Sport Vodeni sportovi

D-Marin orc world championsip

Jak vjetar četvrtog dana bio je pravi izazov za natjecatelje

D-Marin orc world championsip

Kako su posade jutros napustili slikovitu i zaštićenu luku u Šibeniku, ovaj dan je izgledao kao i svaki drugi na ovoj ljupkoj dalmatinskoj obali - sunčanom, toplom, blagom povjetarcu s juga koji je tek počeo šuštati lišćem na maslinama. Prognoza se činila pogrešna, jer je vjetar bio snage osam čvorova i skladu s prognoziranim trendovima, bilo je teško povjerovati da će se toliko pojačati tijekom dana.

Tek kada se izašlo na otvoreno more, stvarnost je svima bila puno jasnija: valovi su se pojačavali na više od metra visine dok je vjetar konstantno pojačavao. Na području Murterskog mora, voditelji utrke su se borili s pogrešnom početnom oznakom koja je "odbijala" ostati na mjestu i dubini od 50 metara, uzrokujući velika kašnjenja u startu utrka u razredima ORC A i ORC C. Natjecatelji su pratili situaciju putem radija, a mnogi su se sakrili u zavjetrini obližnjeg otočića, umjesto da ih se na otvorenom natopi i povuče velikom brzinom prema sartu.

Na kraju je samo jedna utrka mogla biti dovršena prije nego što je vjetar pojačao do 23 čvora i udarima do 27 čvorova, uz puno sudara na stazi.

U ovoj regati, vodeći su ponovno pokazali svoju kvalitetu, posada XIO Marca Sarafina je još jednom odradila fantastičan posao na stazi od 10,3 milje, ovaj put s novim pratiteljem iza sebe: posada Sandra Paniccijeva na Altair 3 ostala je iza za samo 29 sekundi. XIO-ov niz pobjeda  narušen je samo drugim mjestom u prvoj dugoj navigacijskoj regati, koja se sada može i odbaciti.

Područje polja kod Zlarina bilo je dosta turbulentno uz dosta vjetra i valova, ali možda i ne tako ekstremno, voditelji su uspjeli završiti dvije utrke i imali namjeru odraditi i treću. No visoki udari valova s jačinom vjetra od preko 20 čvorova natjeralo ih je na odustajanje i povratak flote prema lukama na šibenskoj Rivi i D-Marin Mandalini kako bi se izbjegla moguća nezgoda na polju.

Andrea Rossi na Meli nastavio je demonstrirati svoje europsko prvoklasno majstorstvo u klasi One design s još dvije pobjede. Ovo se može činiti lakim, ali nije, jer su razlike izuzetno male: u današnjoj prvoj utrci drugoplasirani Digital Bravom kormilara Alberta Franchija stigao je u cilj samo dvije sekunde iza, dok je Selene-Alifax Massima De Campa zaostala svega osam sekundi. Sljedeća dvojica, modificirani Arya 415 Pazza Ida iPierluigija Brescianija i GS 39 Morgan IV Nicola de Gemmisa, bili su samo 30 sekundi iza pobjednika, tako da je prvih pet brodova bilo unutar 43 sekunde u ispravljenom vremenu nakon sat i 10 minuta utrke.

S vjetrom i morem koji su još više rasli u utrci, jedrilice tipa Swan su ponovno dominirale na vrhu, ovaj put još jednom završavajući redom Mela, Digital Bravo i Selene. Ne čudi se s tako bliskim natjecateljskim jedrenjem da su okršaji bili neizbježni, a u vrijeme utrke su se čuli i prosvjedi između Mele i Digital Bravo sa Selenom kao svjedokom u utrci. To je također važno, jer sa završetkom pete utrke ove klase razlike među vodećima su minimalne i svi su utrci za osvajanje titule za ORC Svjetsko prvenstvo, s ili bez dodatnih utrka i potencijalnih odbacivanja u bodovima.

U međuvremenu na području Zlarina uvjeti su bili izazovniji s udarima vjetra između 35-40 čvorova u razredu ORC C, s brojnim incidentima na stazi, sudaranjima i oštećenjima brodova tako da su posade na povratku u luke bile primorane na popravak jedara i opremanje brodova.

Nakon četvrtog dana iskiusne posade su se pojavile na vrhu poretka, a bile su i dosta bliskim dvobojima na moru. Aivaro Tuulberg za kormilom Katariina II, aktualni europski prvak ORC, napokon je pronašao način kako stići do pobjede, ali samo za 33 sekunde peednosti nad češkom posadom M37 Hebe V, trenutnim liderom klase. Sugar 3 je osvojio treće mjesto I ostao u borbi za ukupnu pobjedu jer ako se održi još jedna navigacijska utrka i sve dobro prođe, imat će priliku odbaciti loš plasman trećeg dana I tek sedmo mjesto, te se vratiti na vrh poretka.

To se neće dogoditi petak, Regatni odbor prvenstva je odlučio da se jedri mala navigacijska utrka duž obale duljine 50 milja, iako je prognoza za vrlo lagani vjetar. Poput situacije u ponedjeljak na 126 milja dugoj navigaciji bit će jedrenje između otoka kako bi se mogla odraditi unutar zadanih 12 sati ili kako bi se skratila ukoliko bude potrebe zbog vremenskih uvjeta na stazi. Početak regatavanja u petak je planiran za 11 sati.

Poredak u klasama nakon trećeg dana

ORC A
XIO (Italija, Marco Serafini) 5 kaznenih bodova
Altair 3 (Italija, Sandro Paniccia) 14 kaznenih bodova
Ex officio (Grčka, Georgio Petrachilos) 16 kaznenih bodova
Air is blue (Italija, Roberto Monti) 18 kaznenih bodova
Synergy (Monaco, Valentin Zavadnikov) 25 kaznenih bodova

ORC B
Selena (Italija, Massimo De Campo)  11 kaznenih bodova
Digital Bravo (Italija, Alberto Franchi) 12 kaznenih bodova
Mela (Italija, Andrea Rossi) 15 kaznenih bodova
Nube (Hrvatska, Mate Arapov) 29 kaznenih bodova
Code Zero (Grčka, Michalis Belegris) 37 kaznenih bodova

ORC C
Hebe V (Češka, Petr Fiala) 7 kaznenih bodova
Sugar 3 (Estonija, Sandro Montefusco) 12 kaznenih bodova
Tanit IV Medilevel (Španjolska, Ignacio Campos Manero) 19 kaznenih bodova
Katariina II (Estonija, Aivar Tuulberg) 21 kazneni bod
Escandalo (Italija, Tomasso Bi Blasi) 29 kaznenih bodova

Želiš prvi znati vijesti o Hajduku?

SD Hajduk
Naslovnica Vodeni sportovi