Stil Kvadrat po mom

formula za uspjeh

Marketing na internetu je najvažniji: oglasite se na stranicama koje najbolje prodaju vaš tip smještaja

formula za uspjeh

Pretpostavimo da ste dobro "napucali" apartman ili kuću za odmor, da vam je i lokacija odlična i sad samo čekate da gosti navale. Međutim, uzalud i trud i trošak oko uređenja ako turisti nikad nisu čuli za vaš "Luksuzni apartman Ana" ili "Vilu Mariju". A kako će i čuti ako je niste nigdje oglasili?

Upravo to, način i metode oglašavanja privatnog smještaja, jedna je od najčešćih dilema kod iznajmljivača, a odgovor nije jednostavan. Puno je komponenti uključeno u ovu računicu i nema garancije da će oglasni kanali koji su se Mati, ponosnom vlasniku kuće s bazenom u Zagvozdu, pokazali isplativima i dovukli mu puste goste, pokazati isto tako učinkovitima Dinu koji ima moderno uređeni apartmančić u Dioklecijanovoj palači ili Sanji, vlasnici apartmana u Milni na Braču. Posebna su priča podstanarski stanovi u predgrađu u kojima zimi žive studenti, a samo u top sezoni se pretvaraju u apartmane za turiste...

Jednostavno, riječ je o potpuno različitim vrstama smještajnih jedinica u kojima cijena noćenja varira od 30 pa i do 300 eura, a i lokacije su im bitno drukčije.

Valja pretpostaviti da će odmor u luksuznoj vili s bazenom, teniskim igralištem i saunom u Zagvozdu rado izabrati neka dobrostojeća obitej iz zapadne Europe koja će tamo provesti minimalno tjedan dana (pa će vlasnik u pravilu postaviti uvjet od minimalno tjedan dana boravka i izmjenama gostiju isključivo subotom, kako mu se ne bi stvarale rupe u sezoni i, posljedično u proračunu) tijekom kojih će raditi izlete u Split, Dubrovnik, Mostar, odlaziti na plaže po Makarskoj...
 

Stan viška


Apartman u centru Splita u pravilu će najprije privući novu generaciju turista, uglavnom mlađe ljude, koji će doći na city break i u apartmanu samo prenoćiti. Osim moderno ali minimalistički uređenog prostora, udobnog kreveta, izvrsnog interneta i kuhala za vodu ništa mu neće ni trebati. Ionaku su tu na samo noć - dvije, bitna im je samo lokacija, a onda će se opet ukrcati na niskobudžetni let za neko drugo odredište i nastaviti putešestvije.

Ljetovanje na Braču će izabrati opet neka druga vrsta gostiju, koja tipuje na sunce, more i "outdoor activites" i, kad su se već odlučili na duže putovanje, koje uključuje i trajekt, ostat će tamo najmanje pet dana. Ovisno o tome koji su red do mora bukirali i kako im izgleda smještaj, u srcu sezone spremni su platiti najmanje 100 eura za noćenje. Tu će cifru, pod uvjetom da mu uopće itko i dođe, bez uspješnog vođenja objekta, teško ostvariti vlasnik "stana viška" u predgrađu uređenom u stilu "regal od zida do zida". Taj će morati bitno spustiti cijenu od prosječne kako bi mu uopće itko došao. A doći će mu gost samo ako mu je budžet izrazito mršav ili je baš sve ostalo popunjeno.

Prodajni odnosno oglašivački kanali smještajnih jedinica su prilično raznoliki i iznajmljivačima nije lako odabrati najbolje. Najpametnija varijanta za početak je pitati vlasnike susjednih sličnih smještajnih jedinica gdje se oni reklamiraju, pa kopirati njihova dobra rješenja. Pritom, valja računati i s tim da ste tom susjedu sada postali konkurencija, pa možda neće ni otkriti sve svoje reklamne adute. Ako ste izjamljivač početnik i pritom ne baš pretjerano informatički pismen (a ni strani jezici vam ne idu baš...), zlata će vrijediti savjet agencija koje se bave savjetovanjem u turizmu. Istina, to nešto i košta, ali znanje je novac, a zbog novca ste se i upustili u iznajmljivačke vode.

Što se tiče posredničkih agencija, a takvih je more, koje vas ovih dana vrebaju iz inboxa i preko svih dostupnih kanala i nudeći suradnju, dobro promislite kome pokloniti povjerenje i kakve vam uvjete nude. I ta suradnja, naravno, košta, pa je jako važno znati uzima li vam (i koliko) pojedina agencija paušalni iznos u zamjenu za goste ili se nadograđuje na vašu zadanu cijenu po ostvarenoj rezervaciji.

Većina društvena mreža za iznajmljivanje smještaja, primjerice, Airbnb, uzima proviziju i iznajmljivaču 3 posto i gostu do 12 posto, a iznajmljivaču novac sjedne na račun 24 sata nakon što je gost došao i uvjerio se da je sve OK. Sličan je sistem i kod mnogih drugih web platformi za oglašavanje. Pri njihovu izboru vodite računa i o tome koje lokacije i vrstu objekata pojedina najbolje "bukira".
 

Prodaja bez posrednika


Načelno, više se isplati platiti godišnju članarinu pa izbjeći daljnje nadograđivanje na cijenu, ali najgora je opcija da vam zbog mjera štednje ostane prazan apartman. Drugim riječima, mudro bi bilo izabrati više različitih opcija oglašavanja i pritom obavezno sinkronizirati kalendare kako bi se izbjegao overbooking.

Na koncu, i kod oglašavanja apartmana često važi ona modna deviza - manje je više. To "manje" u ovom slučaju podrazumijeva nekoliko mudro odabranih agencija i web-platformi za reklamiranje apartmana.

 

Važniji strani internetski oglašivači smještaja

TripAdvisor
Airbnb
Booking.com
HomeAway
Expedia
Wimdu
Atraveo...

Domaći internetski oglašivači

Apartmanija.hr
Adriatic.hr
Smokvina.hr
Novasol.hr
To Islands Travel
AdriaGate...

Napravite svoju web-stranicu

Nije zgorega napraviti i vlastitu web- stranicu, što također u startu nešto košta - napominjemo da je pritom jako bitna stavka angažman profesionalnog fotografa - jer slika prodaje smještaj.

U slučaju kad imate svoju web-stranicu i platite nešto da vas podigne na listi pretraživanja, jednom uloženi novac bi se mogao dobro oploditi jer između vas i gosta neće biti posrednika, što će i jednoj i drugoj strani uštedjeti novac. No, u ovom slučaju tražit će se vaš osobni angažman, a problem je i to što nema onakve sigurnosti za gosti kao što mu se nudi kad rezervira preko agencije.

Nema recenzija, niti jamstva da je u stvarnosti baš sve onako kao na fotografijama, pa gosti zaziru od ove opcije.

 

Naslovnica Kvadrat po mom