Stil Moda

Veliki zaokret u modnoj industriji

Odzvonilo je: još jedan slavni dizajner rekao je 'ne' životinjskom krznu, istiskivat će se i drugi najomiljeniji materijali

Veliki zaokret u modnoj industriji

Krzno da, kratke dlake, dugo, u bojama, nijansirano, svakakvo. Ali isključivo umjetno. Pravom je ulaz zabranjen. Striktno se ove odluke, velikog zaokreta u poslovanju u svom modnom carstvu, od sredine prosinca počeo pridržavati i svjetski poznati dizajner Michael Kors.
Pridružio se on pritom plejadi globalnih tvoraca modnih trendova, kolegama iz Armanija, Huga Bossa, Guccija, Tommyja Hilfigera, Calvina Kleina, Stelli McCartney, u H&M-u, Yoox Net-a-Porter-u, Ralphu Laurenu i Inditex grupaciji s ekstra popularnim brandovima Zara, Massimo Dutti, Bershka i Pull & Bear, koji su također čvrsto odlučili životinjsko krzno zamijeniti umjetnim.
Veliki je to korak za dizajnere, još veća poruka ostatku svijeta, te podrška neumornim borcima za zaštitu životinja udruženima na svjetskoj platformi. A sve radi zaštite jadnih krznaša koji se zbog korištenja krzna i luksuznog hedonizma podvrgavaju životu u skučenim kavezima, a potom i mučno ubijaju. Prijatelji životinja i Fur Free Alliance, svjetska platforma, s dubokim su zadovoljstvom pozdravili najnoviju Korsovu odluku za etičnijim poslovanjem, posebice njegovu najavu da će krzno potpuno izbaciti iz sustava proizvodnje do kraja prosinca 2018. godine.

 


- Životinjsko krzno se u našim tvrtkama, u brendovima Michael Kors i Jimmy Choo više neće koristiti - izjavio je John D. Idol, predsjedavajući luksuzne Korsove korporacije, najavljujući da ova odluka znači i nastavak napredovanja u korištenju inovativnih materijala.
Odzvonit će i koži, vuni, svili
Obećanje će Kors pokazati već na nadolazećoj reviji u veljači iduće godine na kojoj će životinjsko krzno biti zamijenjeno tehnološkim inovacijama. I to jako raduje članice međunarodnog programa "Trgovine bez krzna", što ističu kako moda počinje dobivati posve drugačiju viziju.
- Ovakvi pothvati modnih kuća idu u smjeru potpunog prestanka korištenja ne samo krzna, nego i kože, vune, svile i ostalih životinjskih proizvoda iz svojih kolekcija – veli Katja Matovina iz "Prijatelja životinja".
Hrvatski borci za prava životinja kažu kako je ova godina i za Hrvatsku bila također vrlo značajna. Na snagu je stupila potpuna i trajna zabrana uzgoja životinja radi krzna, a uz to je i čitav niz tvrtki prisutnih i na hrvatskim policama donio odluku o neprodavanju proizvoda od životinjskog krzna.
- Naš rad i dalje će biti usmjeren prema potpunom prestanku ubijanja životinja radi krzna. Nakon zabrane uzgoja smatramo da treba zabraniti i prodaju proizvoda od životinjskog krzna. Podrška našim zahtjevima je zaista velika i gotovo svi građani žele da se zaustavi nepotrebno deranje živih bića zbog lažnoga glamura – veli Matovina.

 


Domino efekt
Dvije milijarde dolara vrijedna luksuzna online maloprodajna trgovina YOOX Net-A-Porter, na uzorku od 25 tisuća svojih klijenata ustvrdila je kako je većina izrazila želju da tvrtka prestane prodavati životinjsko krzno. To bi mogao biti domino efekt u modnom svijetu, kalkuliraju i neki od vodećih svjetskih časopisa. Krajem ove godine Gucci se također priklonio ovoj strategiji potvrđujući da se od kolekcije za proljeće i ljeto 2018. više neće koristiti životinjsko krzno kuna, kojota, kunopsa, lisice, kunića i astrahana, kao i ostalih vrsta životinja uzgajanih ili ulovljenih posebno radi njihova krzna.

 

Naslovnica Moda