ovu paletu?

Kontaktni prisutni prirodni elementi - Vidova gora, zlatni rat, borova šuma… intenzivni su. Čitav projekt interijera hotela je koncipiran kao sjena", maksimalno bezbojno, tamno i smirujuće - kako bi priroda i vizure iz soba bile još šokantnije i upečatljivije. Jednostavno, ulaskom u sobu vidite jedino taj pogled. Sve su sobe "nestandardne".

Projekt ovog mjerila nudi šansu u eksperimentiranju pa su sobe redefinirane kako bi svi kreveti bili orijentirani prema pogledu tako da ne gledate isključivo u TV nego i u prekrasan mediteranski pejzaž, a slučajevima takozvanih "SPA-soba" tu je i slobodnostojeća kada u botaničkom vrtu kao centralni element sobe. Koristili smo podove koji tematiziraju oblutke s plaže, a različiti tipova drva su korišteni za taktilne senzacije rukohvata, zidnih i stropnih obloga. Sve je opušteno u dojmu. Antologijski primjer Charles & Ray Eames 'Rocking-chair" koristili smo u crvenoj boji lokalnog plavca; za savršeno opuštanje i ljuljuškanje na lođi...

Kako ste se odlučili za primijenjenu estetiku i odabrani vizualni dojam, te u kojoj ste mjeri tijekom osmišljavanja koncepta i identiteta prostora surađivali s dizajnerom Damirom Gamulinom?

Nakon svjetski poznatog ˝Design hostela Golly Bossy˝ u Splitu, te godinama najboljeg ˝Boutique hostela Forum˝ u Zadru i nagrađenog za inovaciju u turizmu ˝Family Hotela Amarin˝ u Rovinju, ponovo smo surađivali s Damirom Gamulinom i copywriterom Nenadom Vukušićem koji su ponovo odreagirali neočekivano. Čitava priča hotela, signalizacije i prostorne grafike bazirana je na onomatopeji, a pojavnost je super suptilna. Zidne plohe doslovno pulsiraju, plohe tekstova ritmičnim slogovima prepričavaju momente s mora i iz krošnje… Srećete goste u lobiju koji ponavljaju ´super-lokalne´ izraze u ´super-čudnim´ ritmičnim slogovima... Pojavnost zidova izgleda kao neka apstraktna partitura kompozitora i konceptualnog umjetnika Johna Cagea ili Novih tendencija...

U gotovo svakoj sobi i na balkonu prisutna je neka živa biljka. Koja je priča objedinila vaš rad s hortikulturalnim dizajnom Ksenijom Juričić Diminić ?

Željeli smo stvoriti "oazu" u mjerilu sobe i mjerilu parcele. Svaka soba ima biljku, a neke i čitav botanički vrt, a parcela je, u suradnji sa Ksenijom Juričić Diminić, u potpunosti krajobrazno saturirana malim biljkama i kamenjem u boji… Gledano iz sobe čitava parcela je enformel.

Adaptacija orginalnog projekta i dizajn: Toma Plejić i Lea Pelivan iz ˝Studia Up˝
Branding i signalizacija: Damir Gamulin i Nenad Vukušić
Projekt hortikulture: Ksenija Jurčić Diminić
Koncept restorana Aria: chef Mario Čepek.

Dodatni sadržaji
Hotel ima 27 dvokrevetnih soba, od čega ih 15 ima prekrasan pogled na more, a od sadržaja nudi teretanu, krovnu terasu s bazenom, jacuzzijem i saunom te a la carte restoran Aria, koji je otvoren i za vanjske goste.

 

Naslovnica Prostorija