Sport Ostalo

U NEDJELJU U MELBOURNEU POČINJE NOVA SEZONA FORMULE 1

Oktanski cirkus vozi još jedan krug ...

U NEDJELJU U MELBOURNEU POČINJE NOVA SEZONA FORMULE 1

Fernando Alonso / AFP

Nakon nešto manje od pet mjeseci oktanski cirkus je u pokretu, a prva stanica je “tamo dolje”, u Australiji. Prošla sezona potvrdila je frazu kako formulu 1 čine spletke i igre, dok je sama utrka “nužno zlo”.

Svjedočili smo špijunaži u kojoj je McLaren došao do tajnih Ferrarijevih podataka, upoznali smo Lewisa Hamiltona, prvog tamnoputog vozača u povijesti F1, koji je pokazao kako ima potencijal biti jedan od najboljih.

Deveti put u povijesti o naslovu je odlučio troboj na posljednjoj utrci (Sao Paulo), a prvi put do naslova je došao vozač, koji je napadao s trećeg mjesta, Kimi Räikkönen(Ferrari).

Prošle sezone nije bilo dosadno, pa s nestrpljenjem čekamo novu s pitanjem: - Čime nas to još može iznenaditi oktanski cirkus?

 

Rastava nemirnog braka

U novu 58. F1 sezonu bivše kolege, i “prijatelji” Hamilton i Fernando Alonso ulaze na suprotnim stranama, Španjolac se vratio u matično jato, u Renault, ali u sezonu će krenuti s mnogo razočaranja.

 Renaultov bolid na testiranjima se nije pokazao onoliko brz koliko se dvostruki svjetski prvak nadao da će biti, pa prvi put u karijeri (izuzmemo li debi 2001. u Minardiju) vjerojatno neće imati bolid s kojim može do pobjede. Društvo će mu činiti debitant Nelson Piquet Junior (sin slavnog Nelsona Piqueta), a da li i u ovom slučaju vrijedi ona “krv nije voda” ostaje nam vidjeti.

Hamilton je kazao kako je naučio školu te više neće ponavljati ”glupe” pogreške koje su ga koštale naslova, ostaje vidjeti da li je naučio i “postaviti” bolid za utrku. Ako se to pokaže točnim Hamilton je sa, prema trestiranjima, još boljim bolidom prvi favorit za naslov, a i sam je izjavio:- Naslov je moj!

Društvo u McLarenu činit će mu Heikki Kovalainen koji je F1 zanat učio prošle godine za volanom Renaulta. Nakon Häkkinena i Räikkönena Ron Dennis je po provjerenom receptu doveo još jednog Finca.Prošlogodišnji prvak Räikkönen, najbolje plaćeni vozač sa 35 milijuna dolara, u odličnom Ferrariju pokušat će do drugog naslova, društvo će mu opet praviti Felipe Massa.

Na zimskim testiranjima McLaren-Mercedes i Ferrari pokazali su se daleko najbržima.. BMW i Williams-Toyota trebali bi opravdati rezultate od prošle sezone (drugi i četvrti), te se ove godine boriti i za sam vrh. Toyota, Honda i Red Bull mogu se nadati ponekom od postolja. I za kraj najava iz usta prvaka, Räikkönena:

- Konkurencija je puno jača nego što drugi to misle.

Josip Smolić

 

Momčadi i vozači

Ferrari - Kimi Räikkönen (FIN), Felipe Massa (BRA),

BMW - Sauber Nick Heidfeld (NJEM),Robert Kubica (POL) ,

Renault - Fernando Alonso (ŠPA) ,Nelsinho Piquet (BRA),

Williams - Nico Rosberg (NJEM), Kazuki Nakajima (JAP),  

Red Bull - David Coulthard (VB), Mark Webber (AUS),

Toyota -  Jarno Trulli (ITA), Timo Glock (NJEM),  

Toro Rosso - Sebastien Bourdais (FRA),  Sebastian Vettel (NJEM),

Honda  - Jenson Button (VB),  Rubens Barrichello (BRA),  

Super Aguri - Takuma Sato (JAP), Anthony Davidson (VB),

Force India - Adrian Sutil (NJEM),  Giancarlo Fisichella (ITA),

McLaren  - Lewis Hamilton (VB),  Heikki Kovalainen (FIN)

Stop elektronici!

Od ove sezone neće biti kontrole proklizavanja i pomoći kod starta bolida. Nakon 15. godina opet će presudna biti vozačka kvaliteta. Novost je jedinstvena kontrolna jedinica (ECU) koja će kontrolirati sve oblike rada bolida, od elektronike do ostalih bitnih komponenti. Od ove sezone do 2013. zamrznut je razvoj motora, čime se želi spriječiti odmicanje “velikih” momčadi naspram “malih”. Promjene se u se dogodili i u kvalifikacijama, pa će sad tri faze trajati po 20, 15 i 10 minuta. Vozači koji budu sudjelovali u posljednjem, trećem dijelu kvalifikacija, neće smjeti dolijevati gorivo za utrku kao što je to do sad bio slučaj.

 

Želiš prvi znati vijesti o Hajduku?

SD Hajduk
Naslovnica Ostalo